Ervaringen met Orgametril

Endometriose (45 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (10 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)

31-01-2013 | Vrouw | 30
lynestrenol
Ik had gisteren deze hormoon begonnen met gebruiken, omdat ik niet ongesteld worden, al voor een jaar en een maand, nu had zij cyste op mijn eierstokken gevonden, en toen had mij huisarts deze pil voorgeschreven en ik ben nu niet helemaal zeker of dat de goeie tablet zijn, want ik moet namilijk mij ongesteldheid laten opwekken, kunt iemand mij zeggen of deze goed is of nie[lees meer...]t

12-03-2012 | Vrouw | 53
Endometriose
Na 3/4 jaar met hevige buikpijnen + een kijkoperatie werd endometriose geconstateerd. Ik was toen 49 jaar. Omdat ik verwachtte binnen niet al te lange tijd toch in de overgang te komen besloot ik voor medicijnen te kiezen i.p.v. baarmoederverwijdering. Inmiddels slik ik de orgametril al ruim 4 jaar! Eén keer per jaar stop ik een tijdje om te kijken of er nog een menstruati[lees meer...]e komt. Tot nu toe komt er steeds binnen een paar weken een bloeding. De eerste anderhalf jaar had ik geen buikpijn meer, daarna kreeg ik toch weer steeds vaker buikpijn. Ook de bijwerkingen vind ik behoorlijk; veel lagere libido, droge haren, vocht vast houden, hogere bloeddruk, 7 kilo aangekomen (op een lengte van 1.58 m.), opgeblazen gevoel, veranderde stoelgang. Vooral de gewichtstoename zit me dwars en het lukt me niet om af te vallen. Weet iemand of je wel af valt als je stopt met de orgametril? (Waarschijnlijk niet als je daarna in de overgang komt!)

06-03-2012 | Vrouw | 52
lynestrenol
bloedingen en buikpijn waren heel snel weg, maar ondanks vanaf het begin heel goed aan de lijn doen 3 kilo in een week aangekomen. ( is voor mij 5% gewichtstoename) Begin nu het gevoel van een michelinmannetje te krijgen. Nu kan ik mijn witte broek ook niet meer aan!

24-02-2012 | Vrouw | 40
Endometriose
Ik heb 5 jaar orgametril geslikt tot gisteren,bij de arts kreeg ik gister te horen na een echo dat door mn langdurig orgamentril gebruik mn baarmoeder in zn geheel flitterdun is geworden en als ergste mn urinebuis ook.ben hier erg van geschrokken. tijdens mijn 5 jaar inname heb ik geen enkele bijwerking gehad, maar draag nu de gevolgen. Op naar urologie. .

14-11-2011 | Vrouw | 34
Mogelijke endometriose
Heb dit medicijn gekregen vanwege pijn bij intimiteit. Conclusie gyno was mogelijkheid endometriose, alhoewel onduidelijk of het zo is. Testen wijzen dat niet echt uit. Kijk operatie gehad en waar hij kon kijken niets te zien. Waar ik pijn heb kan hij ook niet kijken tijdens een kijkoperatie. Merk dat ik de laatste maanden steeds deprimerender wordt. Net bij de huisarts ge[lees meer...]weest wil toch dat ik contact met gyno heb voor ik eventueel anti-depressiva krijg, want mijn gevoelens kunnen erg goed komen van de orgametril. Iedereen die klachten beschrijft herken ik mezelf in terug. Ben benieuwd wat de vrouwen die gestopt zijn te melden hebben en wat hun gyno heeft gezegd. Ik kom er nog op terug heb woensdag contact met hem en daarna met huisarts.

13-11-2011 | Vrouw | 55
Overmatig vloeien
gebruik orgametril nu sinds sept. Moet wel heftig spul zijn want na 2 pillen stopte het bloeden. Dat was prettig na maanden menstrueren. maar wat een akelige bijwerkingen. Ik voel me boos en agressief, zweet hevig in de nacht, ben moe, lijk geen conditie meer te hebben terwijl ik regelmatig sport, vet haar, bleke huid. ben al 3 kilo aangekomen. bah, ik moet nog even, wordt[lees meer...] dan geopereerd en hoop dat ik dan weer mezelf ben. Vreemd dat er zo weinig gemeld wordt over deze toch flinke bijwerkingen.

19-06-2011 | Vrouw | 47
lynestrenol
heb mirena spraal laten plaatsen maar na 11 weken steeds vloein. ben nu orgametril sinds dagen aan het slikken en ik voel me net een opgeblazen ton . heb het gevoel dat ik kiloos ben aangekomen, last van hartkloppingen ,kortademig. vloein is nu weg maar ik moet nog 5 dagen slikken. ik denk dat ik ermee stop. iemand ook zo'n ervaring? (Red; wij adviseren het stoppen met me[lees meer...]dicatie altijd in overleg te doen met uw behandelend arts en/of apotheker)

15-02-2011 | Vrouw | 39
Endometriose
Ik heb nu bijna zes jaar orgametril geslikt en vorige week met de gyn besloten te stoppen. VOordat ik mag stoppen moet ik eerst geopereerd worden en wordt mijn baarmoeder, eierstok en een stuk darm verwijderd. Deze operatie gaat een dag duren... Ik ben inmiddels 25 kilo aangekomen en zit in de ziektewet vanwege ernstige vermoeidheidsklachten. Ook ben ik zonder reden af [lees meer...]en toe erg nerveus. Ik was zo blij van de menstruaties en helse pijnen af te zijn, dan ik de behoorlijke bijwerkingen naast me neer kon leggen. Helaas kan ik er nu niet meer omheen. De vermoeidheid slaat me echt lam. Ik vind het fijn hier reacties te lezen waarin ik me herken. Vermoeidheid wordt namelijk niet als bijwerking vermeld op de bijsluiter. Ik vind dat ze dit erop moeten zetten.

29-08-2021 | Vrouw | 21
Endometriose
Op mijn 13e de diagnose endometriose gekregen, begonnen met Provera maar overgestapt op Orgametril op mijn 16e. Op het begin wat hoofdpijn, geen last van de endometriose. Hoe langer ik dit medicijn gebruikte hoe minder ik me mezelf voel. Steeds meer last van de bijwerkingen zoals hoofdpijn, darmklachten en stemmingswisselingen. Daarnaast doorbraakbloedingen en veel last va[lees meer...]n de hormonale kant van het verhaal. Nu op mijn 21e terug naar de gynaecoloog om de opties door te spreken.

24-05-2021 | Vrouw | 40
Endometriose
De endometriose klachten zijn over, geen pijnklachten meer. Maar helaas erg veel last van depressieve gevoelens en angst klachten. Daarom over gestapt naar de minipil.

14-08-2020 | Vrouw | 21
Uitstellen van menstruatie

29-04-2020 | Vrouw | 37
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Na lang overmatig bloedverlies, kreeg ik dd diagnose endometriose en ging ik orgametril slikken. Wondermiddel! Hierdoor werd m'n baarmoeder behouden, fijn, niet nòg een operatie! Na 5 jaar slikken grote schok... Uitgezaaide hormoongevoelige borstkanker. Ongeneeslijk ziek. Klap!! Inmiddels 6 jaar in behandeling voor borstkanker, 4 botuitzaaiingen, en leef van controle n[lees meer...]aar controle, maar ik ben er nog!

11-10-2019 | Vrouw | 44
Uitstellen van menstruatie
Niemand hier ervaring in? Ik zou t graag willen weten.

27-06-2016 | Vrouw | 47
Onregelmatige menstruatiecyclus
Het werkte uitstekend, geen menstruatie meer met bijbehorende klachten. Na 6 jaar slikken wel borstkanker gekregen. (hormoongevoelig)

15-06-2016 | Vrouw | 43
Endometriose
Ernstige endometriose, 9 jaar onbehandeld door missen van de diagnose.

23-06-2015 | Vrouw | 46
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Orgametril doet wat t moet doen, het stelt de menstruatie uit. Bij mij lukt dat niet helemaal, maar toch is het met 90% verminderd en ben ik al bij met dit resultaat. Echter, de bijwerkingen....teveel om op te schrijven, het hele lijstje is op mij van toepassing, het ergste is dat ik 14kg ben aangekomen sinds t gebruik, extreem veel vocht vasthouden, enorme transpiratie ma[lees meer...]ar ook koude transpiratie (heel erg zweten en t enorm koud hebben, met name snachts), rillingen, hoofdpijn, stemmingswisselingen, concentratieverlies. 10 juli gaat mijn baarmoeder eruit en dan kan ik stoppen met dit middel. De vlag kan dan uit!