Ervaringen met Neoral

Auto-immuunziekte (3 meningen)
Orgaantransplantatie (3 meningen)

29-08-2011 | Vrouw | 28
Psoriasis
Gebruik ieder jaar een kuurtje neoral gedurende de zomer. Ik heb zeer ernstige psoriasis en ik ben er in de zomer altijd volledig van af. 2 weken na start van de kuur ben ik psoriasis vrij! Bijwerkingen in het begin zoals brandende handen/voeten zijn vervelend maar gaan na een paar weken weg. Ik kreeg wel last van een hoge bloeddruk maar daar heb ik bloeddruk verlagers voo[lees meer...]r gekregen. En veel last van haargroei op ongewenste plekken. Maar goed, voor een psoriasis vrije zomer heb ik het er graag voor over!

07-12-2010 | Vrouw
Eczeem
Na jaren te hebben geworsteld net eczeem, ik mezelf begon op te sluiten in de winter en de deur plat blijven lopen besloot ik dat de maat vol was. Na het opzoeken van dit medicijn besloot ik het hierover met mijn arts te hebben, hij vond het na alles wat ik geprobeerd heb de moeite waard. Inmiddels slik ik bijna 2 maand neoral na een prednisonkuur waarbij mijn eczeem we[lees meer...]g was. Met neoral bleef mijn eczeem weg en was ik voor het eerst in 10 jaar eczeemvrij, echter maar voor korte duur. Na een maand kreeg ik weer klachten van eczeem en krijg ik ook bijwerkingen, duizelingen, moeheid, beven, ik kan overal nog mee leven maar leuk is anders. Nu afwachten, ik had gehoopt dat neoral mijn leven zou veranderen zoal sik zo vaak op internet heb gelezen maar bij mij doet het dit niet. Ik slik 2x 200 mg dus ophogen mag en kan niet. Het innemen van de capsules is wennen, de 1e keer ging ik over mijn nek van de geur, echter inmiddels gaat het beter en draai ik mijn hand er niet meer voor om. Ze ruiken gewoon vies maar het slikken is (was?) voor een goed doel.

27-11-2010 | Vrouw
Nefrotisch syndroom
Ik ben al tien jaar ziek,en gebruik al acht jaar dit med,soms met pretnison al het slechter gaat.ik weet dat het niet een fijn middel is maar er bleef weinig anders over.het geeft wel bijwerkingen maar daar leer je dan ook wel mee leven ,ik voel me nu toch veel beter dan de eerste jaren,ben wel vaak moe.

27-09-2010 | Vrouw
Constitutioneel eczeem
Mijn hele leven al eczeem en met Neoral, na 3 dagen geen jeuk meer, binnen 1week geen eczeem meer, voor het eerst een nacht doorgeslapen en uitgerust wakker geworden. Ik heb nu een heel ander leven. Maar er zijn ook bijwerkingen, vermoeidheid( dat is nu weg), tintelingen in handen en voeten en de vervelendste, de "pijn"op de borst en verkramping in mijn keel als ik me insp[lees meer...]an(dit is wel minder geworden). Gelukkig reageer ik er goed op, bloeddruk en nieren. Hopelijk hoef ik niet meer te stoppen. Ik heb meer zelfvertrouwen en heb nu de keuze of ik snel ga douchen zonder insmeren of lekker uitgebreid met smeren. Wel een droge huid, hiervoor gebruik ik producten van La Roche-Posay.

23-09-2010 | Vrouw
Psoriasis
In het boekje staan veel bijwerkingen die je erg laten schrikken. Ik had amper last van bijwerkingen. De bijwerkingen die ik had: Tintelingen handen en voeten, m.n. na lang stil zitten Algehele moeheid.

20-04-2010 | Vrouw
Zeldzame bloedziekten AA en PNH
Neoral heb ik ruim 13 jaar gebruikt en zelfs tijdens de zwangerschap! Dit onder goede begeleiding van een gyn en alle andere artsen en alles wat er kon gebeuren is NIET gebeurt en mijn meisje is nu inmiddels 7 jaar en kern gezond!! Wel heeft ze na geboorte in zh gelegen omdat ze wel wilde drinken maar alles er dubbel en dwars uitkwam dus onderzoeken maar, waarschijnlijk [lees meer...]heeft ze afmoeten kicken van de neoral. Zelf heb ik veel klachten gehad alleen ja wat wil je? Mijn klachten: haar groei(snor/baard en op andere plaatsen) dik opgezwollen gezicht borsten en toename gewicht, snel duizelig hoofdpijn en ga zo maar door. ondanks dat heeft het mij geholpen en heb ik alles voor luief genomen maar er zijn mensen die er echt slecht op reageren.

08-05-2009 | Vrouw
Psoriasis
Meer haargroei en opgeblazen gevoel. Soms erg moe, branderige voeten. Eerste keer leek wel een wondermiddel voor mijn psoriasis, alles verdween binnen 10 dagen of 2 weken. Wisselend met andere medicijnen toch 5 jaar gebruikt, maar efect werd steeds minder.

22-10-2023 | Man | 50
ciclosporine (100mg/ml)
Ben begonnen na de atgam therapie met 2x 200mg. Na ca. 3 maand sloeg het aan en begon m'n beenmerg zich te herstellen. Ben nu heel langzaam aan het afbouwen met 25mg per 2 maand hopelijk blijven de bloedwaardes goed. Wel inmiddels amlodipine 5mg omdat m'n bloeddruk te hoog was. Goed medicijn voor me, wel veel lastige bijwerkingen.

15-09-2019 | Man | 62
ciclosporine (100mg/ml)
Eczeem
Na 2 dagen ben ik gestopt met 2xdaags 150 mg. De dosis verlaagd naar 100mg maar de bijwerkingen bleven. Dus na nog eens 2 dagen helemaal gestopt. Exceem is wel na 3 jaar helemaal weg. Heb nog wel moeite met mijn ademhaling. Over2 werken terug naar de dermatoloog. Mocht het weer terugkomen krijg ik hoogstwaarschijnlijk andere medicijnen.

28-03-2019 | Man | 52
Eczeem
Werkt effectief maar na zoveel jaren gebruik kon ik hiermee niet meer verder. Ik nam daarbij nog bloeddruk verlagende medicatie waardoor ik enstige gebitsproblemen kreeg.

31-08-2017 | Man | 53
ciclosporine (25mg)
Eczeem
Nog te kort in gebruik om ervaring te kunnen delen

27-04-2017 | Man | 43
Psoriasis
Ik ben er ruim acht jaar geleden mee begonnen om psoreasis te bestrijden. Na een eerste sessie was ik totaal verlost van deze aandoening. Dus maar gestopt maar een jaar later kwamen de kwalen terug. Na het opstarten van een twee sessie kwam ik er weer snel (één maand ongeveer) van af. Terug gestopt, enkele jaren slechts een lichte vorm (te verwaarlozen) ervaren. Maar nu st[lees meer...]eekt het weer de kop op en start ik terug. Als ik de reacties hier lees, dan mag ik stellen dat ik veel geluk heb dat de bijwerkingen bij mij zeer minimaal waren. Ik voelde in mijn handen en voeten een tinteling alsof ik die na een winterse wandeling aan de verwarming hield. Verder nergens last van, het verbaasde mij dan ook om de andere reacties te zien. Nochtans zijn bijwerkingen niet abnormaal. Een goede begeleiding door de huisarts is zeer aangewezen! Wat betreft die tintelingen, die kwamen enkel voor als ik bijvoorbeeld een douche nam. Let wel op!!! Zeker geen sap drinken of andere zaken die Pompelmoes bevatten!!! Eigenlijk zijn alle citrusvruchten beter te mijden...

30-04-2015 | Man | 48
ciclosporine (50mg/ml)
Eczeem
Ik doe nu voor de derde maal een Neoralkuur sinds een jaar of 5. Zeer efficient middel, werkt al na drie dagen inname. Ik ben nu ongeveer 2 maanden eczeem vrij. Moet wel iets extra nemen om bloeddruk te onderdrukken. Volgende week terug naar specialist en dan zal ik waarschijnlijk moeten starten met afbouwen. Ik weet van vorige kuren dat ik dit best zeer langzaam afbouw. I[lees meer...]ndien ik te snel afbouw sta ik de kortste keren terug vol eczeem. Maximum met 10mg om de twee dagen afbouwen.

11-02-2015 | Man | 60
ciclosporine (100mg)
7 jaar verdriet en pijn met bijwerking.. weten dat ik als patiënt moet vertrouwen wat het specialiste voor je het beste doen op term medicament. Helaas moet je zelf achter te komen. heel voorzichtig zijn wat betreft bijwerken, lastig falen je hijleeg arts. actie actie voor het te laat is. permanente last van.

22-08-2014 | Man | 53
Orgaantransplantatie
door Neoral raakten de bloedvaatjes in de nier verstopt, dus moest overstappen naar ander medicij, of halve dosering neoral met als nadeel dat proces doorging. Geen moeilijke keus dus

18-05-2014 | Man | 52
ciclosporine (125mg)
Eczeem
Ik heb al 45 jaar eczeem maar vanaf eind vorig werd het steeds heftiger. Maand geleden met middel begonnen. Het hielp al na 3 dagen.... ben nu 99% eczeem vrij!!! Bijwerking: heb er zeer warmte gevoelige vingertoppen van gekregen. Zal binnenkort (?) weer moeten stoppen en hoop niet dat het eczeem (weer) zo hevig terugkomt. We zullen zien...nu nog genieten van nage[lees meer...]noeg jeukvrij!