Endometriose (44 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (7 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)

19-06-2011 | Vrouw | 47
lynestrenol
heb mirena spraal laten plaatsen maar na 11 weken steeds vloein. ben nu orgametril sinds dagen aan het slikken en ik voel me net een opgeblazen ton . heb het gevoel dat ik kiloos ben aangekomen, last van hartkloppingen ,kortademig. vloein is nu weg maar ik moet nog 5 dagen slikken. ik denk dat ik ermee stop. iemand ook zo'n ervaring? (Red; wij adviseren het stoppen met me[lees meer...]dicatie altijd in overleg te doen met uw behandelend arts en/of apotheker)

15-02-2011 | Vrouw | 39
Endometriose
Ik heb nu bijna zes jaar orgametril geslikt en vorige week met de gyn besloten te stoppen. VOordat ik mag stoppen moet ik eerst geopereerd worden en wordt mijn baarmoeder, eierstok en een stuk darm verwijderd. Deze operatie gaat een dag duren... Ik ben inmiddels 25 kilo aangekomen en zit in de ziektewet vanwege ernstige vermoeidheidsklachten. Ook ben ik zonder reden af [lees meer...]en toe erg nerveus. Ik was zo blij van de menstruaties en helse pijnen af te zijn, dan ik de behoorlijke bijwerkingen naast me neer kon leggen. Helaas kan ik er nu niet meer omheen. De vermoeidheid slaat me echt lam. Ik vind het fijn hier reacties te lezen waarin ik me herken. Vermoeidheid wordt namelijk niet als bijwerking vermeld op de bijsluiter. Ik vind dat ze dit erop moeten zetten.

16-11-2010 | Vrouw
Endometriose
Na Lucrin overgestapt op nuvaring. De buikpijnklachten kwamen weer terug. Toen gestart met orgametril. eerst 3x dgs 1, 2x dgs 1 en nu 1x dgs 1 tbl. Ik vind de bijwerkingen nog erger dan de endometriose. Vreselijk moe, lusteloos, toch pijnlijke bloedingen, depri, nervositeit. Ik ben benieuwd wat de gyn nu gaat voorschrijven. Ik ervaar door al die hormonale medicatie veel ps[lees meer...]ychische klachten. Wie o wie weet daar iets op?

08-10-2010 | Vrouw

27-08-2010 | Vrouw
Adenomyose
in 2007 is er bij mij adenomyose (verergerde vorm van endometriose) geconstateerd. Door de dokter is mij orgametril (3x per dag) voorgeschreven. Ik was enthousiast over het resultaat, totaal geen pijn meer en de menstruatie bleef ook weg. Na enige tijd gebruik viel het mij op dat ik vaak depressief was (had ik nooit last van), vreselijke hoofdpijnen en weinig energie had. [lees meer...]Daar ik vermoedde dat dit door de orgametril kwam, heb ik eigenhandig de dosis verminderd naar 2 en later zelfs 1 tabletje per dag. Gevolg: geen hoofdpijn meer en geen depressiviteit meer, wel nog steeds weinig energie. Sinds 3-4 maanden ben ik volledig gestopt, mijn menstruatie blijft echter nog steeds uit. Ik maak me hier toch wel zorgen over, volgende week zal ik dan ook contact hierover opnemen met mijn huisarts. Wat ik sinds twee weken wel gemerkt heb, is dat ik weer barst van de energie. Ik dacht dat te maken had met het effect van de zomer totdat ik de ervaringen van andere dames op dit forum las. Ik vind het toch wel zorgwekkend dat dit middel zoveel (negatieve) bijwerkingen heeft en dat dit desondanks voor langdurig gebruik wordt voorgeschreven.

05-07-2010 | Vrouw
Endometriose
5 weken geleden begonnen met Orgametril ivm waarschijnlijk(!) endometriose. Er werd gezegd: 1 pil per dag en je bent nooit meer ongesteld, dat klonk als muziek in m'n oren natuurlijk. Uiteindelijk ben ik in die 5 weken nu 2 keer ongesteld geworden en zelfs met 3 pillen per dag vloei ik nu nog (al 4 weken achter elkaar). Meer dan 3 pillen wordt afgeraden door de arts maar [lees meer...]zo wordt het dus ook niks. Eigenlijk sta ik op het punt die hele zooi maar te stoppen, heb het idee dat ik niks meer waard ben, sjagerijnig, depri, moe, zie er niet uit; bleek en moe.

29-08-2021 | Vrouw | 21
Endometriose
Op mijn 13e de diagnose endometriose gekregen, begonnen met Provera maar overgestapt op Orgametril op mijn 16e. Op het begin wat hoofdpijn, geen last van de endometriose. Hoe langer ik dit medicijn gebruikte hoe minder ik me mezelf voel. Steeds meer last van de bijwerkingen zoals hoofdpijn, darmklachten en stemmingswisselingen. Daarnaast doorbraakbloedingen en veel last va[lees meer...]n de hormonale kant van het verhaal. Nu op mijn 21e terug naar de gynaecoloog om de opties door te spreken.

24-05-2021 | Vrouw | 40
Endometriose
De endometriose klachten zijn over, geen pijnklachten meer. Maar helaas erg veel last van depressieve gevoelens en angst klachten. Daarom over gestapt naar de minipil.

14-08-2020 | Vrouw | 21
Uitstellen van menstruatie

29-04-2020 | Vrouw | 37
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Na lang overmatig bloedverlies, kreeg ik dd diagnose endometriose en ging ik orgametril slikken. Wondermiddel! Hierdoor werd m'n baarmoeder behouden, fijn, niet nòg een operatie! Na 5 jaar slikken grote schok... Uitgezaaide hormoongevoelige borstkanker. Ongeneeslijk ziek. Klap!! Inmiddels 6 jaar in behandeling voor borstkanker, 4 botuitzaaiingen, en leef van controle n[lees meer...]aar controle, maar ik ben er nog!

11-10-2019 | Vrouw | 44
Uitstellen van menstruatie
Niemand hier ervaring in? Ik zou t graag willen weten.

27-06-2016 | Vrouw | 47
Onregelmatige menstruatiecyclus
Het werkte uitstekend, geen menstruatie meer met bijbehorende klachten. Na 6 jaar slikken wel borstkanker gekregen. (hormoongevoelig)

15-06-2016 | Vrouw | 43
Endometriose
Ernstige endometriose, 9 jaar onbehandeld door missen van de diagnose.

23-06-2015 | Vrouw | 46
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Orgametril doet wat t moet doen, het stelt de menstruatie uit. Bij mij lukt dat niet helemaal, maar toch is het met 90% verminderd en ben ik al bij met dit resultaat. Echter, de bijwerkingen....teveel om op te schrijven, het hele lijstje is op mij van toepassing, het ergste is dat ik 14kg ben aangekomen sinds t gebruik, extreem veel vocht vasthouden, enorme transpiratie ma[lees meer...]ar ook koude transpiratie (heel erg zweten en t enorm koud hebben, met name snachts), rillingen, hoofdpijn, stemmingswisselingen, concentratieverlies. 10 juli gaat mijn baarmoeder eruit en dan kan ik stoppen met dit middel. De vlag kan dan uit!

16-03-2015 | Vrouw | 46
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Na veel onaangename ervaringen met ernstig bloedverlies, het verliezen van de mirena (geplaatst door de gyn, maar na 2 weken verloren tijdens een bloeding), bleven er nog 2 mogelijkheden over. Orgametril slikken en als dat niet werkt baarmoederverwijdering. vanaf oktober de orgametril geslikt, 3x per dag, dat ging prima, daarna verminderd naar 2x per dag, dat ging niet goe[lees meer...]d, bloedingen kwamen gelijk terug. Sinds november op 3x per dag. Inmiddels ook alle bijwerkingen gekregen. 3 weken lang extreme jeuk over mn hele lichaam, sinds oktober heel veel last van puistjes op mn gezicht, zwangerschapsvlekken in gezicht en hals, hoofdpijnen, heel veel zweten en het ergste (voor mij) 9kg aangekomen. Door alle bijwerkingen en de enorme hoeveelheid hormonen die je met 3 pillen binnen krijgt, heb ik de gyn nu bijna gesmeekt om mn baarmoeder eruit te halen. Dit gaat hopelijk zsm gebeuren. Ik ben heel blij als ik geen orgametril meer hoef te slikken!

27-11-2012 | Vrouw | 29
Endometriose
Heb vandaag dus ook van de gyn dit gekregen. Ben heel benieuwd!! Na twee bevallingen, en endometriose vloeide ik bijna altijd, op een paar dagen na. Na een mirena, cerazette, en andere medicatie te hebben gebruikt wat allemaal niet hielp, heb ik dus dit!! Oke de kilo's en acne wat ik lees zou ik echt niet blij mee zijn, maar als dit wel zou werken, kan ik niet blijer wor[lees meer...]den, want elke dag vloeien is ook echt een ramp!!

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum