Ervaringen met Remicade

infliximab

Colitis ulcerosa (23 meningen)

Methotrexaat (282 meningen)
Azathioprine (144 meningen)
Enbrel (125 meningen)
Imuran (56 meningen)
Arava (45 meningen)

01-07-2015 | Man | 34
Ziekte van Crohn
Toen ik 7 jaar geleden 9 op 10 scoorde voor darmkanker besloot ik naar ziekenhuis te gaan, daar stelde men ziekte v crohn vast. na verdere onderzoeken raadde men mij remicade aan. wat voor mij toen hemel op aarde was, niets was minder waar want door de remicade kreeg ik 8 maand later teelbalkanker. Na hiervan genezen te zijn stak de crohn terug de kop op, opnieuw 15 kilo m[lees meer...]inder en uitgeput het ziekenhuis in, ten einde raad stelden de dokters mij voor om op eigen verantwoordelijkheid humira te proberen. Voor mij werkt dit product even goed als de remicade 7 jaar geleden, enkel afwachten of er geen complicaties v komen. toch al 3 jaar goed nu.

09-06-2015 | Vrouw | 21
Ziekte van Crohn
Sinds ongeveer 2 maanden gebruik ik dit medicijn. Ik moet eerlijk zeggen, wat een opluchting!! Eerst gebruikte ik een combinatie van azathioprine (imuran) en entocort. Dit werkte een half jaar en toen begon ik weer meer last te krijgen. Besloten om het infuus met Remicade (heet nu Infliximab) te nemen om de 2 maanden. Het werkt super goed! Heb nergens meer last van en die [lees meer...]ene middag om de 2 maanden is goed te doen! Ik moet hiernaast nog wel de azathioprine blijven slikken maar ben nu aan het afbouwen met de prednison. Geen bijwerkingen verder ondervonden! Kortom, super medicijn!!

12-03-2015 | Vrouw | 23
infliximab (300mg)
Ziekte van Crohn
Met lichte Crohn maar flinke vorming van perianale fistels een hoop operaties meegemaakt, maar niets dat hielp. Daarom Remicade maar eens gaan uitproberen, omdat dat toch ook vaak tegen fistels helpt. Ik heb er inmiddels bijna anderhalf jaar mee bezig. Na ongeveer 3 maanden gebruik ben ik heel erg ziek geworden (een onidentificeerbaar virus met hoge koorts + veel oedeem +[lees meer...] intense uitslag), echter is het onduidelijk of dit door de Remicade is (mede) veroorzaakt. Waarschijnlijk niet. Het fistel loopt ietsje minder dan eerst en doet geen pijn meer, het lijkt dus wel een beetje effectief te zijn. Ik maak geen antistoffen aan, dus om te kijken of we de effectivieit nog kunnen verhogen, krijg ik het sinds kort iedere 6 weken. Geen probleem om elke 6 weken naar het ziekenhuis te gaan: vlak bij mijn studie, en binnen 2 uur sta ik meestal weer buiten (UMCU). Wel wat vermoeidheid, maar is onmogelijk te zeggen of dat van de medicatie of de Crohn komt. Gebruik het icm met puri-nethol (mercatopurine). Wat huidprobleempjes (lichte eczeem, ernstige roos, rocaseae), maar volgens de dermatoloog komt ook dát niet van de Remicade (wel toevallig allemaal binnen maanden na het starten met Remicade begonnen ;-) ). Ik ben in elk geval wel tevreden.

28-02-2015 | Vrouw | 35
infliximab (500ml)
Ziekte van Crohn
Reeds een aantal jaren heb ik de ziekte van crohn. Het was in het begin even zoeken naar de juiste frequentie maar nu, om de 6 weken, hebben we het gevonden en blijft het allemaal heel er stabiel,,,, voor nu, want het blijft altijd afwachten natuurlijk

18-02-2015 | Man | 40
Crohn
Had matig tot ernstige klachten, drie darm operaties en zelden een rustig ziektebeeld. Na een paar maanden werd mijn Crohn heel rustig en ik heb nu al elf jaar nauwelijks klachten. Alleen mijn littekens en mijn gewrichten leveren nog wat pijn op.

12-02-2015 | Vrouw | 32
Ziekte van Crohn
Ik heb nu 10 jaar crohn en sinds een jaar gebruik ik remicade. 1 x per 8 weken word ik opgenomen in het ziekenhuis. helaas heb ik er hydrocortison en trafigil bij nodig omdat ik enorm duizelig word en enorme hoofdpijn krijg tijdens de behandeling. helaas slaat het niet aan zoals mijn arts graag zou zien. ik word per 8 weken alleen maar vermoeider en iedere dag word steeds [lees meer...]meer een opgave om door te komen. dit valt me erg zwaar gezien ik ook een zoontje heb van bijna 2 jaar.

09-02-2015 | Man | 52
Crohn
Ik werd in het jaar 2000 erg ziek (Crohn). Begon met pentasa, daarna pretnison. Maar niets hielp en ik werd alleen maar zieker. Na opname in het ziekenhuis moest ik door naar het academisch ziekenhuis in Utrecht. Nog steeds werk ik zieker. Artsen zeiden: als we de remicade nu niet geven hoeft het morgen niet meer. Het was afwachten of het zou werken. De volgende dag was i[lees meer...]k al wat opgeknapt. enige tijd later kreeg ik nog een keer remicade, waarna ik snel naar huis kon, na een verblijf van 3.5 maand in het ziekenhuis. Nu krijg ik elke drie maanden remicade en dat gaat redelijk goed. Het is mijn redmiddel geweest (en is het nog).

27-12-2014 | Vrouw | 12
infliximab (280ml)
Ziekte van Crohn
Het wordt nog steeds elke maand toegediend via een infuus 280 ml. Mijn bijwerkingen zijn vooral 1 dag na de toediening dan krijg ik gewrichtspijn en veel bloedverlies. De resultaten zijn ook niet echt denderend, en daarna krijg ik ook vaak een infuus met ijzer voor wat meer energie. Ik hoop voor de gene die ermee beginnen betere resultaten gaan hebben. Veel succes.