hepatitis A+B-vaccin

Snellere toegang tot vaccins door real-world monitoring

EMA bereidt zich voor op real-world monitoring van COVID-19-vaccins door de Universiteit Utrecht te contracteren om onderzoek te doen naar databronnen en methoden die gebruikt kunnen worden om de veiligheid, effectiviteit en dekking van COVID-19-vaccins in de klinische praktijk te monitoren zodra ze zijn goedgekeurd in de EU.

Het ACCESS-project (vACcine Covid-19 monitoring readinESS). De Universiteit Utrecht coördineert een publiek-academisch partnerschap van 22 Europese onderzoekscentra.De definitieve oplevering van het project is gepland voor eind 2020.

European Medicines Agency (EMA) (23-06-2020)

34 mogelijke vaccins in onderzoek

EMA is in gesprek geweest met ontwikkelaars van 34 potentiële COVID-19-vaccins (cijfer correct vanaf 15 juni 2020). Tijdlijnen voor de ontwikkeling van vaccins zijn moeilijk te voorspellen. Op basis van ervaringen uit het verleden schat het EMA dat het minstens een jaar kan duren voordat een vaccin tegen COVID-19 gereed is voor goedkeuring en in voldoende hoeveelheden beschikbaar is om wijdverbreid gebruik mogelijk te maken.

European Medicines Agency (EMA) (23-06-2020)

07-07-2016 | Man | 37
hepatitis A+B-vaccin (720)
Vaccinatie hepatitis a, b of c
In 2005 heb ik 3x twinrix gehad, maar toen ik in 2010 op uitzending gig, kreeg ik hem als booster :s Sommige verhalen die ik hier lees kon ik wel zelf hebben geschreven. Afgevallen tot het bot, overspannen, depressief geraakt, tanden kapot, enz enz.... na het onschuldig prikje werd ik duizelig na paar weken (maar dat kon ook aan de hoogte verschil liggen met Nederland). H[lees meer...]eb dit even snel opgeschreven maar graag zou ik in contact komen met mensen die dezelfde klachten hebben o der vonden en het er niet bij willen laten zitten. Nml kan mij niemand uit de zorginstanties antwoorden geven.

27-01-2016 | Man | 27
hepatitis A+B-vaccin (720)
Vaccinatie hepatitis a, b of c
Na vaccinatie begon ik na een week slechter te zien door mijn linkeroog. Wat testen gedaan en er werd neuritis optica vastgesteld bij mij. Half jaar later controle MRI laten doen en wat blijkt: MS. Neuroloog zegt dat ze dit niet wetenschappelijk kunnen aantonen dat deze vaccinatie er iets mee te maken heeft, maar ik denk hier toch anders over. Vooral nadat ik de bijsluiter[lees meer...] had gelezen. Wees waakzaam bij dit vaccin!

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum