Ervaringen met Letrozol

letrozol

vermoeidheid spierpijn chronische vermoeidheid krachtverlies in armen en handen prikkelbaarheid slapeloosheid ontsteking in de mond opvliegers verminderde eetlust gewrichtspijn

Borstkanker (65 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

22-04-2015 | Vrouw | 56
Borstkanker
Ik ben 56 jaar en er is in Mei 2012 borstkanker geconstateerd. Ik heb 16 bestralingen gehad, ook heb ik 6 keer een TAC chemokuur gehad. Daarna heb ik 2 en een half jaar Tamoxifen geslikt. Nu ben ik vanaf januari aan de letrozol. Ik vind het een enorme impact hebben, vooral mijn tenen hebben een niet goed beschrijvend gevoel, het opstaan 's ochtends is heel verschillen[lees meer...]d. Ik ben gelukkig niet meer zo emotioneel. Soms denk ik, ik stop er mee, ik weet niet of het effect heeft.

19-04-2015 | Vrouw | 67
Borstkanker
In oktober heb ik vijf jaar hormonen geslikt (twee jaar tamoxifen, 3 jaar letrozol) en wil er dan mee stoppen. Ik heb last van bijna alle bijwerkingen op de bijsluiter, waarbij de gewrichtsklachten en het chronisch hoesten het ergste zijn. (dat laatste weet ik niet zeker, maar er is geen andere oorzaak gevonden). Ik zou graag willen weten,of je je weer beter voelt, nadat j[lees meer...]e gestopt bent en hoelang het duurt, tot je dat merkt.

19-03-2015 | Vrouw | 51
Borstkanker
Kreeg in 2012 borstkanker, operatie chemo bestralingen, toen tamoxifen. veel bijwerkingen, met overleg oncoloog even gestopt, voelde mij veel beter, maar oncoloog wilde toch andere soort proberen. paar maanden weer geslikt, maar weer erge bijwerkingen en weer gestopt preventief eierstokken en eileiders eruit laten halen en voelde mij daarna weer lekker in mijn vel en ging [lees meer...]het lichamelijk ook weer een heel stuk beter. met controle bij oncoloog wilden zii dat ik nog een keer de letrozol ging proberen, nu weer half jaar verder, gewrichtspijnen, rug, schouderpijn, enorme dikke buik, buikpijnen, vocht, erge droogheid, stemmingswisselingen. na overleg met dokter, morgen echo van mijn buik en na de uitslag gesprek met oncoloog. sorry maar ik ga hier niet mee verder en dat voor 2 procent minder kans, ik wil me verder in het leven nog wel een beetje goed voelen en ik weet dat ik straks weer lekker in mijn vel zit met vele minderen klachten. wou dit even delen met jullie, ze kunnen ook geen garantie geven voor het uitblijven van de kanker met letrozol. ken ook mensen die het gebruikten en hebben het ook terug, ook ik vond het eng om te stoppen, heb mijn ouders en broer aan kanker verloren, maar ik laat het jullie nog weten als ik bij de oncoloog ben geweest.

12-03-2015 | Vrouw | 72
Borstkanker
Zelfconstatering van knobbel (4 maanden van landelijk borstonderzoek, toen niets aan de hand?). Daarna borstsparende operatie en 12 bestralingen. Mee gedaan aan een Amerikaanse test, die is losgelaten op de tumor en daaruit bleek dat ik geen chemo nodig had. Bij de botscan bleek dat ik tegen het randje van de botontkalking zat. Gezien mijn leeftijd (72)krijg ik buiten de c[lees meer...]alcium tabletten met vitamine D, ook nog een halfjaarlijkse injectie Prolia 60mg.Na een jaar later weer een botscan en daaruit bleek dat de botdichtheid was toegenomen, dus daar gaan we nog mee door. Het schijnt een wonder te zijn maar ik heb geen bijwerkingen van de bestraling gehad. Heb als oproeper gewoon doorgewerkt als vrachtwagen(kleine)chauffeur, ben niet moe geweest en de huid bleef mooi.Bij het gebruik van Letrozol heb ik ook geen erge bijwerkingen. Blijf nog steeds op hetzelfde gewicht (62) geen spierpijn of botpijn en geen opvliegers, maar die had ik vroeger ook niet.

25-01-2015 | Vrouw | 51
Borstkanker
Na een borstbesparende operatie en lymfetoilet, 26 bestralingen en chemo slik ik nu sinds februari 2013 letrozol. Ik ben ruim 10 kilo aangekomen, voor het eerst in mijn leven depressief, ik heb osteopenie (voorloper van osteoperose) daar krijg ik inmiddels medicatie voor, voor mijn depressie word ik behandeld, en de kilo's zijn eraan gekomen omdat ik door de letrozol op n[lees meer...]iet natuurlijke wijze in de overgang ben geraakt. De tamoxifen, daar reageerde ik ook slecht op, het enige wat mij op de been houdt is dat ik ook een ander verhaal te horen had kunnen krijgen bij de oncoloog... Dat neemt niet weg dat ik elk dag opsta met een rotgevoel, maar dat is over 4 jaar voorbij.. Kanker is een ziekte waarvan je blij mag zijn dat men er op tijd bij is geweest...Het had ook anders af kunnen lopen, dan had ik niks meer hoeven te klagen, simpelweg omdat ik het niet meer zou kunnen..

05-09-2014 | Vrouw | 62
Borstkanker
Sinds april 2014 slik ik dit anti-hormoon-tablet. Vervelende bijwerkingen zijn gewrichtsklachten, zoals: tenen, enkels, knieën, heupen, handen. Verder veel last van vocht vasthouden in enkels en handen. Gewichtstoename. Als ik een poosje gezeten of gelegen heb, kom ik moeizaam overeind en de 1e passen zijn als die van een 80 jarige.

14-02-2014 | Vrouw | 65
Borstkanker
Score bij stap 2 is niet goed te geven omdat effectiviteit na de operatieve ingreep (borstbesparende operatie en daarna bestraling) alleen op lange termijn is te meten. De bijwerkingen bestaan bij mij uit opvliegers; niet ernstig maar wel regelmatig vervelend. Ik heb in enige mate gewrichtsklachten maar die zou ik gelet op mijn leeftijd (65 jaar) ook zonder gebruik van [lees meer...]dit medicijn hebben. Bij een informatiebijeenkomst over hormoontherapie werd verteld dat fyto oestrogenen de werking van letrozol nadelig kunnen beïnvloeden. Omdat wij nogal veel sojaproducten waar deze oestrogenen in voorkomen, gebruikten werd door een arts geadviseerd dit gebruik toch wat terug te brengen. De vraag blijft echter welke hoeveelheid van het gebruik van soja nadelige invloed heeft op de werking van letrozol. Ik blijf in elk geval voorlopig voorzichtig hiermee.

30-01-2014 | Vrouw | 56
Borstkanker
Na tamoxifen 2,5 jr gebruikt. Uitzaaiingen in botten. Letrozol gekregen voor afremming. Af en toe spierpijn verder geen bijwerkingen. Na 3mnd stilstand van tumormarker in bloed.