Ervaringen met Remicade

infliximab

psoriasis slijm ophoesten ontstoken ogen hyperactiviteit gemakkelijk blauwe plekken krijgen

Ziekte van Crohn (66 meningen)
Colitis ulcerosa (23 meningen)

Methotrexaat (281 meningen)
Azathioprine (144 meningen)
Enbrel (125 meningen)
Imuran (56 meningen)
Arava (45 meningen)

22-11-2010 | Man
Reumatoide artritis
Voor mij was dit medicijn een wondermiddel Al was de reumatoide artritis geheel genezen en dat na 40 jaar met veel beschadigde gewrichten. Helaas na anderhalf jaar ernstige loogontsteking Dit wordt meestal niet onderkend als bijwerking van remide. Bij hoge koorts en pijn achter op de rug meteen naar het zieken gaan. Je niet laten intimideren door ziekenhuisposten !!!!!![lees meer...]!!!!!!!! Na 5 jaar nog eens remicade geprobeerd in wat lagere dosering. Geen enkel effect meer door het aanmaken van antistoffen.

16-11-2010 | Vrouw
Ziekte van Crohn
Ik gebruik nu meer dan drie jaar Remicade, en krijg elke 8 weken een infuus. Qa bijwerkingen heb ik het vrij makkelijk, voel mij een dag een beetje ziek, zwak misselijk, maar dat trekt snel weg. Helaas ben ik een immuniteit aan het vormen, waardoor de Remicade minder goed aanslaat. Ik heb daarom bij mijn laatste infuus een dubbele dosis gekregen, en nu heb ik hele ernstige[lees meer...] bijwerkingen zoals spierpijn, zwaar hoofd, hoofdpijn en misselijkheid. Dan kun je wel merken dat Remicade een medicijn blijft wat eigenlijk niet in je lichaam hoort. Echter ben ik van mening dat het mijn levenskwaliteit behoorlijk heeft vergroot.

11-10-2010 | Man

25-09-2010 | Man
Ziekte van crohn
erg tevreden over de remicade wat betreft de crohn. helaas hier ook een bijwerking. mijn voorhoofd voelt schraal en last van schilfers. bij zweten tijdens sporten een rood voorhoofd wat erg branderig aanvoelt. iemand tips om hier vanaf te komen?

23-07-2010 | Vrouw
Ziekte van crohn
infliximab werkte prima de eerste 4 maanden daarna kan ik ineens bijna niet meer lopen en uit me bed komen van de pijn in mijn gewrichten en spieren als ik liep zakte ik gewoon door me benen soms was het zo erg dat ik als ik naar bed wilde me man me naar boven moets dragen omdat ik het alleen niet kon van de pijn moest toen gelijk stoppen met de infliximab. verder hielp h[lees meer...]et echt goed tegen de crohn dat merkte ik wel toen ik ermee moest stoppen helaas

06-07-2010 | Vrouw
Ziekte van Crohn
Het aanbrengen van het infuus 1 keer in de 8 weken, ervaar ik als niet prettig. Zeker als er misgesprikt wordt. Tijdens het infuus gaat mijn hartslag omhoog, maar niet te hoog. Zolang het infuus er langzaam inloopt blijf ik me goed voelen. Als het infuus er te snel inloopt wordt ik misselijk en voel ik me een dag langs niet lekker. Over de werking van remicade ben ik erg[lees meer...] tevreden. Zolang ik er wel op blijf letten wat ik wel en niet kan eten, leef ik bijna klachtvrij. Wel maak ik me zorgen over Remicade en een kinderwens. Een zwangerschap wordt afgeraden, zolang je Remicade gebruikt.

09-06-2010 | Vrouw
Crohn
Ik kreeg na een 3e ziekenhuisopnamen voor mijn crohn Remicade voorgeschreven en was gelijk tevreden. Heb 4 infusen gehad en bij het 4e infuus ging het mis. Ik werd heel warm en mn keel werd dichtgeknepen. Helaas mag ik dit medicijn nu niet meer krijgen. Had overigens ook heel veel last van huidproblemen maar dit kan ook door de Imuran komen.

01-05-2010 | Man
Reuma
Ik kan niet anders zeggen dat ik een nieuwe vader er voor terug heb gekregen. Om de 6 wken krijgt hij een infuus al gedurende een aantal jaren. Hij heeft er echt een goed resultaat bij. Voorheen was het een man die in een verkeerd lichaam zich moest verplaatsen soms zo erg dat ie aan het eind van zijn latijn was. Nu kan die zich weer vrij bewegen en is hij er na 6 wkn wel [lees meer...]weer aan toe. Maar ik kan zeggen heb er bijna een nwe vader voor terug gekregen met een goede levenslust:)En wat voor mij vooral van belang is dat ie bijna pijn vrij is. Dat is kwaliteit van leven

22-04-2010 | Man
Colitus ulcerosa

21-04-2010 | Vrouw
Reuma
Het is een super middel! Werktte prima, totdat ik na een jaar een allergische reactie er van kreeg. Helaas wat dit zo heftig dat de specialist zei dat het niet verstandig is om door te gaan met het gebruik, omdat het er anders volledig mis kon gaan.

08-04-2010 | Vrouw
Crohn
ik krijg om de 2 maanden remicade toegedient heb er niet echt last van maar baal ontzettend dat de diarree niet verminderd de pijn is in combinatie met puri-nthol wel weg maar het rennen naar het toilet is dus niet verdwenen

23-03-2010 | Man
Chrohn en fistels
Ja het blijft toch een raar spulletje. Gebruik het nu anderhalf jaar en nooit problemen tot 4 maanden geleden. Kreeg het tijdens het infuus heel benauwd en kon niet meer ademhalen heel eng idee. Maar gelijk op spoelen gezet en na 10 minuten was het weg. Nu krijg ik eerst premedicatie en aangepast schema voor het inlopen. Maar na een uurtje krijg ik het toch weer warm en [lees meer...]benauwd maar is weer na 10 m inuutjes weg. Gewoon rustig blijven en dan komt het wel goed. Heeft goed geholpen voor al mijn fistels en chrohn maar 1 fistel wil niet verdwijnen en blijf dus mijn stoma houden. Maar goed 20 keer naar de wc is ook niet alles en nu heb ik geen pijn meer en alles is wel beter zo.

18-03-2010 | Man
Reuma bechterew
wonder middel. zonder bij werkingen. 300% op geknapt de mensen met wie je op de dag van je infuus spreekt mede gebruikers ook allemaal 300% tevreden. ik voel me als herboren.

16-03-2010 | Vrouw
Crohn
ik heb net 2 weken in ziekenhuis gelegen. En kreeg in die tijd ook remicade. Ik voelde me gelijk de volgende dag al beter. En voel me nog steeds goed. Naar 5 jaar geen buikpijn en geen diaree meer. Donderdaghet 2e infuus! hopend dat het goed blijft gaan.

17-12-2009 | Vrouw

07-12-2009 | Vrouw
Crohn
Ik heb veel baat bij dit medicijn op mijn darmen. Helaas is de bijwerking dat de weerstand praktisch nihil wordt. In mijn geval heeft dit de laatste keer zich geuit in een ernstige longontsteking. Het zou ook een incident kunnen zijn. Vandaag toch maar weer een remicade behandeling ondergaan en nu maar hopen dat dit niet weer gaat gebeuren.