Ervaringen met Anastrozol

Borstkanker (91 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

26-10-2023 | Man | 54
Borstkanker
2jaar geleden borstkanker gekregen,borstbesparende operatie gehad ,daarna bestralingen ,daarna de eerste 3 maanden tamoxifen ,dat viel bar slecht ,geen controle meer over mijn eigen gedachten, en werdt er zeer neerslachtig van ,daarna overgegaan op anastrozol viel beter, Maar heb nu botontkalking pijn in de gewrichten veel moe en opvliegers, waren een poos weg maar hel[lees meer...]aas aan de orde van de dag,

09-03-2018 | Man | 78
Borstkanker
Al snel nadat ik anastrozol ben gaan gebruiken begon met pijn onder bal van mijn voeten. Kwam plotseling heel heftig. Heb speciaal gezondheidszorg sandalen moeten kopen. Maar ik bracht nog niet het verband met het medicijn. Later kreeg ik pijn van bovenbeen naar knie met uitstraling en naar kuit alleen LINKS. Nu krij.g ik ontzettende pijn aan mijn Rechter knie, zodat ik [lees meer...]bijna niet meer kan lopen. Hiervoor gebruik in nu een spierpijnolie Shangan Lun.Dat helpt goed, maar ik moet het wel blijven gebruiken. .

20-10-2017 | Man | 60
Borstkanker
Sinds 8 augustus met Anastrozol begonnen, in 1e instantie ging het wel goed maar als snel had ik opvliegers, en nu na ongeveer een maand vreselijke zere handen vooral in de nacht erg pijnlijk en voelt erg stijf aan. Ik wacht nu op de verpleegkundige wat we hier eventueel mee kunnen doen.

22-12-2014 | Man | 74
Borstkanker
Vrouw 74 jaar, 2005 borstkanker geconstateerd,borstbesparende operatie gehad. 36 bestralingen gehad,verder geen medicatie geslikt,ik had 85% kans het niet meer terug te krijgen.Toch bleek na 6 jaar een uit zaaing te zitten in mijn long,operatief verwijderd,daarna 1jaar 3 wekelijks herceptin kuur+dagelijks Anastrozol accoord 1 mg. Last van slapeloosheid,pijnlijke spieren er[lees meer...]g stram sinds een jaar aardig depresief (veel huilen!)ik ben nooit eerder depresief geweest. Nu sinds 1/2 jaar last van vastklikkende ringvinger.Anastrozol accoord slik ik voor 5 jaar,moet nu nog een kleine 2 jaar slikken,weet niet of het nog verantwoord is om door te slikken. Ik zou graag willen weten,of al die klachten verdwijnen na stoppen met Anastrozol? Ook last van mijn voetzolen!

09-08-2012 | Man | 61
Borstkanker
Ook even een positief bericht. Ik heb geen enkele bijwerking gemerkt van Anastrozol.

14-01-2012 | Man | 51
anastrozol
Ik heb gevoeligehormoon borstkanker al 3 jaar gekregen en ik slik anastrozole 1 mg 1x per dag en ik last van slaaploosheid en heb altijd honger en ik opvliegen veel keren per dag en bijna elke dag erg hoofdpijn en bovendien ik Ben aangekomen bij 40 kg

09-11-2011 | Man | 51
Gevoeligehormoon borstkanker
Ik wist niet dat ik borstkanker gehad maar ik was afgevallen 10 kg kilogram na kilogram en ik was blij want ik kon gedragen maar het was niet een goede tekenen en opeens ik heb tijdens douchen een grote knobbiltje en snel heb ik naar mijn hiusarts gegaan en met verwijsbrief naar zkh gestuurd en het was gevoeligehormoon borstkanker envna eerste chemokuur ben ik ongesteld en[lees meer...] na chemokuur en radiotherapie en operatie voor mijn linker borst te verwijderen want het knoobiltje was heel groot en zij heeft all mijn lymefklieren verwijderen dus ik adviseer elke vrow om haar borsten te zelf conteleren enhaar gewicht ook zelf controleren als het is gedeeld . Ik heb anastrozol accord 1 mg geslikken al voor een jaar en voor 5 jaar aldus mijn internest in het zkh en geeft geen bijerkingen

09-11-2011 | Man | 51
Gevoeligehormoon borstkanker
Mijn internist heeft in zkh aramedix voorgeschrven en het was heel erg en kon ik niet mijn bed verlaten en daarna mijn apotheek heeft deze medicijn veranderet naar anastrozol accord 1mg,in het eerste was ik nog niet in de overgang dus tijdens stoppen aramedix ik was ongesteld voor de laateste keer in october vorig jaar en ik heb nu al een jaar anastrozol geslikken en voor [lees meer...]5jaar aldus mijn internist in het zkh en ik ben aangekomen van 85 naar 93kg en het is niet anastrozole bijwerking maar ik beweeg niet genoeg en ik heb niet twee litters water gedronken elke dag en ik heb veel keer per dag opvliegers en het kan overgangsklachten kunnen zijn en ik adviseieer elke vrouw die zelfde bijwerkingen om veel bewegen en veel water drinken en veel fruit en melk eten en drinken om te goed gezondheid hebben

06-11-2011 | Man | 51
Ik heb gevoeligehormoon borstkanker
Ik heb anastrozol al voor een jaar geslikken tegen gevoeligehormoon borstkanker en ik opvlieg veel keer per dag met overgewicht want ik beweeg niet genoeg maar mijn lichaam vocht vasthoudt en dat is niet anastrozole bijwerkingen want mijn schildklier te traag werking en ook ze zijn overgangsklachten dus ik heb nog 6 medcijnen 5per dag en 1 elke vier weken. Ik denk dat het[lees meer...] goed medicijn is tegen gevoeligehormoon borstkanker

28-01-2024 | Vrouw | 45
Borstkanker
Slikte het inmiddels 3 jaar en in overleg en op mijn verzoek 6 weken gestopt om te kijken of de klachten verminderen. Volgende week afspraak met oncoloog om te kijken of klachten zijn verminderd, omdat hij aangeeft dat het na 6 weken uit m'n systeem is. Echter geloof ik dat de schade al is aangericht en heb besloten zonder Anastrozol door te gaan om kwaliteit van leven te [lees meer...]verbeteren.

07-01-2024 | Vrouw | 70
Borstkanker
Ik slik.nog maar kort anastrozol. Ik ben ruim 70 en vraag me af of 5 jaar ellende en inboeten op.kwaliteit van leven opweegt tegen de effectiviteit die bij 70 plus vrouwe ook.nog eens niet onderzocht is. Ik bem.vreselijk.moe, kan weinig, val eind van de dag in slaap. Daarbij ook.nog emotioneel labiel en de hele dag hoofdpijn. Ik overweeg daarom.toch te stoppen

09-11-2023 | Vrouw | 65
Borstkanker
Eerst kreeg ik Anastrozol accord. Na 5 dagen zag ik bont en had veel jeuk. Netelroos. Op internet had ik gelezen dat Anastrozol PCH minder bijwerkingen had. Die heb ik gevraagd en nu heb ik alleen af en toe een opvliegers. Dit is heel goed te doen.

23-08-2023 | Vrouw | 63
Borstkanker
Anastrozol samen met kalk tabletten en alendroninezuur vind ik geen goede combinatie. Na een half jaar gebruik is het nog worstelen met de bijwerkingen. Stoppen binnen 5 jaar heeft meer kans op terug keer. Goed eten en bewegen alleen is niet voldoende. Ik mis advies om de klachten te verminderen.

08-05-2023 | Vrouw | 69
Borstkanker
met anastrozol neiging om uit het raam te springen en huilbuien: ernstig depressief . Nu de zonder anastrozol gaat het duidelijk beter. Ik neem dit nooit meer ik ga liever met een normale stemming vroeger dood, dan 5 jaar ellende met dit medicament.!

04-04-2023 | Vrouw | 69
Borstkanker
Moet thier gauw vanaf, dit gaat niet goed. dramatische Eetbuien, gewichtstoename, slaap niet en het opvliegers. Ik denk er aan hiermee helemaal te stoppen.

16-03-2023 | Vrouw | 53
Borstkanker
Kerst 2020 ben ik geopereerd aan Dcis Melkgangkanker Ben geopereerd (borstbesparend) Omdat erg agressieve tumorcellen gevonden werden , is besloten ook 25 bestralingen te doen. En hormoontherapie werd voorgeschreven ter preventie Heb twee jaar Tamoxifen gebruikt met de nodige bijwerkingen Geen libido, stemmingswisselingen, gewrichtspijnen en stijfheid ( voelde me ouwe [lees meer...]oma) nb gewrichtspijnen heb ik Opgelost door ‘groenlipmossel te gebruiken Dat werkte erg goed, had ik veel baat bij Nu enkele weken geleden kreeg ik heftige bloedingen Terwijl ik al 2 jaar niet meer ongesteld ben Tamoxifen was op mijn baarmoeder geslagen ( wildgroei slijmvlies en poliepen Heb toen curretage gehad en onderzochte bleek gelukkig goedaardig Vrouwenarts stelde toen Voor te switchen naar Anostrozol Datmiddel had ik 6/7 dagen gebruikt, toen ik hoofdpijn kreeg , maar dat schreef ik toe aan weersverandering Na vier dagen milde hoofdpijn kreeg ik op mijn werk uitvalverschijnselen aan mijn linkeronderarm en hand In bed kon ik de slaap niet vatten… draaien en woelen Na wc bezoek begon mij hand spastisch samen Te trekken Net toen We besloten hadden naar eerste hulp te gaan, klapte ik weg, compleet KO Ook niet voelen aankomen 20-25 minuten weggeweest Met schok wakker, gedesoriënteerd en 5 man ambulance personeel om me heen In ziekenhuis werd na ct scan trombose in hoofd vastgesteld ( herseninfarct) waardoor ik heftige epileptische aanval heb gehad ‘out’ met schokken, open ogen, tong kapot gebeten. Ik, maar ook mijn man en kinderen die hier getuige van waren, vonden het echt een horrorervaring Neuroloog en revalidatiecentra vermoeden dat het met dit middel van doen heeft, internist durft die conclusie er niet aan te verbinden maar vindt het ook vreemd dat dit bij gebruik van paar dagen optreedt Omdat ik het ter preventie neem, laat ik het nu staan Geen haar op mijn hoofd, moet er niet aan denken het verder te slikken Middel staat niet in verhouding tot het doel Dan laat ze me maar twee jaar langer gewoon onderzoeken Zijn ze er, als er wat mocht zijn, toch weer op tijd bij. Het is zulke rotzooi Ik functioneer van geen kant Heb ik Er echt Niet voor over