Ervaringen met Remicade

infliximab

psoriasis slijm ophoesten ontstoken ogen hyperactiviteit gemakkelijk blauwe plekken krijgen

Ziekte van Crohn (66 meningen)
Colitis ulcerosa (23 meningen)

Methotrexaat (283 meningen)
Azathioprine (144 meningen)
Enbrel (125 meningen)
Imuran (56 meningen)
Arava (45 meningen)

14-05-2012 | Man | 44
Ziekte van Crohn
Tot nu toe weinig tot geen verbetering. Heb nu 3 sessies achter de rug. Bijwerking is vooral vermoeidheid de dag van toediening. Verder een niet duidelijk te omschrijven raar gevoel waar ik maar moeilijk mijn vinger op kan leggen. De eerste paar dagen na toediening een klein beetje een misselijk gevoel.

19-03-2012 | Man | 56
Crohn
eerst hydrocotison dan remicade inlooptijd totaa[ 4 uur gaat helemaal goed Prikken gaat goed relax blijf kalm denk aan de tijd erna als je het eng vindt

16-01-2012 | Man | 38
Ziekte van Crohn
Hallo, het is nu meer dan 10 jaar dat ik de ziekte van Crohn en ik heb mijn eerste infuus met remicade gekregen, de eerste 4 dagen perfect, net zo of bijna net zo erg als Crohn, maar vandaag, ja hoor, weer net zo erg als daarvoor! Nu wacht ik op het volgende infuus om te kijken hoe het gaat, qua bijwerkingen heb ik verlies van smaak bij sommige producten.

11-01-2012 | Man | 52
Ziekte van Crohn
Ik gebruik dit medicijn al meer dan tien jaar. Alle verschijnselen van Crohn verdwijnen, uitgezonderd de moeheid. Dat blijft een probleem. In 2012 is de wijze van toediening gewijzigd. Ik ben nu niet meer dan vijf kwartier kwijt ipv 3 1/2 uur. Ik zou niet zonder kunnen, maar met de hedendaagse bezuinigingen maak ik me wel eens zorgen. Het medicijn is echt heel erg du[lees meer...]ur.

05-01-2012 | Man | 28
Ziekte van Crohn
Ik gebruik al bijna 10 jaar remicade. Na ernstige bijwerkingen van de gebruikelijkere medicijnen (mesalazine (salofalk) en imuran) en het spijten van metotrexaat, bleek dit voor mij een echte redder. Ik klop het heel hard af, maar ik heb gelukkig nog geen bijwerkingen van remicade ondervonden. Misschien enige huid-oneffenheden, maar dat kan ik niet direct toewijzen aan [lees meer...]de remicade. Het enige nadeel is natuurlijk de inlooptijd van enkele uren, maar in Maastricht is dat ook weer niet een heel erge straf. Erg vriendelijk en goed geregeld. Als dit zo mijn hele leven door zou moeten gaan, ben ik een heel tevreden persoon!

28-12-2011 | Man | 36
Ziekte van Crohn
Gebruik Remicade nu zo'n 3 1/2 jaar. Aanvankelijk ging dat prima. Geen bijwerkingen en veel minder buikproblemen. Sinds een jaar beginnen de bijwerkingen zich op te stapelen: eczeem in het gezicht en daardoor ontstoken ogen, droge slijmvliezen, hartkloppingen. Tegen de fistels helpt de Remicade helaas niet. Vermoeid was ik al door de Crohn. Hier merk ik geen verschil in. [lees meer...]Bij de inname geen problemen (wellicht door de cortison die vooraf gegeven wordt), kan altijd gewoon zelf weer naar huis of het werk rijden. Was aanvankelijk erg tevreden, maar dat wordt dus steeds minder...

07-12-2011 | Man | 33
infliximab
Ik gebruik al enige tijd Remicade. Ik ben er tevreden mee, wel last van mijn gewrichten en pijn aan mijn onderrug.

20-07-2011 | Man | 18
Chrohn
Mij zoon krijgt al twee jaar remicade, hij is sindsdien veel meer vatbaar voor bacterieen. Hij heeft sinds een half jaar uitslag rondom zijn anus. Ik denk zelf dat het van de remicade komt. Zij arts vindt van niet maar na verschillende behandelingen met med. is het nogsteeds niet over. Heeft iemand hier ook last van die remicade toegediend krijgt?

09-01-2011 | Man | 64
Colitis ulcerosa
Gebruik sinds aug 2009 Remicade na jarenlang gemodder met andere medijcijnen onder andere Humira waar ik chronische bronchitis aan over gehouden heb, aanvankelijk ging het goed met de Remicade elke 8 weken maar het ging bij mij maar 6 weken goed dus toen toen elke 6 weken maar okt 2010 ging het mis ik moest wel na elk infuus een paar dagen bijkomen maar toen ging het hele[lees meer...]maal fout ik mijn hart sloeg op hol ik had hele hoge bloeddruk ik kon niet meer staan en moest 6 dagen in het ziekenhuis blijven en kon de derde dag pas onder begeleiding een stukje lopen, in dec 2010 toch nog een keer geprobeerd door langzamer inbrengen maar het ging weer niet lekker moest 2 dagen in het ziekenhuis blijven ik ga samen met de internist kijken wat we nu gaan doen want ik heb alle medicijnen al gehad heb enorm veel last van gewricht en spierpijn en de colitis ulcerosa blijft een groot probleem.

22-11-2010 | Man
Reumatoide artritis
Voor mij was dit medicijn een wondermiddel Al was de reumatoide artritis geheel genezen en dat na 40 jaar met veel beschadigde gewrichten. Helaas na anderhalf jaar ernstige loogontsteking Dit wordt meestal niet onderkend als bijwerking van remide. Bij hoge koorts en pijn achter op de rug meteen naar het zieken gaan. Je niet laten intimideren door ziekenhuisposten !!!!!![lees meer...]!!!!!!!! Na 5 jaar nog eens remicade geprobeerd in wat lagere dosering. Geen enkel effect meer door het aanmaken van antistoffen.

11-10-2010 | Man

25-09-2010 | Man
Ziekte van crohn
erg tevreden over de remicade wat betreft de crohn. helaas hier ook een bijwerking. mijn voorhoofd voelt schraal en last van schilfers. bij zweten tijdens sporten een rood voorhoofd wat erg branderig aanvoelt. iemand tips om hier vanaf te komen?

01-05-2010 | Man
Reuma
Ik kan niet anders zeggen dat ik een nieuwe vader er voor terug heb gekregen. Om de 6 wken krijgt hij een infuus al gedurende een aantal jaren. Hij heeft er echt een goed resultaat bij. Voorheen was het een man die in een verkeerd lichaam zich moest verplaatsen soms zo erg dat ie aan het eind van zijn latijn was. Nu kan die zich weer vrij bewegen en is hij er na 6 wkn wel [lees meer...]weer aan toe. Maar ik kan zeggen heb er bijna een nwe vader voor terug gekregen met een goede levenslust:)En wat voor mij vooral van belang is dat ie bijna pijn vrij is. Dat is kwaliteit van leven

22-04-2010 | Man
Colitus ulcerosa

23-03-2010 | Man
Chrohn en fistels
Ja het blijft toch een raar spulletje. Gebruik het nu anderhalf jaar en nooit problemen tot 4 maanden geleden. Kreeg het tijdens het infuus heel benauwd en kon niet meer ademhalen heel eng idee. Maar gelijk op spoelen gezet en na 10 minuten was het weg. Nu krijg ik eerst premedicatie en aangepast schema voor het inlopen. Maar na een uurtje krijg ik het toch weer warm en [lees meer...]benauwd maar is weer na 10 m inuutjes weg. Gewoon rustig blijven en dan komt het wel goed. Heeft goed geholpen voor al mijn fistels en chrohn maar 1 fistel wil niet verdwijnen en blijf dus mijn stoma houden. Maar goed 20 keer naar de wc is ook niet alles en nu heb ik geen pijn meer en alles is wel beter zo.

18-03-2010 | Man
Reuma bechterew
wonder middel. zonder bij werkingen. 300% op geknapt de mensen met wie je op de dag van je infuus spreekt mede gebruikers ook allemaal 300% tevreden. ik voel me als herboren.