infliximab

Ziekte van Crohn (63 meningen)
Colitis ulcerosa (22 meningen)
Reumatoïde artritis (10 meningen)
Ziekte van Bechterew (10 meningen)

Methotrexaat (254 meningen)
Azathioprine (137 meningen)
Enbrel (118 meningen)
Imuran (54 meningen)
Arava (43 meningen)

27-04-2021 | Vrouw | 63
Ziekte van Bechterew
Altijd slikken vergat het vaak al jonge vrouw erg ziek geweest en toen de stap gedaan na infuus remicade sindsdien weinig last meer maar groei in gewicht waar ik nu last van krijg maar er word slecht na je geluistert nu op zoek wie mij verder kan helpen

07-01-2021 | Vrouw | 33
infliximab (1mg/mg)
Ziekte van Crohn
Na jaren aanmodderen met mijn darmen en geen arts die een diagnose wilde stellen in aug 2019 middels een calprotectine test toch eindelijk de diagnose ziekte van Crohn gekregen. Calprotectine was toen ruim 3500. Meteen de volgende dag begonnen met slikken van azathioprine en infliximab via het infuus. Ondanks de extreme vermoeidheid voelde ik me na een paar dagen al beter[lees meer...] qua buikpijn. Na mijn tweede infuus op dag 6 kreeg ik een vertraagd allergische reactie. Ik zwol binnen mum van tijd op, gezicht dik en rood en verder hield ik veel vocht vast in armen en benen. Ook heb ik sinds infuus 1 continue een opgezette buik waardoor ik geen normale broek aankan, alleen een positiebroek past. Ook kreeg ik last van een branderig rood gezicht, enorm pijnlijk, alsof ik verbrand was. Antihistamine gekregen en toen ging het beter. Elke dag verhogingen gemeten dus na overleg besloten:. Infuus 3 moest beter zijn, anders overstappen op nieuw medicijn. Infuus 3 na dag 2 weer verhoging en opgezwollen, extreme vermoeidheid en algehele malaise. Helaas geen infliximab meer, nu beginnen met adalimumab. Ben benieuwd. Bloed en ontlasting onderzoek is super goed, ondanks de bijwerkingen Is dat heel fijn.

03-10-2019 | Vrouw | 29
Colitis ulcerosa
Inmiddels al 3.5 jaar remicade voor Colitis. Na de eerste paar infusen veel hoofdpijnklachten en algehele malaise. Daarna hydrocortisol erbij gekregen, sindsdien gaat het beter. Ook gebruikt tijdens zwangerschap tot 32 weken. Om de 6 weken een infuus, aantal dagen van te voren vaak al vermoeid. Bijwerkingen zijn verder bij een ontsteking of ziekte dat ik altijd een AB [lees meer...]kuur nodig heb om er weer bovenop te komen. Tandheelkundige ingrepen betekenen bij mij ook altijd ontsteking en AB kuur.

07-09-2018 | Vrouw | 34

03-08-2018 | Vrouw | 41
infliximab (400mg)

15-02-2018 | Vrouw | 25
infliximab (600mg)
Colitis ulcerosa
Ik heb al vanaf mijn jeugd last van extreme buikpijn. 5 jaar geleden is de diagnose Colitis ulcerosa gesteld en na heel veel experimenteren met medicijnen (prednison, etc.) mocht ik 3 jaar geleden starten met Remicade. De kwaliteit van mijn leven is hierdoor zoveel beter geworden! Ik kan nu zonder heftige buikpijn uiteten en genieten van het leven! Daarnaast werk ik 32 uur[lees meer...] per week en heb ook nog energie over om andere leuke dingen te doen. Ik vind het lastig te zeggen of ik door de Remicade bijwerkingen heb gekregen, misschien had ik klachten (als huiduitslag) ook wel gekregen zonder dat ik dit middel gebruik.

01-11-2017 | Vrouw | 24
infliximab (300mg)
Ziekte van Crohn
Weinig bijwerkingen in beginfase totdat ik gevoeligheid opbouwde. Enkel moeheid indien ik aan volgende gift toe was na 5 weken. Naarmate ik heftiger ging reageren op het infuus, moest deze ook steeds langzamer inlopen. Met als gevolg dat ik uiteindelijk met de hydrocortison en tavegyl erbij, ruim 8 uur lang aan het infuus zat en alsnog doodziek werd van de bijwerkingen. Na[lees meer...] omslagpunt, ontstekingen kwamen terug, grieperig, extreem moe, continu verhoging en vaak koorts, ontsteking van tong en gehemelte, oogontstekingen, keelontstekingen, uitslag in gezicht en lichaam. Uiteindelijk op een avond met koorts, uitslag en extreme benauwdheid en hartkloppingen naar de seh gegaan. Hier was de arts van mening dat het een longontsteking was, terwijl ik 3 uur daarvoor de remicade had gehad! Toen zelf maar het heft in eigen hand genomen, second opninion geeist en overstap gemaakt naar entyvio.

03-03-2017 | Vrouw | 46
Colitis ulcerosa
Sinds gebruik Remicade is mijn Colitus rustig.

05-04-2016 | Vrouw | 58
infliximab
Crohn
na drie maanden erge diarree werd me dit voorgeschreven, om de twee maanden via infuus, de verbetering is verbluffend...ik heb al 30 jaar crohn, maar vorig jaar de eerste keer een enorme opstoot

19-03-2016 | Vrouw | 67
infliximab (500mg)
Colitis ulcerosa
Remicade verdraag ik zeer goed. Ik heb heel veel spierkrampen, vooral 's nachts.

24-11-2015 | Vrouw | 52
infliximab (100ml)
Ziekte van Crohn
Vandaag mijn 2e gift Infliximab gekregen in het ziekenhuis, weet niet precies hoeveel ml. De eerste gift ging perfect, enige van bijwerkingen wat ik had, was spierpijnen. Vandaag mijn 2e gift. ( voorheen had ik al infliximab gekregen en dat ging goed), maar vandaag is het niet goed gegaan,ze moesten na een half uurtje inloop ermee stoppen. De reden dat ik weer Infliximab [lees meer...]kreeg, ik ben voor de 3e keer geopereerd aan mijn dunne darm, afgelopen maart 2015 was mijn laatste operatie en al snel kwamen de ontstekingen terug in mijn dunne darm, dus besloten aan de sondevoeding, sondeslng zit tot diep in mijn dunne darm, geen verdere voedseltoename, alleen water en thee. De artsen hebben dus weer overlegd, wat te doen met mij. Dus even terug te komen op mijn 2e gift Infliximab vandaag, na half uurtje inname, kreeg ik het warm, rode wangen, zweet brak me uit, arts erbij, even half uurtje stoppen, temperatuur, bloeddruk checken en doorgaan..... kreeg koorts en begon ineens te klappertanden en te rillen van de kou, kon niet stil blijven liggen, zo koud, kreeg 2 moltondekens erbij en nog klapperen, arts gewaarschuwd, kreeg paracetamol om koorts te laten zakken, wilde niet baten, kreeg plots ook heftige hoofdpijn (ik heb zelden hoofdpijn) en werd misselijk, conclusie naar huis, maar wel met veel emoties. De infliximab was mijn laatste middel om de ontstekingen de kop in te drukken, ik heb alle mabben verder al gehad en niks slaat aan bij mij, nu gaan de artsen weer overleggen. Ze hebben wel gelijk vandaag, bloed afgenomen voor antistoffen.. jammer, ze willen de ontstekingen minder laten worden, darmen tot rust brengen via de sondevoeding, er zit wel weer een operatie in het verschiet, er wordt een stoma geplaatst, maar eerst de dunne darm tot rust laten komen. Ik reageerde in het verleden goed op Infliximab, maar nu is het een drama, hier word ik verdrietig van, zo een allergische reactie, vond dit vandaag een heftige ervaring en ik ben heel veel gewend, hoop dat bij de andere het wel een goed resultaat oplevert.

01-10-2015 | Vrouw | 27
infliximab (1mg/mg)
Ziekte van Crohn
Zeer effectief tegen buikkrampen en diarree. Zo goed als geen last meer. 1x om de 6 weken. Zware griep gehad begin 2014 met erg hoge koorts. Was jaaaaaaren geleden dat ik nog ziek was. Veel keelontstekingen. Huiduitslag. Blauwe plekken. Lage bloeddruk. Niet altijd 100% voelen. Vermoeid. Slecht genezende wonden. Jeuk. Nieuwe moedervlekjes. Emoties (verdrietig/euforisch)

29-09-2015 | Vrouw | 20
Ziekte van Crohn
Remicade werkt goed tegen de buikpijn. Ik ben nu 4x aan het infuus geweest. Wat een minpunt voor mij is, is dat ik nog steeds vermoeid ben en graag meer energie zou willen hebben. Ook krijg ik niet normaal veel ontstekingen op andere plekken en ben ik vaak ziek. Zoals oorontstekingen, keelontstekingen (keelamandelen/tonsillen laten verwijderen), oogontsteking, blaasontstek[lees meer...]ingen, gewrichtsontsteking. Teveel antibiotica gehad, immuun voor geraakt. Daardoor vele schimmelinfecties gekregen. Het fijne eraan is dat ik geen pillen hoef te slikken en gewoon rustig soort van word bijgetapt.

07-07-2015 | Vrouw | 30
infliximab (500mg)
Ziekte van Bechterew
Heb 3,5 jaar Remicade infuus gekregen, 1 x per 4 weken, voorgeschreven door Reumatoloog. Afgezien van het laatste half jaar ben ik zeer tevreden over deze medicatie. Ik vind het persoonlijk geen groot probleem om eens in de 4 weken een halve dag in het ziekenhuis te zitten, maar sommigen zullen dit misschien vervelend vinden. Qua verzorging en begeleiding heb ik wat dat be[lees meer...]treft geen klagen gehad. Ik merkte minder bijwerkingen bij deze tnf-blokker dan bij Humira en Enbrel. Voordeel is ook dat het volledig op gewicht is aangepast. Laatste half jaar merkte ik steeds minder verschil nadat ik weer infuus had gekregen. Langzaamaan gingen ontstekingswaarden ook weer omhoog, uiteraard ook weer meer klachten. Zelfde had ik bij Enbrel en Humira, alleen ging het toen veel sneller slechter (en ook gebruiksperiode was korter daarbij - 12 en 15 maanden).

09-06-2015 | Vrouw | 21
Ziekte van Crohn
Sinds ongeveer 2 maanden gebruik ik dit medicijn. Ik moet eerlijk zeggen, wat een opluchting!! Eerst gebruikte ik een combinatie van azathioprine (imuran) en entocort. Dit werkte een half jaar en toen begon ik weer meer last te krijgen. Besloten om het infuus met Remicade (heet nu Infliximab) te nemen om de 2 maanden. Het werkt super goed! Heb nergens meer last van en die [lees meer...]ene middag om de 2 maanden is goed te doen! Ik moet hiernaast nog wel de azathioprine blijven slikken maar ben nu aan het afbouwen met de prednison. Geen bijwerkingen verder ondervonden! Kortom, super medicijn!!

17-03-2015 | Vrouw | 45
infliximab (300mg)
Reumatoïde artritis
Vanwege reuma 7 jaar lang Remicade gebruikt. Moest tijdelijk stoppen. Kwam er toen pas achter wat de invloed op mijn psyche was. Nu na een tijd entree begint het wederom. in Nederland wordt er weinig ruchtbaarheid aan gegeven maar op Engelse forums en in Engelstalige wetenschappelijke artikelen wordt het wel degelijk genoemd. Ik was totaal mijzelf niet meer. Depressie, imp[lees meer...]ulsiviteit, gedragingen die ik nooit had gehad, suicidaliteit en zelfs opname in psychiatrisch ziekenhuis. Het hielp geweldig tegen de reuma maar dit gun je niemand. Kortom wees er alert op. Voor die tijd had ik wel aanleg voor depressie maar al de andere dingen waren mij vreemd.