DTP-vaccin

difterie-/ tetanus-/ poliovaccin

Vaccinatie (5 meningen)

05-08-2010

DTP-vaccin (difterie-/ tetanus-/ poliovaccin)

Ik heb het DTP vaccin gekregen omdat ik naar Maleisie op reis ga. De dokter zei dat je wat last kon hebben van een warme plek op mijn arm waar is geprikt, dat het de volgende ochtend weg zou zijn als ik het wat zou koelen met een nat wattenschijfje. Ik werd diezelfde avond niet lekker, beetje griepachtig en was dat de volgende dag nog. Inmiddels weer een nacht verder en de[lees meer...] plek op mijn arm gloeit nog enorm na!
25-10-2008

Kattenbeet

Na een kattenbeet, moest ik een DTP-vaccin halen en een antibioticakuur volgen. Het was soms moeilijk om te achterhalen welke bijwerking van welk medicijn kwam, maar ik heb dagen koorts gehad en pijn in mijn hele lijf. Er wordt gezegd dat je kortdurend pijn op de plaats van de injectie kunt hebben, maar dat hield bij mij dagen aan, over mijn hele geinjecteerde arm.
07-05-2008

Inenting baby

Inenting volgens rijksvaccinatieprogramma. Bij de eerste prik bij 2 maanden is onze baby, meisje, 4 dagen van streek geweest. Slecht drinken, slapen en een beetje verhoging (38,5). De prik van 3 en 4 maanden gingen eigenlijk zonder bijwerkingen. Later begon ik te twijfelen of het van de prik gekomen was of toch toevallig wat anders was dat tegelijkertijd met de eerste inen[lees meer...]ting kwam.
02-02-2016

Vaccinatie

Na mijn vorige inenting voor Azië waar ik heel bang voor was, viel deze mij in eerste instantie mee. Hij prikte niet heel erg met het plaatsen (ik val snel flauw) en alles ging prima, totdat ik thuis opeens extreme hoofdpijn kreeg. In eerste instantie dacht ik dat het door de spanning kwam die eruit kwam, maar het werd gevolgd door kouden rillingen die twee dagen aangehoud[lees meer...]en hebben. Geleidelijk kwam spierpijn opzetten in de armen en werd ik ziek. Ik ben nooit ziek...! Vandaag zo'n 5 dagen later ben ik nog steeds ziek en wordt de plek van de prik steeds gevoeliger. Volgende week vertrek ik al naar Azië. Ik ben dus niet tevreden over het vaccin. Of het er aan bijwerkt dat het eerst aanbevolen middel al een jaar niet leverbaar was aan de apotheek en ze nu een tweede keuze verkochten vraag ik me af!
04-02-2017

Reactie op vaccinatie

Gisteren de DTP vaccinatie gehaald voor mijn vakantie naar Egypte over 2 weken. Voor het zetten vroeg de arts nog of ik links of rechtshandig was. (Ik ben linkshandig dus ze zette hem in mijn rechter arm) Hierdoor wist ik dat ik er wel eens last van zou kunnen krijgen. De eerste 12 uur verliepen eigenlijk pijnloos en zonder last. Maar toen begon het goed zeer te doen. Ko[lees meer...]n slecht slapen, en ben nog een keer met koorts wakker geworden. Nu 1 dag later heb ik een heel naar en pijnlijk gevoel in mijn arm, schouder en oksel. Voel me slap en verkouden en ben aan de diarree. We gaan wel zien wat de komende dagen nog komt.
30-11-2018

DTP-vaccin (difterie-/ tetanus-/ poliovaccin)

Ik heb mij twee weken geleden laten inenten. De eerste paar dagen heb ik last gehad van rillingen met een zware verkoudheid. Een week na de prik kreeg ik last van griep met spierkrampen, darmklachten en koorts. Ik ben nooit zo lang ziek, toch wordt er beweerd dat 'het heerst'..
08-07-2011

Voor vakantie naar turkije

ik heb 2 dagan terug de inenting gehad. na een halve dag kwamen de klachten.. op de plek van inenting kreeg ik een grote rode vlek die ook heel warm aanvoelt. en waarvan de onderhuid heel hard aanvoelt. prikkend en tintelend gevoel door de arm. de volgende dag: lusteloos, koude rillingen, vermoeidheid en hoofdpijn. ook vermoeidheid in benen en armen. in de avond[lees meer...] werd het allemaal wat minder (inname van paracetamol dan wel) maar ipv koude rilling kreeg ik nu last van de warmte en zweten. het is nu de 3e dag en ik voel me nu stukken beter, nog wel last van een vermoeid gevoel in armen en benen en nog gigantische hoofdpijn. de rode vlek zit er nog steeds en voelt nog steeds aan als een blauwe plek/ bult.. en voelt nog steeds warm aan.
12-02-2015

Vaccinatie

In verband met reis naar gambia dtp vaccinatie gehaald. Ik was er erg bang voor want hoorde allemaal enge verhalen. Het is mij alles meegevallen. De prik zelf doet nauwelijks pijn en dag erna alleen last van stijve arm, vergelijkbaar met spierpijn! Dat is alles. Geen rare enge verhalen dus bij mij, ik ben tevreden.
21-07-2017

DTP-vaccin (difterie-/ tetanus-/ poliovaccin)

Gister ochtend DTP en hepatitis A prik gehaald. Nergens last van gehad tot s'avonds. Waterige diarree, moe, koorts, duizelig en die plek waar de injectie in was geweest deed echt super pijn. Vandaag 1 dag later nog steeds aan de diarree en ggd gebeld waar ik die spuit heb laten zetten en ze zeggen dat het hier nooit aan kan liggen. Toch toevallig dat meerdere mensen pr[lees meer...]ecies de zelfde klachten hadden.
04-06-2016

DTP-vaccin (difterie-/ tetanus-/ poliovaccin)

3 dagen geleden dtp injectie gekregen. Injectie zelf was prima, niet pijnlijk bij het injecteren. Binnen 1 uur daarna kreeg ik over beide armen allemaal rode vlekjes. Gelukkig trokken die 2-3 uur later weer weg. Volgende dag extreem stijve arm en moeite om shirt aan en uit te doen. Met de dag neemt de stijfheid in de arm af, maar nu is het zaterdag, 3 dagen later en ik he[lees meer...]b nog steeds wel wat last van m'n arm. Denk dat dat morgen na 4 dagen wel weg is. Verder nergens last van gehad.
16-04-2018

Allergische reactie

Inenting gehad voor vakantie. Op dinsdag ochtend de prik gehaald. Ik kon spierpijn krijgen werd mij verteld. In de avond heel beroerd geworden, koud, trillingen en voelde me beroerd. Ik had 39.4 koorts ik heb drie dagen in me bed gelegen ziek, (winterslaap gehouden, extreem moe) heel veel gezweet. Toen ik me na 2a3 dagen iets beter voelde last van diaree gehad.
10-06-2016

Vaccinatie

Afgelopen maandag vaccinaties gekregen ter voorbereiding van reis naar Bali in september. DTP en hepatitis B. Prik verliep goed. 'savonds koude rillingen, diarree en braken. In bed 2 ,5 uur liggen rillen van de kou. Daarna zweten en hitte. Afgelopen dagen erg moe. Veel geslapen, tot gister koorts en misselijk. Daarnaast zeer regelmatig onrustige benen en armen. Lijkt meer [lees meer...]op spierkrampen, waardoor ik 's nachts niet slaap van de pijn. Meerdere malen gevaccineerd in mn leven ivm reizen, maar dit heb ik nooit eerder gehad. Ga morgen de GGD en/huisarts maar bellen.
20-05-2019

DTP-vaccin (difterie-/ tetanus-/ poliovaccin)

Avond van de prik pijnlijke arm. Hield 2 dagen aan. Dag erna begon ik keelpijn te krijgen, hoofdpijn en lichte koortsachtige verscijnselen. Heeft zich in 5 dagen tijd ontwikkeld tot zware verkoudheid met vastzittende hoest, veel slijm, en algehele malaise. Niet gek aangezien het difterievirus dit ook veroorzaakt en de vaccinatie bestaat uit een levend verzwakt virus waar h[lees meer...]et lichaam antistoffen tegen maakt. De volgende keer zal ik rekening houden met een week rust na vaccinatie. Ik vind het vreemd dat er zoveel ongeloof is over de bijwerkingen die ik hier lees omdat ze op zich best logisch zijn. Beter om mensen goed te informeren wat een vaccin is (is geen medicijn) dan om bijwerkingen te ontkennen. Ziekteverschijnselen die lijken op de ziektes waartegen gevaccineerd wordt zijn heel plausibel en misschien zelfs nodig om een goede immuunrespons op te wekken.
25-11-2018

Vaccinatie

S avonds, paar uur na prik, opeens enorme rillingen en koorts. Bloed voelde soort stroperig. Constant het gevoel dat ik m’n lijf moest strekken. Diarree. 3 dagen heel ellendig gevoeld, zo erg dat ik in bed moeten liggen. Kwam ook misselijkheid bij. Arts gebeld en verteld over deze enorme bijwerkingen. Zij beweerde dat het niet van vaccinatie kan zijn maar dat ik vast al[lees meer...] virus onder de leden had. Geloof ik niets van. Ik was top fit en heb ook geen hoofdpijn/ keelpijn/ verkoudheid gehad. Nu dag 5 na prik.. nog altijd heel moe en zeer pijnlijke plek op arm. Ook nog misselijk. Prik vaker gehad maar nooit zulke bijwerkingen!!
24-04-2018

Arthritis

Heb 11 dagen geleden dtp vaccinatie gehad en sinds ruim 1 week heel veel pijn aan mijn arm op die plek, de huisarts zegt dat t spierverkramping is door de tetanus vloeistof en iemand anders zei dat er een bloeduitstorting zou kunnen zitten, s nachts kan ik niet liggen op mijn arm, we gaan over 2 weken met vakantie. Ik heb wel heel gevoelige spieren door fibromyalgie en nu [lees meer...]ook veel last van schouder en nek. wie heeft hier ervaring mee?
27-11-2011

Vaccinatie

Ivm vakantie Mexico vorige week woensdagmiddag gehaald. leek me een fluitje van een cent. Volgende dag koorts, oplopend tot 39 graden. Griepverschijnselen (spierpijn, hoofdpijn, malaise). Nu nog steeds lichte verhoging.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum