Ervaringen met Remicade

infliximab

Ziekte van Crohn (66 meningen)
Colitis ulcerosa (23 meningen)

Methotrexaat (282 meningen)
Azathioprine (144 meningen)
Enbrel (125 meningen)
Imuran (56 meningen)
Arava (45 meningen)

22-06-2012 | Vrouw | 16
Ziekte van Bechterew
Ik ben 16 jaar en heb net mijn 5de bakster remicade gekregen. De pijn minderd wel maar is er nog steeds een beetje maar draagelijk. Alleen heb ik nu veel last gekregen van zweten en een gloeiend gevoel vanbinnen. Ik had het vroeger altijd koud ook in de zomer en nu kom ik soms buiten zonder trui. Daardoor herken ik mijn eigen lichaam niet meer. Ook het zweten is enorm verv[lees meer...]elend moet voordurend veranderen van T-shirt terwijl ik dit voor de baksters totaal niet had. De dokters zeggen dat het hier niet aan kan liggen maar ze dit niet zeker weten omdat ik nog heel jong ben die Remicade krijgt. Ikzelf denk dat het aan de remicade ligt. Heeft iemand deze zelfde symtomen? Zou me meer gerust stellen als ik weet dat er nog mensen zijn met dit probleem. (Red; emailadres uit deze mening verwijderd ivm privacyredenen en werkwijze van deze website)

28-05-2012 | Vrouw | 28
Ziekte van Bechterew
MIjn dochter kreeg last van haar tanden, was erg moe maar ook last van angstaanvallen Men had haar dit medicijn gegeven alhoewel zij een bi polaire stoornis heeft en had dus Remicade nooit mogen hebben. De bijwerking is ook depressie en angstaanvallen. Uiteindelijk bleken de onstekingswaarden ook niet gedaald te zijn WEl was de pijn minder maar ik kende haar niet meer teru[lees meer...]g. Al met al , als je last hebt van depressieviteit dan wees er erg voorzichtig mee want de kans dat de medicijnen voor de depressie niet meer werken is erg groot. Remicade ...Liever niet meer.

07-07-2015 | Vrouw | 30
infliximab (500mg)
Ziekte van Bechterew
Heb 3,5 jaar Remicade infuus gekregen, 1 x per 4 weken, voorgeschreven door Reumatoloog. Afgezien van het laatste half jaar ben ik zeer tevreden over deze medicatie. Ik vind het persoonlijk geen groot probleem om eens in de 4 weken een halve dag in het ziekenhuis te zitten, maar sommigen zullen dit misschien vervelend vinden. Qua verzorging en begeleiding heb ik wat dat be[lees meer...]treft geen klagen gehad. Ik merkte minder bijwerkingen bij deze tnf-blokker dan bij Humira en Enbrel. Voordeel is ook dat het volledig op gewicht is aangepast. Laatste half jaar merkte ik steeds minder verschil nadat ik weer infuus had gekregen. Langzaamaan gingen ontstekingswaarden ook weer omhoog, uiteraard ook weer meer klachten. Zelfde had ik bij Enbrel en Humira, alleen ging het toen veel sneller slechter (en ook gebruiksperiode was korter daarbij - 12 en 15 maanden).

21-09-2021 | Man | 50
infliximab (450mg)
Ziekte van Bechterew
Ik gebruik het inmiddels al 17 jaar, en vanaf dag 1 was mijn bezinking weer <0. Nooit bijwerkingen gehad. Dus ben zeer tevreden

14-06-2015 | Man | 50
infliximab (50)

19-09-2012 | Man | 51
Ziekte van Bechterew
Ik heb de ziekte van Bechteref (soort reumatische aandoening voornamelijk op onderste rugwervels) Sedert ik remicade infusen bekwam kon ik normaal functioneren. Nu heb sedert geruime tijd een uitslag op de benen. Eerst dacht men dat het ging om pioderma .... . Wat blijkt nu. De remicade heeft mijn natuurlijke weerstand volledig ondermijnd. Hierdoor heb ik kanker in[lees meer...] de bloedvaten. Dit zit over mijn ganse lichaam. Het heeft lang geduurd vooraleer iemand die diagnose stelde. Uiteindelijk ben ik zelf naar een universitair ziekenhuis gestapt om mij te laten onderzoeken. Mijn behandelende art verhoogde de remicade om het probleem op te lossen, terwijl de remicade moest stopgezet worden. Nu moet ik starten met 6 maanden chemo en hopelijk komt het nog goed. Deze kanker ontstaat bij mensen zonder weerstand, zoals bij HIV patienten. Sumptomen waren zwarte of donkere plekjes op de onderbenen en enorm gezwollen benen.

27-04-2021 | Vrouw | 63
infliximab (100mg)
Ziekte van Bechterew
Altijd slikken vergat het vaak al jonge vrouw erg ziek geweest en toen de stap gedaan na infuus remicade sindsdien weinig last meer maar groei in gewicht waar ik nu last van krijg maar er word slecht na je geluistert nu op zoek wie mij verder kan helpen