Ervaringen met Remicade

infliximab

psoriasis slijm ophoesten ontstoken ogen hyperactiviteit gemakkelijk blauwe plekken krijgen

Ziekte van Crohn (66 meningen)
Colitis ulcerosa (23 meningen)

Methotrexaat (282 meningen)
Azathioprine (144 meningen)
Enbrel (125 meningen)
Imuran (56 meningen)
Arava (45 meningen)

22-10-2011 | Vrouw | 39
Crohn
ik ben begonnen met Remicade tijdens een opname. dit krijg je mbv infuus. na de opstart waarin je het wat vaker krijgt, kreeg ik het vervolgens om de 2 maanden.In het begin heb ik erg veel pijnen gehad in mijn botten. erg pijnlijk. dit ging steeds beter. voor mijn darmen werkte het prima. veel minder moe en weinig buikpijn. helaas kreeg ik na de 6e keer opnieuw een allergi[lees meer...]sche recatie tijdens het infuus en moest helaas stoppen.

23-09-2011 | Vrouw | 48
Ziekte van Crohn
Sinds drie jaar krijg ik Remicade, voor mij een enorme verbetering na de Prednisonkuren die ik eerder kreeg en die nooit echt goed aansloegen en wel veel bijwerkingen gaven. Wel altijd een beetje suf en moe na de infusen maar dat is het dan ook. En het aanprikken is niet leuk natuurlijk, maar je kan niet alles hebben. Het laatste jaar echter heb ik veel last van atopisch e[lees meer...]czeem en de laatste maanden van haaruitval. Zijn er mensen die dit herkennen?

20-09-2011 | Vrouw | 29
Ziekte van Crohn met fistels
Ik vind de remicade een super medicijn, Gebruik het nu al ongeveer 5 jaar. Eerst twee jaar prima toen kreeg ik veel last van mijn gewrichten, tijdje om de 6 weken gezeten. Ook tijdens mijn 2 zwangerschappen gewoon gebruikt. Hoef er verder niets bij in te nemen dus voor mij 1 keer in de 8 weken na ziekenhuis is te doen. Er is verder niets over bekend van het gebruik van rem[lees meer...]icade tijdens de zwangerschap, maar ik heb er hele positieve ervaring mee en ben twee gezonde kindjes rijker. Zal het andere mensen wel adviseren. Hierbij geld ook zoals bij veel dingen met deze ziekte dat het per persoon kan verschillen.

14-08-2011 | Vrouw | 50
Chron
Erg veel last van vermoeidheid,zeer droge en jeukende huid. Zeer moeie benen en veel gewrichtspijn. Blijf veel buikpijn houden, en kom nu na 6x kuren met verschillende dosis pogingen nu op 500 mg per keer veel kilo's aan.

01-08-2011 | Vrouw | 30
Darmziekte

29-05-2011 | Vrouw | 24
Corhn
ik gebruik nu een half jaar remicade.. Heb hier tot nu tot wel goede resultaten door alleen is mijn hele zicht schraal en pijnlijk door de bijwerkingen.. en een droge huis gebkregen.

11-05-2011 | Vrouw | 41
infliximab
Ankylosis Spondylitis (ziekte van Bechterew)
Eerste half jaar geen enkel proleem in gebruik tot ik zwanger was. Zodra ik wist dat ik zwanger was gestopt (3maanden). 6 weken na bevalling ging het erg slecht en heb besloten weer de remicade behandeling te hervatten. Gelijk bij eerste behandeling kreeg ik bijwerkingen ( alsof mijn keel werd dichtgeknepen en jeuk). Gelijk stop gezet. Arts toen langzaam laten indruppen. N[lees meer...]u krijg ik voor de behandeling eerst Methylprednisolone. Kreeg het eerst om de 8 weken maar zo met 6 weken begonnen mijn klachten te verergeren en nu krijg ik het om de 6 weken. Ik heb last van tintelingen in voeten , benen , armen, vingers. Trap op lopen gaat moeilijk, voeten werken niet mee. Verder zo 2 weken voor mijn nieuwe dosis begin ik last te krijgen van stijve armen en benen. Onverklaarbare kaakpijn, kies en tandpijn. Extra pijn in gewrichten ( vingers, ellebogen, knieen). Raar gevoel in keel, alsof lucht erdoor heen gaat. Raar gevoel in oren. Begin me nu toch af te vragen of ik wel door moet gaan met zoveel naar wat ik denk bijwerkingen te zijn.

23-04-2011 | Vrouw | 33
infliximab
Crohn. sinds 2010 ook bechterew
sinds half 2008 gebruik ik remicade a 6 weken! Het werkte na 6 weken niet meer zo goed (toen ik nog a 8 weken gebruikte). Sinds die tijd ook na de kuur paar dagen heel moe/ gammel en grieperig gevoel.

06-04-2011 | Vrouw | 22
Crohn
Vanwege de bijwerkingen krijg ik van te voren Hydrocortison toegediend dit is al een hele verbetering. Nu heb ik voornamelijk alleen huiduitslag.

06-02-2011 | Vrouw | 55
Sapho
krijg elke 6 weken 350 ml. in 3 uur en daarvoor en daarna nog spoelen. heb zelf geen enkele last van bijwerkingen, niet bijzonder suf of moe. ik rijd eerlijk gezegd al vanaf de eerste keer gewoon zelf op en neer met de auto, nog nooit gehoord dat dat een probleem kon zijn.wel is het zo dat het middel pas na verloop van tijd goed gaat werken, bij mij duurde dat zeker 2 1/2 [lees meer...]jaar, en ik moet het heel erg regelmatig gebruiken, dus geen bronchitis of zo krijgen (helaas gebeurt dat noal eens)

23-01-2011 | Vrouw | 24

23-01-2011 | Vrouw | 30

23-01-2011 | Vrouw | 20

17-01-2011 | Vrouw | 27
Bechterew
Ik ben zeer tevreden met de remicade. Heb bijna geen pijn meer van mijn reuma en ben erg soepel. komt ook omdat ik 3 x in de week fysiotherapie krijg. De kwaliteit van mijn leven is weer terug dankzij dit medicijn. Krijg 1 x per 5 weken mijn infuus. nadelen zijn elke maand in het ziekenhuis zijn. Ik ben moeilijk te prikken en heb daardoor erg snel blauw en heb al [lees meer...]2 maanden pijn aan mijn hand door infuus, helaas. Bijwerkingen: weinig: tintelingen in beide handen en voeten, ook voelen deze soms verdooft aan. Meestal s,avonds erg moe en niet fit na mijn infuusdag. Soms ook erg veel gewrichtspijn na infuus. Grappig is dat als ik net klaar ben met mijn infuus, ik direct een soepele rug heb. Ben al met al erg tevreden en hoop dat ik nog tig jaren gebruik mag maken van deze medicatie!