Ervaringen met Lucrin

opvliegers opgezette buik

Endometriose (60 meningen)
Prostaatkanker (9 meningen)
Borstkanker (5 meningen)
Onvruchtbaarheid vrouw (1 mening)

Tamoxifen (267 meningen)
Femara (100 meningen)
Anastrozol (97 meningen)
Zoladex (93 meningen)
Letrozol (71 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

25-09-2021 | Vrouw | 46
Endometriose
Op voorbereiding op een zware gecompliceerde operatie met endometriose, waarbij baarmoeder en eierstokken verwijderd wordt en endometriose in en op mijn darm en blaas. Spuit ik zelf de lucrin. Ik had het altijd steenkoud maar nu heb ik het qua temp. prima. Ik val af maar weet niet of het alleen door de Lucrin komt. Geen opvliegers geen emotie bui zoals bij Zoladex! Vagina[lees meer...]le droogheid maar dat is goed op te lossen. Ik gebruik het nu 4 maanden. Dit is super heb nergens geen last van misschien dat ik hierdoor mijn operatie kan uitstellen tot dat ik in de overgang ga (46 jaar).

21-08-2021 | Vrouw | 30
Endometriose
Om een heel lang verhaal redelijk kort te maken, ben ik nu bijna op de helft van de kuur lucrin ivm endometriose. Het is een kuur van een halfjaar en het is best wel heftig. Eindelijk het menstrueren stop gekregen na heel veel hormonen. En de pijn hebben we kunnen onderdrukken, maar komt soms toch weer te voorschijn ( voornamelijk zere onderrug en onderbuik, wordt ook wa[lees meer...]rm en straalt pijn uit maar niet zo ernstig als voor de lucrin). Dus ja het werkt redelijk goed, maar ben er wel een heel ander mens door. Mn leven staat echt wel op z'n kop, en ook mn baan kwijt. Heb gelukkig super lieve mensen om mij heen, lieve man en een mooie dochter van 3 jaar (wondertje) en veel praten en uithuilen doet mij er doorheen slepen. En bij jezelf maar denken dat deze bijwerkingen ook weer weg gaan na de behandeling. Maar makkelijk is het zeker niet, zit echt vaak met mij zelf in de knoop. Iedereen heel veel sterkte gewenst!

04-01-2021 | Vrouw | 52
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Leeftijd 52 jaar. Start juni 2019. Was nog niet in de overgang en had zeer heftige onregelmatige menstruatie die de kwaliteit van leven enorm beïnvloede. Daarbij ook een vleesboom van 12 cm die niet verwijderd kon worden zonder ook verwijderen van de baarmoeder. Lycrin moest er voor zorgen dat de vleesboom zou krimpen en de menstruatie zou stoppen. Laatste is zeer succesv[lees meer...]ol. Erg blij mee. Vleesboom nu +/- 7 cm . Laatste injectie in oktober gehad. Aankijken of alles zo goed blijft gaan ook zonder lucrin.

23-11-2020 | Vrouw | 59
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Erg veel bloedverlies tijdens menstruatie die dan 3 week duurde. Toen 3 jaar lucrin gebruikt en helemaal droog, en nergens geen last van ,alleen wel wat kiloos aan gekomen Na 6maand weer vloeien, en weer begonnen nu Met heel veel bijwerkingen ,en nu ik ben 59 jaar pppfff

27-10-2020 | Vrouw | 24
Borstkanker
Eerlijk gezegt is het echt een vervelend medicijn. Na ongeveer een maand na de injectie ga je je wat beter voelen, maar hoe meer injecties hoe slechter je je voelt en dat beter voelen neemt alleen maar af. Venlafaxine gekregen tegen de zware depressie die ik krijg van de lucrin in combinatie met de medicatie anastrazol, zelfs die anti-depressiva lijkt verhoogd te moeten wo[lees meer...]rden na elke injectie. Gelukkig lijkt de lucrin wel goed te werken tegen de uitzaaiingen wat maakt dat we er gewoon zo lang mogelijk mee door gaan, maar leuk is het niet.

02-10-2020 | Vrouw | 31
Vleesboom
Eens per 4 weken een injectie gehad, in combinatie met tibolon tablet 2,5 mg. Van tevoren onzeker of ik last zou krijgen van bijwerkingen. Heb 4 injecties gehad en bijna geen last gehad van bijwerkingen. Heel af en toe een opvlieger gehad en wat meer acne, maar mag geen naam hebben.

26-05-2020 | Vrouw | 23
Endometriose
Geen goeie ervaring. Heel veel last van de bijwerkingen en ik heb meer endometriose pijn met lucrin dan zonder lucrin.

16-05-2020 | Vrouw | 50
Abnormaal vaginaal bloedverlies
In november 2019 mijn 1e injectie gekregen ,in afwachting van de operatie.( mijn baarmoeder zou worden verwijderd.) Het abnormale bloedverlies,wat ik al 4 jaar had,stopte gelijk. Dus dat was een verademing! Maar na een week of 2 begonnen de klachten... Slecht slapen,lag uren wakker...zweten als een gek.. Ik was zo vermoeid overdag dat ik mijn werk zowat niet meer kon d[lees meer...]oen. Tabletjes gekregen hiervoor,wat minimaal hielp. In dec de 2e injectie gekregen voor 3 maanden,de wachtlijst in het zh was erg lang,dus ik moest nog even geduld hebben. De klachten begonnen zich op te stapelen,enorme spierpijn,oorsuizen( om gek van te worden).Hartkloppingen,depessief,geen of weinig emoties meer.,hoofdpijn Eindelijk zou ik dan op 6 april aan de beurt zijn voor de operatie.Maar toen kwam Corona..Operatie weer uitgesteld en nieuwe injectie voor 3 maanden gekregen. Ik wist nu even niet wat ik nu liever had,de heftige bloedingen of mezelf zo ellendig voelen als nu... Maar het einde is nu in zicht,er is een nieuwe datum geprikt. De injectie werkte prima voor de bloedingen,maar die bijwerkingen vielen mij zwaar tegen...

20-04-2020 | Vrouw | 37
Endometriose
Ivm ernstige endometriose en een flinke ovarium cyste 3 maanden aan de Lucrin gezet door mijn gynaecoloog met het idee de boel rustig te krijgen en dan voor de 2e keer te opereren. De injecties hebben bij mij helaas geen positief effect gehad, de klachten zijn alleen maar erger geworden en de cyste zelfs nog enkele cm gegroeid (15cm!). Ontzettend veel last van opvliegers, [lees meer...]slapeloosheid, pijnlijke gewrichten etc. 5 dagen geleden voor de 2e keer geopereerd, de cyste en mijn eierstok/eileider zijn verwijderd. 4 maanden geleden is de cyste leeg gemaakt en uitgespoeld. Toen was het een typische endometriose (chocolade) cyste van 11,5 cm. 5 weken na deze operatie dus begonnen met 3 maandelijkse injecties Lucrin, maar in die tussentijd is de cyste dus weer terug gegroeid, nog groter geworden en is gaan ontsteken en was gevuld met pus (is op kweek gezet, ik wacht nog op de uitslag) Voor mij echt nooit meer Lucrin!!

13-04-2020 | Vrouw | 29
Endometriose
Ik ben nu zo'n 5 maanden aan de Lucrin-injecties vanwege mijn (matige) endometriose. Ik heb een kinderwens en het idee is de endometriose eerst optimaal terug te dringen, door de Lucrin en een operatie, om hopelijk straks zwanger te kunnen worden zonder problemen. Vooraf was ik door de verhalen hier heel sceptisch, ik had het medicijn bijna afgewezen omdat ik zo bang [lees meer...]was voor al die nare bijwerkingen. Met mijn arts heb ik toen afgesproken het een maand te proberen, en het viel me dusdanig mee dat ik heb doorgezet. Die opvliegers zijn inderdaad heel irritant, vooral 's nachts word ik meerdere keren wakker om dat ik het zo warm heb. Ook overdag heb ik het vaak, maar ik moet er eerlijk gezegd ook af en toe wel om lachen (denk aan die sketch van Hans Teeuwen!). Ik heb regelmatig last van hoofdpijn, mijn libido is ook niet echt wat het geweest is, maar het goede nieuws: op een echo was te zien dat na 3 maanden de endometriose al met de helft is afgenomen. Kortom: voor mij zijn die kleine ongemakken goed te doen als het zulk mooi resultaat oplevert. Ik was trouwens vooral bang voor de emotionele bijwerkingen (zoals depressie, mood swings), maar daar heb ik nul last van gehad.

15-03-2020 | Vrouw | 34
Endometriose
Om mijn 3e ivf poging zo goed mogelijk te begeleiden hebben wij besloten om vooraf met Lucrin te starten om mijn Endometriose onder controle te krijgen. Ik heb Lucrin al eens eerder gehad, maar had toen weinig tot geen bijwerkingen. Tot nu toe dan. De gynacoloog heeft namelijk mijn dosis verdubbeld, waardoor ik erg veel bijwerkingen heb. De 1e keer toen ik lucrin had gebru[lees meer...]ikt was het effectief. Mijn aandoening was onder controle. 2e keer Lucrin is nog even afwachten

18-02-2020 | Vrouw | 30
Endometriose
Ik heb injecties gekregen als voortraject voor IVF. 1 keer per maand 1 injectie, gedurende 3 maanden. Ik heb er weinig last van gehad op de opvliegers na, maar dit was ook prima te doen. Verder geen andere klachten ervaren! Alleen na de injectie in de buik last van wat jeuk, roodheid en zwelling maar dit trok binnen een week weg.

15-02-2020 | Vrouw | 51
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik heb myomen, daardoor zoveel bloedverlies met veel stolsels, waardoor mijn hb zo laag werd dat ik bloedtransfusie moest ondergaan. Dit kon zo niet doorgaan. In overleg met de gynaecoloog gekozen voor lucrin. Eerst een injectie voor 1 maand gekozen, om te kijken hoe ik hierop reageer. Dit ging goed. In deze maand nog wel bloedverlies gehad. Na deze maand de driemaandelij[lees meer...]kse spuiten 2 jaar lang gehad. Ik ben er super blij mee. Heb weer energie en ben van het bloedverlies af. Hb is weer goed. In januari geen nieuwe injectie meer gehad, vanwege mijn leeftijd. Wij kijken even aan wat mijn lichaam nu gaat doen. Of ik in de overgang ben. Zijn er vrouwen die ervaring hebben na hoeveel weken de menstruatie weer begint na het stoppen van de injecties?

13-10-2019 | Vrouw | 28
leuproreline (22,5mg)
Nauwelijks tot geen last van de bijwerkingen

20-09-2019 | Vrouw | 47
Endometriose
Inmiddels 4,5 jaar aan de Lucrin. Het enige middel dat bij mij werkt. Wel kan ik er helaas steeds minder goed tegen. Ik krijg steeds meer bijwerkingen en deze worden ook heftiger. Mijn leven staat al een aantal jaar stil. En ik heb nog 4 jaar Lucrin te gaan. Geen idee hoe ik deze door moet komen. Het is niet alleen lichamelijk erg zwaar en vernederend, het drukt ook zwaar [lees meer...]op mijn geestelijke gezondheid.

15-05-2019 | Vrouw | 35
Endometriose
Drie maanden eens per maand Lucrin injectie gehad (in de bil) i.v.m. ernstige endometriose en kinderwens. Vorig jaar geopereerd aan endometriose, daarna eerste IVF ronde, helaas zonder succes. Daarna moest ik drie maanden pauze, voordat ik verder mocht met IVF. Besloten i.p.v. de pil Lucrin te gebruiken gedurende de rustmaanden. Verwachtte veel ellende vanwege de vele moge[lees meer...]lijke bijwerkingen en nare verhalen die ik geleden had, maar het viel me gelukkig erg mee en voor mij werkte het heel goed. Sterker nog, ik heb me nog nooit zo goed gevoeld. Eerste maand nog wat bloedverlies, af en toe een opvlieger en soms wat moeite met slapen. De tweede en derde maand ook nog af en toe een opvlieger en wat meer afscheiding dan normaal. Maar verder voelde ik me top: geen opgezette buik, geen endometriose pijn (wat ik al 20 jaar elke dag heb, ook na de operatie) en voor mij gelukkig geen emotionele roller coasters, maar juist ontzettend stabiel (ook erg fijn voor m’n vriend) en opgewekt. Na de uitwerking laatste Lucrin injectie merkte ik dat ik weer emotioneel werd en niet meer opgewekt. Buik doet weer pijn en is weer opgezet. Nu bezig met de volgende IVF ronde. Hopelijk succesvol dit keer, zo niet dan wil ik daarna absoluut weer de Lucrin injecties tijdens de rustmaanden.