Ervaringen met Synapause E3 ovules/vaginaal crème

Synapause E3 ovules/vagin...

Overgang (24 meningen)
Premature menopauze (5 meningen)

30-06-2018 | Vrouw | 66
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Na het aanbrengen van een baarmoederring die scheef ging zitten binnen 24 uur, ben ik doorverwezen naar een andere Gyn.loog die me deze ovules dagelijks liet gebruiken! Nu heb ik genoeg pijn geleden, en zoek naar een oplossing! Om hier nog 2 maanden mee door te gaan zie ik niet meer zitten!

10-07-2022 | Vrouw | 65
estriol vaginaal (0,5mg)
ochtend na inbrengen van de capsule lamlendig gevoel; misselijk, alles deed zeer, branderige keel. Dacht dat het een zomergriepje was of beginnend covid maar test was negatief. Onderlaken lag ook onder de vetvlekken; zetpil bestaat uit parafine en was inwendig gesmolten en daarna eruit gelopen. Niet handig dus, moest meteen bed verschonen. Na twee dagen er achter gekomen d[lees meer...]at ik geen zomergriep had maar dat dit een van de bijwerkingen kon zijn. Direct gestopt.

26-02-2018 | Vrouw | 65
estriol vaginaal (0,5mg)
Voor zes jaar geleden gebruikt voor- en na een operatie aan blaas- baarmoederverzakking. In overleg met gynaecoloog 6 weken na operatie gestopt. Had veel klachten, depressieve gevoelens, opvliegers, hoofdpijn. Nu na zes jaar een pessarium i.v.m. lichte blaasverzakking. Bevalt prima! Klachtenvrij! Maar weer dit middel voorgeschreven gekregen door uroloog, omdat mijn vaginaw[lees meer...]and vanwege overgang dunner geworden is en dat problemen kan geven i.s.m. Pessarium. Stop ermee, medicijn wekt veel weerstand bij me op. Veel hoofdpijn, opvliegers, onfisse vaginale reuk, neerslachtige gevoelens en smerig middel na het inbrengen. Na uitgebreid lezen van bijsliuter helemaal beroerd geworden, teveel bijwerkingen, kans op kanker en bij inname na je 65e kans op geheugenverlies! Middel erger dan de kwaal!

10-01-2017 | Vrouw | 65
Overgang
Ik maak me ongerust over de enorme bijwerkingen van dit product, die niet op deze manier in de bijsluiter worden vermeld! Mijn bijwerkingen: Migraine-achtige hoofdpijn, toename van opvliegers, algemeen slecht-in-mijn-vel-gevoel, branderig gevoel vagina meteen na inbrengen wat na ca 1 dag weer verdwijnt. Van de creme had ik minder bijwerkingen (toen juist wel gezwollen, pij[lees meer...]nlijke borsten in het begin), maar ik vond het inbrengen met een applicator vervelender, terwijl dat branderige gevoel er niet was. Daarom ga ik er mee stoppen, of ik ga terug naar het creme-systeem van Synapause met die vervelende applicator. Maar toch blijf ik me zorgen maken over het effect van die bijwerkingen: veel is blijkbaar nog niet eens bekend bij de producent, of wordt bewust verzwegen....

16-03-2022 | Vrouw | 64
estriol vaginaal (0,5mg)
Eerste twee weken dagelijks gebruikt, met elke dag groene afscheiding (is onderzocht, geen bacterie). De afscheiding verminderde tot weinig en doorzichtig op de dag na het inbrengen, toen ik over ging op 2x per week. Tip voor inbrengen: wat glijmiddel gebruiken. Dan gaat de ovule ver genoeg in de vagina. De ovule niet goed inbrengen geeft een naar en branderig gevoel in [lees meer...]de vagina. Resultaat was uiteindelijk goed, herstel van de vaginawand. En geen frequente blaasontstekingen meer. Ik heb het 4 maanden gebruikt.

10-10-2020 | Vrouw | 64
Blaasontsteking
Bekende klachten zoals droge vagina, scheurtjes in de schaamstreek, veel blaasontstekingen waren de aanleiding dat de uroloog mij dit medicijn voorschreef. Ik had dit medicijn een half jaar eerder ook gekregen vd gynaecoloog. Vanwege de hoeveelheid afscheiding ben ik er toen na twee weken mee gestopt. Temeer omdat ik las dat het ook kankerverwekkend kon zijn. Er kwam ged[lees meer...]urende de hele dag veel meer afscheiding uit dan de grootte vd ovule. Ik voelde me daar heel onfris bij en het vooruitzicht dit 2 x per week te moeten volhouden was voor mij geen optie. Het middel lijkt erger dan de kwaal.

24-01-2018 | Vrouw | 64
estriol vaginaal (0,5mg)
Klachten waren droge vagina, pijn bij het fietsen. Van de huisarts vaginale capsules gekregen, hield de eerste twee dagen, maar vagina en schaamlippen zwollen op, verschrikkelijke jeuk, irriterend gevoel, en dit constant. Ik werd er stapelgek van. terug naar de huisarts, die me doorstuurde naar n gyneacoloog in het ZH. Jonge arts en aio keken, maar zagen niks afwijkends.[lees meer...] Conclusie: misschien bent u allergisch voor het omhulsel van de tabletten. Ik kreeg een lijst mee met bekkenbodemspecialisten (fysiotherapeuten) en een recept voor de zalf. Maar omdat ik het zo’n smeerboel vond en erg veel hinder ondervond de hele dag van de plakkerige substantie, heb ik het recept niet eens opgehaald en ben op zoek gegaan op internet naar bekkenbodemspieroefeningen. Daar heb ik baat bij! Verder gebruik ik nu een mundgel estriol/DHEA waar ik veel baat bij heb.

07-03-2017 | Vrouw | 64
Overgang
Ik gebruikte Synapauze - E 3 ovules. het was omdat de huid daar al langere tijd dun was en ik irritatie kreeg en droog in vagina. In begin wel irritatie/branderig gevoel 's morgens als ik 's avonds had ingebracht, maar verdween altijd snel. Ik had ze 2x per week en moet zeggen hielp snel voor de droogheid en in het half jaar dat ik het gebruikte geen klachten of bijwerking[lees meer...]en van nare aard. fijne bijkomstigheid was dat ik meer zin had in vrijen en voelde me juist steeds beter in mijn vel (was herstellende ook van angststoornis). Een week voor ik ging stoppen (in overleg huisarts) was ik zomaar erg vergeetachtig met veel dingen dat was vreemd gevoel! Na stoppen nu een 6 weken voel ik toch weer meer kriebel van onderen en is de zin om te vrijen er wel, maar het gevoel van opwinding helemaal weg dus ook moeilijker om een orgasme te krijgen nu. gezien de bijwerkingen in de bijsluiter is het niet raadzaam om veel en langdurig het te gebruiken, maar ik voelde me toch stukken beter toen ik het had! Nu weer overleggen met huisarts wat wijsheid is.....iemand nog suggesties?

13-11-2014 | Vrouw | 64
Vaginale schimmelinfectie
Het inbrengen van de creme via een hard plastic buisje met plunjer is zeer vrouw onvriendelijk. Het inbrengen is pijnlijk. De plunjer verschuifd bij het minste aanraken. Het is gewoon een waardeloos (applicator) inbrengsysteem

25-09-2013 | Vrouw | 64
estriol vaginaal
Behalve dat de ovules lastig uit de verpakking te krijgen zijn, mis ik een applicator. De ovule zuigt zich aan mijn vingertop vast, met het gevolg dat hij er direct weer uitvalt als ik mjn vinger terugtrek. Het lukt maar de helft van de tijd om het ding zodanig in te brengen dat hij blijft zitten. Als gevolg heb ik en een aversie tegen het inbrengen, en een te krappe effe[lees meer...]ctieve dosis. Ik bespeur geen vooruitgang in mijn klachten. Aangezien ik ook lichen slerosus heb, is de huid van de vulva zeer gevoelig. De jeuk en het branderige gevoel zijn wel wat verminderd, maar nog steeds merkbaar. Ik heb de creme ook weleens gehad. Daar zat destijds wel een applicator bij. Maar dat was een heel geknoei om de juiste hoeveelheid creme in de applicator te krijgen. Zeer gebruikersonvriendelijk.

13-01-2021 | Vrouw | 63
Vaginale schimmelinfectie
Heb dit gekregen van gynaecoloog voor vaginale droogheid. Kan niet fietsen en niet zitten. Na 1 dag gebruik (ovule) heftig brandgevaarlijk na inbrengen. Daarna misselijk, hoofdpijn,, koude rillingen, duizelig, kortom algehele malaise. Ben met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht en daar zeiden ze een heftige allergische reactie op het middel. Je kan er zelfs dement v[lees meer...]an worden na je 60 ste.

08-11-2018 | Vrouw | 63
estriol vaginaal (1mg)
Buikpijn
Ik ben 1 week geleden met de crème begonnen. De eerste 3 dagen geen klachten, maar daarna helaas pijn in mijn buik, die maar niet overgaat. Gisteren de hele dag koude rillingen erbij. Vandaag de gyneacoloog gebeld. Ze zei dat ze nog nooit van deze klacht gehoord had. Ik moet dan nu maar al overgaan op 2 x per week in plaats van 14 dagen iedere dag en daarna pas 2 x per wee[lees meer...]k. Ook als de klachten blijven, moet ik er volgens haar niet mee stoppen....Ik heb synapauze crème voorgeschreven gekregen omdat ik erge last heb van droogheid en niet meer kan vrijen zonder hevige pijn. Ik weet nog niet of ik er wel mee wil doorgaan, nadat ik hier ook de ervaringen van andere gebruiksters gelezen heb :(

28-03-2024 | Vrouw | 62
estriol vaginaal (0,5mg)
Helpt goed. Sinds gebruik geen blaasontsteking meer gehad en goed herstel na operatie. Ik heb veel moeite met het openen van de plastic verpakking van elke ovule. Ik open ze met een tang!!

19-01-2024 | Vrouw | 62
Overgang
Op aanraden van mijn arts dit 's avonds gaan gebruiken. Volgende dag werd ik licht duizelig wakker. Toch ' s avonds weer gaan gebruiken.Volgende ochtend werd ik heel lamlendig wakker.Koud ( niet warm te krijgen),darmkrampen, misselijk en algeheel gevoel van onbehagen, lichte hoofdpijn. Voor mij geen Synapause meer.

26-08-2023 | Vrouw | 62
Overgang
Van de huisarts voorgeschreven gekregen ivm wondjes en pijn door droogte. 1 ovule P.d. om in te brengen voor 2 wkn. en crème voor de buitenkant, s’morgens en s’avonds voor 2 weken. Na die tijd zou dat beiden op 2 dagen per week moeten…….zo ver ben ik niet gekomen; na 10 dagen gestopt omdat ik extreme pijn in de onderbuik kreeg, opvliegers, hartritmestoornissen, hoge bloedd[lees meer...]ruk (ik controleer al jaren meerdere keren per week), algeheel griep gevoel en koorts. Bovendien de indruk dat mijn Colitis Ulcerosa er een opleving van kreeg. Nu na 3 dagen stoppen bijna geen pijn meer in de onderbuik, darmen gaan weer goed, griepachtige verschijnselen zijn weg. De opvliegers, hartritmestoornissen en hoge bloeddruk nog niet. Ik vind ‘t enge middeltjes, als bij plaatselijk gebruik, toch je hele systeem er dergelijke negatieve invloeden van heeft.

08-06-2020 | Vrouw | 62
estriol vaginaal (1mg)
Kreeg dit ivm zeer veel pijn vagina. 1e maal 2 wk gebruikt en overgegaan op 2 x pw. Keert weer terug. Overnieuw deze dosis. Even helpt het en het keert weer terug. Het duurt wel 6 wk voor het echt helpt volgens gynaecoloog. Maar het blijft niet helpen. Kan het ook gerust langdurig gebruiken dus laat je niet bang maken door de bijsluiter. Er zit heel weinig hormonen in. Ik[lees meer...] lees dat veel vrouwen andere middelen zijn gaan gebruiken zoals Vagifem maar hier zitten óók hormonen in! Namelijk Estradiol! En dit is dus hetzelfde als in Synapause! Dus laat je niet misleiden door merknamen! Hopelijk vind ik iets wat wél langdurig helpt....