Protopic (52 meningen)
Nailner (41 meningen)
Toctino (30 meningen)
Denorex RX (27 meningen)
Vaseline cetomacrogol creme FNA (16 meningen)

24-07-2016 | Vrouw | 27
seleensulfide (60ml)
Ik gebruik selsun voor als antiroos en schimmel. Ik heb namelijk last van jeuk, snel vettig haar, roos en bultjes op mijn hoofdhuid. Selsun tot nu toe 3 keer gebruikt. Ik moet zeggen, ik voel het wel echt werken. Maar jammer in gebruiksaanwijzing staat niet in dat je sieraden af moet doen als je selsun gaat gebruiken. Want het tast behoorlijk aan en word echt zwart. Dus ec[lees meer...]ht je sieraden afdoen als je Selsun gaat gebruiken. Eerst wassen met gewone shampoo en daarna selsun ongeveer 2 of 3 minuten in laten werken. Kan zelfs langer, maar je moet goed gebruiksaanwijzing lezen die in doosje bij geleverd word. Selsun kun je gewoon zonder recept bij apotheek krijgen.

23-12-2015 | Vrouw | 24
seleensulfide (25mg/ml)
Ik heb pityrosporum follicilitis. Het zijn kleine bultjes die zich voornamelijk op mijn rug, schouders en gelaat bevinden. Ze ontstaan door hitte en wrijving. Mijn huisarts wist niet wat het was. Hij dacht aan een bacteriele infectie en heeft mij een maand aan de doxycycline gezet. Na die maand was er geen verandering. Hij wilde mij nog 1 maand eraan zetten. Ondanks dat je[lees meer...] na een week of 2 wel een vermindering hoort te zien. Ik herstartte weer mijn zoektocht en wist vrijwel zeker dat het pityrosporum follicilitis was, veroorzaakt door een bepaald gist dat van nature in je huid aanwezig is. Zo kwam ik op het product Selsun en kocht het zonder recept. In Selsun zit seleensulfide die de gist tegengaat. Na 2 dagen zie ik al een flinke vermindering van de puistjes op mijn rug en schouders. Ik ben daarom zeer tevreden met Selsun.

12-08-2015 | Vrouw | 21
seleensulfide (25mg/ml)
Ik heb de laatste maanden last gehad van korrelige plekjes op mijn hoofdhuid, eerst dacht ik dat het roos was, maar dat was het dus niet. Het waren vettige korreltjes die je wel makkelijk los kunt krabben, maar het valt er niet uit. Het schijnt Seborroe te zijn, een soort vettige uitslag op je huid met korreltjes erin. Het is een schimmelinfectie. Het jeukte ontzettend en [lees meer...]door het krabbel was mijn hoofdhuid helemaal rood. Ik heb het op internet opgezocht en ik vond de antiseptische shampoo Selsun. Ik kon het gewoon kopen bij de apotheek, het word niet vergoed. De eerste keer moest ik mijn haar goed wassen en daarna 2 keer wassen met selsun en goed uitspoelen. Het werkt voor bepaalde tijd. Als ik het een paar dagen niet gebruik komt het meteen terug. Mijn haar en hoofdhuid worden extreem droog, en na het wassen ruikt mijn haar muf. Maar toch ben ik wel blij als mijn hoofdhuid 1 of 2 dagen korrel en vet vrij is.

20-03-2015 | Vrouw | 58
Jeuk

12-04-2011 | Vrouw | 20
seleensulfide
Witte vlekjes als gevolg van een schimmelinfectie van de huid
Er is mij verteld dit middel gedurende 3 dgn 's avonds aan te brengen op het gehele lichaam, Dit 's nachts te laten zitten en 's ochtends te douchen. Dit 2x te herhalen met tussenpozen van 3 mnd en daarna nog 1x met tussenpose van 6 mnd. Ik moet nu nog 1 dag, ik heb echter al wel een hele droge huid. Mijn handen schilferen enorm! Ik heb ook een brandwondje. Ik weet niet [lees meer...]of ik mezelf in mag smeren, nadat ik het heb afgespoeld. Ik heb dit wel gedaan, mijn huid is namelijk helemaal rood en prikt en brand enorm. Ik moet me zelfs 2 keer insmeren omdat het zo droog word.

21-07-2010 | Vrouw
Witte gistplekken op huid
De witte plekken op mn huid zijn verdwenen. Wel heb ik gedurende de hele week gestonken naar het middel. nare geur en doordringend. daar heb ik me aan gestoord. wel heeft het geholpen. Geen vlekje meer te bekennen!

05-07-2010 | Vrouw
Huidschimmel
heb ook erge brandwonden opgelopen door het smeren van dit middel en zou 't dan ook niemand aanraden...

12-04-2010 | Vrouw
Pitiyriasis versicolor
Na het aanbrengen heb ik he't niet nagespoeld na 10 min maar s'anderdaags en ik heb ernstige wonden - zoals brandwonden opgelopen. Huid vertoonde waterblaasjes zoals bij zonnebrand.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum