04-09-2017 | Man | 14
Uitstellen van menstruatie
Medicijn werkt goed om je menstruatie uit te stellen. Je cyclus raakt wel wat ontregeld. Het heeft tijd nodig om weer in het goede ritme te komen.

21-09-2014 | Vrouw | 14
norethisteron (5mg)
Mijn dochter heeft in de zomervakantie primolut geslikt. Ze heeft het 3 dagen van te voren ingeslikt, twee tabletten per dag en daarna nog een week lang! Haar ongesteldheid was uitgesteld en is daarna 3 dagen daarna gekomen. Alleen had ze 1,5 week geleden al ongesteld moeten worden, maar ze is het nog steeds niet? Kan dit ook komen door de Primolut?

19-06-2018 | Vrouw | 16
Uitstellen van menstruatie
Dit pilletje zorgt nog wel eens voor serieuse problemen. Ik kreeg deze pil door het uitstellen van mijn menstruatie, en het heeft zeker geholpen, daar waren ook geen problemen mee. Tijdens het gebruik voelde ik wel wat krampjes en het gevoel dat het kwam, maar het bleef weg. Na 1/2 dagen gestopt te zijn kwam mijn menstruatie gelijk. Maar toen kwam het, ik kreeg haaruitval![lees meer...] En ik heb van mezelf gelukkig dik haar en ik voel dat ze nu dunner zijn dan normaal. Na een paar dagen gebruik kreeg ik deze nare bijwerkingen, maar hadt in eerste instantie niet door dat het misschien van deze pil kon komen, omdat ik op vakantie was. Na de 1ste menstruatie kwam de 2de menstruatie en dat is nu en hij blijft weg, eerst een heel klein beetje bloed maar dat was maar een heeel klein beetje. Ik ga het nooit meer gebruiken en raad het zeker af!

24-07-2016 | Vrouw | 16
Uitstellen van menstruatie
Heb primolut N al 2x gebruikt i.v.m. met de zomervakantie's en bij de apotheek gekocht. Het werkt zoals het zou moeten doen en heb allebei de keeren geen bijwerkingen gehad. Ook zijn het zeer kleine pilletjes en is het makkelijk om door te slikken.

02-04-2016 | Vrouw | 16
Uitstellen van menstruatie
Ik ben 16 jaar en heb dit medicijn gebruikt, omdat ik ongesteld moest worden op een kamp, aangezien daar gezamenlijk gedoucht werd, voelde ik me niet heel erg fijn als ik ongesteld zou zijn. Dit medicijn werd voorgeschreven en ik ben niet ongesteld geworden. Het is een klein pilletje dus makkelijk weg te krijgen. Hele lichte bijwerkingen, maar die vallen eigenlijk te verwa[lees meer...]arlozen.

17-05-2014 | Vrouw | 16
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik heb primolut geslikt om mijn menstruatie uit te stellen. Heb het medicijn al meerdere malen gebruikt en had toen geen last van bijwerkingen. Maar nu ging ik naar londen en slikte de pillen, heb nu wel last van krampen in mijn darmen en waterige ontlasting. Nu weet ik niet of het aan de pillen, het kraanwater (vond er een chloorsmaakje aan zitten) of allebei? De vorige [lees meer...]keren had ik geen last van bijwerkingen en vond het super werken.

23-07-2016 | Vrouw | 17
Uitstellen van menstruatie
Ik wilde graag mijn menstruatie uitstellen i.v.m. de vakantie. Ik heb dit 3 jaar geleden ook gebruikt. Ik kan me van toen nog wel herinneren dat ik er de eerste dag van gebruik goed ziek van was en de eerste dag nadat ik gestopt was ook. Om die reden was ik in eerste instantie wat huiverig, maar desondanks heb ik het dit jaar opnieuw geprobeerd. Ik heb 's avonds mijn eerst[lees meer...]e tablet geslikt (om eventuele hoofdpijn te beperken omdat ik toch zou slapen), en dit is mij zeer goed bevallen. Ik heb in de loop der dagen wat hoofdpijnklachten ervaren en af en toe wat buikpijn (soort menstruatie-achtige buikpijn). Het heeft voor mij goed gewerkt, ongeveer 60 uur nadat ik mijn laatste tablet heb ingenomen werd ik ongesteld (ipv de beloofde 72 uur, maar ik meen mij te herinneren dat dit 3 jaar geleden ook zo was). Ik zou Primolut voor kort gebruik om de menstruatie uit te stellen zeker aanraden!

31-05-2013 | Vrouw | 17
norethisteron
Ik heb Primolut gekregen om de menstruatie uit te stellen i.v.m. met vakantie. Het leek te werken maar na een aantal dagen dit gebruikt te hebben werd ik erg misselijk,kreeg ik een opgezette buik en had door de misselijkheid totaal geen eetlust. De laatste 4 dagen van mijn vakantie ben ik alsnog ongesteld geworden of een doorbraakbloeding gekregen, ik voelde me ziek en h[lees meer...]eb die dagen dan ook vrij weinig gedaan. Achteraf gezien had ik liever mijn natuurlijke menstruatie gehad. Voor mij geen Primolut meer.

24-11-2020 | Vrouw | 18
norethisteron (5mg)
Ik wilde mijn menstruatie uitstellen voor een week. Ik gebruik zelf geen hormonale anticonceptie dus dit vond ik het beste alternatief. Je moet dit 3 x op een dag nemen, ik heb de tijdstippen 12:00-16:00-20:00 aangehouden. Ik ben soms onregelmatig ongesteld dus ik ben ongeveer 4 dagen voor de verwachte menstruatie begonnen. De eerste 3 dagen merkte ik niks, maar daarna mer[lees meer...]kte ik dat ik wel wat meer moe was. Niet extreem hoor, maar gewoon een beetje extra moe. Ik had af en toe wat krampen alsof ik ongesteld zou worden, maar dat was maar heel even en het heeft mij niet gehinderd. Deze pil deed zijn werk , en ik werd 3 dagen erna weer ongesteld. Dit was een normale menstruatie maar dan met wat minder krampen. De maand erna werd ik 5 dagen te laat ongesteld, maar ik heb wel vaker last van onregelmatigheid. Mijn ervaring is positief en ik zal het zeker vaker gebruiken!

05-07-2020 | Vrouw | 18
Uitstellen van menstruatie
Ik gebruike dit medicijn. Direct diezelfde nacht bij de eerste inname van het pilletje kreeg ik last van kramp. Overdag viel dit wel mee, maar ‘s nachts werd het toch wel vervelend. Steeds het gevoel dat ik het moet worden, terwijl dat niet zo is. Gebruiksvriendelijk, handig. Zie niet echt een verschil tussen dit medicijn en ogametril.

22-06-2018 | Vrouw | 18
Menstruatiepijn
Ik begon met dit medicijn naar aanleiding van een zeer lange ongesteldheid. Mijn lichaam hield meteen al het vocht vast en ik leek 10 kilo zwaarder. Ook had ik de heletijd een opgeblazen gevoel. Later kreeg ik ook stemmingswisselingen. Hopelijk trekt dit weer een beetje weg. Ik gebruik het medicijn nu 2 maal daags 2 tabletten.

28-04-2017 | Vrouw | 19
norethisteron (5mg)
De eerste 4 dagen heb ik ontzettend veel last gehad van de bijwerkingen. Tijdens mijn vakantie waren de bijwerkingen gelukkig verdwenen en ben ik niet ongesteld geworden. Dat was echt fijn. Maar ik zou het medicijn nooit weer gebruiken. Mijn bijwerkingen waren vreselijk (overmatig zweten, maagpijn, buikpijn, koud, misselijkheid, hoofdpijn) en het is eigenlijk slecht spul w[lees meer...]at je binnen krijgt (je speelt met je hormonen). Het medicijn heeft dus wel goed zijn werk gedaan, maar helaas wel met ernstige bijwerkingen.

10-08-2020 | Vrouw | 20
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik heb 3 weken lang gebloed en 3 weken lang was ik ongesteld. Ik had hierdoor zelfs bloedarmoede opgelopen. Ik heb de tabletten van primolut voorgeschreven gekregen met als waarschuwing dat ik de 10e dag enorm veel zou bloeden. Ik heb dit 3x per dag moeten gebruiken (30 tabletten) dus 10 dagen kuur. Na de 1e dag stopte de bloeding al en kreeg ik een beetje oud bloed. Verde[lees meer...]r niks meer gehad. Ik had af en toe een vreselijke kramp maar dat was het. Ik heb ze zoals aangeraden gebruikt. Ik weet niet hoe het verder gaat aflopen met mijn menstruatie dus dat ik afwachten. Ik raad dit enorm aan!

05-10-2013 | Vrouw | 20
norethisteron (5mg)
Ik ben vader van een kind met een verstandelijke beperking, mijn ex-partner geeft het middel tijdens haar vakantie, wat mij opvalt is met name dat nadat mijn dochter gestopt is zij zeer gedemotiveerd, moe en chagrijnig is. Pas na 2 weken draait dat om naar weer een vrolijk meisje. Als het aan mij lag gebruikte zij het niet meer. Maar ik snap ook heel goed dat menstruatie [lees meer...] nooit goed uitkomt.

01-08-2020 | Vrouw | 21
Uitstellen van menstruatie
Ik heb dit medicijn meerdere malen gebruikt om mijn menstruatie uit te stellen voor kamp en vakantie. Het stelde inderdaad prima mijn menstruatie uit, al hoorde ik van anderen wel dat ik wat chagrijniger overkwam en ik had last van stemmingswisselingen (een beetje zo'n ongesteldheids chagrijnigheid). Na het stoppen met slikken kreeg ik wel een hele intense menstruatie met [lees meer...]veel meer pijn dan normaal, iets waarmee ik dus rekening hou als ik het gebruik.

20-07-2013 | Vrouw | 21
Bloedingen
Ik gebruikte de afgelopen 2 weken primolut om langdurige bloedingen te stoppen en te kijken of dit op de lange termijn zou helpen. Ik heb nauwelijks last gehad van bijwerkingen; alleen wat duizeligheid op de eerste dag ('s avonds). Het is een heel klein pilletje wat goed weg te slikken is. Ik wilde graag mijn positieve ervaring delen omdat vaak alleen (of vooral) negatie[lees meer...]ve ervaringen gedeeld worden!

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum