Exemestaan

exemestaan

Borstkanker (14 meningen)

05-04-2019

Borstkanker

Twee weken na de start hevige diarree. Loperamide heeft geen effect..
06-06-2018

Borstkanker

Binnen 1 week na de start had ik griepachtige klachten, moe, lichte koorts, stijve spieren, hoofdpijn, algehele malaise. Na 2 weken had ik dagelijks meerdere malen heftige diarree en viel ik in een week tijd ruim 6 kilo af. Dacht griep/buikgriep te hebben tot mijn buik enorm gespannen werd alsof ik hoogzwanger was. Heb mijn oncoloog gebeld om te mogen stoppen. Het lab liet[lees meer...] torenhoge leverfunctiestoornissen zien en de CT een enorm vergrootte lever die alsmaar erger werden. De oncologen dachten dat mijn borstkanker dit deed en zijn een zware chemokuur gestart tot het punt dat de medische staf mij opgaf en vertelde dat ik binnen 3-4 weken zou overlijden. Ben doodziek geweest gedurende een half jaar, maar gelukkig ben ik de hepatitis en de chemo doorgekomen en voel ik me nu weer prima. Mijn lever functioneert weer normaal en ook de grootte is weer zoals het hoort. De bijwerking Hepatitis bij exemestaan is zeldzaam, maar het komt dus echt voor. Mijn advies: blijf alert op uw eigen lichaam. Wacht niet af, maar wees actief betrokken in uw behandeling.
21-11-2017

Borstkanker

Na 2,5 jaar tamoxifengebruik kreeg ik anastrozol. Ik kreeg pijnlijke spieren, botten en kramp in benen en armen. Verder lichte hoofdpijn, opvliegers en hartkloppingen. In overleg met oncoloog gestart met Exemestaan CF 25 mg sinds een paar weken. Het gaat beter. Iets minder last van kramp en iets minder last van mn botten en spieren, minder hoofdpijn en minder opvliegers. M[lees meer...]ijn hartkloppingen veregeren. Mijn oncoloog zegt dat het niet van deze en de vorige medicatie komt. Het staat ook niet in de bijsluiter, maar ik kreeg het toen ik met de anastrozol startte. Ik ben benieuwd of anderen dit ook kregen.
24-07-2017

13-03-2017

Borstkanker

Ik slik deze nu een paar maanden na stoppen van anastrozol. Ik heb een dexa scan gehad en kwam uit dat ik ernstige botontkalking heb, de slechtste score... was ik best van geschrokken. Dus nu extra medicatie gehad, maar exemestaan is niet gunstig voor mij. Dus overleg met oncoloog met osteoporose arts, ik moet toch met exemestaan doorgaan, omdat anders de kans is dat borst[lees meer...]kanker snel terugkomt... pfffff...
23-02-2017

Borstkanker

Eerst 2.5 jaar tamoxifen 40 mgr. Geen probleem toen over op anastrazol in toenemende mate erge pijn in mijn benen, gewrichten en spieren. Vervolgens diverse fabrieksmerken uitgeprobeerd en tot slot over op exemestaan. Ik ben voorzichtig optimistisch, het lopen gaat stukken beter, ben er nog niet maar gaat komen. Zo houd ik het wel vol. Raad het ieder aan, probeer eerst div[lees meer...]erse soorten uit voordat je overweegt om te stoppen.
20-05-2016

Borstkanker

Na twee jaar tamoxifen heb ik eerst anastrozol en letrozol gebruikt. De bijwerkingen waren heel erg met name de gewrichtspijn zorgde voor slapeloze nachten. 's Ochtends had ik vaak hoofdpijn. Neem nu 4 weken exemestaan en het valt nog mee. Meestal kun je na 3 maanden wat zeggen en de klachten nemen met de duur van het medicijngebruik toe. Helaas.
06-05-2016

Borstkanker

na anastrozol, tamoxifen die niet zoveel meer deed, nu dan aan de exemestaan. Geen idee of het gaat werken..
31-07-2015

Borstkanker

Tamoxifen als eerste gebruikt: was een verschrikking: van stabiel persoon veranderd in zeer labiel. Daarna anastrazol: al veel beter qua labiliteit. Maar met Exemestaan geen labiliteit meer. Wel wat gezwollen handen en voeten, maar kan ook komen doordat er veel lymfeklieren (okseltoilet) zijn verwijderd.
28-07-2014

Borstkanker

Ik gebruikte eerst 1 jaar Tamoxifen.Nu slik ik Exemestaan.Wat ik echt vreselijk vind is de pijnen in mijn benen.Ik kan niet zeggen of het de spieren of botten zijn.Als ik even in een stoel heb gezeten kan ik bijna niet meer van de zitstand in een staanhouding komen.Zo vreselijke pijn aan de zijkant van mijn benen knieen.Soms overweeg ik om er mee te stoppen maar durf het n[lees meer...]iet bang dat de kanker weer terug komt.Zijn er mensen die dit ook hebben??
23-02-2014

Borstkanker

na een paar weken, heb ik veel last van de maag, geen trek in eten, rommelen, oprispingen, volgevoel en wat misselijk, verder niet zoveel last, opvliegers valt mee
04-02-2014

Borstkanker

Na slechte ervaringen met tamoxifen op advies van de specialist over gestapt op exemestaan. Van eerstgenoemde werd ik erg depressief. Ik zat reeds slecht in mijn vel; in een uitgebluste relatie na 39 jaar huwelijk, borstkanker, die na 15 jaar weer de kop op stak; geen al te beste relatie met schoondochters, terwijl de relatie met zonen heel hecht was en onvoldoende afleid[lees meer...]ing om positieve energie uit te halen. De effecten van de tabletten hieraan toegevoegd, voelde ik me bijna suïcidaal depressief. Inmiddels gebruik ik exemestaan. Na ruim een week keren dezelfde depressieve klachten terug. Daarbij voel ik me af en toe ook "hyper". Zijn er medegebruikers die deze klachten herkennen? Is dit mijn voorland voor de komende 5 jaar? Als dit zo is, overweeg ik te stoppen, want dit houd ik geen 5 jaar vol. Het effect kan ik niet beoordelen in deze fase, maar ik voel me niet gelukkig in ieder geval...
06-01-2014

Borstkanker

2009 kreeg ik borstkanker, na operatie bestralingen en chemo. Toen tamoxifen. Na 1 jaar opnieuw andere borst kanker, operatie en bestralingen. (tamoxifen heeft niet goed gewerkt of ik had gewoon pech) Toen Femara waar ik erge botpijn van had. Overgegaan op exemestaan. Ik gebruik exemestaan vanaf 2-2-2012. Bijwerkingen soms pijnlijke gewrichten wat goed te verdragen is. W[lees meer...]el veel last van stijve en stramme spieren in de benen, vooral als ik lang gezeten heb. Verder last van vermoeidheid en depressief gevoel. Dit uit zich in nergens zin in hebben. Ik vraag me af of er meer personen zijn met deze bijwerkingen.
27-11-2013

Borstkanker

In 2011 geopereerd aan borstkanker, borstamputatie, geen uitzaaiigen. Begonnen met tamoxifen. Na 3 maanden trombose en longembolie opgelopen. Moest onmiddelijk stoppen met tamoxifen. Over op Arimidex, kreeg hier zeer pijnlijke peesontstekingen van. Na 2 maanden pauze over op Exemestaan. Ben hier zeer tevreden over. Geen vermoeidheidsklachten meer. Alleen lichte klachten,[lees meer...] duizeligheid en stijfheid.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum