Ervaringen met Remicade

infliximab

psoriasis slijm ophoesten ontstoken ogen hyperactiviteit gemakkelijk blauwe plekken krijgen

Ziekte van Crohn (66 meningen)
Colitis ulcerosa (23 meningen)

Methotrexaat (283 meningen)
Azathioprine (144 meningen)
Enbrel (125 meningen)
Imuran (56 meningen)
Arava (45 meningen)

05-08-2016 | Man | 40
infliximab (100mg)
Colitis ulcerosa
In 2012 is bij mij colitis ulcerosa en reumatische atritis geconstateerd. Remicade is hierin een wondermiddel, ieder 6 weken 600 ml. Binnen enkele dagen is de aanval van CU tot rust gebracht. Erg tevreden. Betreft RA helpt Remicade goed samen met prednison en azathioprine om ziekte onder controle te houden. Ben na 5 weken ook echt toe aan de Remicade, anders neemt RA klach[lees meer...]ten toe.

01-06-2016 | Man | 40
infliximab (400mg)
Crohn
Super medicijn. Al lange tijd op de markt en bewezen effectief. Nadat diagnose was gesteld heb ik eerst vele pillen geslikt, vermoeidheid was niet normaal. Na x-maanden 100% afgekeurd voor werk. Nu ruim twee jaar remicade, gaat zeer goed, darmen zijn netjes terwijl ze praktisch geperforeerd waren. Heb helaas van de voorgaande medicijnen een prednison verslaving overgeh[lees meer...]ouden, gelukkig heb ik die kunnen afbouwen en ben nu ca 5 maanden ervan af. Alleen nog remicade. Wel na een infuus een aantal dagen moe, soms ook behoorlijke buikpijn. Echter na een dag of 4 a 5 alles weer rustig.

18-02-2015 | Man | 40
Crohn
Had matig tot ernstige klachten, drie darm operaties en zelden een rustig ziektebeeld. Na een paar maanden werd mijn Crohn heel rustig en ik heb nu al elf jaar nauwelijks klachten. Alleen mijn littekens en mijn gewrichten leveren nog wat pijn op.

14-06-2013 | Vrouw | 40
Ziekte van Crohn
remicade gebruikt.. 1x in de 2 maanden ging ik een middag naar het ziekenhuis waar ik het medicijn via een infuus toegediend kreeg. de eerste heb ik gekregen tijdens een ziekenhuisopname. mijn dikke darm was volledig ontstoken. remicade sloeg goed aan. ik was tevreden. op wat hoofdpijn na bij de eerste infusen, ging het prima. mijn laatste infuus liep anders. ik kreeg jeuk[lees meer...] over mijn hele lichaam, verschillende galbulten en ik werd verschrikkelijk benauwd. gelukkig was er iemand bij me, di snel een zuster heeft kunnen waarschuwen. anders had het anders kunnen aflopen. sindsdien gebruik ik geen remicade mee, maar Humira.

03-08-2018 | Vrouw | 41
infliximab (400mg)

26-01-2013 | Vrouw | 41
Ziekte van Crohn
Ik heb nu 6 keer mijn infuus gehad en gelijk van af de eerste keer had ik bijna geen last meer bij de derde keer helemaal geen last meer van de darmen. Ik weet niet hoe lang het al speelt ik denk een maand of drie nu dat ik jeuk heb en droge eczeem heb gekregen ik denk door de remicade nu heb ik ook steeds vaker (nu al enkele dagen) achter in de tong keel en gehemelte het[lees meer...] zet het wat op lijkt wel. als ik mijn tong uit steek doet het pijn de spieren in de bovenramen en boven benen doen pijn ook heb ik galbulten de dokteren hebben daar nog nooit van gehoord zeggen ze ook heb ik heeeeel erg haar uitval gehad dat is gelukkig weer aan het groeien. Een paar jaar geleden heb ik ook Hemera gehad ik kreeg toen ook vrij snel last van gewrichten en spieren maar daar hadden ze ook nooit van gehoord ik had verschrikkelijke pijn ik kon werkelijk niets mee het was een hele zware tijd. ik ben toen zelf gestopt daarna ging het steeds wat beter maar het lijkt nu weer terug te komen. Mijn zoon gebruikt ook remicade en kan niet zonder ze hebben het twee jaar geleden gestopt omdat ze dachten dat hij het niet meer nodig had hij was toen bijna dood na veel gemopper van mijn en vader hebben ze het toen toch maar weer gegeven en was hij zo weer op de been hij heeft wel 6 weken moeten vechten voor zijn leven voor de artsen wilde luisteren. Mijn zoon heeft helemaal geen bij werkingen we zijn blij met het medicijn en hopen dat het nog lang zijn werk blijft doen.

11-05-2011 | Vrouw | 41
infliximab
Ankylosis Spondylitis (ziekte van Bechterew)
Eerste half jaar geen enkel proleem in gebruik tot ik zwanger was. Zodra ik wist dat ik zwanger was gestopt (3maanden). 6 weken na bevalling ging het erg slecht en heb besloten weer de remicade behandeling te hervatten. Gelijk bij eerste behandeling kreeg ik bijwerkingen ( alsof mijn keel werd dichtgeknepen en jeuk). Gelijk stop gezet. Arts toen langzaam laten indruppen. N[lees meer...]u krijg ik voor de behandeling eerst Methylprednisolone. Kreeg het eerst om de 8 weken maar zo met 6 weken begonnen mijn klachten te verergeren en nu krijg ik het om de 6 weken. Ik heb last van tintelingen in voeten , benen , armen, vingers. Trap op lopen gaat moeilijk, voeten werken niet mee. Verder zo 2 weken voor mijn nieuwe dosis begin ik last te krijgen van stijve armen en benen. Onverklaarbare kaakpijn, kies en tandpijn. Extra pijn in gewrichten ( vingers, ellebogen, knieen). Raar gevoel in keel, alsof lucht erdoor heen gaat. Raar gevoel in oren. Begin me nu toch af te vragen of ik wel door moet gaan met zoveel naar wat ik denk bijwerkingen te zijn.

14-05-2012 | Man | 44
Ziekte van Crohn
Tot nu toe weinig tot geen verbetering. Heb nu 3 sessies achter de rug. Bijwerking is vooral vermoeidheid de dag van toediening. Verder een niet duidelijk te omschrijven raar gevoel waar ik maar moeilijk mijn vinger op kan leggen. De eerste paar dagen na toediening een klein beetje een misselijk gevoel.

24-02-2012 | Vrouw | 44
Colitis ulcerosa
Gebruik nu bijna een half jaar Remicade na gebruik van vele andere medicijnen en prednison, die ook niet meer werkte. Tot voor kort ging het heel goed met de darmen maar sinds een week is de colitis ulserosa is weer aan het opvlammen (balen) Ook weer last van extreem vermoeidheid , mooi shit want het ging zo goed, had weinig last van vermoeidheid en de pijn was weg. [lees meer...]Kan de periode tussen 2 kuren ook te lang zijn? Heeft iemand daar ervaring mee ? Ik krijg het om de 8 weken. Na de laatste kuur extreem veel last van exceem met name in het gezicht, vreselijk vond ik dat. door medicatie wel weer onder controle volgens de arts kan het niet van de Remicade komen, maar ik heb hierbij mij twijfels ,volgende week weer een kuur afwachten dus. Ook veel last van jeuk op het hele lichaam en droge huid. daarnaast direct na de kuur ontzettende zere gewrichten.

21-04-2016 | Man | 45
infliximab (1mg/mg)
Ziekte van Crohn
Van kinds af aan problemen gehad met maag/darmen. Na enkele jaren eindelijk de juiste diagnose Crohn :-(. Diverse behandelingen humira, Chinese geneeskunde met massages kruiden naar remicade, in eerste instantie een wondermiddel na 1 behandeling klachten vrij. Totdat de allergische reactie kwam. Verschrikkelijke jeuk. Nu dus onderzoeken bij dermatoloog om een oplossing te[lees meer...] geven voor de jeuk.

17-03-2015 | Vrouw | 45
infliximab (300mg)
Reumatoïde artritis
Vanwege reuma 7 jaar lang Remicade gebruikt. Moest tijdelijk stoppen. Kwam er toen pas achter wat de invloed op mijn psyche was. Nu na een tijd entree begint het wederom. in Nederland wordt er weinig ruchtbaarheid aan gegeven maar op Engelse forums en in Engelstalige wetenschappelijke artikelen wordt het wel degelijk genoemd. Ik was totaal mijzelf niet meer. Depressie, imp[lees meer...]ulsiviteit, gedragingen die ik nooit had gehad, suicidaliteit en zelfs opname in psychiatrisch ziekenhuis. Het hielp geweldig tegen de reuma maar dit gun je niemand. Kortom wees er alert op. Voor die tijd had ik wel aanleg voor depressie maar al de andere dingen waren mij vreemd.

03-03-2017 | Vrouw | 46
infliximab (100mg)
Colitis ulcerosa
Sinds gebruik Remicade is mijn Colitus rustig.

27-12-2011 | Vrouw | 46
Colitis ulcerosa
Gebruik nu alweer 6 jaar met goed resultaat remicade. Ben nu aan dubbele dosis begonnen maar deze keer met weinig efect dus lijkt uitgewerkt...Ik schrik als ik al die bijwerkingen lees, heb nooit ergens last van alleen wat eerder moe maar ga na infuus gewoon weer aan het werk.

21-07-2022 | Vrouw | 47
infliximab (1mg/mg)
Ziekte van Crohn
In het verleden heb ik Remicade gehad voor Crohn wat toen altijd goed ging. Na jaren dat Crohn rustig was geen medicatie gebruikt. Totdat ik weer klachten kreeg en ik Infliximab per infuus heb gekregen. 10 dagen later kreeg ik heftige spier en gewrichtspijnen in schouders wat uitstraalde naar mijn armen en handen. Waardoor ik mijn armen nauwelijks nog kon bewegen. Had hoge[lees meer...] koorts, hoofdpijn, oorsuizen en flauwtes. Later begonnen ook mijn heupen, knieeen en de spieren in mijn benen pijn te doen. Waardoor lopen ook lastig ging. Ik ben er echt goed beroerd van geweest. Nu nog steeds zeurende pijn in de schouders. Als ik ze beweeg voel ik een soort gekraak. Wat ik voor Infliximab niet had. In het verleden heb ik ook prednison gebruikt waar ik dezelfde allergische reactie van kreeg. Alleen daardoor had ik toen langere tijd spierzwakte in mijn benen aan overgehouden. Ik hoop dat deze reactie op Infliximab sneller zal uitwerken en er niets aan over zal houden.

15-10-2014 | Vrouw | 47
Crohn
Na een hevige aanval in 2010, direct opgenomen in het ziekenhuis en ben ik bij de MLD arts terecht gekomen. In januari gestart met behandelingen en eerst met Azathioprine, wat heftige bijwerkingen opleverde en mijn leverwaarden aanzienlijk liet dalen, waardoor gekozen is voor Infliximab (remicade). Remicade heeft goed geholpen voor de onstekingen, helaas bleek de crohn al[lees meer...] dusdanig uitgebreid waardoor uiteinde dunne darm, blinde darm en begin dikke darm verwijderd is in december 2012 als ook een vergroeing naar het uiteinde naar mijn dikke darm. Tijdens het gebruik van infliximab had ik al veel bijwerkingen van allerlei andere ontstekingen met name in mijn luchtwegen, mond en aan mijn handen, die steeds erger werden. Na de operatie besloten om preventief toch weer aan de remicade te beginnen, maar de ontstekingen aan handen en gezicht traden weer op en dusdanig dat arts voorstelde om over te stappen op Humira, hier moet ik nog mee beginnen.

07-01-2013 | Man | 47
Colitis ulcerosa
Zie mijn blog op darmaandoening.blogspot.com