Synapause E3 ovules/vagin...

Overgang (14 meningen)
Premature menopauze (3 meningen)

23-01-2011 | Vrouw | 56
Verzakking
de dfag erna veel last van afscheiding

08-07-2022 | Vrouw | 55
estriol vaginaal (1mg/g)
Voorgeschreven door gunaecoloog ivm geirriteerd plekje op vagina door menopauze. Eerste keer aanbrengen (klein beetje, alleen op t plekje) ging goed. Tijdje later voelde ik me naar. Ik dacht dat ik ziek werd. Dagen erna werd het erger: ontzettend moe, duizelig, misselijk, licht in mn hoofd. Ikbegon woorden door elkaar te halen. Op zaterdag in de auto, tijdens het rijden we[lees meer...]rd ik niet goed. Toen begon ik te denken aan de creme. Gestopt en drie dagen later voelde ik me weer beter. Opnieuw creme aangebracht, weer herl klein beetje. Paar uur later weer duizelig en misselijk. In bed tolde en draaide mn hoofd heel snel, dat voelde heel eng. Volgende dag nog steeds duizelig. Pas na 48 uur weer beetje normaal. Wat mij betreft is het enorme troep! Heb de bijwerkingen gemeld bij Lareb en raad iedereen aan dat te doen. Ik ga op zoek naar andere middelwn, zoals bv vagisil. Zo der hormonen erin. Dat zo'n piepklein beetje creme zo'n heftig effect kan hebben......

09-03-2020 | Vrouw | 55
estriol vaginaal (1mg/g)
Menopauze
Ik had veel last van vaginale droogte en pijn bij het vrijen. Kreeg Synapause E3 creme voorgeschreven. Voorschrift: 2 weken dagelijks en daarna 2 maal per week gebruiken. Al na de eerste week ben ik teruggegaan naar 2 maal per week omdat ik krampen kreeg (soort menstruatie krampen). Daarna een goede balans bereikt met 1 a 2 maal per week gebruik. Heel goede effecten. Voc[lees meer...]htigheid sterk verbeterd, geen pijn meer bij penetratie en meer zin in seks. Het inbrengen is wel een onplezierig gepruts, maar ik heb het er graag voor over.

07-11-2014 | Vrouw | 55
Overgang
Ernstige buikpijn de eerste paar dage . Vieze afscheiding, die ook erg ruikt. Het middel dient permanent gebruikt te worden wil het resultaat hebben.

21-11-2011 | Vrouw | 55
estriol vaginaal
Veel blaasontstekingen en pijn bij het vrijen
Ik merkte na twee dagen al een enorme verandering. Ik had vaak het gevoel dat ik 'lekte'. Slapeloosheid, agressiviteit, grotere en gespannen borsten en hartkloppingen. Ik heb in mijn jonge jaren slechts drie jaar de pil geslikt, maar ook toen had ik klachten. Ik ben blijkbaar zeer hormoongevoelig. Ondanks de goede bedoelingen van mijn huisarts die het had over maar een 'sp[lees meer...]oortje hormonen' in het middels, haak ik af. Voor mij persoonlijk is het middel bijna erger dan de kwaal maar ik ben er van overtuigd dat het middels bij anderen weer heel anders zal werken.

02-03-2019 | Vrouw | 54
Darmproblemen - verstopping
iv achterwand plastiek een operatie verzakking endeldarm, ongeveer 10 kilo aangekomen na 6 mnd gebruik,ok borsten gezwollen wacht op controle van de gynaecoloog en hoop ik mag stoppen ook word er niet verteld bij apotheek bij gebruik je een maand verband moet gebruiken na het plaatsen .

16-09-2014 | Vrouw | 54
estriol vaginaal
Daar mijn baarmoeder en alles wat er bijhoort, 10 jaar geleden is weggehaald, is er toendertijd een "matje" achter mijn blaas gezet. Heb er nu problemen mee, schijnt ruw te wezen en weefsel er omheen is minder geworden. Heb sinds eind september via mijn gyn deze "zetpillen" gekregen die ik dus vaginaal moet inbrengen savonds voor het slapen gaan. Regelrechte ramp, ze floep[lees meer...]en er telkens uit, hoe diep ik ze ook duw. Doe er nu gelijk een tampot achteraan inbrengen, zodat dat dat ding blijft zitten. Branderig gevoel in onderbuik/vagina, kreeg het de eerste week telkens benauwd erna en nu sinds 2 dagen heb ik gesprongen adertjes of bloedplekken op mijn oogwit. Ga er mee stoppen, want heb nu meer kwalen dan waar ik voor ging en slaap slecht.

16-02-2019 | Vrouw | 53
Vaginale schimmelinfectie
Ik gebruik het middel nu 3 weken en naar volle tevredenheid. Heb minder last van droogheid en irritatie bijv. tijdens het fietsen. Tot nu toe geen enkele bijwerking opgemerkt. Effectief middel.

18-02-2016 | Vrouw | 53
Overgang
Gebruikte Synapause voor droge vagina, waar scheurtjes in kwamen. Het middel hielp goed, maar ik had veel last van de bijwerkingen. Ik ben daarom gestopt. Gebruik nu Premeno Duo, wat ook effectief is, maar geen bijwerkingen heeft.

22-08-2015 | Vrouw | 53
estriol vaginaal (0,5mg)
Aantal jaren na de overgang last van vaginale droogte. Medicijn als vaginale zetpil voorgeschreven. Na 2 weken gebruik last van gevoeligheid blaasuitmonding en vaginale afscheiding die niet prettig ruikt. Voorzetting gebruik medicatie 1x per week en dan kijken of bijwerkingen minder worden.

06-03-2021 | Vrouw | 52
Blaasontsteking
Ik heb de vaginale crème voorgeschreven gekregen door mijn huisarts vanwege terugkerende blaasontstekingen, meestal na het vrijen. Een fantastisch middel: geen pijn meer bij het vrijen, geen blaasontsteking meer, geen pijnlijk kruis meer bij fietsen en mijn seksleven is er enorm van opgeknapt.

02-10-2014 | Vrouw | 52
estriol vaginaal
IK heb de indruk dat dit geneesmiddel wordt voorgeschreven om de farmacie te verrijken. Kreeg gelijk buikpijn en na 2 dagen ook hoofdpijn. Dit middel helpt zeer weinig moet ik eerlijk zeggen. Als je de bijsluiter leest wordt daar niets over gezegd. Ja, lekker makkelijk om dat soort bijwerkingen niet te noemen. Had een tijd geleden Gyno Datoryn gekregen, de 3 eitjes zeg [lees meer...]maar. Middel is effectiever.

09-11-2017 | Vrouw | 51
Vaginale schimmelinfectie
Dit product maakte mijn klachten alleen maar erger. Ik gebruik nu Vagifem en ik mag wel zeggen dat dit mijn stoutste verwachtingen overtreft. Uitstekende ervaring, alle pijn- en ontstekingsklachten zijn verdwenen en ik heb geen bijwerkingen.

03-09-2015 | Vrouw | 51
estriol vaginaal (0,5mg)
Helpt goed tegen vaginale droogte, waardoor het vrijen geen pijn meer oplevert. Rond de overgang kreeg ik pijn tijdens gemeenschap, maar dat is nu over. Ik heb alleen wel het idee dat het middel je SHBG omhoog stuwt, waardoor er van je vrij testosteron (nodig voor zin in vrijen) minder overblijft. Paar maanden na het stoppen kreeg ik wel weer klachten, dus ben weer begonne[lees meer...]n. Eerste weken verwacht ik nog wel beetje branderig gevoel maar ik weet dat dat weer weggaat. Dit middel is iig te verkiezen boven de pil doorslikken, want dan krijg je echt teveel oestrogeen binnen, met vergroting kans op borstkanker, althans voor de rokenden onder ons.

29-10-2021 | Vrouw | 50
estriol vaginaal (1mg)
Lichen sclerosus
Door mijn lichen sclerosus en overgang had ik een zeer droge en jeukende vagina .. ook zaten er overal kleine wondjes. Van de huisarts een hormoonzalf gekregen welke gelijk effectief was en de jeuk na een aantal dagen was verdwenen.. voor de zeer droge vaginale de zalf synopause gekregen. Ik gebruik hem nu bijna een week en het voelt al vochtiger aan. Geen bijwerkingen va[lees meer...]n de zalf gehad. Enige echte nadeel van de LC is dat penetratie niet meer gaat.

05-10-2018 | Vrouw | 50
estriol vaginaal (0,5mg)
sinds 3 mnd krijg ik lucrine injekties om versneld door de overgang te komen.dit doordat ik 18 dgn ,n week niet 14 dgn last van menstruaties had ,een regelrechte ramp dus maar door deze injekties werdt ik zo droog als wat seks was/is geen pretje zo en kreeg ik synapauze ovules voorgeschreven!!tja t is niet droog meer maar het brand verschrikkelijk en nog erger ik ben net [lees meer...]ongesteld geworden/vloeien.en daar had ik dus geen last meer van !!!ik stop met dit middel ik koop wel n glijmiddel op waterbasis..

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (593) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (555) - Antibiotica - penicillines breedspectrum