Neoral

Orgaantransplantatie (3 meningen)
Auto-immuunziekte (2 meningen)

15-09-2019

Eczeem

Na 2 dagen ben ik gestopt met 2xdaags 150 mg. De dosis verlaagd naar 100mg maar de bijwerkingen bleven. Dus na nog eens 2 dagen helemaal gestopt. Exceem is wel na 3 jaar helemaal weg. Heb nog wel moeite met mijn ademhaling. Over2 werken terug naar de dermatoloog. Mocht het weer terugkomen krijg ik hoogstwaarschijnlijk andere medicijnen.
28-08-2019

Psoriasis

Sinds oktober vorig jaar heb ik psoriasis gutata over heel m'n lichaam. Lichttherapie, cortisone zalf en alternatieve oplossingen (acupunctuur, homeopathie,...) geprobeerd, maar het bleef steeds terugkomen. Nu sinds mei neem ik Neoral (in juni - juli even moeten stoppen vanwege een andere medische ingreep, waarbij onstekingsgevaar was). Eind mei was het al veel beter (maar[lees meer...] zeker niet helemaal weg), tijdens de 2 maanden-stop kwam het heel fel terug, waarschijnlijk mede dankzij de stress van de medische ingreep. Nu sinds eind juli weer opgestart en opnieuw veel minder last van de psoriasis. Ik heb nog (ontstoken) vlekken op m'n benen en kleinere op armen en buik, maar ze schilferen en jeuken al niet meer. En op m'n gezicht, hoofdhuid en oren,... is het helemaal verdwenen. Ik merk nog altijd dat zonlicht het beste helpt van al; de combinatie van Neoral met zon en af en toe cortisone zalf werkt voorlopig het best. Amper bijwerkingen ervaren, behalve soms het gevoel dat m'n hart sneller klopt en ik het warmer heb dan normaal; Alleen sinds een week nu toch last van m'n maag en darmen gekregen (nooit eerder gehad). Morgen nieuw bezoekje bij de dermatoloog. Misschien wordt het een switch naar Methotrexaat. Als dat dan niet werkt hoop ik snel op biologicals te worden gezet, die zouden veel minder bijwerkingen hebben.
27-05-2019

Neoral (ciclosporine)

Ik gebruikte dit naast prednison om mijn oogziekte tegen te gaan. Helaas was het niet effectief genoeg zonder de prednison en omdat ik al zon last had van bijwerkingen kon de dosis ook niet verdubbeld worden. Vooral tintelingen op de hoofdhuid was een vreemd verschijnsel die niet direct verklaard kon worden. Het was direct weg na stoppen met ciclosporine
28-03-2019

Eczeem

Werkt effectief maar na zoveel jaren gebruik kon ik hiermee niet meer verder. Ik nam daarbij nog bloeddruk verlagende medicatie waardoor ik enstige gebitsproblemen kreeg.
08-09-2018

Eczeem

Zolang ik gedoseerd inneem blijft de eczeem onder controle, neem medicijn voor het naar bed ga zodat ik geen last heb van de bijwerking. Bijwerking: Raar tintelend warm gevoel over huid, voelt heel erg temperatuur verschil op huid. Gevoel verdwijnt na een paar uur.
22-04-2018

Eczeem

Ik had eczeem over mijn hele lichaam. Sinds hormoonzalven niet goed zijn voor je heeft mijn arts dit voor geschreven. Het effect was al te merken na 2 dagen. Rode plekken verdwijnen en de jeuk ook. Het was wonderbaarlijk hoe snel het werkte en goed. Ik had af en toe last van buikpijn, ontlasting was dunner, en hoofdpijn. Tijdens mijn menstruatie meer dan gewoonlijk. Haarg[lees meer...]roei wordt ook gestimuleerd, mijn haar was deels uitgevallen en mijn wenkbrouwen ook maar die beginnen langzaam terug te groeien. Nu moet ik er wel bij zeggen dat deze medicatie vrij duur is, maar zeker het geld waard. Eet meer vitamine c en water tijdens het gebruik van dit medicijn om klachten te verminderen.
13-01-2018

Eczeem

Ik gebruik nu ongeveer 3 weken het medicijn en van die 3 weken ben ik anderhalve week ziek geweest ongeveer. Dit is gespaard gegaan met erge buikpijn, misselijkheid en braken. Eczeem is afgenomen na ongeveer 3 à 4 dagen. Bijwerkingen nemen na verloop van tijd redelijk af. Hoe wel ik redelijk wat bijwerkingen heb, kan ik dit medicijn wel aan raden. Hormoonzalf en vette zalf[lees meer...] heeft geen werking meer omdat ik er imuun voor geworden ben. Na 5 jaar het ziekenhuis in en uit gegaan is hopelijk het einde nu een beetje in zicht!
22-12-2017

Eczeem

Vanwege ernstig ontstoken eczeem in gezicht en handen heb ik is voorgeschreven gekregen. Hormoonzalven werkten zo tijdelijk: elke keer als ik afbouwde kwam het eczeem met dezelfde gang terug. Ik zit nog in mijn wen-periode van 1 a 2 weken en heb ontzettend veel bijwerkingen. Inmiddels mijn dosering naar beneden bijgesteld. Hopelijk snel minder bijwerkingen. Eczeem wel a[lees meer...]l een stuk verminderd, maar ik ben er nog niet. Wel vertrouwen in dat het wegggaat.
31-08-2017

Eczeem

Nog te kort in gebruik om ervaring te kunnen delen
27-04-2017

Psoriasis

Ik ben er ruim acht jaar geleden mee begonnen om psoreasis te bestrijden. Na een eerste sessie was ik totaal verlost van deze aandoening. Dus maar gestopt maar een jaar later kwamen de kwalen terug. Na het opstarten van een twee sessie kwam ik er weer snel (één maand ongeveer) van af. Terug gestopt, enkele jaren slechts een lichte vorm (te verwaarlozen) ervaren. Maar nu st[lees meer...]eekt het weer de kop op en start ik terug. Als ik de reacties hier lees, dan mag ik stellen dat ik veel geluk heb dat de bijwerkingen bij mij zeer minimaal waren. Ik voelde in mijn handen en voeten een tinteling alsof ik die na een winterse wandeling aan de verwarming hield. Verder nergens last van, het verbaasde mij dan ook om de andere reacties te zien. Nochtans zijn bijwerkingen niet abnormaal. Een goede begeleiding door de huisarts is zeer aangewezen! Wat betreft die tintelingen, die kwamen enkel voor als ik bijvoorbeeld een douche nam. Let wel op!!! Zeker geen sap drinken of andere zaken die Pompelmoes bevatten!!! Eigenlijk zijn alle citrusvruchten beter te mijden...
05-02-2016

Eczeem

jaren last van eczeem, werd steeds erger, vorig voorjaar begonnen 300 mg per dag, hielp goed, nadeel : nierfunctie achteruitgang en moe. Gelukt om in november 2015 heel rustig af te bouwen en vast tegen beter weten in hoop ik dat ik in het voorjaar niet weer hoef te beginnen en genoeg zal hebben aan mijn antihistaminica.
30-04-2015

Eczeem

Ik doe nu voor de derde maal een Neoralkuur sinds een jaar of 5. Zeer efficient middel, werkt al na drie dagen inname. Ik ben nu ongeveer 2 maanden eczeem vrij. Moet wel iets extra nemen om bloeddruk te onderdrukken. Volgende week terug naar specialist en dan zal ik waarschijnlijk moeten starten met afbouwen. Ik weet van vorige kuren dat ik dit best zeer langzaam afbouw. I[lees meer...]ndien ik te snel afbouw sta ik de kortste keren terug vol eczeem. Maximum met 10mg om de twee dagen afbouwen.
11-02-2015

Neoral (ciclosporine)

7 jaar verdriet en pijn met bijwerking.. weten dat ik als patiënt moet vertrouwen wat het specialiste voor je het beste doen op term medicament. Helaas moet je zelf achter te komen. heel voorzichtig zijn wat betreft bijwerken, lastig falen je hijleeg arts. actie actie voor het te laat is. permanente last van.
22-08-2014

Orgaantransplantatie

door Neoral raakten de bloedvaatjes in de nier verstopt, dus moest overstappen naar ander medicij, of halve dosering neoral met als nadeel dat proces doorging. Geen moeilijke keus dus
18-05-2014

Eczeem

Ik heb al 45 jaar eczeem maar vanaf eind vorig werd het steeds heftiger. Maand geleden met middel begonnen. Het hielp al na 3 dagen.... ben nu 99% eczeem vrij!!! Bijwerking: heb er zeer warmte gevoelige vingertoppen van gekregen. Zal binnenkort (?) weer moeten stoppen en hoop niet dat het eczeem (weer) zo hevig terugkomt. We zullen zien...nu nog genieten van nage[lees meer...]noeg jeukvrij!
08-06-2013

Auto-immuunziekte

Medicatie gaat afstoten samen met cellsept goed tegen. De lever functioneerd goed.Een groot nadeel is haargroei, zeker voor een vrouw met donker haar. Lichtflitsen heeft de haargroei uit mijn gezicht verwijderd; dus er is daar een oplossing voor en verder scheren :) Moeiheid klopt maar als je je energie d verdeelt hoeft dat geen belemmering te zijn. Concentratie iets mind[lees meer...]er maar of dit van dit medicijn komt of omdat ik veel narcose heb gehad. Als je het na het eten inneemt heb je geen maag/darmklachten. Bloedcontrole is belangrijk, ook of je beenmerg voldoende blijft functioneren, bij mij 1 x verlaagd geweest maar vanzelf hersteld. Dat ik weer kan functioneren met een donor lever maakt dat ik de medicatie voor lief neemt.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum