Ervaringen met Anastrozol

anastrozol

hoofdpijn depressief moeite met slapen diarree bot pijn dunner wordend haar kortademigheid pijn in voeten spierpijn slaperigheid

Borstkanker (92 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

28-01-2024 | Vrouw | 45
Borstkanker
Slikte het inmiddels 3 jaar en in overleg en op mijn verzoek 6 weken gestopt om te kijken of de klachten verminderen. Volgende week afspraak met oncoloog om te kijken of klachten zijn verminderd, omdat hij aangeeft dat het na 6 weken uit m'n systeem is. Echter geloof ik dat de schade al is aangericht en heb besloten zonder Anastrozol door te gaan om kwaliteit van leven te [lees meer...]verbeteren.

07-01-2024 | Vrouw | 70
Borstkanker
Ik slik.nog maar kort anastrozol. Ik ben ruim 70 en vraag me af of 5 jaar ellende en inboeten op.kwaliteit van leven opweegt tegen de effectiviteit die bij 70 plus vrouwe ook.nog eens niet onderzocht is. Ik bem.vreselijk.moe, kan weinig, val eind van de dag in slaap. Daarbij ook.nog emotioneel labiel en de hele dag hoofdpijn. Ik overweeg daarom.toch te stoppen

23-08-2023 | Vrouw | 63
Borstkanker
Anastrozol samen met kalk tabletten en alendroninezuur vind ik geen goede combinatie. Na een half jaar gebruik is het nog worstelen met de bijwerkingen. Stoppen binnen 5 jaar heeft meer kans op terug keer. Goed eten en bewegen alleen is niet voldoende. Ik mis advies om de klachten te verminderen.

08-05-2023 | Vrouw | 69
Borstkanker
met anastrozol neiging om uit het raam te springen en huilbuien: ernstig depressief . Nu de zonder anastrozol gaat het duidelijk beter. Ik neem dit nooit meer ik ga liever met een normale stemming vroeger dood, dan 5 jaar ellende met dit medicament.!

04-04-2023 | Vrouw | 69
Borstkanker
Moet thier gauw vanaf, dit gaat niet goed. dramatische Eetbuien, gewichtstoename, slaap niet en het opvliegers. Ik denk er aan hiermee helemaal te stoppen.

16-03-2023 | Vrouw | 53
Borstkanker
Kerst 2020 ben ik geopereerd aan Dcis Melkgangkanker Ben geopereerd (borstbesparend) Omdat erg agressieve tumorcellen gevonden werden , is besloten ook 25 bestralingen te doen. En hormoontherapie werd voorgeschreven ter preventie Heb twee jaar Tamoxifen gebruikt met de nodige bijwerkingen Geen libido, stemmingswisselingen, gewrichtspijnen en stijfheid ( voelde me ouwe [lees meer...]oma) nb gewrichtspijnen heb ik Opgelost door ‘groenlipmossel te gebruiken Dat werkte erg goed, had ik veel baat bij Nu enkele weken geleden kreeg ik heftige bloedingen Terwijl ik al 2 jaar niet meer ongesteld ben Tamoxifen was op mijn baarmoeder geslagen ( wildgroei slijmvlies en poliepen Heb toen curretage gehad en onderzochte bleek gelukkig goedaardig Vrouwenarts stelde toen Voor te switchen naar Anostrozol Datmiddel had ik 6/7 dagen gebruikt, toen ik hoofdpijn kreeg , maar dat schreef ik toe aan weersverandering Na vier dagen milde hoofdpijn kreeg ik op mijn werk uitvalverschijnselen aan mijn linkeronderarm en hand In bed kon ik de slaap niet vatten… draaien en woelen Na wc bezoek begon mij hand spastisch samen Te trekken Net toen We besloten hadden naar eerste hulp te gaan, klapte ik weg, compleet KO Ook niet voelen aankomen 20-25 minuten weggeweest Met schok wakker, gedesoriënteerd en 5 man ambulance personeel om me heen In ziekenhuis werd na ct scan trombose in hoofd vastgesteld ( herseninfarct) waardoor ik heftige epileptische aanval heb gehad ‘out’ met schokken, open ogen, tong kapot gebeten. Ik, maar ook mijn man en kinderen die hier getuige van waren, vonden het echt een horrorervaring Neuroloog en revalidatiecentra vermoeden dat het met dit middel van doen heeft, internist durft die conclusie er niet aan te verbinden maar vindt het ook vreemd dat dit bij gebruik van paar dagen optreedt Omdat ik het ter preventie neem, laat ik het nu staan Geen haar op mijn hoofd, moet er niet aan denken het verder te slikken Middel staat niet in verhouding tot het doel Dan laat ze me maar twee jaar langer gewoon onderzoeken Zijn ze er, als er wat mocht zijn, toch weer op tijd bij. Het is zulke rotzooi Ik functioneer van geen kant Heb ik Er echt Niet voor over

24-11-2020 | Vrouw | 55
Borstkanker
De eerste 4 weken vielen de bijwerkingen nog mee, daarna begon het zich langzaam op te bouwen tot ik het punt bereikte na 3 maanden dat ik amper nog mijn veters kon strikken, amper normaal kon lopen en de hel dag door vreselijke pijn had in armen, benen, enkels, polsen en mijn kaak. Ben nu 3dagen gestopt en voel mij al 65% beter. Als ik dit 5 jaar moet volhouden ben ik ban[lees meer...]g dat ik mij met een rollator moet verplaatsen. Nog maar te zwijgen wat voor (chronische) schade je oploopt door deze troep te slikken. Ik heb eind 2018 een beiderzijdse amputatie ondergaan (rechts uit voorzorg), links geen uitzaaiingen, dus geen chemo en geen bestralingen. Mijn tumor was 1,2 cm, graad 1, en de grens voor anti-hormoontherapie ligt bij 1 cm. Ik zat dus 0,2 cm boven deze grens. Inmiddels heb ik bijna 2 jaar Tamoxifen geslikt met hangen en wurgen, en 3 maanden geleden overgestapt op Anastrozol. Ik ben 55 jaar, houd van lange fietstochten maken, hardlopen, wandelen, motorrijden, actieve vakanties (vaak met een klein tentje) dit alles ging dus niet meer. Ik vind de kwaliteit van leven zeeeer belangrijk, dus ik stop met de anti-hormoonbehandeling. Ik merk na 3 dagen al een heel groot verschil.

10-12-2019 | Vrouw | 58
Borstkanker
Heb het nu tweeënhalf jaar geslikt en was gedurende deze periode zeer apathisch, depressief, en gevoelloos vergeleken bij wie ik nu ben zonder deze medicijnen. Als experiment gestopt vanwege gewrichtsklachten, waardoor ik erachter kwam dat mijn vermeende psychische klachten puur door de hormonen kwamen. Ik voel me herboren en vind de psychische uitwerking die dit middel kw[lees meer...]am hebben schokkend: ik relateerde al mijn psychische klachten aan het omgaan met mijn ziekte, wat natuurlijk niet uit te vlakken is bij de tweede keer borstkanker, maar het grootste deel lag, merk ik nu, dus bij deze kuur!

09-06-2019 | Vrouw | 54
anastrozol (1mg)
Ik heb deze medicatie nog maar 2 weken gebruikt om te zien hoe ik er op reageer. Ging eerst goed. Tot dat ik plotseling vanaf mijn heupen naar mijn voeten, behoorlijk ging tintelingen kreeg . Was er erg beroerd van . Later mijn rechter onderbeen tintelingen en doof tot geen gevoel meer. Rechterhand tintelingen. Ben er mee gestopt dit wil ik niet. Zit weer op de Tamoxif[lees meer...]en

10-04-2019 | Vrouw | 60
Borstkanker
Vreselijk zware medicatie waarbij ik mij afvraag of het wel toegevoegde waarde heeft om dit paardenmiddel 5 jaar te slikken.

17-12-2018 | Vrouw | 55
Borstkanker
Elke dag opnieuw moet ik pijnstillers slikken om de dag door te komen. Ik neem anastrozole sinds iets meer dan een jaar. Opvliegers, gewrichtspijn, stijfheid in handen, benen heupen....

26-10-2018 | Vrouw | 59
Borstkanker
Na 3 jaar tamoxifen ben ik op advies van de specialist overgestapt naar Anastrosol. Langzaam aan merkte ik meer algemene lichamelijke stijfheid. Het begon met een triggervinger: mijn duim kon niet meer buigen. Hiervoor heb ik een spuit gehad. Daarna meer last van voeten, enkels, heupen, rug en handen. Na 3 maanden begon het me in mijn functioneren te belemmeren. En na 4 m[lees meer...]aand waren de klachten zo heftig, ik kon bijna niet meer lopen!, dat ik me ziek gemeld heb op mijn werk. In overleg met de specialist ben ik toen gestopt met de anastrosol en weer verder met tamoxifen . Wat mij opviel, was dat de gewrichten waar ik in het verleden ook last van heb gehad: slijmbeursontsteking in de heup, enkelfractuur, problemen met SI gewricht, de heftigste klachten geven.

03-10-2018 | Vrouw | 55
Borstkanker
Ik neemt anastrozole sinds 1 jaar en de bijwerkingen zijn zo zwaar..... Ik weet niet of ik nog 4 jaar op deze manier wil leven!

09-03-2018 | Man | 78
Borstkanker
Al snel nadat ik anastrozol ben gaan gebruiken begon met pijn onder bal van mijn voeten. Kwam plotseling heel heftig. Heb speciaal gezondheidszorg sandalen moeten kopen. Maar ik bracht nog niet het verband met het medicijn. Later kreeg ik pijn van bovenbeen naar knie met uitstraling en naar kuit alleen LINKS. Nu krij.g ik ontzettende pijn aan mijn Rechter knie, zodat ik [lees meer...]bijna niet meer kan lopen. Hiervoor gebruik in nu een spierpijnolie Shangan Lun.Dat helpt goed, maar ik moet het wel blijven gebruiken. .

26-07-2017 | Vrouw | 65
Borstkanker
Zeer veel pijn ruggengraat en botten, slapte in handen en benen en erg veel opvliegers. Haast niet uit te houden en last van reumatische artritish pijn aanvallen cijfer 10.

27-11-2016 | Vrouw | 87
Osteoporose/botontkalking
Ik kan haast niet meer lopen