Ervaringen met Neoral

Auto-immuunziekte (3 meningen)
Orgaantransplantatie (3 meningen)

17-05-2012 | Man | 48
Auto-immuunziekte
Na start Neoral binnen 1 dag verlichting, dosis opgehoogd naar 2x dgs 200 mg. Huid kwam bij deze dosis pas in een stabiele fase. In het late voorjaar minderen ivm toename zonlicht en kans op huidkanker. Afbouwen van de dosis is zeer moeilijk en lukt eigenlijk niet. De jeuk keert in alle hevigheid terug, de huid gaat weer fors ontsteken en vraag me af of ik het ooit zo er[lees meer...]g heb gehad. Is dit gewenning aan het jeukvrij zijn? Ik vermoed van wel. Het liefste slikte ik het hele jaar door..

20-09-2011 | Man | 21
Nefrotisch syndroom
In het begin sloegen de medicijnen erg goed aan... na 2 jaar begonnen de medicijnen toch hun functie te verliezen en ben ik ermee gestopt! Qua bijwerkingen viel het opzich reuze mee alleen merkte ik dat mijn lichaam het er steeds zwaarder mee begon te krijen... Ik kon dit redelijk goed aan de kant zetten en toch doorgaan met sporten etc. maar het koste mij erg veel moeite!

05-09-2011 | Man | 16
Aa aplastische anemie autoimmunziekte
Mijn zoon 16 gebruikt dit al 3mnd om de ziekte aplastische anemie met en na de atg kuur te bestrijden,veel bijwerkingen brandende voeten later ook brandende handen maar ook het gezicht soort opvliegers.Veel gewichttoename 7 kg in 3mnd en hierdoor striea op billen benen flanken en rug.Trillende ledematen krampen.Geen eetlust vol gevoel.door de stank kokhalzend innemen voora[lees meer...]l de drankvorm erg smerig.begin dosis 170mg 2x daags.medicijn slaat niet echt aan.Nu mnd 3 beetje verbetering nu 70mg 2xdaags

25-04-2011 | Man | 44
Eczeem
Heb al 28 jaar last van eczeem. De nieuwe huidarts stelde Neoral voor. De behandeling werkte boven verwachting. Jeuk en eczeem binnen twee weken weg. Ook bijna geen hormoonzalf meer gebruikt. Had wel last van bijwerkingen zoals hoofdpijn, misselijkheid. Moest na een half jaar weer stoppen. Jeuk en eczeem waren binnen drie dagen weer precent, Helaas. Wel een heerlijk half j[lees meer...]aar zonder jeuk gehad. Nu weer opzoek naar een vervolgbehandeling

06-03-2011 | Man | 58
Niertransplantatie
huidkanker vastgesteld,word nu beslist waarmee ik neoral in samenwerking met myfortic kan vervangen

06-04-2010 | Man
Nefrotisch syndroom
medicijn dat ik al ong 2 jaar slik! heeft effect maar de laatste loodjes kan ik maar niet leggen! mijn eiwitten in de urine blijven bij de laatste mg wat schommelen maar ik hoop over een tijdje er echt vanaf te zijn!

11-12-2009 | Man
Constitutioneel exzeem
vindt het een goed medicijn alleen de bijwerkingen(bultjes hals,hoofd,borst en vermoeidheids aanvallen) vind ik dan wel vervelend maar dat liever dan 24 uur jeuk en krabben etc

30-11-2009 | Man
Niertransplantatie
Ik heb het gevoel dat ik in gewicht ben toegenomen door neoral gebruik. Ook de problemen met zien en horen,sinds mijn niertransplantatie en het gebruik van neoral. De bijsluiter beschrijft ook afname van zichtsvermogen mijn specialist ontkent dat het aan de neoral kan liggen.