Ervaringen met Anastrozol

anastrozol

hoofdpijn depressief moeite met slapen diarree bot pijn dunner wordend haar kortademigheid pijn in voeten spierpijn slaperigheid

Borstkanker (92 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

16-10-2017 | Vrouw | 71

09-10-2017 | Vrouw | 68

28-09-2017 | Vrouw | 70
Borstkanker
Doordrukstrips verpakking oervervelend. Ironisch is dat pijnlijke vingers deels veroorzaakt worden door medicijn. En daardoor moeilijk en pijnlijk om tablet uit strip te drukken.

26-07-2017 | Vrouw | 65
Borstkanker
Zeer veel pijn ruggengraat en botten, slapte in handen en benen en erg veel opvliegers. Haast niet uit te houden en last van reumatische artritish pijn aanvallen cijfer 10.

14-05-2017 | Vrouw | 64
Borstkanker
In '95 eerste keer borstkanker ( chemo, borstbesparende operatie, 33 bestralingen ) Na 5 jaar genezen. In 2002 weer raak. ( borstamputatie )Weer genezen. Afgelopen oktober uitzaaiingen in mijn hele lichaam.( longen, lever, botten, hersenen enz. )Voor mijn hersenen bestraald met de gamma-knife en voor de rest 1 x per dag anatrozol. Alle tumoren zijn enorm gekrompen. Ik had[lees meer...] 10 tumoren in mijn hersenen en daar zijn nog maar 2 kleintjes van over. De tumormarkers in mijn lijf zijn in een paar maanden van 140 naar 19 gegaan. Als aanvulling op de medicatie gebruik ik smorgens en in de avond 2 wietdruppeltjes ( smorgens zonder THC en in de avond met THC ) en 2 x per dag een capsule kurkuma met peper. En nog wat bloesemtherapie. Het helpt wel niet tegen de bijwerkingen ( gewrichtspijnen ), maar ik ben toch erg blij dat dat medicijn bestaat.

02-05-2017 | Vrouw | 69
Borstkanker
als je last heb van krampen in je handen, ik neem iedere avond een bolletje gember. werkt goed.

15-03-2017 | Vrouw | 55
Borstkanker
Ivm hormoongevoelige (grote) tumor heb ik na de amputatie, en voor de bestralingen, Tamoxifen voorgeschreven gekregen. Ik heb ruim 3 maanden 20 mg geslikt, dit is opgehoogd naar 40 mg aangezien het niet het gewenste resultaat gaf. Ook de 40 mg gaf dit niet en nu sinds 2 weken aan de Anastrozol. Hoelang duurt het voordat de evt bijwerkingen erbij komen, als dit al zo zal zi[lees meer...]jn? Ik heb alleen wel direct wat vaker een warmte aanvalletje, kan het (denk ik) geen opvlieger noemen. De normale overgang heb ik ook nergens last van gehad, dus wie weet. Maar op de gewrichtspijn zit ik uiteraard ook niet te wachten.

16-02-2017 | Vrouw | 50
Borstkanker
Ik heb ook het hele traject doorlopen na constateren van borstkanker. Operatie. Bestraling. Chemo. Immunotherapie en nu hormonen kuur. Eerst Tamoxifen 3 jaar en nu al 2 jaar Anastrazol. Door beide kuren veel aangekomen, maar vooral erg veel last van gewrichten. Er zijn dagen dat ik amper kan lopen door pijn in mijn gewrichten. Ook veel stemmingswisselingen en vermoeidheid.[lees meer...] Oncoloog had in het begin gezegd dat ik na 5 jaar door moest slikken maar laatste keer zei hij dat ik toch mag stoppen in april. Eindelijk klaar dan en hopelijk bijwerkingen ook.

26-01-2017 | Vrouw | 64
Borstkanker
de laatste maanden veel last van gewrichtspijnen, hoop dat dit na het gebruik zal verminderen. Ook vermoeidheid is een van de bijwerkingen. Ik heb het "geluk"dat ik na de borstamputatie geen chemo of bestraling nodig heb gehad, dus daar kan ik de vermoeidheid niet aan wijten. Mijn gewicht is behoorlijk toegenomen.

05-01-2017 | Vrouw | 53

04-01-2017 | Vrouw | 60
Borstkanker
Sinds vorig jaar mei slik ik Anastrozol. Veel pijnklachten in gewrichten en spieren. Ook opvliegers en zweten, daardoor voel ik me erg moe. Ik heb borstkanker gehad. Het hele project doorlopen, operatie, chemo en bestraling. Nu "moet" ik vijf jaar aan de Anastrozol. Ook voel ik me zo nu en dan behoorlijk dipperig. Zijn er meer mensen met deze klachten ?

01-01-2017 | Vrouw | 67
Borstkanker
December 2013 hormoongevoelige borstkanker, operatie en daarna 25 x bestralingen en volgens mammaprint had ik hoge risico dus chemotherapie 8 x en ruim 2 jaar tamoxifen geslikt en weinig klachten, zo nu en dan opvliegers en gewichtstoename ..en nu sinds 1 december begonnen met anastrozol, merk ik nu dat ik veel meer spierpijnen heb en vermoeidheid..maar moet wel erbij zegg[lees meer...]en dat ik ook fibromyalgie heb..op 1 februari as word er eerst gewone foto,s gemaakt daarna dexa scan..ben benieuwd..is er geen ander medicijn dan anastrozol?

11-12-2016 | Vrouw | 68
Borstkanker
Ik ben een sportief actieve vrouw van 68 jaar. eind 2011 is er borstkanker geconstateerd, meteen aan de Anastrozol om de tumor kleiner te maken en het heeft haar werk gelukkig wel gedaan. Tijdens de bestralingen, Chemo's, borstsparende operatie, tijdelijke stops moeten inlassen. Sinds 2013 weer continu aan de Anastrozol pil. het is het enige medicijn dat ik gebruik nu pre[lees meer...]ventief, waarschijnlijk nog 2 jaar. Het is moeilijk om al mijn klachten die ik nu ondervind toe te schrijven aan het gebruik van Anastrozol. Borstkanker diagnose, behandeling en herstel kosten lichamelijk en emotioneel veel tijd van herstel. Rest verschijnselen van de diagnose, bestraling en de chemo zullen hier zeker onderdeel van uitmaken.

27-11-2016 | Vrouw | 87
Osteoporose/botontkalking
Ik kan haast niet meer lopen

09-10-2016 | Vrouw | 69
Borstkanker
Ik gebruik al meer dan 5 jaar Anastrozol na borstkanker. Begonnen met Tamoxifen, maar binnen 2 maanden brandend eczeem in diverse huidplooien. Ik heb ervaringen op deze site opgezocht om ervaringen van anderen te lezen. Zelf heb ik weinig bijwerkingen, wel pijnlijke handen, lichte opvliegers, maar ik veronderstelde dat dit door artrose kwam. Genoeg energie. Door nieuwe ond[lees meer...]erzoeken schijnt langer gebruik aan te bevelen te zijn. Specialist wil gebruik Anastrozol verlengen tot 7 jaar, maar zegt dat langdurig gebruik schade aan lichaam toebrengt. Bij deze beoordelingen lees ik dat iemand het al 10 jaar gebruikt. Mijn vraag aan specialist tijdens volgende bezoek zal dus zijn: welke schade gaat het om? Zijn er vrouwen die het langer dan 7 jaar slikken?

11-08-2016 | Vrouw | 70
Borstkanker
na borstsparende operatie en bestraling begonnen met tamoxifen, lichte bijwerkingen van spieren en gewrichten. na twee en een half jaar nu overgestapt naar anastozol. heel erg veel pijn in gewrichten vooral voeten en knieen. vermoeidheid, heb heel weinig energie. ben in 2 en een half jaar 10 kilo aangekomen. heb het meeste last van de stijfheid en pijn in mijn voeten.