Ervaringen met Betamethason Crème/ Zalf/ Lotion

Betamethason Crème/ Zalf/...

Eczeem (12 meningen)
Psoriasis (5 meningen)
Jeuk (2 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (2 meningen)

26-03-2020 | Man | 46
Psoriasis

11-01-2018 | Vrouw | 16
Eczeem
eczeem, veel last van maar dit genees middel werkte bij mij snel en effectief. stop vooral snel de jeuk, en de schilfers worden minder indien je deze hebt. ik ben er hierdoor vanaf gekomen, en door de allegriesche stoffen te vermijden. tip, gebruik dit voorzichtig en smeer niet te dik. (huid kan anders dun worden)

28-04-2015 | Man | 47
betamethasonvaleraat (1mg/g)
Last van Balanitis van Zoon een zeer vervelende onschuldige aandoening maar verdween gelukkig binnen 1 week. Ik zag al verbetering na 1 dag/.

06-03-2013 | Man | 58
betamethasonvaleraat
Bijzonder goed gewerkt, na een paar dagen 2 x per dag ingesmeerd te hebben was ik snel van de jeuk af en de roodheid nam zienderogen af. Daarna nog 1 x per dag gebruikt, en nu dus zo goed als weg. Echter wordt geadviseerd deze zalf niet langer te gebruiken dan noodzakelijk i.v.m dunner worden van de huid bij langdurig gebruik. Nu aan het na behandelen met Vaseline cet[lees meer...]omacrogol creme, een vettige creme.

09-03-2010 | Vrouw

01-12-2009 | Man
Eczeem.
Prima spul. Natuurlijk afhankelijk van je huidtype en de aard van je aandoening. Maar bij mijn eczeem werkt het echt goed. Als je je keurig houdt aan de aanwijzingen, herstelt het je huid terug naar hoe het hoort. Het bijt niet bij het aanbrengen en de jeuk wordt er ook niet erger op. Geef het wel de ruimte en lucht om in te trekken. Misschien is het goed om eerst een douc[lees meer...]he te pakken of een zout bad en daarna in te smeren. Enige bijwerking die ik ervaar: de huid wordt wel vrij dun door het gebruik, maar last heb ik daar niet van. Die herstelt wel weer. Zelfs erg hardnekkige eczeem verdwijnt met Betamethason, of zoals ik het noem: beter-met-ason!

23-07-2008 | Vrouw
betamethasonvaleraat
dit is de enige zalf die tegen exzeem hielp waar ik last van hem, echt helemaal geweldig. Helaas verdwijnt de exzeem niet geheel, maar de zalf houdt het zeker in toom. Wel je handen wassen na gebruik. Helaas mag de creme niet gebruikt worden als je zwanger bent.

25-03-2020 | Man | 65
Eczeem
Dun aanbrengen is het best. Al na 2 dagen gebruik was positief resultaat zichtbaar. Ik gebruik Betamethason nu iets langer dan een week met verbluffend snelle genezing. Dit had ik niet verwacht en ... bij mij althans: geen storende bijwerkingen.

19-04-2018 | Vrouw | 20
betamethasonvaleraat (100mg/g)
Eczeem
Ik gebruik dit product nu al jaren, en ik ben er nog steeds tevreden over. wat ik hier wel veel lees, is dat mensen het opsmeren, en als vervolg alle kleding vol zit met deze vette zalf. Smeer daarom snacht's de plekken in, en doe vervolgens een oud kleding stuk aan, zodat het daar in kan trekken, en niet in het dekbed of andere kleding. En als je het op je handen hebt, is[lees meer...] het verstandig om bij de apotheek, katoenen handschoentjes te bestellen. Je smeert je handen voor het slapen in, en doet de handschoentjes aan. Ochtends bij het wakker worden uitdoen en je handen voelen waarschijnlijk al een stuk minder ruw of pijnlijk aan! ideaal dus! Helaas is de verpakking niet alles.. Hij springt aan de achterkant open, waardoor de crème dus overal komt te zitten, en je het als vervolg ook niet goed weg kunt leggen, en er kan stof bij komen.

31-07-2017 | Man | 67
Schimmelinfectie van de huid
Prima creme tegen huidschimmel, werkt snel.

13-10-2016 | Vrouw | 49
Eczeem
Ik wissel de betamethason crème af met de betamethason zalf. In de zomer gaat de zalf juist mijn huid irriteren. Crème smeert prima uit, zalf wat moeilijker. Op advies van de dermatoloog smeer ik in de zomer eerst de crème en mocht mijn huid dan nog trekkerig aanvoelen daarna een vettige neutrale crème.

11-12-2015 | Vrouw | 48
Eczeem
De vette moeilijk smeerbare zalf is voor mij geen probleem. Samen met lichttherapie werd mijn huid alsmaar schoner. Na half jaar licht, nu door aan het gaan met alleen de zalf. Ik heb meer baat gehad bij de lichttherapie, de zalf houdt het nu beheersbaar. minder last van jeuk en het eczeem is met de helft verminderd. Daar ik over het gehele lichaam eczeem heb is mijn geb[lees meer...]ruik van de zalf groot. Dermatologen raden te lang gebruik van de zalf af. En overstappen op tabletvorm Cellcept is een mogelijkheid voor mij. Zelf ben ik daar huiverig voor, daar betamethason veel minder bijwerkingen heeft.

19-11-2015 | Vrouw | 23
Eczeem
Had last van heftige eczeem over het hele lichaam. Na veel moeite doorverwijzing naar de dermatoloog gehad. Deze gaf me Betamethason zalf, en een afbouwschema. Binnen 1 week waren de ergste klachten weg en nu na 4 weken is alle eczeem zo goed als verdwenen. Hele goede zalf dus. Het enige is dat de zalf ontzettend vet is, en moeizaam uit de tube komt. Hij trekt langzaam in,[lees meer...] dus je blijft overal aan plakken met je vette huidje.

03-08-2015 | Vrouw | 22
Eczeem
Ik heb al jaren last van eczeem maar nu ik betamethason gebruik, stukken minder! Zodra ik last heb van mijn huid, smeer ik het er in de ochtend en voor het slapen gaan op. De volgende dag is het al een stuk minder rood en pijnlijk. Na een aantal dagen is het vaak over. Enige nadeel is dat het hormoon zalf is en je dus moet uitkijken met hoevaak en hoeveel je het aanbrengt[lees meer...].

02-08-2015 | Man | 60
Eczeem
Af en toe last van dformatie van de huid. Geen oorzaak gevonden. Zalf werkt het beste op vochtige huid daar anders bij langdurig gebruik de huid ernstiger kapot gaat en pijnlijk wordt.

06-04-2015 | Man | 61
Psoriasis
Ik gebruik de zalf al jaren, maar onderbreek het af-en-toe voor enkele dagen; soms zelf weken. Schilfers verdwijnen vrije snel, maar de rode huid er onder blijft nagenoeg hetzelfde.