Ervaringen met Orgametril

Endometriose (45 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (10 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)

23-02-2012 | Vrouw | 21
Endometriose
Ik ben begonnen met het gebruik van Orgametril toen ik 13 was, als gevolg van zeer overvloedige en zeer pijnlijke menstruatie (gepaard met overgeven) en een verdenking van een beginnende endometriose. Op mijn 18e ben ik enkele maanden gestopt om te zien of het beter gaat, maar ik ben snel weer begonnen! Wat een geluk om rustig te kunnen leven zonder elke maand zo veel pijn[lees meer...] te hebben! Daarentegen, de bijwerkingen zijn behoorlijk aanwezig: veel beharing, aankomen, acne.... ik vraag me nu ook af of het hebben van bijna geen borsten (nauwelijks cup 85A) verband houdt met de inname van dit medicijn tijdens mijn puberteit... maar ik laat niets mij verhinderen orgametril te nemen.

23-10-2023 | Vrouw | 22
Uitstellen van menstruatie
Ik zou op vakantie ongesteld zijn dus heb orgametril gevraagd bij de huisarts. Netjes twee weken voor de verwachte menstruatie begonnen maar een paar dagen voor ik normaal gezien ongesteld zou worden kreeg ik lichte bloedingen die ruim een week aanhielden. 6 dagen later kreeg ik lichte buikpijn en evengoed 5 dagen lichte bloedingen. Hierdoor mijn halve vakantie toch nog bl[lees meer...]oedverlies. Inmiddels paar maanden verder en mijn menstruatie is nog onregelmatig en heftiger dan eerst. Op de eerste dag heb ik zulke heftige krampen dat ik misselijk en duizelig ben, iets wat ik daarvoor niet had. Hopelijk gaat dit weer weg met de tijd maar ik ga dit middel in ieder geval niet meer gebruiken.

15-10-2019 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Ik nam deze tabletten voor het uitstellen van mijn menstruatie i.v.m een vakantie. Ondanks dat ik deze innam precies volgens de instructies heeft het totaal geen effect gehad op het uitstellen van mijn menstruatie. Ik kreeg ook puistjes op mijn gezicht.

19-02-2015 | Vrouw | 23
lynestrenol (5mg)
I.v.m. aanhoudende bloedverlies/buikpijn dit middel voorgeschreven gekregen. De eerste 7 maanden bleef de menstruatie uit wat ook de bedoeling was. Ondertussen kreeg ik last van bijwerkingen: extreem angstig/onrustig, duizelig, hartkloppingen, zweten en depressieve gevoelens (deze klachten had ik nog nooit eerder gehad). Na de 7 maanden kreeg ik last van contactbloedingen [lees meer...]en niet lang daarna onafgebroken twee maanden bloedingen gehad. Besloten om te stoppen waarna alle bijwerkingen zijn verdwenen. Toch stelde gynaecoloog voor om weer te herstarten maar ik wil dit middel nooit meer gebruiken.

13-08-2019 | Vrouw | 24
Uitstellen van menstruatie
14 dagen vakantie, zou op de 2e van de vakantie ongesteld worden dus ik wilde de menstruatie zeker 13 dagen uitstellen. (Ook duidelijk vermeld naar de huisarts) 2 weken van te voren (volgens gebruiksaanwijzing/advies) begonnen. Gelijk onder de pukkels, onrustig met slapen en last van stemmingswisselingen. Van huilen om niets tot (zeer) geïrriteerd. Menstruatie uitstellen g[lees meer...]ing de eerste 6 dagen van de vakantie goed. Vervolgens gewoon ongesteld geworden met ontzettende buikpijn.. zo erg had ik het in tijden niet mee gemaakt. Laatste dagen dosis verhoogd naar 3 per dag. Maar mocht niet meer helpen. Laatste weekje dus niet gezwommen, wel beetje mijn vakantie verpest. Eens maar nooit weer die pil!

16-10-2011 | Vrouw | 24
Tussentijdse bloedingen
Sinds een jaar of 3 gebruik ik orgametril, vanaf de tweede week vd cyclus. Dit omdat ik elke maand tussentijdse bloedingen had. Na wel 5 verschillende anticonceptiepillen te hebben gebruikt, leek dit eindelijk de oplossing. En het werkt nog steeds, ik heb geen tussentijdse bloedingen meer. Maar ik ga er toch mee stoppen. De bijwerkingen zijn erger dan de kwaal! Zo ben ik 7[lees meer...] kg aangekomen!! Op een lengte van 1.59 is dat erg veel. Bovendien heb ik een slechte huid gekregen, vettig haar en ik zweet me 's nachts een ongeluk. Ik had nooit gedacht dat deze dingen te maken hadden met het gebruik van Orgametril, tot ik dit forum las. En inderdaad, nu valt het kwartje. Ik begrijp niet waarom ik hier niet voor gewaarschuwd ben. De afspraak met de gyno is dan ook al gemaakt!

27-08-2020 | Vrouw | 25
Uitstellen van menstruatie
Omdat ik ging kamperen wilde ik mijn menstruatie uitstellen. Op advies van de huisarts 16 dagen van tevoren begonnen met slikken (1 tablet per dag). Ik kreeg wat pijnlijke borsten en meer acne. Uiteindelijk 20 dagen geslikt, en mijn menstruatie kwam 3 dagen later als vanouds op gang. Kortom: zeer aan te bevelen als je de menstruatie tijdelijk uit wil stellen. Mijn huis[lees meer...]arts adviseerde wel om ruimschoots van tevoren te beginnen met slikken, er is dan maar 1 tablet per dag nodig en de kans dat er toch een bloeding komt is dan heel klein.

02-06-2011 | Vrouw | 25
Uitstellen menstruatie
Ik heb dit middel nu 1 week gebruikt. Zou het langer moeten gebruiken wil het effect hebben, maar de bijwerkingen zijn zo vervelend, dat ik er mee stop per direct. Ik voel me agressief, het beïnvloed mijn stemming. Wordt er misselijk van, heb hoofdpijn en voel me gewoon niet fit. Dan liever menstrueren op vakantie, dan dit. Ik raad dit middel dus niet aan.

02-07-2013 | Vrouw | 26
lynestrenol
Ik heb van mijn ha orgametrol gekregen om mijn bloedingen te stoppen, nu is mij gezegd dat ik na 7 dagen weer opnieuw zou menstrueren maar we zijn nu 4 dagen verder en er is nog steeds niks te zien, nu wilde ik graag ervaringen van mensen die dit herkennen... En wie misschien kan vertellen wanneer dit wel op gang gaat komen, of moet ik contact met de ha opnemen...?

28-06-2011 | Vrouw | 26
Endometriose
Ik gebruik Orgametril nu een klein jaartje. Ik ben er ontzettend blij mee. Ik heb sinds jaren al endometriose en kon van de erge bloedingen en zware buikpijnen de deur niet uit. Eerst kreeg ik Cerazette en nog andere rommel, maar niets hielp. Daarna kreeg ik deze en ik moet zeggen: ik ben blij!! Ook ik merk wel wat bijwerkingen, maar die neem ik voor lief gezien de pijn di[lees meer...]e ik eerst had. Bijw. zijn dan zweten, moe, hoofdpijn, onrustig slapen etc.

08-05-2012 | Vrouw | 27
Endometriose
Ik heb al jaren klachten. Na de bevalling in 2007 is het allemaal begonnen. veel pijn niet kunnen zitten/ fietsen; het gevoel alsof je baarmoeder eruit valt. 2 week geleden een kijkoperatie gehad overal zit wat en ze hebben een verkleving achter mijn baarmoeder weggehaald en een stukje bij me darmen. Ik vraag me af of dit erfelijk is aangezien mijn moeder dit ook had en bi[lees meer...]j haar is alles eruit. Volgende week moet ik naar het ziekenhuis om de foto's te bekijken en zien wat ze er verder aan gaan doen. De orgametril helpt wel voor de pijn . Was 57 kilo nu 62 niet dat ik dat erg vindt. ik zweet heel veel, vaak moe en nergens zin in.

29-05-2019 | Vrouw | 28
Uitstellen van menstruatie
Vanwege een vakantie 5 dagen 1x dgs ingenomen om menstruatie een aantal dagen uit te stellen. Ik was zeer huiverig door de gelezen reacties, en ik zeer gevoelig ben voor hormonen. Lichte mood swings vernomen, maar dit heb ik normaal gesproken ook wel eens voor/tijdens menstruatie. Heeft zijn werk goed gedaan en het is mij 100% meegevallen.

17-02-2013 | Vrouw | 28
Endometriose
Vanaf mijn zeventiende altijd last gehad van enorme krampen voor en tijdens de menstruatie. Na lang zeuren (4 jr) werd ik eindelijk doorverwezen naar de gyn. Hij zag het meteen: edometriose in de zwaarste vorm. N een kijkoperatie te hebben gehad, mocht ik meteen aan de Orgametril (inmiddels 7 jr). Nooit geen bijwerkingen gehad, ik weet dus ook niet wat ik zonder dit medici[lees meer...]jn zou moeten. Sinds 6 weken ben ik gestopt met de medicatie, gewoon om te zien of menstrueren nog zou kunnen na langdurig gebruik. En ik vloei eindelijk, weliswaar heel lichtjes, maar de buikpijn die ermee gepaard gaat weegt niet op tegen het gebruik van Orgametril. Na deze menstruatie begin ik er weer meteen mee. Pas wanneer ik aan kindjes wil beginnen zal ik ermee stoppen.

19-10-2011 | Vrouw | 28
Menstruatie opwekken
Ik heb al heel lang geen eisprong en dus geen menstruatie. We willen graag een 2e kindje maar dit lukt dus niet op een natuurlijke manier. Nu moet ik hormonen gaan spuiten. Dit kan pas als ik dus ongesteld ben geworden. Daar voor kreeg ik een kuur Orgametril van 10 dagen. Normaal kan ik absoluut niet tegen hormonen. Eerder kreeg ik al Duphaston en Provera en dit was na [lees meer...]1 dag al een ramp ivm erge migraine en hoofdpijn. Met Orgametril nergens last van gek genoeg. Ben wel ietje vermoeid maar heb ook half de griep dus hoeft niet door die tabletjes te komen. Ik zit nu op dag 6 van de kuur en dat is al heel wat voor me. Ben dus erg tevreden. Ik hoop natuurlijk wel ongesteld te worden want daar doe ik het voor. Ik laat hier nog weten of dit gelukt is. Ik kan het wel aan andere aanraden.

22-09-2022 | Vrouw | 29
lynestrenol (5mg)
I.v.m. vakantie menstruatie uitgesteld middels dit medicijn. Erg goed geholpen, echter werdt ik na het stoppen wel pas na 1 week ongesteld. Maar dit was voor mij geen probleem. Verder helemaal geen last gehad van bijwerkingen.

27-06-2018 | Vrouw | 29
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Het werkt super goed, ben blij dat ik van de tussentijds bloedverlies af ben.