Ervaringen met Thiosix

tioguanine

overal spierpijn gewrichtspijn

Ziekte van Crohn (23 meningen)
Colitis ulcerosa (12 meningen)

04-06-2023 | Man | 81
tioguanine (21mg)
Nadat ik het medicijn ben gaan gebruiken ging de verdikking wel weg maar voelde me heel slecht. Ook depressief. Heel vermoeid en spierpijn. Er is geen ander medicijn zegt de arts. Ten eerste heb ik prednison gehad maar dat kun je niet blijven slikken.

18-07-2022 | Vrouw | 31
Ziekte van Crohn
Ik slik dit medicijn ongeveer 3 maanden. Vanaf het begin heb ik al veel klachten; erge buikkrampen, niet goed naar de wc kunnen, veel pijn bij ontlasting, schimmelinfecties en rugpijn. De verpleegkundig specialist raadt aan om nu 10 mg te slikken i.p.v. 20 mg. Heeft iemand dit al een keer geprobeerd? Zo ja, zijn de klachten erg afgenomen? Ik heb de klachten als erg vervele[lees meer...]nd ervaren, vandaar dat ik er tegenop zie om dit medicijn weer in te nemen.

26-03-2022 | Vrouw | 65
Ziekte van Crohn
Ben veel vermoeid. Darmen iets rustiger. Lichte ontsteking nog.

26-03-2022 | Vrouw | 65
Sinds gebruik, botten pijn. Mondhoek kapot. Vaginale irritatie,s

23-09-2021 | Vrouw | 46
tioguanine (20)
Ziekte van Crohn
Ik heb met verbazing het stuk gelezen uit 2017 over het falen van het beenmerg door het gebruik van thiosix . Ook bij mij is dit gebeurd! Ik zou hier heel graag meer over horen . Ik zit nog midden in het proces en artsen schijnen hier niet veel ervaring in te hebben. Wie kan mij informatie geven over het herstel ?

07-07-2021 | Man | 65
tioguanine (40mg)
Ziekte van Crohn
Als aanvulling op de prednison krijg ik Thiosix. Ik merk geen verbetering voor wat betreft M. Crohn. Wel vervelende bijwerkingen zoals droge huid, wratten- en bultvorming, vochtophoping in de onderbenen.

20-05-2021 | Vrouw | 64
Ziekte van Crohn
In zomer 2020 gestart met Azathioprine maar bij verhogen van dosis acuut gestopt iom MDLarts vanwege altvleesklier ontsteking veroorzaakt door dit middel. In december 2020 begonnen met Thiosix 1x daags 'savonds 1 tablet van 20mg. Darmklachten zijn sindsdien niet meer aanwezig, maar wel een opstapeling van bijwerkingen. In de periode februari/maart oogontsteking, reg[lees meer...]elmatig neusbloedingen , Veel last van eczeemklachten (die ik in het verleden ook had maar dit was redelijk onder controle. Toen begon de bovenzijde van mijn handen te jeuken (eerst kleine bultjes die van lichtblauw naar donkerpaars verkleurde) Ikzelf dacht dat ik onderhuidse bloedinkjes had maar blijkt een allergische reactie te zijn op de medicatie. Vervolgens ook blauwe verkleuring op tenen. Ook verspreidde de blauw/paarse kleur zich uit over mijn vingers. Vervolgens veel eczeem plekken (kleine jeukplekjes) In gezicht, op de rug, op voeten en handen/polsen. Ook veel meer last van gewrichten in bekkenomgeving, schouderbladen, nek, borstbeen, heupen. (diverse malen het gevoel dat ik door mijn rug ga en stekende en zeurende pijn ervaar. Ook voelde ik mij in liet meer lekker in mijn vel te zitten, vaak misselijkheidsgevoel en koortsig gevoel en meer vermoeidsheidklachten dan voorheen. Uiteindelijk is biopt genomen van handen en bleek dit een allergische reactie te zijn op Thiosix. Vervolgens op 5 mei 2021 acuut gestopt met Thiosix en binnen een week al merkbare verbetering. Herstel van de huid, minder jeukklachten, minder vermoeid. Wel nog gewrichtsklachten.

04-05-2020 | Man | 51
tioguanine (21mg)
Toen ik begon met dit middel duurde het lang voordat het inwerkte. Door die lange tijd had ik niet in de gaten dat ik steeds meer moe werd. Na drie maanden was ik niet meer in staat om te werken en kon ik niet meer bij mijn gezin zijn. Het was me allemaal te veel. In overleg met de arts toch doorgezet want 'het werkte' maar mijn leven ging er helemaal aan. Toen ik wilde st[lees meer...]oppen was de werkzaamheid van het middel reden voor de arts om niet te willen stoppen. Uiteindelijk in overleg gestopt en ik heb mijn leven weer terug.....na twee jaar

29-07-2019 | Vrouw | 49
Colitis ulcerosa
Ik ben sinds 4 maanden overgestapt van Remicade naar Thiosix. Heb sinds die tijd diverse klachten zoals ontstekingen van ogen, huis en tandvlees. Ook sterke haaruitval. Herken mezelf niet betreft reactie, snel geirriteerd, depressieve klachten.

06-03-2018 | Man | 49
Crohn
Het werkte bij niet geen verbetering bloedwaarden niet goed moest stoppen.

15-11-2017 | Vrouw | 21
Ziekte van Crohn
Na een maand gebruiken van Thiosix werd ik erg ziek. Mijn beenmerg maakte geen cellen meer aan, waardoor ik 3 weken lang in het ziekenhuis heb moeten liggen en 8 bloedtransfusie's heb moeten ondergaan. Mijn HB was op het laagste 3.7 en mijn trombo's 8. Ik werd goed in de gaten gehouden omdat er zomaar ergens in me lichaam een bloeding kon ontstaan. Ik had geen weerstand [lees meer...]waardoor ik een keelontsteking kreeg en een abces bij mijn amandelen. Mijn amandelen en het abces zijn na de 3 weken ziekenhuis opname verwijderd. Ook was ik erg overgevoelig en kreeg ik hele heftige antibiotica uitslag ( die bestreden moest worden met prednison) en gal bulten ( van de bloedtransfusie). Doormiddel van een beenmergpunctie en bloedonderzoek hebben ze uiteindelijk bepaald dat dit komt door een bepaalde afwijking van een gen ( TPMT ). Door deze afwijking heb ik eigenlijk een overdosis van dit medicijn gehad. In de maand voor mijn ziekenhuis opname voelde ik mij erg vermoeid, futloos en had ik last van oorsuizen. Ook kreeg ik erg snel grote blauwe plekken en bij het optillen van zware dingen puntbloedingen op mijn handen ( ik dacht er toen die tijd verder niets van omdat ik bezig was met een verbouwing op het werk ). Ook werd ik in de gaten gehouden door mijn arts die mij bloed liet prikken. Dit is normaal bij het gebruik van thiosix. Bij de 1ste meting was mijn HB iets verlaagd, maar verder was er niet veel aan de hand. In het ziekenhuis waar ik ben opgenomen hadden ze dit nog nooit eerder meegemaakt terwijl mijn arts vertelde dat hij dit medicijn al 40 jaar gebruikt bij patiënten. Ik wil met mijn bericht mensen waarschuwen goed op te letten of je deze bijwerkingen hebt en vroeg in te grijpen wanneer je het niet vertrouwd. Dit bespaard je namelijk zoals je hierboven kunt lezen een hoop ellende😜. Ik ben gelukkig een nuchter persoon die zich niet snel laat kennen, maar het blijft zuur om te weten dat 1 simpel bloedonderzoek mij al deze ellende had kunnen besparen.

09-04-2024 | Vrouw | 36

gewrichtspijn overal spierpijn

Ik gebruik thiosix nu al 4 jaar ongeveer. Laatste 1,5 jaar in de laagste hoeveelheid. De arts blijft zeggen dat dit voor levenslang zou gelden maar mijn gewrichtspijn en spierpijn wordt met de dag erger. Kan bijna niet meer op mijn benen staan, pijn in handen, rug en schouders. Ook armen optillen wordt steeds moeilijker . De pijn kan ook verspringen naar andere plekken. O[lees meer...]p deze manier gaat de levenskwaliteit heel erg omlaag. Mijn arts blijft zeggen dat ze deze klachten raar vindt en niet eerder heeft gehoord. heeft iemand hetzelfde ook veel last van gewrichtspijnen? En wat helpt er voor jullie daartegen?

19-05-2023 | Vrouw | 58
Colitis ulcerosa
Altijd azathioprine gebruikt en al jaren geen opvlamming gehad. Gezien mijn gewichtstoename (overgang) moest ik eigenlijk een hogere dosering Aza gebruiken maar dat zou dan weer slecht zijn voor mijn nierfunctie. Daarom besloot de MDLarts de overstap naar Thiosix. Sinds ik Thiosix gebruik heb ik pijn (brandende) in de maag. Ik heb nu naast de Thiosix ook een maagbeschermer[lees meer...]. Ik ben er helemaal niet blij mee. Van zelden last van maagzuur heb ik er nu dagelijks last van. Wie herkent dit probleem? Daar lees ik niets over. Ik moet nu altijd rennies bij mij hebben, dat helpt direct bij inname. Maar ik zou weer terug willen naar Aza.

08-11-2022 | Vrouw | 23
Ziekte van Crohn
In Augustus 2022 begonnen met thiosix 20 mg te nemen voor mijn crohns, na 3 maanden (dus nu Oktober) gebleken dat het medicijn mij niet geholpen heeft, jammer genoeg ook met veel bijwerkingen waaronder veel maagpijn, misselijkheid en wondjes in de mond. Bloedverlies in de darmen is iets rustiger na thiosix maar niet weg.

02-06-2021 | Vrouw | 61
Ziekte van Crohn
De opvlammingen blijven komen en overgemoeidheid speelt een grote rol. Ook huidontstekingen vorm van eczeem. Rode vlekken die blauw worden vanaf de knie tot onder de voet. Nu al 5 maanden. Dermatoloog geweest, zalf gehad maar help niet. Heel vaak door mijn rug gegaan. gewrichtsontstekingen in knie en schouder

25-05-2021 | Vrouw | 61
Colitis ulcerosa
Van Pentasa, cortison enz. nu aan de thiosix met veel bijwerkingen.