Ervaringen met Anastrozol

anastrozol

hoofdpijn depressief moeite met slapen diarree bot pijn dunner wordend haar kortademigheid pijn in voeten spierpijn slaperigheid

Borstkanker (92 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

07-09-2015 | Vrouw | 60
Borstkanker
September 2014 is er borstkanker geconstateerd. Na een operatie en 16 bestralingen ben ik op voorschrift van de oncoloog Anastrozol Actavis gaan gebruiken. Al na één week gebruik ben ik met spoed opgenomen met een longembolie. Dit komt weliswaar zeer zelden voor en met gebruik van 5 bloedverdunners per dag is de kans op herhaling klein. Daarnaast ben ik, van nature een bl[lees meer...]ije vrouw, in een jaar tijd veranderd in een opvliegerige bitch die, soms zonder aanleiding, heel chagrijnig kan reageren. Stijf en stramheid over heel mijn lichaam kon er ook nog wel bij maar het meeste last heb ik van pijnlijke duimen. De weegschaal in nu nog in balans, want stoppen is niet zomaar een besluit. Maar toch.. nog vier jaar slikken zonder de garantie dat mijn borstkanker ook daadwerkelijk is verdwenen, is geen vooruitzicht waar ik heel blij mee ben of van wordt.

27-08-2015 | Vrouw | 68
Borstkanker
na operatie voor borstkanker, 20x bestraling, 6xchemo, na 3 maanden anastrozol er mee gestopt. bijwerkingen: stijve gewrichten, spierpijn armen en benen. opnieuw overgangs klachten en cts aan beide handen.

08-07-2015 | Vrouw | 57
Borstkanker
Na 2,5 jaar Tamoxifen kreeg ik Anastrozol voorgeschreven. Lotgenoten waren hier al eerder ontevreden over en terug gegaan naar Tamoxifen. Echter moest dit middel toch van oncoloog gaan gebruiken. Hij mag schijnbaar ook niet zelf beslissen wat hij zijn patiënten voorschrijft. De eerste maand dat ik Anastrozol gebruikte ging het goed maar gaandeweg komen er steeds meer bijwe[lees meer...]rkingen. Voortdurend dat gevoel wat ik vroeger had vóór de menstruatie, pijn in onderrug, buikpijn, diarree en obstipatie wisselen zich af, haaruitval, artrose verergerd, geheugen gaat zeer snel achteruit, kortom met mijn 57 jaar voel ik me wel 80 en heb weinig of geen energie meer.

24-04-2015 | Vrouw | 57
Borstkanker
Pijnlijke gewrichten, vingers, pols, ellebogen, knieën. Warme en stijve vingers, vooral 's nachts. Stap uit bed als een bejaarde. Af en toe spierpijn. Veel opvliegers. Best moe. Er is geen dag zonder één of meer van deze bijwerkingen.

22-12-2014 | Man | 74
Borstkanker
Vrouw 74 jaar, 2005 borstkanker geconstateerd,borstbesparende operatie gehad. 36 bestralingen gehad,verder geen medicatie geslikt,ik had 85% kans het niet meer terug te krijgen.Toch bleek na 6 jaar een uit zaaing te zitten in mijn long,operatief verwijderd,daarna 1jaar 3 wekelijks herceptin kuur+dagelijks Anastrozol accoord 1 mg. Last van slapeloosheid,pijnlijke spieren er[lees meer...]g stram sinds een jaar aardig depresief (veel huilen!)ik ben nooit eerder depresief geweest. Nu sinds 1/2 jaar last van vastklikkende ringvinger.Anastrozol accoord slik ik voor 5 jaar,moet nu nog een kleine 2 jaar slikken,weet niet of het nog verantwoord is om door te slikken. Ik zou graag willen weten,of al die klachten verdwijnen na stoppen met Anastrozol? Ook last van mijn voetzolen!

02-06-2014 | Vrouw | 57
Borstkanker
Ik slik sinds 1 jaar anastrozol....omdat mijn tumor hormoongevoelig bleek te zijn! bijwerkingen: ochtendstijfheid! voetje voor voetje de trap af! Kan ik mee leven! Verder last van triggerduim, gelukkig links! Waar ik het meest last van heb zijn mijn haar en nagels! Mijn haar lijkt wel dood, mijn nagels bladeren steeds af! De vraag is of dit veroorzaakt is door de vele[lees meer...] narcoses of door de anastrozol!!! Wat is wijsheid????

03-01-2014 | Vrouw | 50
Borstkanker
Sinds 1 jaar slik ik Anastrozol Activas, waarvan 3 maanden Anastrozol Accord, waarbij de bijwerkingen ernstiger waren dan de Anastrozol Activas. Tijdens deze 3 maanden viscapsules Omega3 geslikt. Na 2,5 maanden gestopt omdat ik hartkloppingen kreeg. Ik hoopte met de viscapsules de stijf- en stramheid op te kunnen heffen. Ten minste hier staat het om bekent. Gelukkig kreeg [lees meer...]ik van de apotheek weer Anastrozol Activas mee en zijn de bijwerkingen weer een stuk minder, maar het cumulatieve effekt begint me soms op te breken. Vermoeidheid die plotseling extra voelbaar in mijn benen is, krachtverlies in mijn handen, vaginale droogte die nu constant is, bij tijd en wijle gewoon suf en duf in mijn hoofd en manier van reageren. Door dit alles minder vertrouwen in mijn lichaam, mezelf en mijn funktioneren. Voel mij hierdoor soms down en reageer dan chagrijnig. Deze wjze van reageren neem ik mij vervolgens kwalijk. In het ziekenhuis zeggen ze dat er nieuwe ontwikkelingen zijn die 5 jaar Anstrozol voorschrijven. Deze is nu nog 3 jaar. Ik weet niet of ik opteer voor de verlenging van 2 jaar. Met vriendelijke groet, SdH

29-09-2013 | Vrouw | 53
Borstkanker
Nu 8 maanden slik ik de tablet Anastrozol 1mg van Accord, maar wat een nare bijwerkingen! veel last en pijn aan mn gewrichten, s"nachts tintelende handen, veel geknak geluiden aan mn gewrichten, en nu sinds een maand een vast klikkende duim, met daar bij zere handen, waarbij de kracht in mn handen ook afneemt.....Nu echt nadenken, of ik dit medicijn nog wel 4 en een half [lees meer...]jaar wil blijven slikken....maar misschien is de schade al aan gericht, ook al zal ik stoppen met dit medicijn? heeft iemand hier ervaring mee?

10-09-2013 | Vrouw | 55
anastrozol
Sinds ik borstkanker heb slik ik Anastrasol,heb veel bijwerkingen,o.a,30% botafbreuk,pijn in gewrichten en Karpaltunnelsyndroom bij een middelvinger. Slik ook antidepresiva,dat doe ik al 20 jaar want ik heb in mijn leven af en toe een depressie gehad en het is beter dat ik dat een beetje blijf slikken. Zelf heb ik het idee dat de hoeveelheid Anastrosol teveel voor me is [lees meer...]omdat ik een rustig persoon ben en dat de antidepresiva hier invloed op hebt. Wie heeft hier ervaring mee?

27-08-2012 | Vrouw | 48
Borstkanker
Kreeg Anastrozol als vervanger voor Tamoxifen. Had 1 actieve dag en daarna iets minder vermoeid dan met tamoxifen. Hartkloppingen, heel veel opvliegers, depressiviteit, slapeloosheid, gewrichtspijnen, geheugenprobelemen... ik ga het er nog eens met hem over hebben of dit echt wel zo'n goede oplossing is.

11-04-2012 | Vrouw | 65
Borstkanker
Ik slik nu zes maanden Anastrozol Sandoz en heb nu ontzettend veel last van een overgevoelige huid ik kan niet veel verdragen alles irriteerd wat ik aandoet. Kan iemand mij een op lossing daar voor geven ik drink 2liter water per dag eet geen scherp voetsel. zit niet in de zon. Wat is er aan te doen om er van af te komen. Ik hoop een reactie te krijgen.

28-01-2024 | Vrouw | 45
Borstkanker
Slikte het inmiddels 3 jaar en in overleg en op mijn verzoek 6 weken gestopt om te kijken of de klachten verminderen. Volgende week afspraak met oncoloog om te kijken of klachten zijn verminderd, omdat hij aangeeft dat het na 6 weken uit m'n systeem is. Echter geloof ik dat de schade al is aangericht en heb besloten zonder Anastrozol door te gaan om kwaliteit van leven te [lees meer...]verbeteren.

07-01-2024 | Vrouw | 70
Borstkanker
Ik slik.nog maar kort anastrozol. Ik ben ruim 70 en vraag me af of 5 jaar ellende en inboeten op.kwaliteit van leven opweegt tegen de effectiviteit die bij 70 plus vrouwe ook.nog eens niet onderzocht is. Ik bem.vreselijk.moe, kan weinig, val eind van de dag in slaap. Daarbij ook.nog emotioneel labiel en de hele dag hoofdpijn. Ik overweeg daarom.toch te stoppen

23-08-2023 | Vrouw | 63
Borstkanker
Anastrozol samen met kalk tabletten en alendroninezuur vind ik geen goede combinatie. Na een half jaar gebruik is het nog worstelen met de bijwerkingen. Stoppen binnen 5 jaar heeft meer kans op terug keer. Goed eten en bewegen alleen is niet voldoende. Ik mis advies om de klachten te verminderen.

08-05-2023 | Vrouw | 69
Borstkanker
met anastrozol neiging om uit het raam te springen en huilbuien: ernstig depressief . Nu de zonder anastrozol gaat het duidelijk beter. Ik neem dit nooit meer ik ga liever met een normale stemming vroeger dood, dan 5 jaar ellende met dit medicament.!

04-04-2023 | Vrouw | 69
Borstkanker
Moet thier gauw vanaf, dit gaat niet goed. dramatische Eetbuien, gewichtstoename, slaap niet en het opvliegers. Ik denk er aan hiermee helemaal te stoppen.