Synapause E3 ovules/vagin...

Overgang (14 meningen)
Premature menopauze (3 meningen)

18-09-2011 | Vrouw | 62
Droge en jeukende vagina
was gestopt maar vagina ging branden en jeuken en was kurkdroog. Dus ben het weer gaan gebruiken. Soms wil de droogte nog wel eens de kop opsteken.

14-07-2021 | Vrouw | 61
estriol vaginaal (0,5mg)
Een en al narigheid na 1e gebruik volgende ochtend algehele malaise, koorts, branden in vagina duurde een uur lang dus niet kunnen slapen. Rillen klappertanden. Koorts. Beroerd voelen. Hoofdpijn. Gelige etterige afscheiding. Pijn hele onderbuik.

06-12-2017 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Vettige crème ophoping vocht in onderlijf hele dag door een zeurende pijn. Steken in blaas menstruatie pijn gevoel vochtophoping geen energie

23-08-2016 | Vrouw | 61
Lichen sclerosus
Na een maand gelopen te hebben met een vuurrode en branderige vagina kreeg ik eerst Canesten Gyno 3 tabl. voorgeschreven. Toen dat niet hielp kreeg ik Dermovate zalf 0,5 mg voorgeschreven wat ik een maand moest gebruiken. De klachten werden erger. Nu gebruik ik Synapause sinds een week, wat ik 2x per week moet gebruiken samen met Cremor Triamcinoloni (een Cortisonzal. Gelu[lees meer...]kkig lees ik dat meer vrouwen buikpijn en hoofdpijn krijgen. Ik moet Synapause 2x per week inbrengen wat redelijk goed gaat. Tussen de gebruiken in heb ik veel last van de buik en hoofdpijn, een algeheel gevoel van malaise, maar ook een toename van de klachten. Volgende week heb ik weer een afspraak met de huisarts, Wat mij betreft is doorsturen naar een specialist een must.

31-01-2019 | Vrouw | 60
Pijn (algemeen)
Heb het middel zeer kort gebruikt: maar 5 dagen achtereen. Hoewel de dosering laag schijnt te zijn, schrik ik toch van het directe effect. Meteen al het opzetten van de schaamlippen en na enkele dagen een krampgevoel in de buik/baarmoeder met uitstraling naar rug en benen. Verder vind ik het gelige, soms slijmerige uitvloeien erg onprettig. Nu ik gestopt ben , krijg ik la[lees meer...]ngzaam maar zeker een druk (gevoel van band erom) op de keel, zonder dat er duidelijk klieren zijn opgezet. Komt vast weer goed, maar voelt nu nog als een onbalans door het middel.

07-03-2017 | Vrouw | 60
estriol vaginaal (0,5mg)
goede ervaring minder last van vaginale droogheid

05-04-2011 | Vrouw | 60
Hormoon probleem.
Sinds ik het middel gebruik zijn mijn klachten over . En ook nog een bijkomende probleem erbij opgelost . Mijn epilepsie (sinds 2005) slik daarvoor Tergretol en nu met Synapause E3 vaginale crème erbij (sinds october 2009) geen insult meer gehad .

11-09-2022 | Vrouw | 58
Overgang
Voor vaginale droogte voorgeschreven. Direct na inbrengen branderig jeukende gevoel. Volgende dag echt griepklachten waardoor ik in bed moest blijven. Ik lees meer van dit soort ervaringen. Vind dat je hier door artsen niet op wordt gewezen. Na 1 ovule gebruik ik het nooit meer. Eng spul.

21-07-2022 | Vrouw | 57
estriol vaginaal (1mg)
Kreeg dit middel tegen vaginale droogheid waardoor ik steeds bacteriële vaginose opliep. Sinds de start brandend gevoel in en rond vagina en de vaginose is heftiger dan ooit 😔. Heb besloten om na 2 weken te stoppen met gebruik. Het middel is erger dan de kwaal.

07-01-2017 | Vrouw | 57
estriol vaginaal (1mg/g)
Ik had rode geïrriteerde plekken op mijn vagina, dus ik kreeg deze zalf. Moest 2 weken aanbrengen, kreeg hartklopping en opvliegers, vreselijke ervaring. Ben gestopt, na wel 2 weken te hebben gebruikt.

27-09-2015 | Vrouw | 57
estriol vaginaal (2mg)
Overgang
Heb erg veel opvlieger en zweet de hele dag helpt niks

23-09-2022 | Vrouw | 56
Premature menopauze

27-09-2021 | Vrouw | 56
Lichen sclerosus
Door de gynaecoloog voorgeschreven 2 ovules in 2 dagen, smeren met hormoonzalf. 1e dag werd ik ziek wakker alsof ik griep zou krijgen rillerig, spierverkramping, gevoel als of je koorts krijgt en heel erg moe en misselijk. 2e dag precies hetzelfde, gelukkig vond ik deze site en besluit nu ook te stoppen met deze bende. Er zijn acupuncturisten die met een behandeling je h[lees meer...]ier vanaf kunnen helpen. Geen chemische rotzooi in je lijf maar zorgen dat de doorbloeding weer opgang komt.

11-08-2021 | Vrouw | 56
Menopauze
Helemaal niet tevreden, koorts, pijnscheuten overal, misselijk, branderig gevoel in vagina.

06-02-2021 | Vrouw | 56
Borstkanker
In 2018 heb ik dit middel gekregen van een gynaecoloog van Flebologisch Centrum Alkmaar. Volgens haar was er geen gevaar van oestrogeen in het bloed. Twee en half jaar later heb ik borstkanker en door een fout van de radioloog die mijn eerste beoordeling in 2019 met de mammografie verkeerd in heeft geschat kwam ik door controle op mijzelf in januari er achter dat er een[lees meer...] tumor in zat van 2.5 cm. De zetpil was al die tijd een voedingsbron van mijn tumor. Slechte zaak dit en ik raad het dus niemand aan.

24-06-2015 | Vrouw | 56
estriol vaginaal (1mg)
Ik gebruik het nu 3 weken. Ik had veel blaasontstekingen en een lage buikpijn. Bij gynaecoloog bleek (echo) dat baarmoederslijmvlies erg dun was door de overgang, baarmoedermond/hals ontstoken. Synapause voorgeschreven gekregen. Het is sowieso niet aangenaam aanbrengen met zo'n harde inbrenghuls. Lage buikpijn is nu al 3 weken, vrijwel constant, hevig aanwezig. Ik moet di[lees meer...]t middel 3 maanden (minimaal) gebruiken. Geen idee of het helpt. Ik heb vandaag gebeld naar de assistente. Mocht de buikpijn komende week nog zo hevig blijven dan moet ik terugkomen..

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (593) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (554) - Antibiotica - penicillines breedspectrum