Ervaringen met Neoral

Auto-immuunziekte (3 meningen)
Orgaantransplantatie (3 meningen)

06-04-2010 | Man
Nefrotisch syndroom
medicijn dat ik al ong 2 jaar slik! heeft effect maar de laatste loodjes kan ik maar niet leggen! mijn eiwitten in de urine blijven bij de laatste mg wat schommelen maar ik hoop over een tijdje er echt vanaf te zijn!

27-05-2019 | Vrouw | 34
ciclosporine (100mg)
Ik gebruikte dit naast prednison om mijn oogziekte tegen te gaan. Helaas was het niet effectief genoeg zonder de prednison en omdat ik al zon last had van bijwerkingen kon de dosis ook niet verdubbeld worden. Vooral tintelingen op de hoofdhuid was een vreemd verschijnsel die niet direct verklaard kon worden. Het was direct weg na stoppen met ciclosporine

12-01-2013 | Vrouw | 46
Psoriasis
Over het medicijn zelf geen klachten maar mijn nierfunctie ging achteruit. Ureum en creatinine vlogen de lucht in.

05-09-2011 | Man | 16
Aa aplastische anemie autoimmunziekte
Mijn zoon 16 gebruikt dit al 3mnd om de ziekte aplastische anemie met en na de atg kuur te bestrijden,veel bijwerkingen brandende voeten later ook brandende handen maar ook het gezicht soort opvliegers.Veel gewichttoename 7 kg in 3mnd en hierdoor striea op billen benen flanken en rug.Trillende ledematen krampen.Geen eetlust vol gevoel.door de stank kokhalzend innemen voora[lees meer...]l de drankvorm erg smerig.begin dosis 170mg 2x daags.medicijn slaat niet echt aan.Nu mnd 3 beetje verbetering nu 70mg 2xdaags

06-03-2011 | Man | 58
Niertransplantatie
huidkanker vastgesteld,word nu beslist waarmee ik neoral in samenwerking met myfortic kan vervangen

07-12-2010 | Vrouw
Eczeem
Na jaren te hebben geworsteld net eczeem, ik mezelf begon op te sluiten in de winter en de deur plat blijven lopen besloot ik dat de maat vol was. Na het opzoeken van dit medicijn besloot ik het hierover met mijn arts te hebben, hij vond het na alles wat ik geprobeerd heb de moeite waard. Inmiddels slik ik bijna 2 maand neoral na een prednisonkuur waarbij mijn eczeem we[lees meer...]g was. Met neoral bleef mijn eczeem weg en was ik voor het eerst in 10 jaar eczeemvrij, echter maar voor korte duur. Na een maand kreeg ik weer klachten van eczeem en krijg ik ook bijwerkingen, duizelingen, moeheid, beven, ik kan overal nog mee leven maar leuk is anders. Nu afwachten, ik had gehoopt dat neoral mijn leven zou veranderen zoal sik zo vaak op internet heb gelezen maar bij mij doet het dit niet. Ik slik 2x 200 mg dus ophogen mag en kan niet. Het innemen van de capsules is wennen, de 1e keer ging ik over mijn nek van de geur, echter inmiddels gaat het beter en draai ik mijn hand er niet meer voor om. Ze ruiken gewoon vies maar het slikken is (was?) voor een goed doel.

25-11-2019 | Vrouw | 45
ciclosporine (100mg/ml)
constitutioneel eczeem, tijdens het gebruik, zijn er alleen maar voordelen. Na een 2 jaar moest ik stoppen ivm verminderde nierfunctie. Niets aan de hand verder werd mij verteld. Op dat moment had ik ook nergens last van. Toch voelde ik mij na een jaar ofzo, niet fit. Anders, ondanks dat ik goed sport en verantwoord eet. Na 2 jaar dokteren met kwaaltjes als af en aan tijd[lees meer...]elijk slecht zicht, hoofdpijn, lage rugpijn/ bekken, nekpijn, rare sensatie ruggenwervel. Nu 2 jaar later is het duidelijk, ik heb uitgezaaide borstkanker. Mijn advies is stop zo snel mogelijk met het gebruik van Neoral. Mijn ervaring is dat dit bij mij de grondlegger van de kanker is geweest. Iemand met jeuk, mag dit nooit aangeboden krijgen! Probeer iets aan je eetpatroon te doen, zoals geen suikers, minimaliseer vlees, liefst alleen kip en vis. Eet ruim groente en fruit. Zeker geen varkensvlees en maximaal 1 keer per week rundvlees. Beter rijst dan aardappelen. Vervang ontbijt boterham door yoghurt en meusli. Dagelijks als tussendoortje notenmix zoals amandelnoten,pecan,cranberries.. Smeer consequent de zalven die voorgeschreven zijn, coolpack op de plekken die jeuken, na een kwartier is de jeuk weg. Bezuinig niet op de vette gazen om wonden sneller te genezen. Tegenwoordig zijn de pleisters speciaal met extra genezende werkjng, super! Gebruik zo min mogelijk zeep, met alleen water je handen afspoelen is minder hardnekkig.

11-02-2015 | Man | 60
ciclosporine (100mg)
7 jaar verdriet en pijn met bijwerking.. weten dat ik als patiënt moet vertrouwen wat het specialiste voor je het beste doen op term medicament. Helaas moet je zelf achter te komen. heel voorzichtig zijn wat betreft bijwerken, lastig falen je hijleeg arts. actie actie voor het te laat is. permanente last van.