norethisteron

25-11-2022 | Vrouw | 26
Uitstellen van menstruatie
Nooooooooooit meer!! Gebruikt om niet ongesteld te worden op mijn verloving, ivm de jurk. Nooit, nooit en nooit meer! Ik heb alle bijwerkingen gehad, abnormaal veel vocht vastgehouden (is te zien op de verlovingsfotos), ik voel me zo depressief na het gebruik. Moodswings en ik voel alsof ik mezelf niet meer ben. Buikkrampen, nonstop hele dag door. Heftige bloedverlies, wat[lees meer...] ik normaal vind maar houd hier rekening mee. Maar het ergste is jezelf depressief voelen. Ik kon beter ongesteld worden, wat ik nu meemaak is veel erger. Aub dames let op jullie gezondheid, geestelijk gezond zijn is echt belangrijk. Uiteindelijk niet kunnen genieten van me dag, omdat ik mezelf niet meer was + ik vind mezelf spuuglelijk op de fotos door de vocht die ik heb vastgehouden. Echt troep medicijn gewoon

15-10-2022 | Vrouw | 34
Uitstellen van menstruatie
Ik ga trouwen volgende week en wil daarom m’n menstruatie uitstellen. Nu na dag 2 kreeg ik vanmiddag migraine (wat ik vroeger vaak heb gehad, maar tegenwoordig om de paar jaar). Ik lig al 3 uur wakker terwijl ik altijd goed slaap en ben al de hele dag misselijk. Ik stop! Met als gevolg dat ik nu dus JUIST ONGESTELD ga zijn op onze dag. Troep!!

08-10-2022 | Vrouw | 49
Uitstellen van menstruatie
Ik wilde een weekend weg, dus op deze manier menstruatie uitstellen. Ik ben gevoelig voor hormonen, maar ik had niet verwacht dat het zo erg zou worden. Maandag begonnen en op donderdag het gevoel dat ik manisch werd. Vrijdag begon de paniekaanvallen toe te nemen en vrijdagnacht was een hel. Ik ben bewust dat het door de hormonen komt, maar ik kreeg de drang om alle pi[lees meer...]llen on huis in te nemen. Maandag de dokter maar bellen. En er tot dan voor zorgen dat ik niet alleen ben.

17-09-2022 | Vrouw | 45
Uitstellen van menstruatie
Gebruikt om menstruatie uit te stellen in de vakantie. Nooit eerder gebruikt, verder niet verdiept in de bijwerkingen. Ik heb het 13 dagen geslikt, 3 pillen per dag. Tijdens slikken veel migraine aanvallen gehad en last van opgezette buik. De meeste problemen kwamen na het stoppen. 2 dagen na stoppen werd ik ongesteld, hevige bloedingen en last van buik waar ik eigenlijk n[lees meer...]ooit last van heb. Vlak daarna kreeg ik pijnlijke tepels en pijnlijke borsten en de 2e menstruatie was 4 dagen later (nooit last van altijd heel regelmatig) de pijnlijke borsten bleven ook na de menstruatie. De menstruatie daarna kwam al na 2 weken, veel te vroeg. Toen ook weer hevig bloeden en pijn in mijn buik. Pas toen dacht ik aan Primolut en ben ik ervaringen gaan lezen. Dit verklaard wel mijn klachten. Als ik dit eerder wist had ik het nooit geslikt! En nu hopen dat mijn menstruatie weer snel normaal wordt. Ik ben benieuwd of er meer vrouwen zijn die na het slikken van deze pil langdurig last hebben gehad van een onregelmatige cyclus

22-08-2022 | Vrouw | 27
Uitstellen van menstruatie
Hoi, ik wilde voor mijn vakantie mijn menstruatie uitstellen. Ik heb eerder nog nooit de pil gebruikt dus dit was iets nieuws voor mij. Onwijs veel spijt gehad. De eerste 3 dagen had ik last van hevige hoofdpijn en misselijkheid. Na 3 dagen stopte mijn hoofdpijn maar misselijkheid heeft 2 weken lang geduurd. Normaal ben ik nooit wagenziek. Elke x dat ik in de auto stapte w[lees meer...]erd ik misselijk. Ook door de dag heen. Ik had ook 2 weken lang last van ongesteldheidskrampen. 3/4 keer per dag had ik last van krampen die ongeveer een halve min duren. Nadat ik de 2 weken erop had zitten ben ik ongesteld geworden. Normaal gesproken heb ik alleen last van buikpijn. Dit keer was het allemaal heftiger. Hoofdpijn rugpijn futloos hevige buikpijn misselijkheid. Voor mij 1 ding zeker. Liever ongesteld op vakantie dan al deze bijwerkingen die je mood helemaal verpesten!! Graag wilde ik mijn ervaring met jullie delen

11-08-2022 | Vrouw | 45
Abnormaal vaginaal bloedverlies
9 weken bloedverlies en dat moest stoppen ivm gevaarlijk laag HB. Ieder half uur maandverband vol, dag en nacht. Primolut werkte een paar dagen en toen kwam het in alle hevigheid weer terug. Vanaf dag 1 bijna alle bijwerking, zowel geestelijk als lichamelijk. Vooral geestelijk was een hel! Depressief, emotioneel, agressief enz. Ben nu 5 weken zonder en nog steeds vlieg ik [lees meer...]hormonaal alle kanten op. Gebruik dit nooit meer.

06-08-2022 | Vrouw | 45
Uitstellen van menstruatie
Ik wilde een paar dagen de menstruatie uitstellen ivm vakantie. Had ik al eerder gedaan en dat was heel goed gegaan maar het medicijn wat ik daar eerder voor kreeg voorgeschreven was niet meer verkrijgbaar en daarom kreeg ik primolut. Ik zou het eigenlijk een week 3 x per dag moeten slikken maar 3 weken 1 tablet kon ook. Daar ben ik heel blij om want de bijwerkingen van 1 [lees meer...]per dag vond ik al genoeg maar als ik lees wat mensen met een hoge doseringen mee maakten ben ik blij dat ik voor die lagere dosering kon kiezen. Eerste dag ging nog goed. 2e dag vroeg mn vriend waarom ik zo wiebelde met mn benen en ik niet stil kon zitten. Op dag 3 kregen we zo’n enorme ruzie en ik bleef maar tieren en schreeuwen. Ik bleef daar heel erg in hangen. Terwijl ik normaal vd lieve vrede ben. Ik voelde me dagen dat ik niemand nodig had. Dat ik on top of the world was. Terwijl het me opioel dat ik juist al nachten wakker lag. Maar dan ook écht wakker lag. Met ogen wijd open en of ik de hele nacht door kon gaan met alles maar niet slapen. En overdag was ik niet moe maar ervaarde juist alles heel intens. Maar het liefst alleen. Terwijl ik normaal best een pleaser ben en graag vrienden ben met iedereen. Dat ik het zo geweldig met mezelf kon hebben vond ik fantastisch maat het voelde niet alsof dit van mezelf was maar alsof iets het van me over had genomen. Ik had t gevoel dat aan de speed zijn ook zo zou voelen. En toen ik daarom eens online ging lezen wat de ervaringen waren begreep ik dat het niet slapen, het onrustig zijn, het on top of the world zitten, het felle gedrag door de medicatie kwam. En dat ik beter maar gewoon ongesteld kon worden op vakantie dan dat ik die troep bleef slikken. Mijn vriend vraagt zich al dagen af wie die voor zich heeft zitten en wilt een time out omdat die zo van mn “nieuwe katakter” geschrokken is. Dus nee ik zou niet nog eens kiezen voor dit medicijn.

25-07-2022 | Vrouw | 42
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Bloedingen van 3,5 week een paar dagen pauze en weer opnieuw. Dus zou primolut moeten helpen alles weer op orde te krijgen. Ik raad het sterk af! Enorme buikpijn, overgeven, zo’n opgezette buik dat ik wel zwanger lijk en enorme depressie gevoelens. Vind het een gevaarlijk medicijn.

10-07-2022 | Vrouw | 32
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik ben hieraan begonnen in verband met een cyste op een eierstok waardoor ik niet ongesteld werd. De huisarts zei erbij.. Je kunt wel wat vocht gaan vasthouden. Nou dat leek me geen probleem dus 10 dagen 3 tabletjes gekregen. Na 3 dagen ben ik van ellende gestopt. Voelde me vreselijk depressief, hoofdpijn, buikpijn.. Slaap heel slecht. Eet ook slecht omdat ik steeds missel[lees meer...]ijk word. Zou dit nooit meer gebruiken en heb ook geen idee of ik nu wel ongesteld ga worden omdat ik het maar zo kort heb geslikt

11-05-2022 | Vrouw | 45
Uitstellen van menstruatie
Voor mijn vakantie begonnen met dit medicijn en erg veel spijt van. Bijwerkingen waren ontzettend aanwezig en vooral mijn opgezette voeten en erg chagrijnig zijn namen de bovenhand. Ik werd na 3 dagen na laatste pil ongesteld en nog nooit zoveel krampen in buik en rugpijn gehad. Voortaan pak ik dit medicijn niet meer.

05-11-2021 | Vrouw | 52
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ben 52 en al maanden onafgebroken ongesteld. Tranexaminezuur werkte niet afdoende, het bleef op momenten gewoon lopen. Half uurtje met het beste nachtmaandverband, daarna volgde doorlekken. Uiteindelijk door gynaecoloog premoluut voorgeschreven gekregen. Na 2 tabletjes de volgende ochtend migraine gekregen (dag ervoor al, komt meestal 3 dagen terug). Na 3e tabletje f[lees meer...]ocale problemen gekregen. Daarbij nam hartslag toe samen met zweten en wegzakken. Uiteindelijk blijkt er een contra indicatie te zijn voor premolut bij migraine met focale symptomen.

08-08-2021 | Vrouw | 34
Onregelmatige menstruatiecyclus
Dit medicijn gekregen omdat ik 5 weken achter elkaar bloedde..echo gehad niks kunnen zien ,Ik bloedde nog steeds na 10 dagen gebruik(in totaal nu 7weken aan het bloeden,ben benieuwd of mn normale menstruatie weer op gang komt...en dan moet ik weer opnieuw een echo laten maken om te kijken of ze dan wel wat kunnen zien. Hoop vooral dat het stopt! Heb er geen vertrouwen..[lees meer...]. Voor mij geen primolut meer iniedergeval door de vreselijke bijwerkingen!

09-07-2020 | Vrouw | 38

03-05-2020 | Vrouw | 26
Uitstellen van menstruatie
Op aanraden van de huisarts deze pillen gebruikt. Ivm onze kinderwens en werk van vriend moest ik mijn menstruatie uitstellen om de eisprong op het juiste moment te krijgen. De maand na het gebruik van deze pillen mocht ik absoluut niet zwanger raken. Tijdens het innemen van de pillen heb ik nergens last van gehad. De menstruatie bleef uit en 3 dagen na de laatste pil kwa[lees meer...]m de ongesteldheid. Dit werkte goed. Helaas voelde ik me tijdens die ongesteldheid verschrikkelijk verdrietig, neerslachtig, down, ga zo maar door. Ook kreeg ik enorme acne op mijn gezicht, schouders, hals en rug. Al met al heb me nog nooit zo ellendig gevoeld! Nu is mijn tweede menstruatie na het gebruik van de pillen. Helaas 5 weken na mijn vorige menstruatie, en dus niet 4 weken wat mijn normale cyclus altijd was. Ben benieuwd naar het verdere verloop van mijn cyclus. De pillen hebben hun werk prima gedaan, maar ik gebruik deze nooit weer..

11-03-2020 | Vrouw | 49
Uitstellen van menstruatie
Ik heb primolut voor 5 dagen gebruikt om mijn menstruatie uit te stellen. Tijdens het gebruik geen bijwerkingen gehad. Daarna des te meer. Ik ben na het stoppen met primolut na 3 dagen ongesteld geworden en dat is nu al 12 dagen aan de gang. Ik werd daarnaast erg emotioneel, depressief en voelde me erg slecht. Dat is wel verminderd inmiddels maar nog niet helemaal over. [lees meer...]Ik gebruik dit nooit meer!

05-02-2020 | Vrouw | 47
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik heb primolut nu 10 dagen gebruikt tegen pms nooit meer Moe angstig depr en zelf agressie ik hoopte dat het me pms klachten zou verbeteren maar voel me zo slecht heb nergens zin in en ben angstig voor alles heb nu 3dagen niet ingenomen maar voel me nog steeds depri enz Volgens apotheek moet het binnen 3dagen weg zijn nou echt niet

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum