Endometriose (44 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (7 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)

03-09-2021 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
De eerste tien pilletjes deden vanaf dag 1 gelijk hun werk. Dus zeer effectief. Je merkt dat je veel hormonen in je lijf hebt en dat er weinig balans is. Ik slik nu voor de tweede ronde weer 10 tabletten maar nu overgegaan op halve. Veel bijwerkingen, vocht vasthouden, je voelt dat je jezelf niet bent, pijn in onderbuik en gewichtstoename gaat natuurlijk nog komen. Meer ee[lees meer...]tlust.

18-08-2021 | Vrouw | 48

08-08-2019 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Humeurig, depri, prikkelbaar. Nooit meer, heel mijn vakantie verpest!

18-09-2017 | Vrouw | 49
Endometriose
geachte, ik gebruik dit nu al twintig jaar in belgie, op t moment is dit in belgie niet meer verkrijgbaar.

10-12-2015 | Vrouw | 50
Onregelmatige menstruatiecyclus
Omdat ik al dagen zeer hevig menstrueerde, kreeg ik last van duizelingen en oververmoeidheid. Naar de huisarts, daar bleek mijn HB 4,7 te zijn, veel te laag dus. Ik kreeg deze pillen om menstruatie te stoppen. Maar zei de huisarts na 10 dagen krijg je weer 2 dagen bloedingen. Maandag 7-12 begon dat ook, maar nu 4 dagen later nog steeds. Wie heeft dat ook gehad?

17-03-2012 | Vrouw | 50
lynestrenol
gisteren gestopt met een 10 daagse kuur orgametril, afwachten is nu de bloeding die er moet gaan komen. Volgens de huisarts kan deze heftig zijn. Ik slikte deze pil omdat ik regelmatig tussenbloedingen heb en hoop dat de ellende nu beter wordt

29-06-2013 | Vrouw | 51
Endometriose
Nadat ik een gedraaide eierstok heb gehad, kwamen ze tijdens de ingreep ook endometriose tegen. de gynaecoloog schreef orgametril voor.vanaf moment een een verademing. geen buikpijn meer en geen last van andere bijwerkingen. zit nu denk ik in de overgang, maar heb zelfs daar geen last van. ben hier heel erg blij mee.

28-08-2012 | Vrouw | 51
Bloedingen
Had vorig jaar juni, na een operatie, zes weken lang hevige menstruatiebloedingen (zit in de menopauze), met als gevolg een ernstig ijzertekort. Heb orgametril voorgeschreven gekregen. Het werkt perfect en ik heb, eerlijk is eerlijk, nergens last van. Ik voel me prima, ben niet aangekomen enz.

23-03-2012 | Vrouw | 51
lynestrenol
Na 6 weken hevige bloedingen dit medicijn gekregen. 1x per dag 1 tablet, ging meteen goed. Na stopperiode van 1 week weer begonnen met 1 tablet, maar dit keer kwamen bloedingen terug. Toen overgegaan op 2 tabletten per dag en dit werkt prima. Bloedingen zijn gestopt en ik gebruik het op dezelfde manier als anti-conceptie. Heb totaal geen bijwerkingen en ik voel me er prima[lees meer...] bij.

06-03-2012 | Vrouw | 52
lynestrenol
bloedingen en buikpijn waren heel snel weg, maar ondanks vanaf het begin heel goed aan de lijn doen 3 kilo in een week aangekomen. ( is voor mij 5% gewichtstoename) Begin nu het gevoel van een michelinmannetje te krijgen. Nu kan ik mijn witte broek ook niet meer aan!

12-03-2012 | Vrouw | 53
Endometriose
Na 3/4 jaar met hevige buikpijnen + een kijkoperatie werd endometriose geconstateerd. Ik was toen 49 jaar. Omdat ik verwachtte binnen niet al te lange tijd toch in de overgang te komen besloot ik voor medicijnen te kiezen i.p.v. baarmoederverwijdering. Inmiddels slik ik de orgametril al ruim 4 jaar! Eén keer per jaar stop ik een tijdje om te kijken of er nog een menstruati[lees meer...]e komt. Tot nu toe komt er steeds binnen een paar weken een bloeding. De eerste anderhalf jaar had ik geen buikpijn meer, daarna kreeg ik toch weer steeds vaker buikpijn. Ook de bijwerkingen vind ik behoorlijk; veel lagere libido, droge haren, vocht vast houden, hogere bloeddruk, 7 kilo aangekomen (op een lengte van 1.58 m.), opgeblazen gevoel, veranderde stoelgang. Vooral de gewichtstoename zit me dwars en het lukt me niet om af te vallen. Weet iemand of je wel af valt als je stopt met de orgametril? (Waarschijnlijk niet als je daarna in de overgang komt!)

31-05-2012 | Vrouw | 54
Endometriose
ben over 2 jaar geopereert had veel poliepen en andere aandoenningen aan de baarmoeder waardoor ik steeds bloedingen had die niet stopte en heel heftig waren, na de curretage heeft mijn gynocoloog me orgamentril voor geschreven en die neem ik nu al 2 jaar zonder last te hebben van deze pil, wel blij want ik heb in 2 jaar geen enkele bloeding meer gehad, ik ben nu in de me[lees meer...]nopauze maar ik neem deze pil gewoon door, mag van de gynocoloog,wel ben ik een aantal kilo's verdikt maar heeft dat de maken met de pil? dat weet ik nog niet zeker want ik eet graag en zeker voor de tv s'avonds dus ik laat het niet aan mijn hart komen als ik maar gezond ben en geen pijnen heb.

24-03-2012 | Vrouw | 55
Endometriose
gebruik sinds een 14 tal dagen orgametril op aanraden van de dokter tegen overvloedig bloedverlies,heb maandag een MRI scan gehad in verband met endiometrose maar nog geen uitslag,pas volgende week,eerst geen bijwerkingen maar nu al 3 dagen erge hoofdpijn en niets van medicatie helpt,hoop dat dit van voorbijgaande aard is want bloedingen zijn gestopt

13-11-2011 | Vrouw | 55
Overmatig vloeien
gebruik orgametril nu sinds sept. Moet wel heftig spul zijn want na 2 pillen stopte het bloeden. Dat was prettig na maanden menstrueren. maar wat een akelige bijwerkingen. Ik voel me boos en agressief, zweet hevig in de nacht, ben moe, lijk geen conditie meer te hebben terwijl ik regelmatig sport, vet haar, bleke huid. ben al 3 kilo aangekomen. bah, ik moet nog even, wordt[lees meer...] dan geopereerd en hoop dat ik dan weer mezelf ben. Vreemd dat er zo weinig gemeld wordt over deze toch flinke bijwerkingen.

06-12-2021 | Vrouw | 61
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik nam eerst Heria, heb dan een curettage gehad, daarna ernstig bloedverlies,ben gestart met orgametril al 4 weken veel bloedverlies, ik neem wel bloedverdunners.moet nog weken wachten voor ik bij de gynaecoloog terecht kan.

21-06-2013 | Vrouw | 61
lynestrenol
Menstrueerde altijd zwaar. Op aanraden van de gynacoloog ben ik Orgametril gaan gebruiken. Ruim 25 jaar aan een geslikt. Ook van de overgang geen last gehad. Ben ook niet aangekomen. Prima pilletje!

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum