Ervaringen met Synapause E3 ovules/vaginaal crème

Synapause E3 ovules/vagin...

estriol vaginaal

Overgang (24 meningen)
Premature menopauze (5 meningen)

08-11-2018 | Vrouw | 63
Buikpijn
Ik ben 1 week geleden met de crème begonnen. De eerste 3 dagen geen klachten, maar daarna helaas pijn in mijn buik, die maar niet overgaat. Gisteren de hele dag koude rillingen erbij. Vandaag de gyneacoloog gebeld. Ze zei dat ze nog nooit van deze klacht gehoord had. Ik moet dan nu maar al overgaan op 2 x per week in plaats van 14 dagen iedere dag en daarna pas 2 x per wee[lees meer...]k. Ook als de klachten blijven, moet ik er volgens haar niet mee stoppen....Ik heb synapauze crème voorgeschreven gekregen omdat ik erge last heb van droogheid en niet meer kan vrijen zonder hevige pijn. Ik weet nog niet of ik er wel mee wil doorgaan, nadat ik hier ook de ervaringen van andere gebruiksters gelezen heb :(

05-10-2018 | Vrouw | 50
estriol vaginaal (0,5mg)
sinds 3 mnd krijg ik lucrine injekties om versneld door de overgang te komen.dit doordat ik 18 dgn ,n week niet 14 dgn last van menstruaties had ,een regelrechte ramp dus maar door deze injekties werdt ik zo droog als wat seks was/is geen pretje zo en kreeg ik synapauze ovules voorgeschreven!!tja t is niet droog meer maar het brand verschrikkelijk en nog erger ik ben net [lees meer...]ongesteld geworden/vloeien.en daar had ik dus geen last meer van !!!ik stop met dit middel ik koop wel n glijmiddel op waterbasis..

30-06-2018 | Vrouw | 66
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Na het aanbrengen van een baarmoederring die scheef ging zitten binnen 24 uur, ben ik doorverwezen naar een andere Gyn.loog die me deze ovules dagelijks liet gebruiken! Nu heb ik genoeg pijn geleden, en zoek naar een oplossing! Om hier nog 2 maanden mee door te gaan zie ik niet meer zitten!

26-02-2018 | Vrouw | 65
estriol vaginaal (0,5mg)
Voor zes jaar geleden gebruikt voor- en na een operatie aan blaas- baarmoederverzakking. In overleg met gynaecoloog 6 weken na operatie gestopt. Had veel klachten, depressieve gevoelens, opvliegers, hoofdpijn. Nu na zes jaar een pessarium i.v.m. lichte blaasverzakking. Bevalt prima! Klachtenvrij! Maar weer dit middel voorgeschreven gekregen door uroloog, omdat mijn vaginaw[lees meer...]and vanwege overgang dunner geworden is en dat problemen kan geven i.s.m. Pessarium. Stop ermee, medicijn wekt veel weerstand bij me op. Veel hoofdpijn, opvliegers, onfisse vaginale reuk, neerslachtige gevoelens en smerig middel na het inbrengen. Na uitgebreid lezen van bijsliuter helemaal beroerd geworden, teveel bijwerkingen, kans op kanker en bij inname na je 65e kans op geheugenverlies! Middel erger dan de kwaal!

24-01-2018 | Vrouw | 64
estriol vaginaal (0,5mg)
Klachten waren droge vagina, pijn bij het fietsen. Van de huisarts vaginale capsules gekregen, hield de eerste twee dagen, maar vagina en schaamlippen zwollen op, verschrikkelijke jeuk, irriterend gevoel, en dit constant. Ik werd er stapelgek van. terug naar de huisarts, die me doorstuurde naar n gyneacoloog in het ZH. Jonge arts en aio keken, maar zagen niks afwijkends.[lees meer...] Conclusie: misschien bent u allergisch voor het omhulsel van de tabletten. Ik kreeg een lijst mee met bekkenbodemspecialisten (fysiotherapeuten) en een recept voor de zalf. Maar omdat ik het zo’n smeerboel vond en erg veel hinder ondervond de hele dag van de plakkerige substantie, heb ik het recept niet eens opgehaald en ben op zoek gegaan op internet naar bekkenbodemspieroefeningen. Daar heb ik baat bij! Verder gebruik ik nu een mundgel estriol/DHEA waar ik veel baat bij heb.

06-12-2017 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Vettige crème ophoping vocht in onderlijf hele dag door een zeurende pijn. Steken in blaas menstruatie pijn gevoel vochtophoping geen energie

09-11-2017 | Vrouw | 51
Vaginale schimmelinfectie
Dit product maakte mijn klachten alleen maar erger. Ik gebruik nu Vagifem en ik mag wel zeggen dat dit mijn stoutste verwachtingen overtreft. Uitstekende ervaring, alle pijn- en ontstekingsklachten zijn verdwenen en ik heb geen bijwerkingen.

08-07-2017 | Vrouw | 83
Vaginale schimmelinfectie
Mijn moeder van 83, kreeg in mei Synapauze voorgeschreven om te voorkomen dat ze het vaginale abces niet weer zou krijgen. In eerste instantie leek het wel te helpen maar na een week of twee begon de ellende. Het begon met flauwvallen, totaal onverwacht en een dag later jeukende rode vlekken op de onderbeen en flink gezwollen voeten en enkels. Vanaf die tijd heel veel klac[lees meer...]hten, bloedonderzoek gaf geen duidelijkheid en huisarts wist het niet meer. Totdat ik op internet de bijsluiter las van Synapauze; haar hele klachtenlijst werd beschreven!! De bijsluiter die ze meekreeg van de apotheek leek in niets op de bijsluiter die ik vond op internet. We hopen nu dat het medicijn zo snel mogelijk uit haar bloed verdwijnt, zodat ze haar vitale leven van voor Synapauze weer op ken pakken.

30-03-2017 | Vrouw | 68

07-03-2017 | Vrouw | 64
Overgang
Ik gebruikte Synapauze - E 3 ovules. het was omdat de huid daar al langere tijd dun was en ik irritatie kreeg en droog in vagina. In begin wel irritatie/branderig gevoel 's morgens als ik 's avonds had ingebracht, maar verdween altijd snel. Ik had ze 2x per week en moet zeggen hielp snel voor de droogheid en in het half jaar dat ik het gebruikte geen klachten of bijwerking[lees meer...]en van nare aard. fijne bijkomstigheid was dat ik meer zin had in vrijen en voelde me juist steeds beter in mijn vel (was herstellende ook van angststoornis). Een week voor ik ging stoppen (in overleg huisarts) was ik zomaar erg vergeetachtig met veel dingen dat was vreemd gevoel! Na stoppen nu een 6 weken voel ik toch weer meer kriebel van onderen en is de zin om te vrijen er wel, maar het gevoel van opwinding helemaal weg dus ook moeilijker om een orgasme te krijgen nu. gezien de bijwerkingen in de bijsluiter is het niet raadzaam om veel en langdurig het te gebruiken, maar ik voelde me toch stukken beter toen ik het had! Nu weer overleggen met huisarts wat wijsheid is.....iemand nog suggesties?

07-03-2017 | Vrouw | 60
estriol vaginaal (0,5mg)
goede ervaring minder last van vaginale droogheid

06-03-2017 | Vrouw | 67
estriol vaginaal (0,5mg)
ik heb in het verleden borstkanker gehad al 33jaar vrij daarvan. met deze vaginale inbreng ben ik bang omdat ik eigenlijk geen hormonen mag . Het gaat maar om 1keer per week maar ik heb best bijverschijnselen. Ook depri soms.

10-01-2017 | Vrouw | 65
Overgang
Ik maak me ongerust over de enorme bijwerkingen van dit product, die niet op deze manier in de bijsluiter worden vermeld! Mijn bijwerkingen: Migraine-achtige hoofdpijn, toename van opvliegers, algemeen slecht-in-mijn-vel-gevoel, branderig gevoel vagina meteen na inbrengen wat na ca 1 dag weer verdwijnt. Van de creme had ik minder bijwerkingen (toen juist wel gezwollen, pij[lees meer...]nlijke borsten in het begin), maar ik vond het inbrengen met een applicator vervelender, terwijl dat branderige gevoel er niet was. Daarom ga ik er mee stoppen, of ik ga terug naar het creme-systeem van Synapause met die vervelende applicator. Maar toch blijf ik me zorgen maken over het effect van die bijwerkingen: veel is blijkbaar nog niet eens bekend bij de producent, of wordt bewust verzwegen....

07-01-2017 | Vrouw | 57
estriol vaginaal (1mg/g)
Ik had rode geïrriteerde plekken op mijn vagina, dus ik kreeg deze zalf. Moest 2 weken aanbrengen, kreeg hartklopping en opvliegers, vreselijke ervaring. Ben gestopt, na wel 2 weken te hebben gebruikt.

08-09-2016 | Vrouw | 50
estriol vaginaal (0,5mg)
Door chemo en bestralingen en de overgang is het slijmvlies zeer dun geworden. Al na 2 dagen krijg ik ontzettende buikpijn, hoofdpijn, hartkloppingen. Dus ben er direct mee gestopt. Ik heb in t verleden nl een herseninfarct gehad.

23-08-2016 | Vrouw | 61
Lichen sclerosus
Na een maand gelopen te hebben met een vuurrode en branderige vagina kreeg ik eerst Canesten Gyno 3 tabl. voorgeschreven. Toen dat niet hielp kreeg ik Dermovate zalf 0,5 mg voorgeschreven wat ik een maand moest gebruiken. De klachten werden erger. Nu gebruik ik Synapause sinds een week, wat ik 2x per week moet gebruiken samen met Cremor Triamcinoloni (een Cortisonzal. Gelu[lees meer...]kkig lees ik dat meer vrouwen buikpijn en hoofdpijn krijgen. Ik moet Synapause 2x per week inbrengen wat redelijk goed gaat. Tussen de gebruiken in heb ik veel last van de buik en hoofdpijn, een algeheel gevoel van malaise, maar ook een toename van de klachten. Volgende week heb ik weer een afspraak met de huisarts, Wat mij betreft is doorsturen naar een specialist een must.