Ervaringen met Thiosix

tioguanine

Ziekte van Crohn (23 meningen)
Colitis ulcerosa (12 meningen)

03-01-2024 | Vrouw | 50
Ziekte van Crohn
Ik merk na iets meer dan een jaar dat mijn haar uitvalt. Gelukkig heb ik dik haar maar het valt me wel op. Ook ben ik in een jaar tijd 13 kilo!! aangekomen. En mijn gewrichten doen pijn

19-05-2023 | Vrouw | 58
Colitis ulcerosa
Altijd azathioprine gebruikt en al jaren geen opvlamming gehad. Gezien mijn gewichtstoename (overgang) moest ik eigenlijk een hogere dosering Aza gebruiken maar dat zou dan weer slecht zijn voor mijn nierfunctie. Daarom besloot de MDLarts de overstap naar Thiosix. Sinds ik Thiosix gebruik heb ik pijn (brandende) in de maag. Ik heb nu naast de Thiosix ook een maagbeschermer[lees meer...]. Ik ben er helemaal niet blij mee. Van zelden last van maagzuur heb ik er nu dagelijks last van. Wie herkent dit probleem? Daar lees ik niets over. Ik moet nu altijd rennies bij mij hebben, dat helpt direct bij inname. Maar ik zou weer terug willen naar Aza.

23-12-2022 | Vrouw | 28
Ziekte van Crohn
Eerst maanden lang prednison gehad met veel bijwerkingen, vervolgens gestart met Puri-nethol dit leek allemaal goed te gaan tot ik na een paar maanden alleen maar vermoeider werd, kon amper lopen van de spierpijn, en gewrichtspijn, zag overal als een berg tegenop. ik had spijt dat ik ooit met mijn klachten naar de dokter was gegaan aangezien ik me beroerder voelde van de b[lees meer...]ijwerkingen van alle medicijnen dan van de ziekte, uiteindelijk na weken door tobben bloedspiegel laten prikken, spiegel was veelste hoog vandaar de bijwerkingen. Geswitcht naar thiosix ik gebruik dit nu een paar maanden ik heb geen bijwerkingen voel me minder moe, weinig last van mijn darmen en bloedwaardes zien er beter uit, en minder haaruitval dan van de puri-nethol nu hopen dat het zo blijft.

08-11-2022 | Vrouw | 23
Ziekte van Crohn
In Augustus 2022 begonnen met thiosix 20 mg te nemen voor mijn crohns, na 3 maanden (dus nu Oktober) gebleken dat het medicijn mij niet geholpen heeft, jammer genoeg ook met veel bijwerkingen waaronder veel maagpijn, misselijkheid en wondjes in de mond. Bloedverlies in de darmen is iets rustiger na thiosix maar niet weg.

29-09-2022 | Vrouw | 25
Ziekte van Crohn
Drie jaren geleden kreeg ik geelzucht en extreme haaruitval door een combinatie van azathioprine en Pfeiffer. Ik ben toen uit nood overgestapt op Thiosix. Ik gebruik het nu dus 3 jaren en heb weinig tot geen bijwerkingen ervaren. Ik ben soms moe, maar mijn Crohn is al nagenoeg 3 jaren helemaal stabiel. 4 keer per jaar bloedprikken en af en toe een calprotectine test, alle [lees meer...]uitslagen altijd perfect. Ik merk wel een sterke vermindering in libido sinds het gebruik van Thiosix, maar dat kan me ook gestolen worden vergeleken bij hoe goed ik mij voel door dit medicijn.

18-07-2022 | Vrouw | 31
Ziekte van Crohn
Ik slik dit medicijn ongeveer 3 maanden. Vanaf het begin heb ik al veel klachten; erge buikkrampen, niet goed naar de wc kunnen, veel pijn bij ontlasting, schimmelinfecties en rugpijn. De verpleegkundig specialist raadt aan om nu 10 mg te slikken i.p.v. 20 mg. Heeft iemand dit al een keer geprobeerd? Zo ja, zijn de klachten erg afgenomen? Ik heb de klachten als erg vervele[lees meer...]nd ervaren, vandaar dat ik er tegenop zie om dit medicijn weer in te nemen.

26-03-2022 | Vrouw | 65
Ziekte van Crohn
Ben veel vermoeid. Darmen iets rustiger. Lichte ontsteking nog.

26-03-2022 | Vrouw | 65
Sinds gebruik, botten pijn. Mondhoek kapot. Vaginale irritatie,s

23-09-2021 | Vrouw | 46
tioguanine (20)
Ziekte van Crohn
Ik heb met verbazing het stuk gelezen uit 2017 over het falen van het beenmerg door het gebruik van thiosix . Ook bij mij is dit gebeurd! Ik zou hier heel graag meer over horen . Ik zit nog midden in het proces en artsen schijnen hier niet veel ervaring in te hebben. Wie kan mij informatie geven over het herstel ?

02-06-2021 | Vrouw | 61
Ziekte van Crohn
De opvlammingen blijven komen en overgemoeidheid speelt een grote rol. Ook huidontstekingen vorm van eczeem. Rode vlekken die blauw worden vanaf de knie tot onder de voet. Nu al 5 maanden. Dermatoloog geweest, zalf gehad maar help niet. Heel vaak door mijn rug gegaan. gewrichtsontstekingen in knie en schouder

25-05-2021 | Vrouw | 61
Colitis ulcerosa
Van Pentasa, cortison enz. nu aan de thiosix met veel bijwerkingen.

20-05-2021 | Vrouw | 64
Ziekte van Crohn
In zomer 2020 gestart met Azathioprine maar bij verhogen van dosis acuut gestopt iom MDLarts vanwege altvleesklier ontsteking veroorzaakt door dit middel. In december 2020 begonnen met Thiosix 1x daags 'savonds 1 tablet van 20mg. Darmklachten zijn sindsdien niet meer aanwezig, maar wel een opstapeling van bijwerkingen. In de periode februari/maart oogontsteking, reg[lees meer...]elmatig neusbloedingen , Veel last van eczeemklachten (die ik in het verleden ook had maar dit was redelijk onder controle. Toen begon de bovenzijde van mijn handen te jeuken (eerst kleine bultjes die van lichtblauw naar donkerpaars verkleurde) Ikzelf dacht dat ik onderhuidse bloedinkjes had maar blijkt een allergische reactie te zijn op de medicatie. Vervolgens ook blauwe verkleuring op tenen. Ook verspreidde de blauw/paarse kleur zich uit over mijn vingers. Vervolgens veel eczeem plekken (kleine jeukplekjes) In gezicht, op de rug, op voeten en handen/polsen. Ook veel meer last van gewrichten in bekkenomgeving, schouderbladen, nek, borstbeen, heupen. (diverse malen het gevoel dat ik door mijn rug ga en stekende en zeurende pijn ervaar. Ook voelde ik mij in liet meer lekker in mijn vel te zitten, vaak misselijkheidsgevoel en koortsig gevoel en meer vermoeidsheidklachten dan voorheen. Uiteindelijk is biopt genomen van handen en bleek dit een allergische reactie te zijn op Thiosix. Vervolgens op 5 mei 2021 acuut gestopt met Thiosix en binnen een week al merkbare verbetering. Herstel van de huid, minder jeukklachten, minder vermoeid. Wel nog gewrichtsklachten.

23-03-2021 | Vrouw | 22
Ziekte van Crohn
Al veel medicatie geprobeerd, werkte niet goed genoeg/teveel bijwerkingen/kon er niet tegen. In oktober 2020 gestart met Thiosix 20mg. Merkte al snel bijwerkingen zoals misselijkheid, minder eetlust, vermoeidheid, licht ontstoken ogen en na een maand gebruik voor mijn gevoel wel flinke haaruitval. Ik dacht daar gaan we weer. Ik nam altijd 1 tablet 's ochtends in op een leg[lees meer...]e maag. Na melding van deze bijwerkingen aan mijn dokter, is er besloten om het te spreiden over de dag, dus 10mg 's ochtends en 10mg 's avonds. Hierdoor werden de bijwerkingen al snel minder, en heb nu eigenlijk nergens meer last van behalve van af en toe nog wat typische crohn-klachten, maar daar kan ik mee leven. Met andere woorden: het was even doorzetten, maar heb eindelijk iets gevonden wat werkt voor mij.

16-03-2021 | Vrouw | 52
Colitis ulcerosa
Sinds 2 weken Thiosix. Eerst Puri-Nethol icm Allopurinol. Daarvan bleef de toxische waarde in m’n bloed te hoog. Nu afwachten wat Thiosix doet. Op dit moment vreselijke last van huiduitslag en jeuk in mijn gezicht.

06-11-2020 | Vrouw | 28
Ziekte van Crohn
Beste mensen, Ik gebruik de thiosix nu enkele maanden en ben best wel blij met het medicijn! Mijn ontsteking waarde was erg goed de laatste keer dus echt top. Nu was mijn vraag hebben jullie ook last van gewicht schommeling en heel veel honger? Ook krijg ik elke x aften in mijn mond. Weet niet of dit er ook mee te maken kan hebben.

27-09-2019 | Vrouw | 61
Crohn
Hoewel ik regelmatig vergeet een tablet in te nemen, zijn de ontstekingswaarden heel erg gedaald door dit middel. Ik neem hierbij iedere ochtend een beker Kefir en denk zelf dat mij dit ook goed doet. Ben ook van plan om aan mijn darm specialist voor te stellen het een tijdje zonder medicijn maar met Kefir te proberen. Ik heb geen kale plekken maar de haaruitval is wel e[lees meer...]en erg vervelende bijwerking.