Ervaringen met Anastrozol

anastrozol

Borstkanker (91 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

03-05-2019 | Vrouw | 62
Borstkanker
Bij mij is in februari borstkanker geconstateerd. Laag-risicotumor, geen chemo, geen bestraling, in juni wsch. operatie. Middel werkt goed, tumoren zijn kleiner geworden. Aanvankelijk had ik geen klachten, maar nu bemerk ik dat mijn gewrichten en spieren pijnlijk worden en heb ik overgangsklachten, die ik nooit gehad heb (opvliegers). Ook heb ik last van vermoeidheid en ([lees meer...]lichte gewichtstoename). Ik gebruik dit middel nog maar pas, wat staat me nog te wachten? De klachten zijn wel aanvaardbaar.

18-01-2019 | Vrouw | 52
Borstkanker
Ernstige spier en gewrichtsstijfheid en artritis. Dit naast de normale overgangsklachten.

20-10-2017 | Man | 60
Borstkanker
Sinds 8 augustus met Anastrozol begonnen, in 1e instantie ging het wel goed maar als snel had ik opvliegers, en nu na ongeveer een maand vreselijke zere handen vooral in de nacht erg pijnlijk en voelt erg stijf aan. Ik wacht nu op de verpleegkundige wat we hier eventueel mee kunnen doen.

15-03-2017 | Vrouw | 55
Borstkanker
Ivm hormoongevoelige (grote) tumor heb ik na de amputatie, en voor de bestralingen, Tamoxifen voorgeschreven gekregen. Ik heb ruim 3 maanden 20 mg geslikt, dit is opgehoogd naar 40 mg aangezien het niet het gewenste resultaat gaf. Ook de 40 mg gaf dit niet en nu sinds 2 weken aan de Anastrozol. Hoelang duurt het voordat de evt bijwerkingen erbij komen, als dit al zo zal zi[lees meer...]jn? Ik heb alleen wel direct wat vaker een warmte aanvalletje, kan het (denk ik) geen opvlieger noemen. De normale overgang heb ik ook nergens last van gehad, dus wie weet. Maar op de gewrichtspijn zit ik uiteraard ook niet te wachten.

16-02-2017 | Vrouw | 50
Borstkanker
Ik heb ook het hele traject doorlopen na constateren van borstkanker. Operatie. Bestraling. Chemo. Immunotherapie en nu hormonen kuur. Eerst Tamoxifen 3 jaar en nu al 2 jaar Anastrazol. Door beide kuren veel aangekomen, maar vooral erg veel last van gewrichten. Er zijn dagen dat ik amper kan lopen door pijn in mijn gewrichten. Ook veel stemmingswisselingen en vermoeidheid.[lees meer...] Oncoloog had in het begin gezegd dat ik na 5 jaar door moest slikken maar laatste keer zei hij dat ik toch mag stoppen in april. Eindelijk klaar dan en hopelijk bijwerkingen ook.

26-01-2017 | Vrouw | 64
Borstkanker
de laatste maanden veel last van gewrichtspijnen, hoop dat dit na het gebruik zal verminderen. Ook vermoeidheid is een van de bijwerkingen. Ik heb het "geluk"dat ik na de borstamputatie geen chemo of bestraling nodig heb gehad, dus daar kan ik de vermoeidheid niet aan wijten. Mijn gewicht is behoorlijk toegenomen.

01-01-2017 | Vrouw | 67
Borstkanker
December 2013 hormoongevoelige borstkanker, operatie en daarna 25 x bestralingen en volgens mammaprint had ik hoge risico dus chemotherapie 8 x en ruim 2 jaar tamoxifen geslikt en weinig klachten, zo nu en dan opvliegers en gewichtstoename ..en nu sinds 1 december begonnen met anastrozol, merk ik nu dat ik veel meer spierpijnen heb en vermoeidheid..maar moet wel erbij zegg[lees meer...]en dat ik ook fibromyalgie heb..op 1 februari as word er eerst gewone foto,s gemaakt daarna dexa scan..ben benieuwd..is er geen ander medicijn dan anastrozol?

11-12-2016 | Vrouw | 68
Borstkanker
Ik ben een sportief actieve vrouw van 68 jaar. eind 2011 is er borstkanker geconstateerd, meteen aan de Anastrozol om de tumor kleiner te maken en het heeft haar werk gelukkig wel gedaan. Tijdens de bestralingen, Chemo's, borstsparende operatie, tijdelijke stops moeten inlassen. Sinds 2013 weer continu aan de Anastrozol pil. het is het enige medicijn dat ik gebruik nu pre[lees meer...]ventief, waarschijnlijk nog 2 jaar. Het is moeilijk om al mijn klachten die ik nu ondervind toe te schrijven aan het gebruik van Anastrozol. Borstkanker diagnose, behandeling en herstel kosten lichamelijk en emotioneel veel tijd van herstel. Rest verschijnselen van de diagnose, bestraling en de chemo zullen hier zeker onderdeel van uitmaken.

11-08-2016 | Vrouw | 70
Borstkanker
na borstsparende operatie en bestraling begonnen met tamoxifen, lichte bijwerkingen van spieren en gewrichten. na twee en een half jaar nu overgestapt naar anastozol. heel erg veel pijn in gewrichten vooral voeten en knieen. vermoeidheid, heb heel weinig energie. ben in 2 en een half jaar 10 kilo aangekomen. heb het meeste last van de stijfheid en pijn in mijn voeten.

10-08-2016 | Vrouw | 51
Borstkanker
In 2013 diagnose borstkanker, hele pakketje gekregen: borstsparende operatie, chemo, bestraling en hormoontherapie. Begonnen met tamoxifen en nu sinds enkele maanden anastrozol. De bijwerkingen van anastrozol zijn bij mij stijve pijnlijke vingers (Triggerfinger) en slaperigheid. Ik val achter m'n boeken in slaap, kan me dus niet concentreren en ook niet onthouden wat ik ge[lees meer...]lezen heb. Super vervelend, want ik doe een opleiding. Is er misschien iemand die ook deze klachten heeft en wat zou ik er tegen kunnen doen?

29-04-2016 | Vrouw | 55
Borstkanker
Na twee en een half jaar Tamoxifen waar ik de hele periode erge spierpijnen van ondervonden heb, is de overstap naar Anastrozol vlot verlopen. Enige merkbare bijwerking is de pijn in de voeten en handen. Ben nu negen maanden verder en naar mijn gevoel neemt de pijn nog steeds een beetje toe. Vervelend, maar is mee te leven. Na de tweede (jaarlijkse) dexascan voor de botdic[lees meer...]htheid wordt duidelijk of botontkalking is opgetreden. Om dat tegen te gaan slik ik kalktabletten en let ik op mijn voeding.

08-04-2016 | Vrouw | 61
Baarmoederkanker
juni 2015 baarmoeder sarcoom, 11 augustus operatie, 16-03-2016 opnieuw sarcoom.

15-01-2016 | Vrouw | 52

19-11-2015 | Vrouw | 75
Borstkanker
2 juni j.l. is nadat er kanker in mijn borst werd geconstateerd de borst verwijderd. Gelukkig geen uitzaaiingen en daardoor ook geen chemo en/of bestraling. De komende twee jaar zou ik tamoxifen moeten slikken, dit heb ik ruim 5 maanden gedaan maar daar kon ik absoluut niet tegen, slecht zicht, stemmingswisseling en zelfs suïcidale neigingen. In overleg met de artsen gesto[lees meer...]pt met tamoxifen en moet nu op anastrozol overstappen. De bijsluiter geeft nu niet zo'n vrolijk vooruitzicht, graag hoor/zie ik hoe jullie ervaring met dit medicijn is.

18-05-2015 | Vrouw | 48
Borstkanker
na in 2014 borstkanker behandeld te zijn voor borstkanker, chemo, amputatie en bestraling en herceptin kuur nu aan de anastrazol. Ik heb vooral last van verschrikkelijke stijfheid en ga weer naar de jeugdpuistjes, maar dan vooral in mijn haar of liever gezegd op mijn hoofd en die jeuken heel erg. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Ook gebruik ik glucosamine tegen de[lees meer...] stijfheid, maar helpt niet echt.

04-05-2015 | Vrouw | 55
Borstkanker
Ik ben 54 jaar, borstkanker gekregen hormoon gevoelig. Slik deze medicijnen nu 9 mnd en heb er wat bijwerking van: lichte hoofdpijn, veel pijn aan vingers, duim, enkels en heupen, vingers altijd de rest soms niet. Opvliegers heb ik bijna geen last, alleen slechte eetlust, maar of dat van de pillen komt weet ik niet.