Ervaringen met Remicade

infliximab

psoriasis slijm ophoesten ontstoken ogen hyperactiviteit gemakkelijk blauwe plekken krijgen

Ziekte van Crohn (66 meningen)
Colitis ulcerosa (23 meningen)

Methotrexaat (283 meningen)
Azathioprine (144 meningen)
Enbrel (125 meningen)
Imuran (56 meningen)
Arava (45 meningen)

27-12-2011 | Vrouw | 46
Colitis ulcerosa
Gebruik nu alweer 6 jaar met goed resultaat remicade. Ben nu aan dubbele dosis begonnen maar deze keer met weinig efect dus lijkt uitgewerkt...Ik schrik als ik al die bijwerkingen lees, heb nooit ergens last van alleen wat eerder moe maar ga na infuus gewoon weer aan het werk.

07-12-2011 | Man | 33
infliximab
Ik gebruik al enige tijd Remicade. Ik ben er tevreden mee, wel last van mijn gewrichten en pijn aan mijn onderrug.

22-10-2011 | Vrouw | 39
Crohn
ik ben begonnen met Remicade tijdens een opname. dit krijg je mbv infuus. na de opstart waarin je het wat vaker krijgt, kreeg ik het vervolgens om de 2 maanden.In het begin heb ik erg veel pijnen gehad in mijn botten. erg pijnlijk. dit ging steeds beter. voor mijn darmen werkte het prima. veel minder moe en weinig buikpijn. helaas kreeg ik na de 6e keer opnieuw een allergi[lees meer...]sche recatie tijdens het infuus en moest helaas stoppen.

23-09-2011 | Vrouw | 48
Ziekte van Crohn
Sinds drie jaar krijg ik Remicade, voor mij een enorme verbetering na de Prednisonkuren die ik eerder kreeg en die nooit echt goed aansloegen en wel veel bijwerkingen gaven. Wel altijd een beetje suf en moe na de infusen maar dat is het dan ook. En het aanprikken is niet leuk natuurlijk, maar je kan niet alles hebben. Het laatste jaar echter heb ik veel last van atopisch e[lees meer...]czeem en de laatste maanden van haaruitval. Zijn er mensen die dit herkennen?

20-09-2011 | Vrouw | 29
Ziekte van Crohn met fistels
Ik vind de remicade een super medicijn, Gebruik het nu al ongeveer 5 jaar. Eerst twee jaar prima toen kreeg ik veel last van mijn gewrichten, tijdje om de 6 weken gezeten. Ook tijdens mijn 2 zwangerschappen gewoon gebruikt. Hoef er verder niets bij in te nemen dus voor mij 1 keer in de 8 weken na ziekenhuis is te doen. Er is verder niets over bekend van het gebruik van rem[lees meer...]icade tijdens de zwangerschap, maar ik heb er hele positieve ervaring mee en ben twee gezonde kindjes rijker. Zal het andere mensen wel adviseren. Hierbij geld ook zoals bij veel dingen met deze ziekte dat het per persoon kan verschillen.

29-05-2011 | Vrouw | 24
Corhn
ik gebruik nu een half jaar remicade.. Heb hier tot nu tot wel goede resultaten door alleen is mijn hele zicht schraal en pijnlijk door de bijwerkingen.. en een droge huis gebkregen.

23-04-2011 | Vrouw | 33
infliximab
Crohn. sinds 2010 ook bechterew
sinds half 2008 gebruik ik remicade a 6 weken! Het werkte na 6 weken niet meer zo goed (toen ik nog a 8 weken gebruikte). Sinds die tijd ook na de kuur paar dagen heel moe/ gammel en grieperig gevoel.

06-04-2011 | Vrouw | 22
Crohn
Vanwege de bijwerkingen krijg ik van te voren Hydrocortison toegediend dit is al een hele verbetering. Nu heb ik voornamelijk alleen huiduitslag.

23-01-2011 | Vrouw | 30

16-11-2010 | Vrouw
Ziekte van Crohn
Ik gebruik nu meer dan drie jaar Remicade, en krijg elke 8 weken een infuus. Qa bijwerkingen heb ik het vrij makkelijk, voel mij een dag een beetje ziek, zwak misselijk, maar dat trekt snel weg. Helaas ben ik een immuniteit aan het vormen, waardoor de Remicade minder goed aanslaat. Ik heb daarom bij mijn laatste infuus een dubbele dosis gekregen, en nu heb ik hele ernstige[lees meer...] bijwerkingen zoals spierpijn, zwaar hoofd, hoofdpijn en misselijkheid. Dan kun je wel merken dat Remicade een medicijn blijft wat eigenlijk niet in je lichaam hoort. Echter ben ik van mening dat het mijn levenskwaliteit behoorlijk heeft vergroot.

11-10-2010 | Man

25-09-2010 | Man
Ziekte van crohn
erg tevreden over de remicade wat betreft de crohn. helaas hier ook een bijwerking. mijn voorhoofd voelt schraal en last van schilfers. bij zweten tijdens sporten een rood voorhoofd wat erg branderig aanvoelt. iemand tips om hier vanaf te komen?

06-07-2010 | Vrouw
Ziekte van Crohn
Het aanbrengen van het infuus 1 keer in de 8 weken, ervaar ik als niet prettig. Zeker als er misgesprikt wordt. Tijdens het infuus gaat mijn hartslag omhoog, maar niet te hoog. Zolang het infuus er langzaam inloopt blijf ik me goed voelen. Als het infuus er te snel inloopt wordt ik misselijk en voel ik me een dag langs niet lekker. Over de werking van remicade ben ik erg[lees meer...] tevreden. Zolang ik er wel op blijf letten wat ik wel en niet kan eten, leef ik bijna klachtvrij. Wel maak ik me zorgen over Remicade en een kinderwens. Een zwangerschap wordt afgeraden, zolang je Remicade gebruikt.

07-12-2009 | Vrouw
Crohn
Ik heb veel baat bij dit medicijn op mijn darmen. Helaas is de bijwerking dat de weerstand praktisch nihil wordt. In mijn geval heeft dit de laatste keer zich geuit in een ernstige longontsteking. Het zou ook een incident kunnen zijn. Vandaag toch maar weer een remicade behandeling ondergaan en nu maar hopen dat dit niet weer gaat gebeuren.

21-09-2021 | Man | 50
infliximab (450mg)
Ziekte van Bechterew
Ik gebruik het inmiddels al 17 jaar, en vanaf dag 1 was mijn bezinking weer <0. Nooit bijwerkingen gehad. Dus ben zeer tevreden

27-04-2021 | Vrouw | 63
infliximab (100mg)
Ziekte van Bechterew
Altijd slikken vergat het vaak al jonge vrouw erg ziek geweest en toen de stap gedaan na infuus remicade sindsdien weinig last meer maar groei in gewicht waar ik nu last van krijg maar er word slecht na je geluistert nu op zoek wie mij verder kan helpen