Betamethason Crème/ Zalf/...

Eczeem (12 meningen)
Psoriasis (5 meningen)
Jeuk (2 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (2 meningen)

28-04-2015 | Man | 47
betamethasonvaleraat (1mg/g)
Last van Balanitis van Zoon een zeer vervelende onschuldige aandoening maar verdween gelukkig binnen 1 week. Ik zag al verbetering na 1 dag/.

11-12-2015 | Vrouw | 48
Eczeem
De vette moeilijk smeerbare zalf is voor mij geen probleem. Samen met lichttherapie werd mijn huid alsmaar schoner. Na half jaar licht, nu door aan het gaan met alleen de zalf. Ik heb meer baat gehad bij de lichttherapie, de zalf houdt het nu beheersbaar. minder last van jeuk en het eczeem is met de helft verminderd. Daar ik over het gehele lichaam eczeem heb is mijn geb[lees meer...]ruik van de zalf groot. Dermatologen raden te lang gebruik van de zalf af. En overstappen op tabletvorm Cellcept is een mogelijkheid voor mij. Zelf ben ik daar huiverig voor, daar betamethason veel minder bijwerkingen heeft.

17-05-2012 | Man | 48
Auto-immuunziekte
Het gebruik van deze zalf is de bocht uitgevlogen, hele lichaam moest ingesmeerd worden na eerder jaren teerzalf gebruikt te hebben. De huis wordt dun van de Betamethason en bloed daardoor gemakkelijk bij stoten/krabben. De huid wordt schilferiger en de jeuk wordt na verloop van tijd alleen maar erger, waardoor je weer meer gaat zalven etc. Na consultatie met dermatoloog[lees meer...] overgestapt op Neoral (najaar): huid komt tot rust en ikzelf ook: geen jeuk meer

13-10-2016 | Vrouw | 49
betamethasonvaleraat (0,5mg/g)
Eczeem
Ik wissel de betamethason crème af met de betamethason zalf. In de zomer gaat de zalf juist mijn huid irriteren. Crème smeert prima uit, zalf wat moeilijker. Op advies van de dermatoloog smeer ik in de zomer eerst de crème en mocht mijn huid dan nog trekkerig aanvoelen daarna een vettige neutrale crème.

06-03-2013 | Man | 58
betamethasonvaleraat
Bijzonder goed gewerkt, na een paar dagen 2 x per dag ingesmeerd te hebben was ik snel van de jeuk af en de roodheid nam zienderogen af. Daarna nog 1 x per dag gebruikt, en nu dus zo goed als weg. Echter wordt geadviseerd deze zalf niet langer te gebruiken dan noodzakelijk i.v.m dunner worden van de huid bij langdurig gebruik. Nu aan het na behandelen met Vaseline cet[lees meer...]omacrogol creme, een vettige creme.

27-07-2015 | Man | 59
Eczeem
Helpt prima tegen eczeem in/aan oren. Na 2 dagen is huid weer gaaf. Heb echter geconstateerd dan mijn tinnitus dat ik al jaren heb na het gebruik van de zalf veel erger wordt. Na enkele dagen wordt het geluid weer wat minder. Ik heb dit bij herhaling geconstateerd. nazoeken leert dat er een relatie is tussen tinnitus en betametason preparaten. Mogelijk is mijn tinnitus du[lees meer...]s veroorzaakt door dit middel. Ik durf het niet meer te gebruiken.

01-10-2020 | Man | 60
betamethasonvaleraat (1mg/g)
Ik heb last van psoriasis hoofdhuid Huisarts heeft dit voorgeschreven maar heb nu last van Tinnitus Pffff niet echt prettig

02-08-2015 | Man | 60
betamethasonvaleraat (0,5mg/g)
Eczeem
Af en toe last van dformatie van de huid. Geen oorzaak gevonden. Zalf werkt het beste op vochtige huid daar anders bij langdurig gebruik de huid ernstiger kapot gaat en pijnlijk wordt.

06-04-2015 | Man | 61
Psoriasis
Ik gebruik de zalf al jaren, maar onderbreek het af-en-toe voor enkele dagen; soms zelf weken. Schilfers verdwijnen vrije snel, maar de rode huid er onder blijft nagenoeg hetzelfde.

04-02-2018 | Vrouw | 63
Psoriasis
Tot mijn grote ergenis is de zalf met de letters pch zooo dik dat die niet uit de tube komt. Onderkant tube barst telkens open.met overal zalf tot gevolg. Mijn beginnende artrose is ook al niet handig om deze tube te hanteren..nee nooit meer dit merk. Na klacht aangeven bij apotheek werd er schaapachtig gelachen. Ze waren bekend met het euvel.maar konden er niks aan doen.

25-03-2020 | Man | 65
Eczeem
Dun aanbrengen is het best. Al na 2 dagen gebruik was positief resultaat zichtbaar. Ik gebruik Betamethason nu iets langer dan een week met verbluffend snelle genezing. Dit had ik niet verwacht en ... bij mij althans: geen storende bijwerkingen.

31-07-2017 | Man | 67
Schimmelinfectie van de huid
Prima creme tegen huidschimmel, werkt snel.

08-06-2017 | Vrouw | 78
Schimmelinfectie van de huid
Pas een week gebruikt en totaal geen effect. Heel vet en ontdekte vlekken in mijn broeken, gewassen, maar vlekken verdwijnen niet. Heeft iemand een "paardenmiddel"? Broeken niet meer te dragen. Pijnlijke ervaring. Contact met Sandoz opgenomen, nog niets gehoord. Dank als u mij kunt helpen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum