Ervaringen met Synapause E3 ovules/vaginaal crème

Synapause E3 ovules/vagin...

estriol vaginaal

branderig gevoel rond buiten de vagina

Overgang (24 meningen)
Premature menopauze (5 meningen)

11-09-2022 | Vrouw | 58
Overgang
Voor vaginale droogte voorgeschreven. Direct na inbrengen branderig jeukende gevoel. Volgende dag echt griepklachten waardoor ik in bed moest blijven. Ik lees meer van dit soort ervaringen. Vind dat je hier door artsen niet op wordt gewezen. Na 1 ovule gebruik ik het nooit meer. Eng spul.

24-01-2023 | Vrouw | 57
Overgang
Ik ben begonnen met deze tabletten op aanraden van de gynaecoloog na het plaatsen van een pessarium. De eerste dag ging het goed, behalve dat ik in de middag erg moe werd en hoofdpijn klachten kreeg. De dagen daarna steeds 5 minuten na het inbrengen van het tablet vreselijke jeuk en zo'n branderig gevoel dat het haast niet te doen was. Op dag vijf na het inbrengen wer[lees meer...]d het branderige gevoel te gek. Ik heb de tablet verwijderd en besloten op zoek te gaan naar iets anders. Ik ben echt een doorzetter en geen ' klager' maar dit gaat zelfs mij te ver. Het voelt niet goed!

15-11-2022 | Vrouw | 57
Overgang
Ik had last van overgangs klachten moe stemmings wisseling enz. Ben begonnen had meteen branderig gevoel en dacht dat ik blaasontsteking had na 1 week ging ik bloeden en echt pijn in de onderbuik net als vroeger als je gaat menstrueren en gevoelige borsten. Ik ben er mee gestopt want de bijwerkingen zijn echt erger dan de kwaal.

21-07-2022 | Vrouw | 57
estriol vaginaal (1mg)
Kreeg dit middel tegen vaginale droogheid waardoor ik steeds bacteriële vaginose opliep. Sinds de start brandend gevoel in en rond vagina en de vaginose is heftiger dan ooit 😔. Heb besloten om na 2 weken te stoppen met gebruik. Het middel is erger dan de kwaal.

07-01-2017 | Vrouw | 57
estriol vaginaal (1mg/g)
Ik had rode geïrriteerde plekken op mijn vagina, dus ik kreeg deze zalf. Moest 2 weken aanbrengen, kreeg hartklopping en opvliegers, vreselijke ervaring. Ben gestopt, na wel 2 weken te hebben gebruikt.

27-09-2015 | Vrouw | 57
estriol vaginaal (2mg)
Overgang
Heb erg veel opvlieger en zweet de hele dag helpt niks

25-01-2024 | Vrouw | 56
estriol vaginaal (1mg)
Na 4 weken 3x per week smeren totaal geen effect. Wel lichte hoofdpijn 4 weken en sinds 2 dagen zie ik witte flapjes/vlekjes/stippen en erg veel witte afscheiding. Morgen telefonisch kontakt met gynaecoloog. Ook flinke onderbuikpijn met af en toe steken. Ben er direct mee gestopt. Smeer ook Dermovate ivm LS. En overdag Lanette creme. Ben benieuwd wat de gyno gaat zien.. h[lees meer...]ier schrik ik van

23-09-2022 | Vrouw | 56
Premature menopauze

27-09-2021 | Vrouw | 56
Lichen sclerosus
Door de gynaecoloog voorgeschreven 2 ovules in 2 dagen, smeren met hormoonzalf. 1e dag werd ik ziek wakker alsof ik griep zou krijgen rillerig, spierverkramping, gevoel als of je koorts krijgt en heel erg moe en misselijk. 2e dag precies hetzelfde, gelukkig vond ik deze site en besluit nu ook te stoppen met deze bende. Er zijn acupuncturisten die met een behandeling je h[lees meer...]ier vanaf kunnen helpen. Geen chemische rotzooi in je lijf maar zorgen dat de doorbloeding weer opgang komt.

11-08-2021 | Vrouw | 56
Menopauze
Helemaal niet tevreden, koorts, pijnscheuten overal, misselijk, branderig gevoel in vagina.

06-02-2021 | Vrouw | 56
Borstkanker
In 2018 heb ik dit middel gekregen van een gynaecoloog van Flebologisch Centrum Alkmaar. Volgens haar was er geen gevaar van oestrogeen in het bloed. Twee en half jaar later heb ik borstkanker en door een fout van de radioloog die mijn eerste beoordeling in 2019 met de mammografie verkeerd in heeft geschat kwam ik door controle op mijzelf in januari er achter dat er een[lees meer...] tumor in zat van 2.5 cm. De zetpil was al die tijd een voedingsbron van mijn tumor. Slechte zaak dit en ik raad het dus niemand aan.

24-06-2015 | Vrouw | 56
estriol vaginaal (1mg)
Ik gebruik het nu 3 weken. Ik had veel blaasontstekingen en een lage buikpijn. Bij gynaecoloog bleek (echo) dat baarmoederslijmvlies erg dun was door de overgang, baarmoedermond/hals ontstoken. Synapause voorgeschreven gekregen. Het is sowieso niet aangenaam aanbrengen met zo'n harde inbrenghuls. Lage buikpijn is nu al 3 weken, vrijwel constant, hevig aanwezig. Ik moet di[lees meer...]t middel 3 maanden (minimaal) gebruiken. Geen idee of het helpt. Ik heb vandaag gebeld naar de assistente. Mocht de buikpijn komende week nog zo hevig blijven dan moet ik terugkomen..

23-01-2011 | Vrouw | 56
estriol vaginaal
Verzakking
de dfag erna veel last van afscheiding

27-10-2023 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Vertaling: 'Ik ben erg blij met de ovules. Ik had pijn bij het dragen van broeken, fietsen, seks en een chronische blaasontsteking. Wordt na een maand gebruik veel beter.' (Originele tekst: I am really happy with the ovules. I had pain with using pants, biking, sex and a chronic bladder infection. Getting much better after one month of use. )

17-05-2023 | Vrouw | 55
Overgang
Gebruik het middel nu 8 dagen. Ik zou het eerst dagelijks moeten gebruiken voor 14 dagen en daarna 2 keer per week. Maar 5 dagen na starten kreeg ik onderbuikpijn. Dit werd later heviger, soms gepaard met misselijkheid. Vocht vasthouden. Een vervelend bijna pijnlijk gevoel in de schede. Stap nu over naar 2 keer per week. Nog even afwachten als de klachten blijven stop ik [lees meer...]er mee.

08-07-2022 | Vrouw | 55
estriol vaginaal (1mg/g)
Voorgeschreven door gunaecoloog ivm geirriteerd plekje op vagina door menopauze. Eerste keer aanbrengen (klein beetje, alleen op t plekje) ging goed. Tijdje later voelde ik me naar. Ik dacht dat ik ziek werd. Dagen erna werd het erger: ontzettend moe, duizelig, misselijk, licht in mn hoofd. Ikbegon woorden door elkaar te halen. Op zaterdag in de auto, tijdens het rijden we[lees meer...]rd ik niet goed. Toen begon ik te denken aan de creme. Gestopt en drie dagen later voelde ik me weer beter. Opnieuw creme aangebracht, weer herl klein beetje. Paar uur later weer duizelig en misselijk. In bed tolde en draaide mn hoofd heel snel, dat voelde heel eng. Volgende dag nog steeds duizelig. Pas na 48 uur weer beetje normaal. Wat mij betreft is het enorme troep! Heb de bijwerkingen gemeld bij Lareb en raad iedereen aan dat te doen. Ik ga op zoek naar andere middelwn, zoals bv vagisil. Zo der hormonen erin. Dat zo'n piepklein beetje creme zo'n heftig effect kan hebben......