Ervaringen met Orgametril

gewichtstoename

Endometriose (46 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (10 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)

24-07-2023 | Vrouw | 37
lynestrenol (5mg)
Ik ben Orgametril beginnen nemen zoals vermeld voor mijn eisprong. Ik wou mijn maandstonden niet laten doorkomen op reis. Dit is dus niet gelukt. Totaal onverwacht tijdens een rafting kreeg ik bloedingen. Niet aangenaam! Gelukkig ben ik altijd voorzien van tampons. Ik had het al voelen aankomen want had hevige hoofdpijn en buikkrampen. Voor mij heeft het dus niet ge[lees meer...]werkt!!!

09-07-2023 | Vrouw | 46
lynestrenol (5mg)
Ik ging orgametril 3 maanden proberen ivm zeer heftige onregelmatige menstruaties. Moest wel 3 maanden volhouden anders was er niets over te zeggen....menstruatie zou geheel stoppen. Na 1 week gebruik werd ik juist ongesteld; spotting wordt er dan gezegd..... Dit werd steeds erger, na 6 weken was ik het al spuugzat, dosering werd verdubbeld 2 x 5mg zodat de bloedingen al[lees meer...]snog zouden stoppen. Bloedverlies nam alleen maar toe. Meer dan 100 ml in 24 uur was dagen lang aan de orde. Na 3 maanden evaluatie was ik 5 kilo aangekomen. Was zeer vermoeid (maar HB nog binnen norm) , koude rillingen. Ik zag het leven niet meer zitten en zat onder de puistjes niet alleen mijn gezicht ook romp. Kortom fysiek en metaal wrak. Ik werd geadviseerd niet te stoppen vanwege een (mogelijk zeer heftige) onttrekkingsbloeding. Ik heb eerst afgebouwd naar 1 ×5 mg en daarna tabletten gehalveerd. Totaal van de 17 weken 15 weken bloedverlies. NOOIT meer deze troep voor mij!

08-11-2022 | Vrouw | 46
lynestrenol (5mg)
Ik wil geen spiraal met lokaal hormoon maar koos voor Orgametril. Dag 2 en de ellende met vlekken (auras) zien begibt weer. Lang gestopt geweest en nergens geen last van. Altijd als het ik aan de pil zit begint deze ellende weer. Stop gelijk nu weer met deze pil. Het is gekmakend en beangstigend hoe mijn zicht weg valt. Ik kan niet normaal functioneren pp het werk nu.

03-09-2021 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
De eerste tien pilletjes deden vanaf dag 1 gelijk hun werk. Dus zeer effectief. Je merkt dat je veel hormonen in je lijf hebt en dat er weinig balans is. Ik slik nu voor de tweede ronde weer 10 tabletten maar nu overgegaan op halve. Veel bijwerkingen, vocht vasthouden, je voelt dat je jezelf niet bent, pijn in onderbuik en gewichtstoename gaat natuurlijk nog komen. Meer ee[lees meer...]tlust.

05-08-2021 | Vrouw | 40
Uitstellen van menstruatie
Enkele dagen geslikt om mijn menstruatie uit te stellen voor de vakantie. Ga dit nooit meer doen… Ik ben niet eerder ongesteld geworden, dus het deed zijn werk wel. Maar toen ik stopte, begon twee dagen later de onttrekkingsbloeding; ik had zoveel buikpijn, ik kon niet zitten. In de nacht bijna flauwgevallen, het leken wel weeën. Ga dit nooit meer gebruiken.

22-04-2021 | Vrouw | 40
Endometriose
Bijna 1 jaar geslikt. Voor de kwaal werkt het goed. Maar ik vind de bijwerkingen zo vervelend dat ik nu gestopt ben Sta op de wachtlijst voor baarmoeder verwijdering Eindelijk.... Nu ik gestopt ben voel ik weer veel pijn in onderbuik en rug. Ik weet dat ik de juiste keuze maak. Stoppen met deze troep en alles eruit. Ik ben zo'n ander mens met hormonen in mijn lijf. Ho[lees meer...]op snel weer emoties te voelen en dat ik weer mezelf ben

04-02-2021 | Vrouw | 46
lynestrenol (5mg)
2 weken geleden gestart met orgametril Veel last van bijwerkingen: nachtelijk zweten, misselijk, jeuk ,diarree, hoofdpijn

04-08-2020 | Vrouw | 36
Uitstellen van menstruatie
Zou in onze zomervakantie naar de zon ongesteld worden. Jaren geleden al eens een pil gehad om menstruatie uit te stellen. Nu weer een recept aangvraagd bij de huisarts. Toch een ander merk deze keer; Orgametril. Wat een ellende. Twee weken voor verwachte menstruatie aan begonnen. In het begin had ik last van somberheid, moe, stemmingswisselingen. En eenmaal op vakanti[lees meer...]e begon mijn menstruatie gewoon op de datum dat deze zonder pil ook zou beginnen. Dus dit medicijn voor mij nooit meer.

15-10-2019 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Ik nam deze tabletten voor het uitstellen van mijn menstruatie i.v.m een vakantie. Ondanks dat ik deze innam precies volgens de instructies heeft het totaal geen effect gehad op het uitstellen van mijn menstruatie. Ik kreeg ook puistjes op mijn gezicht.

12-08-2019 | Vrouw | 18
Uitstellen van menstruatie
Ik ben begonnen met 20 dagen voordat ik ongesteld zou worden. Ik ben toen gewoon ongesteld geworden, maar ik heb wel nog die hele maand doorgeslikt. Nadat ik was gestopt kwam er geen menstruatie en echter ook niet op de datum wanneer ik weer ongesteld moest worden. Nu al twee weken over tijd. (En zwanger zijn kan het niet zijn.)

08-08-2019 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Humeurig, depri, prikkelbaar. Nooit meer, heel mijn vakantie verpest!

29-03-2018 | Vrouw | 21
lynestrenol (5mg)
Aangezien ik al 5 jaar een koperspiraal heb, liep ik het risico op buikkrampen. Afgelopen 3 maanden elke dag de hele namiddag, avond en nacht buikkrampen gehad. Op een gegeven moment moest ik zodanig veel pijnstillers nemen om normaal te functioneren dat ik toch maar naar de dokter ging, die zei dat de enige permanente oplossing andere anticonceptie was. A Aangezien ik [lees meer...]vroeger een tijdje de pil heb geslikt en dit absoluut niet prettig was (ik kwam 8 kilo aan, was continu driftig of emotioneel) heb ik het koperspiraal genomen omdat die geen hormonen bevatte, want daar kon ik duidelijk niet tegen. Ik heb dit aan de huisarts verteld maar hij gaf me toch orgametril mee, omdat dat de enige andere oplossing zou zijn voor t moment. Nou, de buipijn is inderdaad weg als bij toverslag. Maar ik loop continu te janken of ik ben zodanig opgefokt dat ik elk moment iemand in elkaar wil slaan zonder reden. Ook heel licht in mijn hoofd, misselijk, duizelig en lusteloos. Ik twijfel al 2 dagen of ik de kuur niet moet afkappen want ik heb liever pijn dan dit. Voor degenen die hormoongevoelig zijn: denk ff 2 keer na voordat je hieraan begint...

29-01-2013 | Vrouw | 44
Bloedingen
Ik ben gisteren naar de genycoloog geweest omdat mijn maandstonden onregelmatig geworden zijn. Hij heeft mij 3 maanden Orgametril voorgeschreven. Maar als ik dat allemaal lees weet ik niet of ik die zal nemen!!!! Ik ben 40 kilo vermagerd en voel me nu goed en lees hier dat "bijna" iedereen aankomt!!! Nee hoor heb er teveel moeten aan doen om die kilo's te verliezen en dan [lees meer...]borstpijn, hoofdpijn zweten???? Is het dat allemaal waard? Ik heb wel een vraag, werkt dit als anticonceptie ook? Nathalia

09-10-2011 | Vrouw | 44
Zware menstruaties
Ivm zeer zware menstruaties, waarbij ik flauwviel, kreeg ik dit middel vijf jaar geleden in november voorgeschreven gekregen door de gynacoloog. Het jaar erop kreeg ik in de zomer melasma dat ik niet direct linkte aan het orgametrilgebruik. Inmiddels zijn de pigmentvlekken zo erg geworden dat ik ervoor naar de dermatoloog ben geweest, ook hij vermoedt dat de lynestriol de [lees meer...]oorzaak is. Dezelfde klacht komt nl. voor bij sommig pilgebruik, dat dezelfde werkzame stof bevat. Behalve pigmentvlekken sinds het gebruik van orgametril heb ik last gekregen van overbeharing, lichte gewichtstoename, hartkloppingen en zweten. Het middel dat eerst ideaal leek is nu erger dan de kwaal en ik ga dan ook terug naar de gynacoloog.

02-06-2011 | Vrouw | 25
Uitstellen menstruatie
Ik heb dit middel nu 1 week gebruikt. Zou het langer moeten gebruiken wil het effect hebben, maar de bijwerkingen zijn zo vervelend, dat ik er mee stop per direct. Ik voel me agressief, het beïnvloed mijn stemming. Wordt er misselijk van, heb hoofdpijn en voel me gewoon niet fit. Dan liever menstrueren op vakantie, dan dit. Ik raad dit middel dus niet aan.

28-05-2011 | Vrouw | 44
lynestrenol
Zet dan ook op de bijsluiter, niet geschikt voor sjogren, lig hier werkelijk totaal zonder traanvocht, speekselvocht en neusvocht, zicht is bijna weg, ogen scheuren en oogdruppels en ooggels helpen totaal niet meer, we zagen even het verband niet, ga naar een halve vanavond, want ja is weekend, en Maandag direct bellen, mochten mijn ogen nog ernstiger worden bel ik h[lees meer...]et ziekenhuis, ja wist al heb ernstige sjogren ogen keel neus en Vrijdag speekselbiopt gehad, maar dit slaat alles, dus niet gebruiken bij sjogren, doe het nooit en zet het op de bijsluiter......