Ervaringen met Primolut N

norethisteron

opgezette buik buikkrampen buikpijn duizeligheid

15-07-2019 | Man | 37
norethisteron (10mg)
ik had sinds meerdere maanden een medium cyste op mijn eierstok en mijn eierstok was aanzienlijk vergroot. in een poging de cyste te doen verdwijnen en mijn eierstok te laten slinken kreeg ik Primolut N 10mg voorgeschreven. dagelijks gebruik voor 10 dagen vanaf dag 14 in de cyclus, 2 cycli. Ik vond het heftig, zeer veel stemmingswisselingen, 'mijn bloed kookte', ik sliep s[lees meer...]lecht door en had veel buikpijn. bij de tweede ronde voelde ik ook mijn eierstokken zitten als ik op mijn zij lag. Het heeft wel geholpen! de cyste is weg en mijn eierstok heeft een normale grootte. p.s. ik woon in Spanje, ik kon weinig vinden over dit medicijn 10mg in het Nederlands of van deze toepassing en ps 2, wij proberen zwanger te worden en ik ben ouder dan 35, daarom is gekozen voor een hormonale aanpak ipv operatief verwijderen.

04-09-2017 | Man | 14
Uitstellen van menstruatie
Medicijn werkt goed om je menstruatie uit te stellen. Je cyclus raakt wel wat ontregeld. Het heeft tijd nodig om weer in het goede ritme te komen.

21-03-2024 | Vrouw | 51

buikkrampen opgezette buik buikpijn

3 x per dag een week gebruikt veel last van buikpijn en opgezette buik ben vandaag na een week gestopt ben blij als ik mijn menstruatie krijg zou het wel weer gebruiken

19-03-2024 | Vrouw | 39
Onregelmatige menstruatiecyclus

duizeligheid

Na alle verhalen was ik best bang voor alle bijwerkingen. Maar moet zeggen dat het me alles meevalt. Op de 1e dag wat duizelig en dagen erna soms wat. Maar verder voel ik me echt goed.

18-03-2024 | Vrouw | 55
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ivm vleesbomen zeer hevig bloedverlies tijdens de overgang Primolut gekregen. Dit nadat Tranexaminezuur niet bleek te werken. Er ging een wereld voor me open... nog nooit sliep ik zo goed, voelde ik me minder opgejaagd, kreeg een betere eetlust en stoelgang, zelfs mijn huid en haar verbeterde aanzienlijk. Er kwam rust in mijn hoofd en lijf. Mede ook omdat het hevige bloede[lees meer...]n met enorme stolsels natuurlijk eindelijk stopte. Wat een intrigerende materie zijn hormonen toch. De enige bijwerking was dat ik zweet aanvallen kreeg op de raarste momenten. Waarschijnlijk zijn dat de opvliegers waar zoveel vrouwen over klagen maar ik nooit had ervaren. Ook ben ik wat aangekomen maar dat was met mijn 53 kilo voorheen eigenlijk best een verbetering. Al met al een enorme contrast met wat ik hier van andere vrouwen lees. Na 30 dagen slikken, waarbij de dosis werd verminderd naar 2 tabletten per dag volgde een hysteroscopie. Er was gelukkig geen kanker en de vleesboom was geslonken. Het stoppen met primolut ervaarde ik als een soort afkicken. Niet alleen de enorme onttrekkingsbloeding, die enigszins te behappen was met Tranexaminezuur viel zwaar, maar ook al mijn algehele welzijn verslechterde. Vervolgens kreeg ik voor 3 maanden de minipil voorgeschreven, maar na een maand moest die gestopt worden want ik voelde me totaal uit balans en ging tot overmaat van ramp weer net zo hevig bloeden als in het begin. Opnieuw aan de primolut dus maar het bloeden is echter niet meer helemaal gestopt. Vraag me wel af of het lang slikken van dit medicijn kan en op de lange termijn wel goed is? Binnenkort een afspraak bij de gynaecoloog...

17-03-2024 | Vrouw | 47
Uitstellen van menstruatie
Na het lezen van deze horrorverhalen, ontzettend bang om met Primolut te starten. Uiteindelijk toch gedaan! Zo blij dat ik het toch ben gaan slikken. Totaal geen negatieve bijwerkingen, alleen positief! Hoewel veel vrouwen omschrijven dat zij psychische klachten kregen, werkte het bij mij juist andersom. Juist een keer geen stemmingswisseling, onrust en gierende hor[lees meer...]monen maar juist rust! Heel prettig om ook eens te ervaren. Na het stoppen kwam de cyclus 1 a 2 dgn later opgang. Probeer het gewoon, mocht je ellende ervaren dan ben je ook zo weer gestopt. Ik heb me overigens wel heel strikt aan de tijden gehouden. En ook maar 3 a 4 dgn geslikt.

22-02-2024 | Vrouw | 26
Uitstellen van menstruatie
Na alle negatieve verhalen te hebben gelezen, wilde ik eigenlijk niet starten met Primolut N. Maar ivm vakantie toch gestart. Ik heb het 14 dagen (3x per dag op vaste tijdstippen) gebruikt en het heeft prima gewerkt! Mijn menstruatie bleef uit en is na 2 dagen nadat ik gestopt was, weer begonnen. Verschilde niet veel met mijn normale menstruatie. Tijdens en na gebruik geen[lees meer...] last gehad van bijwerkingen. Dus ben er zeer blij mee!

13-02-2024 | Vrouw | 41
Onregelmatige menstruatiecyclus
Gebruikt ivm menstruatie die niet stopte. Na starten Primolut kuur, bloeden gestopt. Ontrekkingsbloeding na 2 dagen na afloop kuur. Geen noemenswaardige bijwerkingen

25-01-2024 | Vrouw | 38
Uitstellen van menstruatie
Na het lezen van de vele verhalen met grote bijwerkingen heb ik lang getwijfeld over het gebruik, uiteindelijk besloten dat het weekend weg het me waard was en geen seconde spijt gehad. Mijn menstruatie zou op zaterdag beginnen, dus ik ben op woensdagochtend gestart en zaterdagmiddag geëindigd. Ik moest drie pilletjes per dag, na de maaltijd innemen, wekker gezet, geen [lees meer...]probleem. Waar ik bang was voor met name de psychische bijwerkingen die velen omschreven voelde ik me juist rustiger dan normaal voor mijn menstruatie. Af en toe wat hele lichte krampjes, maar eigenlijk niets noemenswaardig. Op woensdag kwam mijn menstruatie opzetten, ik had me op het ergste voorbereid qua bloedverlies en buikkrampen, maar mijn menstruatie was juist veel lichter dan dat het daarvoor was, en ook de buikpijn bleef (gelukkig) uit. De afgelopen maand voelde ik mijn eisprong niet zo goed als de maanden ervoor, maar met een cyclus van 32 dagen is mijn cyclus vrijwel normaal gebleven. Ook deze maand een veel mildere menstruatie dan dat ik gewend was voordat ik de primolut gebruikte. Het lijkt er bij mij dus op alsof de primolut een soort van reset geweest is, in positieve zin. Ik ben niet zo van het gebruik van hormonen, maar mocht de situatie belangrijk genoeg zijn zou ik primolut opnieuw durven te gebruiken.

06-12-2023 | Vrouw | 49
Uitstellen van menstruatie
İk heb dit middel niet zo lang kunnen gebruiken wegens slechte bijwerkingen , zoals ik heb gelezen bij ervaringen klopt allemaal, ik werdt erg somber en veel spanning , voelde me niet zoals ik was , depresieve gevoelens, vandaar ook eerder moeten stoppen, ik vindt een gevaarlijk spul en zal het nooit meer gebruiken

04-12-2023 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik ga richting overgang en bleef maar ongesteld, daarom Primolut gekregen.

16-11-2023 | Vrouw | 26
Uitstellen van menstruatie
Het medicijn doet wat het moet doen. IVM vakantie geslikt en nergens last van gehad. Wel beetje krampen, alsof ik ongesteld was, maar werd het niet. Kreeg op een of andere manier wel wat meer last van afscheiding, terwijl ik dat normaal vlak voor mn menstruatie juist nauwelijks heb. De dagen nadat ik ben gestopt waren echt vreselijk. Ik bloed al bijna 4 dagen heviger dan [lees meer...]dat ik bloed op de 1e dag van mijn “normale” menstruatie. Heb continu buikkrampen, waar ik niet door kan slapen en zelf door moest huilen (veel last van emotionele schommelingen). Ik meld me bijna nooit ziek van werk, maar zit al 2 dagen thuis omdat ik bijna om de drie kwartier een grote tampon moet verschonen, anders lek ik gigantisch door. Door bloedverlies ook heel erg licht in m’n hoofd en energieloos. Mijn advies: neem dit alleen als de dagen dat dat je niet ongesteld wilt worden zo belangrijk zijn dat je niet anders kan. Anders zou ik echt zeggen dat je beter normaal ingesteld kan worden, want dit is 10x niks.

08-08-2023 | Vrouw | 32
Ivm trouwdag en huwelijksreis

22-07-2023 | Vrouw | 30
Uitstellen van menstruatie
Omdat ik in mijn festival weekend ongesteld zou worden heb ik primolut geslikt. Ik heb drie alarmen gezet en nam de pil altijd op drie vaste tijden. Geprobeerd in de aanloop naar het festival zo gezond mogelijk te eten en weinig zout (ivm evt vocht vasthouden) Geen bijwerkingen gehad en ik was niet ongesteld dat weekend. In totaal 6 dagen geslikt en werd op de derde dag n[lees meer...]a het stoppen ongesteld zonder extra klachten.

06-07-2023 | Vrouw | 39
Uitstellen van menstruatie
Het doet wat het moet doen (menstruatie uitstellen), maar ik heb behoorlijke last gehad van stemmingswisselingen (zelfs per uur wisselend), misselijkheid en hoofdpijn en werd pas op de 4e dag na laatste pil inname ongesteld. Ook vrij heftig helaas, zowel pijn als bloeden.

23-06-2023 | Vrouw | 39
Uitstellen van menstruatie
Omdat ik net uitgerekend de 3 dagen dat ik op een festivalcamping zou zitten ongesteld moest worden, dit middel gebuikt om menstruatie uit te stellen. Had ik dat maar nooit gedaan…na 2 dagen dit geslikt te hebben begon ik me al slecht te voelen, op de 4e dag kwamen de heftige bijwerkingen, en op de 5e dag volledige paniek…het was zelfs zo erg dat ik me geen raad meer wist,[lees meer...] niet meer kon stoppen met huilen en ik meermaals een doodswens uitsprak. Ik ben volledig door het lint gegaan en mentaal helemaal de weg kwijt geraakt. Ben halsoverkop moeten vertrekken na 1 festivaldag. Op hormonale anticonceptie reageerde ik ook heftig emotioneel en depressief dus snap niet dat ik überhaupt deze medicatie heb voorgeschreven gekregen. I.c.m. Een ptss en eerdere klinische depressie is dit middel dus zeer gevaarlijk. Sta stijf van de stress en spanningen, hele lijf doet pijn. Heftige hoofdpijn, enorm opgezette buik, constipatie, zeer angstig, depressief, paniek, koorts, oorsuizingen, wazig zien en i.c.m. PTSS triggers ook nog eens mentaal volledig de weg kwijt…. WEES GEWAARSCHUWD. Ik vind dit een zeer gevaarlijk medicijn.