Ervaringen met Primolut N

duizeligheid

17-05-2014 | Vrouw | 16
norethisteron
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik heb primolut geslikt om mijn menstruatie uit te stellen. Heb het medicijn al meerdere malen gebruikt en had toen geen last van bijwerkingen. Maar nu ging ik naar londen en slikte de pillen, heb nu wel last van krampen in mijn darmen en waterige ontlasting. Nu weet ik niet of het aan de pillen, het kraanwater (vond er een chloorsmaakje aan zitten) of allebei? De vorige [lees meer...]keren had ik geen last van bijwerkingen en vond het super werken.

15-09-2016 | Vrouw | 24
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik ben in mei gestopt met de pil en sindsdien maar een keer gemenstrueerd. HA heeft me primolut voorgeschreven. 2x per dag voor 10 dagen innemen. Sinds maandag gestopt en wacht nu mijn menstruatie af. Ik heb nergens last van gehad gelukkig en hoop dat mijn menstruatie snel komt en regelmatig wordt.

24-10-2017 | Vrouw | 25
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik heb primolut 3x per dag 10 dagen langen moeten slikken om mijn menstruatie op te wekken. Na het stoppen binnen 2 dagen ongesteld. Ik ben nog nooit zo heftig ongesteld geweest buikpijn, rugpijn en om het half uur tampon en maandverband moeten verschonen. Er kwamen ook slijmproppen mee van wel 50 cent groot.

07-07-2017 | Vrouw | 26
Onregelmatige menstruatiecyclus
Na 3,5 week menstrueren deze pillen gekregen van de huisarts. Menstruatie stopte binnen 2 dagen. Kuur van 10 dagen, 2 dagen na stoppen weer menstruatie van redelijk normale lengte. Helaas wel hormonaal helemaal uit balans van deze pillen, waardoor ook een schimmelinfectie tot gevolg. Gelukkig heeft het wel gedaan wat het moest doen! Bijwerkingen vervelend, maar zeker niet [lees meer...]ernstig en tijdens de inname van de pillen zelfs vrijwel nergens last van gehad, bijwerkingen kwamen bij mij vooral na de kuur.

15-05-2019 | Vrouw | 27
Onregelmatige menstruatiecyclus
Wat een troep! Heel veel bijwerkingen: huilbuien, moodswings, elke ochtend wakker worden met hoofdpijn, soms opeens misselijk en duizelig, paar keer bijna flauwgevallen door opeens heel licht in mijn hoofd te worden. Zit niet lekker in mijn vel. Heel geïrriteerd en depri. Onhandig dag je het 3x per sag moet nemen. Eens maar nooit meer!! Ik reageerde veel beter op Provera, [lees meer...]en dat hoef je maar 1x per dag te slikken.

25-06-2019 | Vrouw | 28
Onregelmatige menstruatiecyclus
Echt een verschrikkelijke ervaring gehad met dit medicijn en ik raad het sterk af. Op advies van de huisarts om een menstruatie op te wekken die al jaren uitblijft. 10 dagen lang, 3 tabletten per dag. Bij start meteen last van enorme benauwdheid (heb astma), last van het hart (ging heel snel kloppen/hyperen), bultjes op de buik, misselijkheid, duizelig, hoofdpijn, opge[lees meer...]blazen buik, heel veel kramp en buikpijn. Kreeg last van haaruitval rond dag 5. Ook kreeg ik veel last van ongewenst haargroei, vooral op de kin en hals. Ging ook heel veel vocht vasthouden, was wel 3 kilo zwaarder dan normaal. Ook veel steken rechts onder in de buik. Kon vaak de deur niet meer uit door de pijn en de klachten. Na het stoppen werd het nog niet beter. Toen werd ik nog meer misselijk, enorm duizelig, heel erg hoofdpijn en ik kreeg opeens heel veel acne. Tijdens gebruik (en normaal gesproken) geen last van, maar opeens hele hoofd vol met puistjes. Stekende pijn bij de eierstokken, niet te doen - ze waren en zijn ook heel opgezet, dit gaat ook maar niet weg Moest ook heel veel huilen de hele tijd. Heel erg (menstruatie)kramp. Zo moe dat ik de hele dag op bed moest blijven liggen, kon staand in slaap vallen behalve dat ik niet kon slapen door deze pillen en door de pijn. 4e dag na het stoppen is een bloeding begonnen, maar heel erg licht en duurde maar een paar dagen. Binnenkort naar de gynaecologe. Maar dit echt nooit meer, ben er zo vreselijk ziek van geweest en ben nu meer dan een week geleden gestopt en ik voel me nog lang de oude niet, ben helemaal van het padje. Die stekende pijn bij de eierstokken/boven de liezen gaat ook maar niet weg. Een keer en nooit weer!

10-07-2022 | Vrouw | 32
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik ben hieraan begonnen in verband met een cyste op een eierstok waardoor ik niet ongesteld werd. De huisarts zei erbij.. Je kunt wel wat vocht gaan vasthouden. Nou dat leek me geen probleem dus 10 dagen 3 tabletjes gekregen. Na 3 dagen ben ik van ellende gestopt. Voelde me vreselijk depressief, hoofdpijn, buikpijn.. Slaap heel slecht. Eet ook slecht omdat ik steeds missel[lees meer...]ijk word. Zou dit nooit meer gebruiken en heb ook geen idee of ik nu wel ongesteld ga worden omdat ik het maar zo kort heb geslikt

08-08-2021 | Vrouw | 34
Onregelmatige menstruatiecyclus
Dit medicijn gekregen omdat ik 5 weken achter elkaar bloedde..echo gehad niks kunnen zien ,Ik bloedde nog steeds na 10 dagen gebruik(in totaal nu 7weken aan het bloeden,ben benieuwd of mn normale menstruatie weer op gang komt...en dan moet ik weer opnieuw een echo laten maken om te kijken of ze dan wel wat kunnen zien. Hoop vooral dat het stopt! Heb er geen vertrouwen..[lees meer...]. Voor mij geen primolut meer iniedergeval door de vreselijke bijwerkingen!

19-03-2024 | Vrouw | 39

duizeligheid

Na alle verhalen was ik best bang voor alle bijwerkingen. Maar moet zeggen dat het me alles meevalt. Op de 1e dag wat duizelig en dagen erna soms wat. Maar verder voel ik me echt goed.

13-02-2024 | Vrouw | 41
Onregelmatige menstruatiecyclus
Gebruikt ivm menstruatie die niet stopte. Na starten Primolut kuur, bloeden gestopt. Ontrekkingsbloeding na 2 dagen na afloop kuur. Geen noemenswaardige bijwerkingen

12-02-2016 | Vrouw | 43
Onregelmatige menstruatiecyclus
Vanwege langdurig vloeien kreeg ik primolut voorgeschreven. Dat hielp erg goed; het vloeien verminderde vrijwel direct en na anderhalf/twee dagen stopte het vloeien. De bijwerkingen vind ik echter vreselijk. Elke dag hoofdpijn, slecht slapen, bloedsjacherijnig, depri gevoel. Ik zou dit middel nooit gebruiken als het niet noodzakelijk is.

07-09-2015 | Vrouw | 44
Onregelmatige menstruatiecyclus
Nergens stond beschreven dat na het stoppen met primolut na 10 dagen 3xpd slikken je 2 dagen later het gevoel hebt dat de hel losbreekt. Ergste bloedingen en pijn ooit. Doorlekken zo erg dat je niet eens de deur uit kan, kan je sowieso niet vanwege de pijn. Kwam ambulance aan te pas op 2e dag en een ziekenhuis overnachting. Dit omdat er niet werd gewaarschuwd door huisar[lees meer...]ts + niet in de patiënteninformatie van het medicijn. Bloeding leek in de verste verte niet op doorbraakbloeding.

03-02-2014 | Vrouw | 44
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik bleef vloeien na prednisongebruik. Na 3 weken vloeien was ik het wel weer zat en heb een kuur primolut gekregen. Wat een troep! Ziek, misselijk, pijn in buik en rug, bloedchagrijnig, lichaam helemaal van de rel. Ik moet nog een paar dagen slikken, maar ben er helemaal klaar mee. mijn weerstand keldert naar beneden. Ik zou dit echt nooit gebruiken om de menstruatie uit [lees meer...]te stellen.

21-02-2021 | Vrouw | 49
Onregelmatige menstruatiecyclus
Gebruikt om mijn bloedingen te laten stoppen. Onregelmatige cyclus , pap2 gehad, diverse onderzoeken. Waarschijnlijk veel baarmoederslijmvlies of de overgang. Na 10 dagen primolut met misselijkheid, mijn in mn rug, obstipatie de doorbraak bloeding. Alsof ik net bevallen ben zoveel en vooral in de nacht stekende pijnen, alsof er een instrument in mn baarmoeder wordt geplaat[lees meer...]st. Zit nu op dag 3 van de doorbraak en ik hoop echt van harte dat het snel over is.