Ervaringen met Anastrozol

anastrozol

Bij  BorstkankerX

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

28-01-2024 | Vrouw | 45
Borstkanker
Slikte het inmiddels 3 jaar en in overleg en op mijn verzoek 6 weken gestopt om te kijken of de klachten verminderen. Volgende week afspraak met oncoloog om te kijken of klachten zijn verminderd, omdat hij aangeeft dat het na 6 weken uit m'n systeem is. Echter geloof ik dat de schade al is aangericht en heb besloten zonder Anastrozol door te gaan om kwaliteit van leven te [lees meer...]verbeteren.

07-01-2024 | Vrouw | 70
Borstkanker
Ik slik.nog maar kort anastrozol. Ik ben ruim 70 en vraag me af of 5 jaar ellende en inboeten op.kwaliteit van leven opweegt tegen de effectiviteit die bij 70 plus vrouwe ook.nog eens niet onderzocht is. Ik bem.vreselijk.moe, kan weinig, val eind van de dag in slaap. Daarbij ook.nog emotioneel labiel en de hele dag hoofdpijn. Ik overweeg daarom.toch te stoppen

09-11-2023 | Vrouw | 65
Borstkanker
Eerst kreeg ik Anastrozol accord. Na 5 dagen zag ik bont en had veel jeuk. Netelroos. Op internet had ik gelezen dat Anastrozol PCH minder bijwerkingen had. Die heb ik gevraagd en nu heb ik alleen af en toe een opvliegers. Dit is heel goed te doen.

26-10-2023 | Man | 54
Borstkanker
2jaar geleden borstkanker gekregen,borstbesparende operatie gehad ,daarna bestralingen ,daarna de eerste 3 maanden tamoxifen ,dat viel bar slecht ,geen controle meer over mijn eigen gedachten, en werdt er zeer neerslachtig van ,daarna overgegaan op anastrozol viel beter, Maar heb nu botontkalking pijn in de gewrichten veel moe en opvliegers, waren een poos weg maar hel[lees meer...]aas aan de orde van de dag,

23-08-2023 | Vrouw | 63
Borstkanker
Anastrozol samen met kalk tabletten en alendroninezuur vind ik geen goede combinatie. Na een half jaar gebruik is het nog worstelen met de bijwerkingen. Stoppen binnen 5 jaar heeft meer kans op terug keer. Goed eten en bewegen alleen is niet voldoende. Ik mis advies om de klachten te verminderen.

08-05-2023 | Vrouw | 69
Borstkanker
met anastrozol neiging om uit het raam te springen en huilbuien: ernstig depressief . Nu de zonder anastrozol gaat het duidelijk beter. Ik neem dit nooit meer ik ga liever met een normale stemming vroeger dood, dan 5 jaar ellende met dit medicament.!

04-04-2023 | Vrouw | 69
Borstkanker
Moet thier gauw vanaf, dit gaat niet goed. dramatische Eetbuien, gewichtstoename, slaap niet en het opvliegers. Ik denk er aan hiermee helemaal te stoppen.

16-03-2023 | Vrouw | 53
Borstkanker
Kerst 2020 ben ik geopereerd aan Dcis Melkgangkanker Ben geopereerd (borstbesparend) Omdat erg agressieve tumorcellen gevonden werden , is besloten ook 25 bestralingen te doen. En hormoontherapie werd voorgeschreven ter preventie Heb twee jaar Tamoxifen gebruikt met de nodige bijwerkingen Geen libido, stemmingswisselingen, gewrichtspijnen en stijfheid ( voelde me ouwe [lees meer...]oma) nb gewrichtspijnen heb ik Opgelost door ‘groenlipmossel te gebruiken Dat werkte erg goed, had ik veel baat bij Nu enkele weken geleden kreeg ik heftige bloedingen Terwijl ik al 2 jaar niet meer ongesteld ben Tamoxifen was op mijn baarmoeder geslagen ( wildgroei slijmvlies en poliepen Heb toen curretage gehad en onderzochte bleek gelukkig goedaardig Vrouwenarts stelde toen Voor te switchen naar Anostrozol Datmiddel had ik 6/7 dagen gebruikt, toen ik hoofdpijn kreeg , maar dat schreef ik toe aan weersverandering Na vier dagen milde hoofdpijn kreeg ik op mijn werk uitvalverschijnselen aan mijn linkeronderarm en hand In bed kon ik de slaap niet vatten… draaien en woelen Na wc bezoek begon mij hand spastisch samen Te trekken Net toen We besloten hadden naar eerste hulp te gaan, klapte ik weg, compleet KO Ook niet voelen aankomen 20-25 minuten weggeweest Met schok wakker, gedesoriënteerd en 5 man ambulance personeel om me heen In ziekenhuis werd na ct scan trombose in hoofd vastgesteld ( herseninfarct) waardoor ik heftige epileptische aanval heb gehad ‘out’ met schokken, open ogen, tong kapot gebeten. Ik, maar ook mijn man en kinderen die hier getuige van waren, vonden het echt een horrorervaring Neuroloog en revalidatiecentra vermoeden dat het met dit middel van doen heeft, internist durft die conclusie er niet aan te verbinden maar vindt het ook vreemd dat dit bij gebruik van paar dagen optreedt Omdat ik het ter preventie neem, laat ik het nu staan Geen haar op mijn hoofd, moet er niet aan denken het verder te slikken Middel staat niet in verhouding tot het doel Dan laat ze me maar twee jaar langer gewoon onderzoeken Zijn ze er, als er wat mocht zijn, toch weer op tijd bij. Het is zulke rotzooi Ik functioneer van geen kant Heb ik Er echt Niet voor over

13-10-2022 | Vrouw | 60
Borstkanker
Na een paar maanden bijwerkingen over

04-08-2022 | Vrouw | 54
Borstkanker
Ik reageer vooral vanwege het artikel want vrijwel al mijn bijwerkingen zijn al genoemd. Managen op bijwerkingen wordt niet gedaan! Ja, u komt wat aan (2 kg per maand), hoort er nu eenmaal bij. Depressief, ander pilletje. Oedeem, oh, nog een pilletje. Pijn, hoog uw fentanyl maar wat op. Verlies gevoel in je handen: we hebben over 3 maanden een nieuw telefonisch consult(was[lees meer...] Corona). Na wat drammen toch naar neuroloog en zelfde week nog geopereerd. Iets later en de zenuw was beschadigd geweest en ik had nooit mijn handen meer kunnen gebruiken. Oedeem uiteindelijk via het revalidatiecentrum met oedeemtherapeut "onder controle". Schildklier voorgoed naar de maan. Veel pijn en ellende zou te voorkomen zijn als er gemanaged wordt op bijwerkingen maar dat gebeurt niet. Geen onwil maar niemand herkend blijkbaar dingen buiten hun eigen specialisme.

04-01-2021 | Vrouw | 63
Borstkanker
Ik heb 5 jaar anastrazol gebruikt omdat de overlevingskans dan beter is dan met tamoxifen. Geen bijwerkingen gehad. Geen terugkeer van borstkanker na 5 jaar. AVL stelde voor om nog 5 jaar verder te slikken, maar de winst op overleving van 5 jaar tot 10 is maar 1 % extra. Dus ik ben gestopt. Ik drink wel een borreltje minder :)

10-12-2020 | Vrouw | 63
Borstkanker
In 2017 is er een kleine celafwijking in de linkerborst geconstateerd en operatief verwijderd. Gelukkig geen uitzaaiingen, dus alleen bestralingen en hormoontherapie in de vorm van Tamoxifen. Dat heb ik denk ik drie maanden geslikt maar ben al snel overgegaan op Anastrozol. Ik zou graag willen zeggen dat het helpt. Maar ik weet het niet. Ik ben niet meer de jongste, want 6[lees meer...]3 en welke klachten komen nou waardoor. Wie zal t zeggen. Sinds een paar weken heb ik zo’n pijn onder de bal van mijn voeten dat ik bijna niet meer kan lopen. Terwijl dat de sport is die ik het liefste doe. Sinds de kanker lijkt het alsof ik mijn lijf niet meer ken. Ik wil wel graag stoppen met de medicatie maar ben niet zo moedig geloof ik. Ik heb Anastrozol straks 3 jaren gebruikt. Dan de gebruiksvriendelijkheid. Is het erg moeilijk om een strip van bijvoorbeeld 30 dagen te maken zodat je de dagen erop kunt aangeven? Net zoals bij de anticonceptiepil?

24-11-2020 | Vrouw | 55
Borstkanker
De eerste 4 weken vielen de bijwerkingen nog mee, daarna begon het zich langzaam op te bouwen tot ik het punt bereikte na 3 maanden dat ik amper nog mijn veters kon strikken, amper normaal kon lopen en de hel dag door vreselijke pijn had in armen, benen, enkels, polsen en mijn kaak. Ben nu 3dagen gestopt en voel mij al 65% beter. Als ik dit 5 jaar moet volhouden ben ik ban[lees meer...]g dat ik mij met een rollator moet verplaatsen. Nog maar te zwijgen wat voor (chronische) schade je oploopt door deze troep te slikken. Ik heb eind 2018 een beiderzijdse amputatie ondergaan (rechts uit voorzorg), links geen uitzaaiingen, dus geen chemo en geen bestralingen. Mijn tumor was 1,2 cm, graad 1, en de grens voor anti-hormoontherapie ligt bij 1 cm. Ik zat dus 0,2 cm boven deze grens. Inmiddels heb ik bijna 2 jaar Tamoxifen geslikt met hangen en wurgen, en 3 maanden geleden overgestapt op Anastrozol. Ik ben 55 jaar, houd van lange fietstochten maken, hardlopen, wandelen, motorrijden, actieve vakanties (vaak met een klein tentje) dit alles ging dus niet meer. Ik vind de kwaliteit van leven zeeeer belangrijk, dus ik stop met de anti-hormoonbehandeling. Ik merk na 3 dagen al een heel groot verschil.

08-10-2020 | Vrouw | 59
Borstkanker
Mijn ervaring met Anastrozol is nog niet zo lang. Ik ben gestopt met Exemestaan omdat dat me depressief maakte. De effecten van Anastrozol moeten nog worden bekeken maar ik heb alle hoop. Ik ben gelukkig niet depressief en ik slik het ' pilletje ' met licht en liefde. Mijn haar valt wel uit en ik heb regelmatig spierpijn. Hier slik ik 'propolis ' voor wat enorm helpt. Ik g[lees meer...]a een ' Second Opinion ' aan bij DANIEL DEN HOED en ik heb alle hoop dat ik met de Anastrozol nog heel lang mag genieten van mijn leven. Ik heb een spondolese operatie achter de rug en mijn ruggenwervel, heup en schouderbladen zijn aangetast. Toch heb ik vertrouwen in nog lang leven. De operatie is uitstekend verlopen dus er is nog hoop!!!

02-07-2020 | Vrouw | 50
anastrozol (20mg)
Borstkanker
10 jaar geleden borstkanker ontdekt, na chirurgische ingreep chemo en bestralingen. Na behandeling een jaar lang eiwitten Herceptin ontvangen via het infuus en na een jaar over op hormoontabletten tamoxifen 1 maal daags. Daarnaast 1x in de 12 weken een lucrin injectie. Na 6 jaar overgestapt op de anastrazol tabletten de lucrin wordt nog steeds gegeven. Na 10 jaar ontdekkin[lees meer...]g van uitzaaiingen wederom behandeling met chemo en eiwitten ( hersentumor ) Nu 1x in de drie weken eiwit kuur 1x in de vier weken faslodex injecties en 1x in de twaalf weken 1 lucrin injectie

10-12-2019 | Vrouw | 58
Borstkanker
Heb het nu tweeënhalf jaar geslikt en was gedurende deze periode zeer apathisch, depressief, en gevoelloos vergeleken bij wie ik nu ben zonder deze medicijnen. Als experiment gestopt vanwege gewrichtsklachten, waardoor ik erachter kwam dat mijn vermeende psychische klachten puur door de hormonen kwamen. Ik voel me herboren en vind de psychische uitwerking die dit middel kw[lees meer...]am hebben schokkend: ik relateerde al mijn psychische klachten aan het omgaan met mijn ziekte, wat natuurlijk niet uit te vlakken is bij de tweede keer borstkanker, maar het grootste deel lag, merk ik nu, dus bij deze kuur!