Ervaringen met Neoral

Auto-immuunziekte (3 meningen)
Orgaantransplantatie (3 meningen)

27-11-2010 | Vrouw
Nefrotisch syndroom
Ik ben al tien jaar ziek,en gebruik al acht jaar dit med,soms met pretnison al het slechter gaat.ik weet dat het niet een fijn middel is maar er bleef weinig anders over.het geeft wel bijwerkingen maar daar leer je dan ook wel mee leven ,ik voel me nu toch veel beter dan de eerste jaren,ben wel vaak moe.

27-09-2010 | Vrouw
Constitutioneel eczeem
Mijn hele leven al eczeem en met Neoral, na 3 dagen geen jeuk meer, binnen 1week geen eczeem meer, voor het eerst een nacht doorgeslapen en uitgerust wakker geworden. Ik heb nu een heel ander leven. Maar er zijn ook bijwerkingen, vermoeidheid( dat is nu weg), tintelingen in handen en voeten en de vervelendste, de "pijn"op de borst en verkramping in mijn keel als ik me insp[lees meer...]an(dit is wel minder geworden). Gelukkig reageer ik er goed op, bloeddruk en nieren. Hopelijk hoef ik niet meer te stoppen. Ik heb meer zelfvertrouwen en heb nu de keuze of ik snel ga douchen zonder insmeren of lekker uitgebreid met smeren. Wel een droge huid, hiervoor gebruik ik producten van La Roche-Posay.

23-09-2010 | Vrouw
Psoriasis
In het boekje staan veel bijwerkingen die je erg laten schrikken. Ik had amper last van bijwerkingen. De bijwerkingen die ik had: Tintelingen handen en voeten, m.n. na lang stil zitten Algehele moeheid.

20-04-2010 | Vrouw
Zeldzame bloedziekten AA en PNH
Neoral heb ik ruim 13 jaar gebruikt en zelfs tijdens de zwangerschap! Dit onder goede begeleiding van een gyn en alle andere artsen en alles wat er kon gebeuren is NIET gebeurt en mijn meisje is nu inmiddels 7 jaar en kern gezond!! Wel heeft ze na geboorte in zh gelegen omdat ze wel wilde drinken maar alles er dubbel en dwars uitkwam dus onderzoeken maar, waarschijnlijk [lees meer...]heeft ze afmoeten kicken van de neoral. Zelf heb ik veel klachten gehad alleen ja wat wil je? Mijn klachten: haar groei(snor/baard en op andere plaatsen) dik opgezwollen gezicht borsten en toename gewicht, snel duizelig hoofdpijn en ga zo maar door. ondanks dat heeft het mij geholpen en heb ik alles voor luief genomen maar er zijn mensen die er echt slecht op reageren.

06-04-2010 | Man
Nefrotisch syndroom
medicijn dat ik al ong 2 jaar slik! heeft effect maar de laatste loodjes kan ik maar niet leggen! mijn eiwitten in de urine blijven bij de laatste mg wat schommelen maar ik hoop over een tijdje er echt vanaf te zijn!

11-12-2009 | Man
Constitutioneel exzeem
vindt het een goed medicijn alleen de bijwerkingen(bultjes hals,hoofd,borst en vermoeidheids aanvallen) vind ik dan wel vervelend maar dat liever dan 24 uur jeuk en krabben etc

30-11-2009 | Man
Niertransplantatie
Ik heb het gevoel dat ik in gewicht ben toegenomen door neoral gebruik. Ook de problemen met zien en horen,sinds mijn niertransplantatie en het gebruik van neoral. De bijsluiter beschrijft ook afname van zichtsvermogen mijn specialist ontkent dat het aan de neoral kan liggen.

08-05-2009 | Vrouw
Psoriasis
Meer haargroei en opgeblazen gevoel. Soms erg moe, branderige voeten. Eerste keer leek wel een wondermiddel voor mijn psoriasis, alles verdween binnen 10 dagen of 2 weken. Wisselend met andere medicijnen toch 5 jaar gebruikt, maar efect werd steeds minder.