Endometriose (44 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (6 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)

23-03-2014 | Vrouw | 15
Endometriose
Ik had al maanden last van toenemende buikpijn tijdens de menstruatie, en ik moest er zelfs een keer voor thuis blijven van school. Mijn moeder was er pas geleden achtergekomen dat ze endometriose heeft, en had een controleafspraak bij een specialist in het ziekenhuis gemaakt. Om zekerheid te krijgen hadden we een verwijzing aangevraagd. De specialist zei dat ik endometri[lees meer...]ose heb, en dat als ik er nu niet wat aan zou gaan doen, ik misschien op mijn 30e onvruchtbaar zou zijn geworden. Ik ben nu 15, dus dat was wel een beetje schrikken. Ik gebruik het medicijn nu al 25 dagen en ik heb het gevoel alsof mijn lichaam niet meer bij me hoort. Een beetje zoals het gezegde: 'niet lekker in je vel zitten'. Volgens de specialist zou ik ongeveer een week na de eerste inname een laatste menstruatie moeten krijgen, maar ik denk dat na zo'n lange tijd wachten de menstruatie uitblijft. Ik ben begonnen met de eerste inname op de dag dat de specialist de diagnose gaf, en dat was toevallig de eerste dag van mijn vruchtbare periode.

16-01-2011 | Vrouw | 15
Ongeregeld menstruatie/ erge buikpijn
Hallo ik ben een meisje van 15 jaar ik heb mei vorig jaar een cyste gehad aan mijn eierstok die is geknapt waardoor ik snel geopereerd moest worden...eierstok heb ik gelukkig mogen behouden.. ik ben om de 14 dagen ongesteld en echt heel erg heftig.orgametril gekregen eerst 2 tablet van 5 mg en toen weer naar 1 tablet van 5mg. dat ging niet goed weer verhoogd naar 2x 5 mg.d[lees meer...]ie moest ik innemen van de 14 tot 25 ste dag en dan 2 dagen later ongesteld worden en nu ben ik niet meer ongesteld geworden. hoe kan dat vorige week wel een heel klein beetje roze bloed slijm verloren (mag geen naam hebben)maar nu niets geen buikpijn maar wel heel erg misselijk 5 kilo aangekomen in 1 week overgeven zere borsten en erg moe kan de hele dag wel slapen hoop zo dat iemand dit herkent ...nooit geen problemen met deze tabletten gehad en nu dit snap het echt niet.alvast bedankt

04-04-2015 | Vrouw | 17
Uitstellen van menstruatie
Ik heb orgametril gebruikt om mijn ongesteldheid enkele dagen uit te stellen, dit werkte prima. Ik kreeg rond de tijd dat ik normaal gesproken ongesteld moest worden wel last van lichte buikpijn, maar dit ging snel voorbij. Het duurde wel iets langer (4 dagen) voordat ik weer ongesteld werd nadat ik stopte met het nemen van de tabletten dan in de bijsluiter staat (2-3 dage[lees meer...]n).

11-11-2021 | Vrouw | 18
Endometriose
Ik heb jarenlang enorm veel buikpijn gehad tot op het punt dat ik maandelijks wel eens dagen niet naar school ging. Sinds ik deze pil slik heb ik eindelijk bijna nooit meer buikpijn. De ongesteldheid is onregelmatig maar nooit heftig. Meestal 1 keer in de 3 maanden. Ik ben echt enorm blij met deze pil

12-08-2019 | Vrouw | 18
Uitstellen van menstruatie
Ik ben begonnen met 20 dagen voordat ik ongesteld zou worden. Ik ben toen gewoon ongesteld geworden, maar ik heb wel nog die hele maand doorgeslikt. Nadat ik was gestopt kwam er geen menstruatie en echter ook niet op de datum wanneer ik weer ongesteld moest worden. Nu al twee weken over tijd. (En zwanger zijn kan het niet zijn.)

18-12-2012 | Man | 18
lynestrenol
ik slik nu sinds 2 maanden orgametril. Ook ik heb ze voorgeschreven gekregen omdat ik maar bleef vloeien en omdat ze denken dat ik endometriose heb. De eerste paar weken was ik erg misselijk, ben nu 2 kilo aangekomen (hoop dat het hierbij blijft) & 's nachts wakker worden in het zweet blijft aanhouden. Ook had ik in het begin erg pijnlijke borsten. Daar in tegen zijn wel a[lees meer...]lle buikklachten en is het vloeien weg! Over het algemeen ben ik tot nu toe dus tevrede. Maar ik ben wel geschrokken van sommige reactie's hieronder, vooral over de bijwerkingen/gevolgen op langer termijn..

10-01-2011 | Vrouw | 18
Onbekend
Ik ben een jaar geleden begonnen met het slikken van Orgametril. Dit na jaren verschillende pillen en medicatie geprobeerd te hebben. Bij de dokter verschillende pillen geprobeerd, hij wist het na ongeveer 10 verschillende pillen niet meer. Dan maar eens door naar de gynaecoloog. Bij de gynaecoloog ook verschillende medicatie, tabletten en spuiten geprobeerd tot anderhal[lees meer...]f jaar terug. Een kijkoperatie, ik als kind van 16 onder het mes om te kijken of zij iets konden vinden. Dit was dus niet het geval, het kon misschien zijn dat ik endometriose heb. Daar kon ik een second opinion op krijgen. Maar als 16 jarige zie je het op dat moment niet zitten om opnieuw het ziekenhuis in en het andere weer uit te gaan, op dat moment heb ik de second opinion dus afgeslagen. Het enige wat effectief tegen endometriose zou werken was het Mirena spiraaltje... Dit was dus totaal niet het geval, ik kreeg te pas en te onpas hevige krampen en minimaal 2 keer in de week bloedverlies. Daarna ben ik terug gegaan naar de gynaecoloog. Daar heb ik het spiraaltje eruit laten halen en om een andere oplossing gevraagd. Toen kwamen ze dus uit op Orgametril. De ideale tabletten! In eerste instantie moest ik er 1 maal daags 4, dit heb ik na enkele maanden veranderd in 4 maal daags 1. Tot op heden ben ik zeer te spreken over Orgametril, om eindelijk na al die jaren strijden iets te vinden wat ook daadwerkelijk helpt zonder veel bijwerkingen. Toch is dit geen optie om de rest van mijn leven te blijven doen, ik zie het namelijk niet zitten om de rest van mijn leven elke dag 4 tabletten te moeten slikken. Daarom heb ik het ziekenhuis opnieuw gebeld. Morgen heb ik een telefonische afspraak met de gynaecoloog om aan te geven dat ik nu toch de second opinion wil. Eigenlijk ben ik, denk ik, al die tijd bang geweest om te weten wat ik eigenlijk heb. Hopelijk kunnen ze nog andere medicatie vinden waardoor ik geen 4 tabletten op een dag hoef te slikken. Maar voor iedereen die Orgametril wil gaan gebruiken. Doe het, maar dan wel 1 of 2 tabletten op een dag!

13-09-2021 | Vrouw | 19
Uitstellen van menstruatie
Drie dagen voor voorspelde menstruatie begonnen. Geen last van bijwerkingen en heeft zijn werking goed gedaan. Zou t een volgende keer weer doen

29-08-2021 | Vrouw | 21
Endometriose
Op mijn 13e de diagnose endometriose gekregen, begonnen met Provera maar overgestapt op Orgametril op mijn 16e. Op het begin wat hoofdpijn, geen last van de endometriose. Hoe langer ik dit medicijn gebruikte hoe minder ik me mezelf voel. Steeds meer last van de bijwerkingen zoals hoofdpijn, darmklachten en stemmingswisselingen. Daarnaast doorbraakbloedingen en veel last va[lees meer...]n de hormonale kant van het verhaal. Nu op mijn 21e terug naar de gynaecoloog om de opties door te spreken.

07-06-2021 | Vrouw | 21
Endometriose
2 maanden 10mg orgametril per dag geslikt. Na 2 dagen slikken ontzettend misselijk geworden en dit gevoel niet meer weggegaan. Werd er letterlijk ziek van. Zweten, misselijk, benauwd etcetera.. Ook psychisch was het een hel, veel angstige en depressieve gevoelens. Ook bleef ik krampen en bloedingen houden. Ik ben ermee gestopt en begin er niet meer aan.

14-08-2020 | Vrouw | 21

29-03-2018 | Vrouw | 21
lynestrenol (5mg)
Aangezien ik al 5 jaar een koperspiraal heb, liep ik het risico op buikkrampen. Afgelopen 3 maanden elke dag de hele namiddag, avond en nacht buikkrampen gehad. Op een gegeven moment moest ik zodanig veel pijnstillers nemen om normaal te functioneren dat ik toch maar naar de dokter ging, die zei dat de enige permanente oplossing andere anticonceptie was. A Aangezien ik [lees meer...]vroeger een tijdje de pil heb geslikt en dit absoluut niet prettig was (ik kwam 8 kilo aan, was continu driftig of emotioneel) heb ik het koperspiraal genomen omdat die geen hormonen bevatte, want daar kon ik duidelijk niet tegen. Ik heb dit aan de huisarts verteld maar hij gaf me toch orgametril mee, omdat dat de enige andere oplossing zou zijn voor t moment. Nou, de buipijn is inderdaad weg als bij toverslag. Maar ik loop continu te janken of ik ben zodanig opgefokt dat ik elk moment iemand in elkaar wil slaan zonder reden. Ook heel licht in mijn hoofd, misselijk, duizelig en lusteloos. Ik twijfel al 2 dagen of ik de kuur niet moet afkappen want ik heb liever pijn dan dit. Voor degenen die hormoongevoelig zijn: denk ff 2 keer na voordat je hieraan begint...

23-02-2012 | Vrouw | 21
Endometriose
Ik ben begonnen met het gebruik van Orgametril toen ik 13 was, als gevolg van zeer overvloedige en zeer pijnlijke menstruatie (gepaard met overgeven) en een verdenking van een beginnende endometriose. Op mijn 18e ben ik enkele maanden gestopt om te zien of het beter gaat, maar ik ben snel weer begonnen! Wat een geluk om rustig te kunnen leven zonder elke maand zo veel pijn[lees meer...] te hebben! Daarentegen, de bijwerkingen zijn behoorlijk aanwezig: veel beharing, aankomen, acne.... ik vraag me nu ook af of het hebben van bijna geen borsten (nauwelijks cup 85A) verband houdt met de inname van dit medicijn tijdens mijn puberteit... maar ik laat niets mij verhinderen orgametril te nemen.

15-10-2019 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Ik nam deze tabletten voor het uitstellen van mijn menstruatie i.v.m een vakantie. Ondanks dat ik deze innam precies volgens de instructies heeft het totaal geen effect gehad op het uitstellen van mijn menstruatie. Ik kreeg ook puistjes op mijn gezicht.

19-02-2015 | Vrouw | 23
lynestrenol (5mg)
I.v.m. aanhoudende bloedverlies/buikpijn dit middel voorgeschreven gekregen. De eerste 7 maanden bleef de menstruatie uit wat ook de bedoeling was. Ondertussen kreeg ik last van bijwerkingen: extreem angstig/onrustig, duizelig, hartkloppingen, zweten en depressieve gevoelens (deze klachten had ik nog nooit eerder gehad). Na de 7 maanden kreeg ik last van contactbloedingen [lees meer...]en niet lang daarna onafgebroken twee maanden bloedingen gehad. Besloten om te stoppen waarna alle bijwerkingen zijn verdwenen. Toch stelde gynaecoloog voor om weer te herstarten maar ik wil dit middel nooit meer gebruiken.

13-08-2019 | Vrouw | 24
Uitstellen van menstruatie
14 dagen vakantie, zou op de 2e van de vakantie ongesteld worden dus ik wilde de menstruatie zeker 13 dagen uitstellen. (Ook duidelijk vermeld naar de huisarts) 2 weken van te voren (volgens gebruiksaanwijzing/advies) begonnen. Gelijk onder de pukkels, onrustig met slapen en last van stemmingswisselingen. Van huilen om niets tot (zeer) geïrriteerd. Menstruatie uitstellen g[lees meer...]ing de eerste 6 dagen van de vakantie goed. Vervolgens gewoon ongesteld geworden met ontzettende buikpijn.. zo erg had ik het in tijden niet mee gemaakt. Laatste dagen dosis verhoogd naar 3 per dag. Maar mocht niet meer helpen. Laatste weekje dus niet gezwommen, wel beetje mijn vakantie verpest. Eens maar nooit weer die pil!

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum