Ervaringen met Primolut N

norethisteron

BIJWERKINGEN

buikkrampen buikpijn depressief gebrek aan concentratie hartkloppingen hartritmestoornissen hoge bloeddruk Misselijkheid Niet mezelf opgezette buik opvliegers verminderd gezichtsvermogen vermoeidheid versuft vochtretentie zenuwachtig zwelling van de eierstokken

26-02-2023 | Vrouw | 28
Uitstellen van menstruatie
Ik heb primolut voorgeschreven gekregen van mijn huisarts, in verband met het uitstellen van mijn menstruatie. Ik had het nooit eerder gebruikt. Dit was de eerste en ook meteen de laatste keer! Ik zit door dit spul in een emotionele rollercoaster. Mijn emoties gaan alle kanten op. Ik ben boos en verdrietig zonder enige aanleiding. Daarnaast raak ik van de kleinste dingen g[lees meer...]eïrriteerd. Ook houd ik mega veel vocht vast en staat mijn buik helemaal bol. NOOIT MEER!!!

24-02-2023 | Vrouw | 27
Uitstellen van menstruatie
De huisarts heeft dit voorgeschreven omdat net in de week van mijn menstruatie de gyneacoloog moest bezoeken voor diverse onderzoeken. Ik slik de pil sinds een aantal maanden niet meer en ik voel me weer als de oude. Maar door primolut voel ik me in een emotionele achtbaan, heb last van krampen (vind ik niet zo erg), opgeblazen gevoel en enorm veel hoofdpijn. Ik slik dit m[lees meer...]edicijn al 4 dagen en voel me echt verschrikkelijk. Ik wil dit middel niet meer slikken…

21-12-2022 | Vrouw | 35
Uitstellen van menstruatie
Ik neem deze iedere jaar met kerst want zo of zo bin ik altijd met kerst ongesteld. Hij werkt goed, alleen mijn maag is best wel gevoelig en ik neem daarom 2 per dag aan plek van 3. Anders heb ik ook meer mijn bij mijn menstrutie .

25-11-2022 | Vrouw | 26
Uitstellen van menstruatie
Nooooooooooit meer!! Gebruikt om niet ongesteld te worden op mijn verloving, ivm de jurk. Nooit, nooit en nooit meer! Ik heb alle bijwerkingen gehad, abnormaal veel vocht vastgehouden (is te zien op de verlovingsfotos), ik voel me zo depressief na het gebruik. Moodswings en ik voel alsof ik mezelf niet meer ben. Buikkrampen, nonstop hele dag door. Heftige bloedverlies, wat[lees meer...] ik normaal vind maar houd hier rekening mee. Maar het ergste is jezelf depressief voelen. Ik kon beter ongesteld worden, wat ik nu meemaak is veel erger. Aub dames let op jullie gezondheid, geestelijk gezond zijn is echt belangrijk. Uiteindelijk niet kunnen genieten van me dag, omdat ik mezelf niet meer was + ik vind mezelf spuuglelijk op de fotos door de vocht die ik heb vastgehouden. Echt troep medicijn gewoon

05-11-2022 | Vrouw | 39
Uitstellen van menstruatie
Was een beetje bang geworden nadat ik hier alle reacties had gelezen. Dit omdat ik 1 a 2 per jaar last van migraine heb en niet goed reageer op hormonen. Ik heb het genomen ivm weekend in het buitenland. Een vriendin neemt dit met regelmaat en heeft nooit ergens last van. Ik heb dan ook nergens last van gehad. Geen bijwerking niks. Nadat ik gestopt ben, ben ik kleine 4 dag[lees meer...]en later ongesteld geworden. Dit ook zonder klachten. Enige is wel dat ik enorm erg ongesteld ben. Maar het medicijn doet wat ie moet doen

15-10-2022 | Vrouw | 34
Uitstellen van menstruatie
Ik ga trouwen volgende week en wil daarom m’n menstruatie uitstellen. Nu na dag 2 kreeg ik vanmiddag migraine (wat ik vroeger vaak heb gehad, maar tegenwoordig om de paar jaar). Ik lig al 3 uur wakker terwijl ik altijd goed slaap en ben al de hele dag misselijk. Ik stop! Met als gevolg dat ik nu dus JUIST ONGESTELD ga zijn op onze dag. Troep!!

08-10-2022 | Vrouw | 49
Uitstellen van menstruatie
Ik wilde een weekend weg, dus op deze manier menstruatie uitstellen. Ik ben gevoelig voor hormonen, maar ik had niet verwacht dat het zo erg zou worden. Maandag begonnen en op donderdag het gevoel dat ik manisch werd. Vrijdag begon de paniekaanvallen toe te nemen en vrijdagnacht was een hel. Ik ben bewust dat het door de hormonen komt, maar ik kreeg de drang om alle pi[lees meer...]llen on huis in te nemen. Maandag de dokter maar bellen. En er tot dan voor zorgen dat ik niet alleen ben.

18-09-2022 | Vrouw | 36
Uitstellen van menstruatie
Ik gebruik dit medicijn 3 x per jaar als ik op vakantie ga en het werkt goed. Ik heb niet veel last van bijwerkingen, wel wat kramp soms maar dat heb ik voor mn menstruatie ook. Voor mij is het grote nadeel dat ik diabetes heb en door deze medicijnen schommelen mijn suikers enorm en heb ik veel meer insuline nodig dan normaal gesproken. Wat ik tegenwoordig doe als ik w[lees meer...]eet dat ik ongesteld moet worden op vakantie , is al de menstruatie voor de vakantie uitstellen zodat je je hele cyclus opschuift. Dan hoef je deze pillen niet te slikken op vakantie dus als je dan bijwerkingen hebt ben je gewoon lekker thuis.

Thyrax Duotab (875) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (626) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum