Vaccinatie (6 meningen)

Snellere toegang tot vaccins door real-world monitoring

EMA bereidt zich voor op real-world monitoring van COVID-19-vaccins door de Universiteit Utrecht te contracteren om onderzoek te doen naar databronnen en methoden die gebruikt kunnen worden om de veiligheid, effectiviteit en dekking van COVID-19-vaccins in de klinische praktijk te monitoren zodra ze zijn goedgekeurd in de EU.

Het ACCESS-project (vACcine Covid-19 monitoring readinESS). De Universiteit Utrecht coördineert een publiek-academisch partnerschap van 22 Europese onderzoekscentra.De definitieve oplevering van het project is gepland voor eind 2020.

European Medicines Agency (EMA) (23-06-2020)

34 mogelijke vaccins in onderzoek

EMA is in gesprek geweest met ontwikkelaars van 34 potentiële COVID-19-vaccins (cijfer correct vanaf 15 juni 2020). Tijdlijnen voor de ontwikkeling van vaccins zijn moeilijk te voorspellen. Op basis van ervaringen uit het verleden schat het EMA dat het minstens een jaar kan duren voordat een vaccin tegen COVID-19 gereed is voor goedkeuring en in voldoende hoeveelheden beschikbaar is om wijdverbreid gebruik mogelijk te maken.

European Medicines Agency (EMA) (23-06-2020)

25-10-2008 | Vrouw
Kattenbeet
Na een kattenbeet, moest ik een DTP-vaccin halen en een antibioticakuur volgen. Het was soms moeilijk om te achterhalen welke bijwerking van welk medicijn kwam, maar ik heb dagen koorts gehad en pijn in mijn hele lijf. Er wordt gezegd dat je kortdurend pijn op de plaats van de injectie kunt hebben, maar dat hield bij mij dagen aan, over mijn hele geinjecteerde arm.

07-05-2008 | Vrouw
Inenting baby
Inenting volgens rijksvaccinatieprogramma. Bij de eerste prik bij 2 maanden is onze baby, meisje, 4 dagen van streek geweest. Slecht drinken, slapen en een beetje verhoging (38,5). De prik van 3 en 4 maanden gingen eigenlijk zonder bijwerkingen. Later begon ik te twijfelen of het van de prik gekomen was of toch toevallig wat anders was dat tegelijkertijd met de eerste inen[lees meer...]ting kwam.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (596) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum