Ervaringen met Remicade

infliximab

gemakkelijk blauwe plekken krijgen hyperactiviteit ontstoken ogen psoriasis slijm ophoesten

Ziekte van Crohn (66 meningen)

Methotrexaat (282 meningen)
Azathioprine (144 meningen)
Enbrel (125 meningen)
Imuran (56 meningen)
Arava (45 meningen)

25-02-2024 | Vrouw | 36
Colitis ulcerosa

psoriasis slijm ophoesten hyperactiviteit ontstoken ogen gemakkelijk blauwe plekken krijgen

Sinds januaro 2019 de diagnose colitis Ulcerosa gekregen. Alle variaties medicatie gehad . In maart 2022 kreeg ik ( op eigen aandringen) infliximab toegediend.. het heeft tot mei 2023 goed gewerkt. Ik had ontzettend jeuk__) ik legde zelf wel de link naar infliximab, de rest natuurlijk niet.... dermatoloog gaf aan dat ik psoriasis had ontwikkeld... toen ben ik gestopt met[lees meer...] infuus...en de psoriasis is verdwenen, wauw!! .....nu geen medicatie, dat gaat met vallen en opstaan....maar ben nog meer met leefstijl/supplementen/ voeding aan de slag ..

03-10-2019 | Vrouw | 29
Colitis ulcerosa
Inmiddels al 3.5 jaar remicade voor Colitis. Na de eerste paar infusen veel hoofdpijnklachten en algehele malaise. Daarna hydrocortisol erbij gekregen, sindsdien gaat het beter. Ook gebruikt tijdens zwangerschap tot 32 weken. Om de 6 weken een infuus, aantal dagen van te voren vaak al vermoeid. Bijwerkingen zijn verder bij een ontsteking of ziekte dat ik altijd een AB [lees meer...]kuur nodig heb om er weer bovenop te komen. Tandheelkundige ingrepen betekenen bij mij ook altijd ontsteking en AB kuur.

15-02-2018 | Vrouw | 25
infliximab (600mg)
Colitis ulcerosa
Ik heb al vanaf mijn jeugd last van extreme buikpijn. 5 jaar geleden is de diagnose Colitis ulcerosa gesteld en na heel veel experimenteren met medicijnen (prednison, etc.) mocht ik 3 jaar geleden starten met Remicade. De kwaliteit van mijn leven is hierdoor zoveel beter geworden! Ik kan nu zonder heftige buikpijn uiteten en genieten van het leven! Daarnaast werk ik 32 uur[lees meer...] per week en heb ook nog energie over om andere leuke dingen te doen. Ik vind het lastig te zeggen of ik door de Remicade bijwerkingen heb gekregen, misschien had ik klachten (als huiduitslag) ook wel gekregen zonder dat ik dit middel gebruik.

03-03-2017 | Vrouw | 46
Colitis ulcerosa
Sinds gebruik Remicade is mijn Colitus rustig.

19-03-2016 | Vrouw | 67
infliximab (500mg)
Colitis ulcerosa
Remicade verdraag ik zeer goed. Ik heb heel veel spierkrampen, vooral 's nachts.

21-01-2015 | Vrouw | 28
Colitis ulcerosa
Maart 2014 werd ik opgenomen in het ziekenhuis met colitis ulcerosa. Dit was de eerste opvlamming voor mij. Allereerst werd er milde medicatie gegeven zoals pentase, klysma,s. Helaas sloeg dat niet voldoende aan en kwam er later prednison bij en uiteindelijk remicade. Ook remicade leek in eerste instantie niet aan te slaan. Ik heb daarom een paar dagen later een tweede kee[lees meer...]r remicade gekregen. Dat sloeg gelukkig aan!!! Nu een jaar verder krijg ik weer een darmonderzoek. We gaan kijken hoe de darm er momenteel uit ziet. Goed, dan kan ik wellicht stoppen met de remicade. Het middel heeft mijn darm stabiel gekregen en ik ben klachtenvrij, maar wel last van bijwerkingen zoals jeuk, huidproblemen, haaruitval, geen weerstand dus iedere virusje pak ik op. Daarnaast wordt afgeraden om remicade te gebruiken als je zwanger wilt worden. Kortom, ik wil afbouwen en hopelijk blijft mijn darm ook dan stabiel. Ik ben benieuwd hoe het met patienten gaat die gestopt zijn met remicade. Vooral de patienten die weer een opvlamming hebben gekregen. Wederom remicade gekregen? Sloeg dat aan? NOOT: ik weet niet welke dosering ik krijg toegediend. Ik heb daarom gewoon iets ingevuld omdat ik anders het bericht niet kan plaatsen. Bij een volgende remicade gift hou ik dit in de gaten.

05-09-2013 | Vrouw | 25
Colitis ulcerosa
Na heel wat getob met mijn colitis ulcerosa met onder andere prednison heeft mijn arts remicade voorgeschreven. In eerste instantie helemaal super! De eerste paar dagen na een infuus was ik wel doodmoe, maar verder ging het allemaal prima. Het infuus zelf vond ik ook geen enkel probleem, het duurt alleen nogal lang. Nou heb ik in de tijd dat ik remicade toegediend heb gekr[lees meer...]egen wel steeds meer 'kleine' ongemakken erbij gekregen waarmee ik in eerste instantie de link niet legde met de remicade: overmatig zweten (ik heb al hyperhidrose, maar het werd nog erger!), steenpuisten, zonneallergie, droge huid, eczeem op armen en gezicht, drastisch verslechterde huid in het gezicht gepaard met veel puistjes, jeuk en irritatie, blaasontstekingen, schimmelinfectie, onverklaarbare blauwe plekken. Genoeg ellende om te besluiten te stoppen met de remicade. De arts zegt dat veel van die ongemakken niet door de remicade komen, maar verschillende bijsluiters van het medicijn beweren toch echt het tegendeel. Momenteel voel ik me goed en zie dus alleen maar redenen om niet verder te gaan met dit medicijn.

13-10-2012 | Vrouw | 55
Colitis ulcerosa
Gebruik sinds 9 maanden remicade. Voel me er niet echt beter door. Veeel last van transpireren, zit wel in de overgang, maar na gebruik remicade veel meer last. hartkloppingen tijdens het inlopen, maar ook daarna nog last van, veel krampen in voeten en benen, pijn linker arm en schouder, vaak misselijk en hoofdpijn en geen energie. Ondanks remicade toch nog een opvlamming [lees meer...]gehad, hiervoor krijg ik dan cortison zetpillen. Dit helpt wel. Weet niet zo goed of ik er wel mee door moet gaan.

16-09-2012 | Vrouw | 32
Colitis ulcerosa
2 weken terug voor het eerst een infuus gehad met remicade. Dit ging goed tot 24 uur na het infuus, vreselijk moe en alle spieren gewrichten doen mij zeer en nu nog steeds, Wie kan mij vertellen of dit een bijwerking is ?. De artsen zeggen nog nooit meegemaakt, maar ik zit er wel mee en dat met twee kleine kinderen . Afgelopen donderdag had ik weer gemoeten maar deze is[lees meer...] niet doorgegaan omdat ik zo beroerd voel , wie heeft er tips of suggesties?

18-06-2012 | Vrouw | 35
Colitis ulcerosa
Donderdag infuus gehad voor de 5 e keer vorige keer allergische reactie gehad dus nu stond er een dagopname gepland na het toedienen van de remicade en prednisson kreeg ik na 2 uur moeite met slikken jeuk en een vreselijk naar gevoel vervolgens anti allergische medicijn toegediend gekregen!Daarna drie uur van de werker geweest! Daarna twee dagen zo ontzettend moe geweest! [lees meer...]Weet eigenlijk niet meer zo goed wat nu te doen.? Heeft iemand toevalliig dezelfde ervaringen gehad en is overgestapt naar een ander medicijn?

04-04-2012 | Vrouw | 38
Colitis ulcerosa
Heel veel bijwerkingen; gewrichtspijnen, pijn op de borst, extreem vermoeid, exceem handen en benen, bloedingen tussen de tenen, kortademig. Acuut gestopt met infliximab en lang uitgeziekt naar voel me nu stweds beter nu het medicijn kangzaam mijn lichaam verlaat! Mdl-arts zegt dat dit een allergische reactie is en nu ook problemen met de longen door infliximab, na elke be[lees meer...]handeling binnen twee dagen luchtweginfectie! Ben wel klaar met dit medicijn.

24-02-2012 | Vrouw | 44
Colitis ulcerosa
Gebruik nu bijna een half jaar Remicade na gebruik van vele andere medicijnen en prednison, die ook niet meer werkte. Tot voor kort ging het heel goed met de darmen maar sinds een week is de colitis ulserosa is weer aan het opvlammen (balen) Ook weer last van extreem vermoeidheid , mooi shit want het ging zo goed, had weinig last van vermoeidheid en de pijn was weg. [lees meer...]Kan de periode tussen 2 kuren ook te lang zijn? Heeft iemand daar ervaring mee ? Ik krijg het om de 8 weken. Na de laatste kuur extreem veel last van exceem met name in het gezicht, vreselijk vond ik dat. door medicatie wel weer onder controle volgens de arts kan het niet van de Remicade komen, maar ik heb hierbij mij twijfels ,volgende week weer een kuur afwachten dus. Ook veel last van jeuk op het hele lichaam en droge huid. daarnaast direct na de kuur ontzettende zere gewrichten.

27-12-2011 | Vrouw | 46
Colitis ulcerosa
Gebruik nu alweer 6 jaar met goed resultaat remicade. Ben nu aan dubbele dosis begonnen maar deze keer met weinig efect dus lijkt uitgewerkt...Ik schrik als ik al die bijwerkingen lees, heb nooit ergens last van alleen wat eerder moe maar ga na infuus gewoon weer aan het werk.

30-11-2018 | Man | 61
infliximab (1mg/mg)
Colitis ulcerosa
na endoscopie jaar lang diaree. opgenomen zh. prednison daarna diabetes. insuline en infliximab na aantal maanden allergisch voor infliximab nu remicade. door dieet koolhydraatarm geen diabetes meer . veel last van hoofdpijn en vermoeidheid

05-08-2016 | Man | 40
Colitis ulcerosa
In 2012 is bij mij colitis ulcerosa en reumatische atritis geconstateerd. Remicade is hierin een wondermiddel, ieder 6 weken 600 ml. Binnen enkele dagen is de aanval van CU tot rust gebracht. Erg tevreden. Betreft RA helpt Remicade goed samen met prednison en azathioprine om ziekte onder controle te houden. Ben na 5 weken ook echt toe aan de Remicade, anders neemt RA klach[lees meer...]ten toe.

07-01-2013 | Man | 47
Colitis ulcerosa
Zie mijn blog op darmaandoening.blogspot.com