Ervaringen met Orgametril

lynestrenol

Endometriose (46 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (10 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)

23-10-2021 | Vrouw | 15
Uitstellen van menstruatie
Ik ben hiermee begonnen omdat ik op vakantie ga. 2 weken van te voren ben ik begonnen. En nu ben ik eerder ongesteld dan dat het eigenlijk zou moeten. Iemand anders hier ook ervaring mee?

03-10-2021 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Inmiddels ben ik na 3 keer 10 dagen Orgametril weer ongesteld geworden. Het was de eerste keer na de vaccinatie . Wel heel spannend voor mij omdat er toch weer angst was bij mij voor het enorme en hevige vloeien na mijn 2 e vaccinatie. Ik slikte tot en met de eerste dag van menstrueren een half tabletje. Toen ben ik gestopt. En mijn menstruatie stopte zowaar weer uit zic[lees meer...]hzelf! Wat was ik blij! Ook loopt mijn cyclus nu weer normaal. Zoals het er nu naar uitziet behoor ik tot de groep vrouwen die zeer heftig reageren op het vaccin. Inmiddels ook weer bij de gynaecoloog geweest voor een hysteroscopie m Alles was goed en normaal! Een derde vaccinatie wordt voor mij dus wel moeilijk....nu nog wachten op wetenschappelijk onderzoek (Lareb) Ik heb door deze berichten andere vrouwen willen helpen . Sterkte voor allen die nog een weg zoeken met de juiste medicatie.

19-09-2021 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Inmiddels slik ik nog steeds elke dag Orgametril. Elke dag een half tabletje. Inmiddels ben ik bij de gynaecoloog geweest. Alles zag er normaal en gezond uit volgens de gynaecoloog. Mijn verhaal gedaan over 2 maanden niet meer vloeien ineens (ik was altijd regelmatig ongesteld) na mijn 1e vaccinatie en na mijn 2e vaccinatie extreem en lang vloeien. Na ruim een maand kre[lees meer...]eg ik Orgametril en sloeg gelijk aan . Gynaecoloog herkende dit niet en geloofde niet in de uitwerking van de vaccinatie op mijn menstruatie. Omdat het zo lang duurde. Ik ga nu naar mijn huisarts en wil geen verder onderzoek. Ik ben nog niet 'gewoon' ongesteld geworden na mijn vaccinatie . Ik wil eerst kijken wat mijn lichaam nu gaat doen na een paar maanden Orgametril slikken en na de vaccinatie. Ik heb inmiddels meerdere vrouwen gesproken die hetzelfde hadden en ineens hevig gingen vloeien (na 10 dagen laatste vaccinatie)

13-09-2021 | Vrouw | 19
Uitstellen van menstruatie
Drie dagen voor voorspelde menstruatie begonnen. Geen last van bijwerkingen en heeft zijn werking goed gedaan. Zou t een volgende keer weer doen

11-09-2021 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik slik nu voor de derde periode van 10 dagen (met een pauzeweek ; doorbraak bloeding van 7 dagen) Inmiddels slik ik nu al meerdere weken een half tabletje. Geen bijwerkingen nu meer en voel gewoon voor mijzelf, mijn eigen persoon terugkomen. Het was een zeer heftige maand en mocht tot op heden nog niet aan het werk van mijn huisarts en Arbo arts ivm bloedarmoede. Ik was [lees meer...]teveel afgezwakt. Ben nu rustig mijn conditie weer aan het opbouwen. Afspraak gynaecoloog volgt deze week. Hoe verder

03-09-2021 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
De eerste tien pilletjes deden vanaf dag 1 gelijk hun werk. Dus zeer effectief. Je merkt dat je veel hormonen in je lijf hebt en dat er weinig balans is. Ik slik nu voor de tweede ronde weer 10 tabletten maar nu overgegaan op halve. Veel bijwerkingen, vocht vasthouden, je voelt dat je jezelf niet bent, pijn in onderbuik en gewichtstoename gaat natuurlijk nog komen. Meer ee[lees meer...]tlust.

29-08-2021 | Vrouw | 21
Endometriose
Op mijn 13e de diagnose endometriose gekregen, begonnen met Provera maar overgestapt op Orgametril op mijn 16e. Op het begin wat hoofdpijn, geen last van de endometriose. Hoe langer ik dit medicijn gebruikte hoe minder ik me mezelf voel. Steeds meer last van de bijwerkingen zoals hoofdpijn, darmklachten en stemmingswisselingen. Daarnaast doorbraakbloedingen en veel last va[lees meer...]n de hormonale kant van het verhaal. Nu op mijn 21e terug naar de gynaecoloog om de opties door te spreken.

18-08-2021 | Vrouw | 48

05-08-2021 | Vrouw | 40
Uitstellen van menstruatie
Enkele dagen geslikt om mijn menstruatie uit te stellen voor de vakantie. Ga dit nooit meer doen… Ik ben niet eerder ongesteld geworden, dus het deed zijn werk wel. Maar toen ik stopte, begon twee dagen later de onttrekkingsbloeding; ik had zoveel buikpijn, ik kon niet zitten. In de nacht bijna flauwgevallen, het leken wel weeën. Ga dit nooit meer gebruiken.

07-06-2021 | Vrouw | 21
Endometriose
2 maanden 10mg orgametril per dag geslikt. Na 2 dagen slikken ontzettend misselijk geworden en dit gevoel niet meer weggegaan. Werd er letterlijk ziek van. Zweten, misselijk, benauwd etcetera.. Ook psychisch was het een hel, veel angstige en depressieve gevoelens. Ook bleef ik krampen en bloedingen houden. Ik ben ermee gestopt en begin er niet meer aan.

24-05-2021 | Vrouw | 40
Endometriose
De endometriose klachten zijn over, geen pijnklachten meer. Maar helaas erg veel last van depressieve gevoelens en angst klachten. Daarom over gestapt naar de minipil.

22-04-2021 | Vrouw | 40
Endometriose
Bijna 1 jaar geslikt. Voor de kwaal werkt het goed. Maar ik vind de bijwerkingen zo vervelend dat ik nu gestopt ben Sta op de wachtlijst voor baarmoeder verwijdering Eindelijk.... Nu ik gestopt ben voel ik weer veel pijn in onderbuik en rug. Ik weet dat ik de juiste keuze maak. Stoppen met deze troep en alles eruit. Ik ben zo'n ander mens met hormonen in mijn lijf. Ho[lees meer...]op snel weer emoties te voelen en dat ik weer mezelf ben

29-03-2021 | Man | 13
lynestrenol (5mg)
ik moet orgamitril nemen om mijn maandstonden als transjongen te laten verdwijnen, ook stimuleert dit blijkbaar haargroei . Ik merk wel dat ik meer moodswings heb maar ben tevreden met mijn medicatie

21-03-2021 | Vrouw | 37
lynestrenol (5mg)
2 jaar geleden gesteriliseerd en Novasure behandeling, nooit meer menstruatie gehad ging super goed. Helaas sinds een half jaar een onrustige baarmoeder en hele heftige eisprong pijn zoveel pijn dat ik een bezoek moest brengen aan huisartsenpost na morfine tabletten zakte de pijn. Later doorverwezen naar gynaecoloog alles nagekeken en op kweek dat was gelukkig goed maar z[lees meer...]e wilde dat ik weer aan de pil ging 2 weken geprobeerd en hier werd ik ook ziek van. Mijn baarmoeder verwijderen ze nog niet omdat ik te jong ben (37) dus kreeg ik lynestrenol na enkele dag heel erg emotioneel opgezette buik hele erge hoofdpijn en vanaf begin heel de dag door menstruatie krampen en heel veel afscheiding ook deze pijn is soms niet te verdragen weer contact met gynaecoloog gelukkig meteen stoppen en in april mri Herkent iemand deze klanten ?

04-03-2021 | Vrouw | 34
Endometriose
Na een half jaartje Zoladex te hebben gebruikt heb ik 3 jaar non-stop Orgametril geslikt om mijn endometriose in bedwang te houden. Ik had vrijwel geen bijwerkingen. 1e maand alleen een bloeding, maar daarna niks meer.

04-02-2021 | Vrouw | 46
lynestrenol (5mg)
2 weken geleden gestart met orgametril Veel last van bijwerkingen: nachtelijk zweten, misselijk, jeuk ,diarree, hoofdpijn