Ervaringen met Provera tabletten 5mg/10mg

Endometriose (15 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (12 meningen)
Overgang (7 meningen)
Menstruatiepijn (7 meningen)

31-01-2018 | Vrouw | 35
Onregelmatige menstruatiecyclus
10 daagse kuur gehad en het heeft niks geholpen, dus weer terug naar specialist en weer de maalmolen in šŸ˜

08-03-2017 | Vrouw | 35
Vruchtbaarheid

22-12-2023 | Vrouw | 36
Endometriose
Extreme bloedingen door endometriose zorgde ervoor dat ik bloedarmoede kreeg en mijn dagelijks leven belemmerd werd. Op het moment ben ik niet in de gelegenheid om me te laten opereren (hysectomy), de pil gekregen maar helaas na 2 maanden dagelijks bloedverlies. Nu 1 week geleden met provera begonnen en het bloeden is geleidelijk aan gestopt. Helaas wel flinke bijwerkingen[lees meer...], warme oren, vermoeidheid en migraine en misselijkheid. Dit begint nu langzaam weg te trekken.

15-09-2023 | Vrouw | 36
medroxyprogesteron oraal (10mg)
Deze kuur van de gyneacoloog gekregen, om mijn menstruatie op te wekken en daarna bloed te prikken om te kijken wat mijn hormoonbalans is en een echo te doen om te kijken hoe alles eruit ziet wanneer het schoon is. Mijn eitjes krijgen namelijk niet door via mijn hypofyse dat ze moeten blijven zitten en breken af (geen ovulatie). Een goeie uitleg van hoe beroerd ik mij voe[lees meer...]l door deze pillen is; griep, gecombineerd met migraine en wanneer de doorbraakbloeding komt gepaard met de heftige buik- en rugpijn + helemaal leeg lopen en hartkloppingen. Van warm (incl. heftig zweten) naar koud, moe, elke dag hoofdpijn, misselijk, duizelig, nare geur aan mn lichaam, geen zin in iets, hartkloppingen. Het is voor een doel, maar hoop dat ik 'm nooit meer hoef te gebruiken.

24-07-2023 | Vrouw | 37
medroxyprogesteron oraal (5mg)
Overgang
Tijdens de kuur geen last gehad van bijwerkingen. Na de kuur last van gevoelige borsten en buikpijn. Eerder provera gebruikt na 2 a 3 dagen heel hefig bloedverlies. Nu wacht ik op een menstruatie.

18-04-2020 | Vrouw | 38

27-12-2019 | Vrouw | 38
medroxyprogesteron oraal (10mg)
Hoi Iedereen ik ben hier nieuwe nu hebt de kuur ook gevolgd10 dagen onder tussen gestopt 7dg nog steeds ongesteld iemand ervaring

30-09-2023 | Vrouw | 40
Chronisch pijnsyndroom
Ivm chronische onverklaarbare pijnen en chronische depressie en PCOS sinds bevalling 15 jaar geleden bij gyno belandt om te onderzoeken op endometriose. Dit werd niet gevonden. Toch Provera 10mg op proef meegekregen om soort van ā€˜schijnzwangerschapā€™ te simuleren. Tijdens mijn beide zwangerschappen geen pijn noch depressie klachten gehad. Na 4 weken 2 maal daags 10mg al[lees meer...]s voorgeschreven stop ik er echt mee. Zeer somber, opgefokt, slaap verstoord, ruzie zoeken en boosheid.

16-10-2019 | Vrouw | 40
Vruchtbaarheid
Ik heb een kuur van 10 dagen om snel een menstruatie op te wekken en mijn baarmoeder voor te bereiden op een terugplaatsing van een embryo. Helaas heb ik veel last van bijwerkingen: slap (kan nog geen deuk in een pakje boter slaan), vaak hoofdpijn, duizelig, benauwd (meer last van mijn astma denk ik), extreem opgezette pijnlijke borsten en steeds vlagen van misselijkheid. [lees meer...]Geen libido meer maar dat kan ook met de IVF zelf te maken hebben. Nog 4 dagen, hoop dat ik me snel weer normaal ga voelen.

08-03-2012 | Vrouw | 40
medroxyprogesteron oraal
Ik maakte nauwelijks nog progesteron aan, en was daardoor heel labiel, had ernstige en langdurige menstruaties, en had zeker twee van de 3 weken heftige migraine, echt een onleefbare toestand. Door de provera voel ik me weer stabiel, menstrueer ik niet meer, en heb ik nog wel last van hoofdpijn, een soort migraineachtig met misselijkheid, maar dan (meestal) heel licht zod[lees meer...]at ik door kan blijven functioneren. De bijwerkingen waren voor mij vooral gewichtstoename, een lager libido, en soms duizelig. T is allemaal niet perfect, maar voor mij dus het verschil tussen totaal niet meer functioneren, en wel weer kunnen functioneren.

22-02-2012 | Vrouw | 40
Endometriose
Ik had al zoĀ“n 25 jaar last van hevige buikpijn, flauwvallen, dagen in bed van de pijn, depressieve gevoelens rond menstruatie. Niet meer kunnen functioneren. Nu slik ik sinds november 2010 provera, geen menstruatie meer, dus ook geen buikpijnaanvallen meer! Joepie! Alleen wel altijd hoofdpijn en moe, lusteloos en geen zin meer in sex. De 1e maanden overgangsklachten, z[lees meer...]weten e.d Die buikpijn bleek door endometriose te komen, werd ontdekt tijdens kijkoperatie. Mijn dokter nam mijn klachten nooit serieus. Nu blij dat ik zonder deze erge buikpijn kan genieten ondanks de moeheid en hoofdpijn.

20-04-2019 | Vrouw | 41
medroxyprogesteron oraal (5mg)
Overgang
Sinds 2013 bekend met provera (progesteron); prima! gebruik hierbij naast ook pleisters op de buik 2x per week (oestrogenen) geven deze af. Ben onder behandeling bij een overgangsspecialist bij Isala te zwolle, hele fijne begeleiding. Aanrader voor mensen die jong in de overgang komen. Normaal slik ik 1x per 5 weken gedurende 12 dagen achter elkaar 1 tabletje prove[lees meer...]ra, soms krijg ik tijdens deze slikdagen een kleine bloeding, ik slik dan gewoon door op advies. Na 12 dagen heb ik altijd een menstruatie. Helaas nu niet vandaag de 8e dag na slikken en nog geen bloeding ? raar? maakt me onzeker.

15-01-2012 | Vrouw | 41
medroxyprogesteron oraal
Doordat ik een doorbraak bloeding bij pil gebruik had moest ik stoppen met de pil, helaas was ik 3 weken in de maand ongesteld, Nu aan de provera en dan naar de gynocoloog......Ik vind het een rot medicijn, het bloeden is minder maar nog niet weg ...helaas vind ik de bijwerkingen erg vervelend...veel hoofdpijn, moeheid en erg lusteloos..heb nergens zin in...voel me bijna [lees meer...]depressief...kga morgen bellen met HA of ik kan stoppen.

04-12-2015 | Vrouw | 42
Menstruatiepijn
Sinds het starten van de Provera ben ik ontzettend moe. Nu 4 weken gebruikt en de vermoeidheid neemt nog steeds toe. Ik kan mijn ogen vaak niet openhouden. De werking is nog niet goed te beoordelen omdat ik het pas 4 weken gebruikt heb. In overleg met de gynaecoloog besloten te stoppen.

16-04-2019 | Vrouw | 43
medroxyprogesteron oraal (10mg)
Veel last nu van de nawerking. Eergister gestopt, maar nu veel hoofdpijn, depri en stemmingswisselingen. En erg veel bloedverlies.

31-07-2013 | Vrouw | 43
Endometriose
Na vele jaren met menstruatieklachten waarvan de oorzaak niet kon worden achterhaald, kreeg ik een mirenaspiraal. Pijnklachten waren hiermee weg, maar bloedingen / spotting bleef. Na bijna vijf jaar belandde ik met ernstige buikklachten in het ziekenhuis. Daar werd geconstateerd dat ik endometriose had. Ook kwam ik er toen achter dat de mirenaspiraal niet helpt om en[lees meer...]dometriose tegen te gaan. Dat bleek.... Na een operatie waarbij een chocoladecyste en een eierstok is verwijderd, werd mij geadviseerd om provera te slikken. Slik dit nu 5 maanden en heb geen buikpijn en / of menstruatie meer. Bijwerkingen zijn vergelijkbaar met de gewone anticonceptie pil, alleen de vermoeidheid is erger. Maar, hier valt mee te leven. Kortom, ik ben tevreden!