Protopic (50 meningen)
Nailner (40 meningen)
Toctino (30 meningen)
Denorex RX (27 meningen)
Vaseline cetomacrogol creme FNA (16 meningen)

28-12-2020 | Man | 45
seleensulfide (25mg/ml)
Huisarts dacht mogelijk aan een seborroisch eczeem. Na gebruik Selsun van de regen in de drup geraakt. Wat een troep! Hoofdhuid blijvend beschadigd en jaren vol ellende / haaruitval. Het hoofdhuid milieu compleet verstoord.

03-05-2020 | Man | 36
Eczeem
Jaren geleden kwam ik via een kennis in aanraking met Selsun tegen vettige korsten op de hoofdhuid, gepaard met ontzettende jeuk. Toen regelmatig gebruikt als dit opspeelde en elke keer met groot succes. Nu Selsun een tijd niet verkrijgbaar was gegrepen naar andere middelen, maar wat een feest dat het er weer is, want eindelijk na jaren van zoeken, niets gevonden wat zo[lees meer...] goed werkt als dit spul. Letterlijk na de eerste keer wassen, was de jeuk weg. En na de tweede keer was ook de vorming van schilfers nagenoeg weg. Nu even een paar weken doorgaan om dat gisten onder controle te krijgen die de oorzaak schijnen te zijn. De lucht die ervan afkomt is helaas vrij sterk en onprettig voor je omgeving, dus meestal gebruik ik het 's avonds voor mijn vrije dag. Maar ik heb mijn collega's gewoon eerlijk gezegd wat het is en daar krijg je gelukkig begrip voor terug.

12-07-2018 | Man | 29
seleensulfide (25mg/ml)
Het spul stinkt wel en ziet er uit als een smerig goedje, maar dat maakt allemaal niet uit. zolang het maar werkt. en werken doet het zeker. dacht na een poosje toen het flesje op was heb er totaal geen last meer van, maar kwam wel weer terug, door leveringsproblemen andere middeltjes weer eens gebruikt, zonder resultaat, dus uiteindelijk weer terug bij Selsun. en supe[lees meer...]r blij ermee. nu zorgen voor voorraadje en toch wel constant blijven gebruiken 1x per 2 weken ongeveer.

06-03-2018 | Man | 50
Eczeem
Na 2 x gebruiken weg en al maanden weg had last van seborrisch eczeem en heel veel hoofdroos nu geen schilfers meer en geen jeuk ook niet in gezicht en rond neus effect super goed,

06-04-2016 | Man | 66
seleensulfide (25mg/ml)
voorwassen met Neutral shampoo en nawassen met Selsun. Ook een paar minuten laten intrekken. 2x per week gebruiken.

24-07-2014 | Man | 46
Schimmelinfectie van de huid
Ben nogal sceptisch als het op resultaten aan komt van mensen die een product kopen of uitproberen. Vooral op internet site waar ik soms de indruk heb dat elk product alleen maar goede en tevreden klanten kent. Maar de ernst van mijn huidinfectie deed me grijpen naar alles wat maar kon helpen. Baat het niet, dan schaadt het. Van talkpoeders, over zeeploze, bewaarmiddell[lees meer...]oze, kleurstofloze enfin alles-loze producten. Maar helaas veel geld uitgegeven aan producten, poeders en andere dingen die geen oplossing gaven, nog veel minder opluchting. Na 10tallen producten uiteindelijk SELSUN gekocht. En kijk aan, na 4 dagen geen schilfertjes meer te bespeuren, geen jeuk meer, geen verdikkingen etc. Ok de rode vlekjes zijn nog niet allemaal 100 verdwenen maar elke dag vervagen ze. Hoe lang gebruik ik het nu al? 5 dagen En hoe gebruik ik het? Heel simpel, ik douche me zoals altijd met een zeeploze douchegel, droog me af met een versgewassen handdoek (bij iedere douche ervoor zorgen dat je een vers gewassen en liefst droogtrommel gedroogd opdat alle schimmels zeker dood zouden zijn) en vlak voor het slapen gaan smeer ik me in met de champoo. Ja u leest goed, op droge huid insmeren (GEEN WATER !!!!) en gewoon mee gaan slapen. Aan de iets zwavelachtige geur wen je wel, s morgens afspoelen. Je zal merken dat al na dag 2 je huid veel minder infectie vertoont.

01-06-2013 | Man | 28
seleensulfide
Bij gebruik heeft het wel een zwavel achtige geur. Goed afspoelen van zo wel het haar als de douche tegels is wel aan te raden. Door gebruik van dit middel kunnen op tegelvoegen enige verkleuring ontstaan. Echter heeft deze verkleuring geen effect op m'n haar. Na eerste gebruik wel een effectief resultaat bij het tegen gaan hoofdhuidschilfering en/of roos.

02-07-2012 | Man | 22
seleensulfide
We zijn inmiddels een paar dagen verder: schimmelinfectie op de huid vrijwel geheel onzichtbaar geworden (al liet de huisarts me weten dat er qua schimmels meer is dan het oog kan zien). Waar het mij echter voornamelijk om gaat is de zichtbaarheid ervan. De aanwezigheid kan altijd achter de schermen nog verdelgd worden. Ik had een grote vlek op mijn linkerborst, die is gro[lees meer...]tendeels verdwenen. De randkolonies ook weg. Vlekjes op buik alleen zichtbaar omdat ik weet waar ik zoeken moet,. Zeer tevreden met het middel. Huisarts vertelde dat er pas na 7 dagen resultaat zichtbaar zou zijn. Inmiddels zit ik op de avond van dag 5 en het had niet beter kunnen lopen. Nog twee dagen dagelijks smeren, daarna 2 keer per week. (toevoegsel aan vorige week, na de 10 minuten inwerkperiode natuurlijk afdouchen)

30-06-2012 | Man | 22
seleensulfide
Gebruik het sinds afgelopen donderdag. Voorschrift huisarts: schudden voor gebruik, tot 2cm om de schimmelinfectie smeren en met water tot schuimen brengen. Tien minuten laten inwerken. Eerste keer sloegen de anders rooduitslaande vlekken eventjes donkerblauw uit, wat mij enkel het idee geeft dat het spul aardig wat schimmelcellen aan het verdelgen is. Groot vertrouwen. De[lees meer...] drie vlekjes op mijn buik, als de gordel van Orion, zijn na twee behandelingen al aan het vervagen. Hoge verwachtingen! Ik houd u op de hoogte van verdere ontwikkelingen.

07-09-2021 | Vrouw | 31
Schimmelinfectie van de huid
Selsun voorgeschreven gekregen voor huidschilfers en jeuk. Bij gebruik extreem veel haaruitval gehad. Mijn haar werd ook maar niet droog. Zelfs na gebruik van droogkap/fohn bleef mijn hoofdhuid maar vochtig. Wanneer ik dacht dat het droog was, kwam er toch vocht snachts uit mijn hoofd. Selsun stinkt echt enorm. Mijn hoofdhuid werd extreem droog met ontzettend veel haaruitv[lees meer...]al. Ook tijdens het wassen was er veel haaruitval. De stank is echt storend. Kortom ik heb echt geen succes met dit product en ik raad het iedereen af. De dermatoloog heeft een andere shampoo van het merk Vichy voorgeschreven en ik dit product raad ik ten opzichte van Selsun iedereen aan. Mijn haaruitval is aanzienlijk vermindert. Ik heb na het gebruik van Selsun wel 2 kale plekken overgehouden.

09-08-2021 | Vrouw | 51
seleensulfide (25mg/ml)
Ik gebruikte jaren Denorex, naar grote tevredenheid. Nu is dit niet meer leverbaar Nederland. De apotheek raadde mij Selsun aan. Wat een rommel zeg. Het werkt niet. De jeuk blijft, en ik hen enorme haaruitval. En het is nog duur ook.

07-08-2021 | Vrouw | 31
seleensulfide (25mg/ml)
ik heb mijn haar ermee gewassen en al bij het wassen merkte ik dat mijn haar meer uitviel dan gewoonlijk. Bij het fohnen is mijn haar heel erg uitgevallen. Mijn hoofdhuid is erg pijnlijk en gevoelig geworden na het gebruik ervan. Het heeft voor mij niks goeds gedaan. Ik weet niet hoelang de haaruitval gaat duren maar zoveel haren per dag verliezen is niet normaal.

20-07-2020 | Vrouw | 63
seleensulfide (25mg/ml)
Dit is echt een wondermiddel gebruikt dit al van mijn 16 jaar Heb al van alles geprobeerd maar niets helpt bij mij juist selsum In België niet meer te verkrijgen Is nu ook moeilijk bij jullie te verkrijgen hopelijk valt het ook niet weg in Nederland

15-10-2019 | Vrouw | 31
Gistinfectie van de huid
Ik heb selsun ooit voorgeschreven gekregen voor witte vlekjes op mijn borst/buik werkte perfect. Zag in de bijsluiter dat het ook te gebruiken was tegen roos, daar had ik ook last van (vooral in de natte maanden) dus dat doe ik ook al jaren en zeer content mee. Sinds 2 jaar heb ik last van pukkeltjes en roodheid op mijn gezicht, volgens de dokter rosacea. Diverse antib[lees meer...]iotica voor de huid gehad, maar geen resultaat. Ik ben onlangs gaan zoeken op Google en kwam op een site met uitleg over pityrosporum folliculitis en het effect van selenium sulfide. Ik realiseerde me dat het hoofdbestanddeel van selsun selenium sulfide is, dus heb ik een week mijn gezicht ermee gewassen. Ik ben helemaal genezen! Voor de witte vlekjes, 1 week elke avond smeren en in de ochtend er af spoelen. Voor de roos was ik het 1 keer per week zo lang nodig (heb er in de zonnige maanden weinig last van). Voor de pukkeltjes doe ik het dun aanbrengen, 2 minuten laten intrekken en afspoelen. Ik hoop dat ik met deze recensie andere mensen kan helpen met dezelfde klachten. Ik vind het echt geweldig spul!

28-11-2017 | Vrouw | 27
Gistinfectie van de huid
- branderige huid - onaangename geur

20-02-2017 | Vrouw | 26
Gistinfectie van de huid
Ik gebruik selsun voor mijn huidaandoening genaamd pityriasis versicolor. Dit zijn kleine plekjes op mijn rug, rond mijn borsten en in de liezen. Dus niet de leukste plekken. Bij het aanbrengen van selsun moet ik daarna een t-shirt aantrekken en daarmee een nacht doorbrengen. De bijwerkingen van selsun is bij mij een heeeel erg vervelend branderig schrijnend gevoel. Maar i[lees meer...]k weet dat ik er daarna beter weg kom dan dat ene nachtje pijn. Het werkt dus super goed!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum