Ervaringen met Neoral

Orgaantransplantatie (3 meningen)

27-04-2017 | Man | 43
ciclosporine (100mg)
Psoriasis
Ik ben er ruim acht jaar geleden mee begonnen om psoreasis te bestrijden. Na een eerste sessie was ik totaal verlost van deze aandoening. Dus maar gestopt maar een jaar later kwamen de kwalen terug. Na het opstarten van een twee sessie kwam ik er weer snel (één maand ongeveer) van af. Terug gestopt, enkele jaren slechts een lichte vorm (te verwaarlozen) ervaren. Maar nu st[lees meer...]eekt het weer de kop op en start ik terug. Als ik de reacties hier lees, dan mag ik stellen dat ik veel geluk heb dat de bijwerkingen bij mij zeer minimaal waren. Ik voelde in mijn handen en voeten een tinteling alsof ik die na een winterse wandeling aan de verwarming hield. Verder nergens last van, het verbaasde mij dan ook om de andere reacties te zien. Nochtans zijn bijwerkingen niet abnormaal. Een goede begeleiding door de huisarts is zeer aangewezen! Wat betreft die tintelingen, die kwamen enkel voor als ik bijvoorbeeld een douche nam. Let wel op!!! Zeker geen sap drinken of andere zaken die Pompelmoes bevatten!!! Eigenlijk zijn alle citrusvruchten beter te mijden...

21-10-2012 | Vrouw | 15
Psoriasis
Neoral was voor mij de laatste hoop om met mijn eczeem af te rekenen. Heel mijn hoofd lag helemaal open. Het was zelfs zo erg dat ik mijn nek niet meer goed kon bewegen. de jeuk werd al minder na de eerste capsule. (toen gebruikte ik er 3 op een dag) Ik was wel snel vermoeid. Na een uitstapje met school was ik flauwgevallen. Na de dokter geraadpleegt te hebben moest ik erm[lees meer...]ee stoppen. Al snel werd mijn huidaandoening nog erger dan het al was. Ik had er veel problemen mee in het dagelijkse leven. Ik mocht weer aan Neoral beginnen maar wel in een mindere dosis, 2x 100 mg op een dag. in het begin ging het erg goed. wel weinig energie en ik merkte al snel dat ik veel minder kon doen dan andere leeftijdsgenoten. Zo was het al een hele klus om op school wakker te blijven. Toen we met school naar Parijs gingen is het erg misgegaan. Paar keer flauwgevallen/ niet goed meer op omgeving reageren. pijnlijke steken in buik, continu koud en mijn handen voelden ook steenkoud aan. Veel chocola eten,cola drinken en slapen was het advies van de Franse artsen omdat ze dachten dat ik suiker te kort had. Na 3 repen chocola en 2 flessen cola en 3 boterhammen opgehad te hebben ben ik nog steeds regelmatig flauwgevallen. (ondertussen gestopt met pil) gelijk in nederland bloed moeten laten prikken. Aan mijn bloeddruk ligt het niet. Dinsdag hoor ik de uitslag van het bloedprikken. Ondertussen slaap ik ongeveer 20 uur per dag omdat ik gewoon niet wakker kan blijven. Gezichtsvermogen is achteruitgegaan en kan ook niet helder meer nadenken. Aan het eten ligt het in ieder geval niet. na 2 dagen gestopt te zijn al gelijk heel veel last van mijn huid. en ondanks alles slaap ik liever 24/7 dan dat die verschrikkelijke jeuk terugkomt zoals het was. eten is een ramp. Kokhalzend gevoel want ik ben erg misselijk en daarnaast ook vol gevoel. toch raad ik het middel aan voor alle mensen die megaveel last hebben van eczeem en dat hun hele leven beinvloed.

29-08-2011 | Vrouw | 28
Psoriasis
Gebruik ieder jaar een kuurtje neoral gedurende de zomer. Ik heb zeer ernstige psoriasis en ik ben er in de zomer altijd volledig van af. 2 weken na start van de kuur ben ik psoriasis vrij! Bijwerkingen in het begin zoals brandende handen/voeten zijn vervelend maar gaan na een paar weken weg. Ik kreeg wel last van een hoge bloeddruk maar daar heb ik bloeddruk verlagers voo[lees meer...]r gekregen. En veel last van haargroei op ongewenste plekken. Maar goed, voor een psoriasis vrije zomer heb ik het er graag voor over!

25-04-2011 | Man | 44
Eczeem
Heb al 28 jaar last van eczeem. De nieuwe huidarts stelde Neoral voor. De behandeling werkte boven verwachting. Jeuk en eczeem binnen twee weken weg. Ook bijna geen hormoonzalf meer gebruikt. Had wel last van bijwerkingen zoals hoofdpijn, misselijkheid. Moest na een half jaar weer stoppen. Jeuk en eczeem waren binnen drie dagen weer precent, Helaas. Wel een heerlijk half j[lees meer...]aar zonder jeuk gehad. Nu weer opzoek naar een vervolgbehandeling

27-09-2010 | Vrouw
Constitutioneel eczeem
Mijn hele leven al eczeem en met Neoral, na 3 dagen geen jeuk meer, binnen 1week geen eczeem meer, voor het eerst een nacht doorgeslapen en uitgerust wakker geworden. Ik heb nu een heel ander leven. Maar er zijn ook bijwerkingen, vermoeidheid( dat is nu weg), tintelingen in handen en voeten en de vervelendste, de "pijn"op de borst en verkramping in mijn keel als ik me insp[lees meer...]an(dit is wel minder geworden). Gelukkig reageer ik er goed op, bloeddruk en nieren. Hopelijk hoef ik niet meer te stoppen. Ik heb meer zelfvertrouwen en heb nu de keuze of ik snel ga douchen zonder insmeren of lekker uitgebreid met smeren. Wel een droge huid, hiervoor gebruik ik producten van La Roche-Posay.

23-09-2010 | Vrouw
Psoriasis
In het boekje staan veel bijwerkingen die je erg laten schrikken. Ik had amper last van bijwerkingen. De bijwerkingen die ik had: Tintelingen handen en voeten, m.n. na lang stil zitten Algehele moeheid.

20-04-2010 | Vrouw
Zeldzame bloedziekten AA en PNH
Neoral heb ik ruim 13 jaar gebruikt en zelfs tijdens de zwangerschap! Dit onder goede begeleiding van een gyn en alle andere artsen en alles wat er kon gebeuren is NIET gebeurt en mijn meisje is nu inmiddels 7 jaar en kern gezond!! Wel heeft ze na geboorte in zh gelegen omdat ze wel wilde drinken maar alles er dubbel en dwars uitkwam dus onderzoeken maar, waarschijnlijk [lees meer...]heeft ze afmoeten kicken van de neoral. Zelf heb ik veel klachten gehad alleen ja wat wil je? Mijn klachten: haar groei(snor/baard en op andere plaatsen) dik opgezwollen gezicht borsten en toename gewicht, snel duizelig hoofdpijn en ga zo maar door. ondanks dat heeft het mij geholpen en heb ik alles voor luief genomen maar er zijn mensen die er echt slecht op reageren.

08-05-2009 | Vrouw
Psoriasis
Meer haargroei en opgeblazen gevoel. Soms erg moe, branderige voeten. Eerste keer leek wel een wondermiddel voor mijn psoriasis, alles verdween binnen 10 dagen of 2 weken. Wisselend met andere medicijnen toch 5 jaar gebruikt, maar efect werd steeds minder.