Ervaringen met Lucrin

leuproreline

opvliegers Lichte hoofdpijn vermoeidheid opgezette buik

Endometriose (60 meningen)
Prostaatkanker (9 meningen)
Borstkanker (5 meningen)
Onvruchtbaarheid vrouw (1 mening)

Tamoxifen (267 meningen)
Femara (100 meningen)
Anastrozol (98 meningen)
Zoladex (93 meningen)
Letrozol (72 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

22-12-2023 | Vrouw | 39
leuproreline (11,25mg)
Injectie gekregen vanwege groot myoom van 11 cm in de baarmoeder. Doel was dat het myoom zou krimpen. Na 3 maanden is het met 2,5 cm gekrompen. Ik krijg nu een nieuwe injectie. Verwachting is dat het komende 3 maanden nog eens met 2,5 cm krimpt. Daarna wordt de baarmoeder verwijderd. Doordat myoom kleiner wordt zal de operatie makkelijker verlopen met minder bloedingen. [lees meer...]Door medicijn heb ik veel opvliegers op een dag (ook ‘s nachts). Verder af en toe concentratieverlies, maar alles bij elkaar valt het me heel erg mee. Ik slik er geen hormonen bij, omdat ik trombose heb gehad. En zelfs dat gaat gelukkig prima.

26-11-2023 | Vrouw | 45
leuproreline (3,75mg)
Ik heb al 23 jaar PMDD en was mentaal op. SSRI's kan ik niet tegen. Nu 3 x een injectie Lucrin gehad ter voorbereiding van verwijdering van mijn eierstokken. Mijn hoofd staat uit, ik leef weer, meer energie, slaap beter, niet meer suïcidaal. Wat een uitvinding!

22-09-2023 | Man | 67
leuproreline (30mg)
Prostaatkanker
Ik weet sinds een maand dat ik prostaat Kanker heb met metastasen naar mijn lymfeklieren. Na 1 week kreeg ik injectie met Lucrin. Ik merk nu na 3 weken nog helemaal niks, ook geen bijwerkingen hoewel ik af en toe denk dat ik al opvliegers krijg, maar kan wat stress zijn. Ik ben benieuwd, moet afwachten, begin van dit traject. De injectie is voor een half jaar, wordt na 3 [lees meer...]maanden gemonitord op PSA waarde. Ik heb gehoord dat het niet beter wordt maar hoop dat het heel lang niet erg veel slechter wordt.

17-04-2022 | Vrouw | 27

22-03-2022 | Vrouw | 35
Endometriose
Na 4 x hebben geopereerd heb ik spuiten gekregen Hoe langer gebruikt heb ik nergens meer last van en kan alles weer doen Zonder kan ik niet werken enz ontsteking zit bij mij bij de navel elk x na operatie kwam het terug Wauw het help echt goed moet wel melk producten eten en drinken met vitamine D 😌 Je wordt niet meer maandelijks problemen Volgende stap is [lees meer...]eistokken er uit halen dan proberen zonder medicatie 😇 Geen probleem kan alles weer doen!

09-12-2021 | Vrouw | 46
Endometriose
In Mei 2021 begonnen met de Lucrin voor de zware endometriose (niveau 5)die ik al 30 jaar heb. De complexe operatie stond gepland maar moest eerst minimaal 3/6 maanden de lucrin spuiten.(doe ik zelf omdat het zo makkelijk is 1x p/maand). Door de lange wachtlijst moest ik het wat langer spuiten. Doordat ik me zo goed voelde in September heb ik een MRI (December) aangevr[lees meer...]aagd ivm of de operatie nog wel nodig is. De uitslag is dat er 30 % minder endometriose is geconstateerd!! de endometriose is op meerder plekken significant minder geworden. De operatie is in samenspraak met de gynaecologe afgezegd! Ik slik 1x per dag wel Tibolon (Livial) erbij. Ik mag tot dat ik in de overgang ga de Lucrin spuiten. Ik ben nu 46 jaar. Ik hoop meer dames te kunnen overtuigen om dit te gebruiken

25-09-2021 | Vrouw | 46
Endometriose
Op voorbereiding op een zware gecompliceerde operatie met endometriose, waarbij baarmoeder en eierstokken verwijderd wordt en endometriose in en op mijn darm en blaas. Spuit ik zelf de lucrin. Ik had het altijd steenkoud maar nu heb ik het qua temp. prima. Ik val af maar weet niet of het alleen door de Lucrin komt. Geen opvliegers geen emotie bui zoals bij Zoladex! Vagina[lees meer...]le droogheid maar dat is goed op te lossen. Ik gebruik het nu 4 maanden. Dit is super heb nergens geen last van misschien dat ik hierdoor mijn operatie kan uitstellen tot dat ik in de overgang ga (46 jaar).

04-01-2021 | Vrouw | 52
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Leeftijd 52 jaar. Start juni 2019. Was nog niet in de overgang en had zeer heftige onregelmatige menstruatie die de kwaliteit van leven enorm beïnvloede. Daarbij ook een vleesboom van 12 cm die niet verwijderd kon worden zonder ook verwijderen van de baarmoeder. Lycrin moest er voor zorgen dat de vleesboom zou krimpen en de menstruatie zou stoppen. Laatste is zeer succesv[lees meer...]ol. Erg blij mee. Vleesboom nu +/- 7 cm . Laatste injectie in oktober gehad. Aankijken of alles zo goed blijft gaan ook zonder lucrin.

15-02-2020 | Vrouw | 51
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik heb myomen, daardoor zoveel bloedverlies met veel stolsels, waardoor mijn hb zo laag werd dat ik bloedtransfusie moest ondergaan. Dit kon zo niet doorgaan. In overleg met de gynaecoloog gekozen voor lucrin. Eerst een injectie voor 1 maand gekozen, om te kijken hoe ik hierop reageer. Dit ging goed. In deze maand nog wel bloedverlies gehad. Na deze maand de driemaandelij[lees meer...]kse spuiten 2 jaar lang gehad. Ik ben er super blij mee. Heb weer energie en ben van het bloedverlies af. Hb is weer goed. In januari geen nieuwe injectie meer gehad, vanwege mijn leeftijd. Wij kijken even aan wat mijn lichaam nu gaat doen. Of ik in de overgang ben. Zijn er vrouwen die ervaring hebben na hoeveel weken de menstruatie weer begint na het stoppen van de injecties?

13-10-2019 | Vrouw | 28
leuproreline (22,5mg)
Nauwelijks tot geen last van de bijwerkingen

18-04-2019 | Vrouw | 47
Myoom
Nadat er myomen in mijn baarmoeder waren geconstateerd en mijn gynaecoloog voorlopig een hysterectomie wil uitstellen, heeft zij mij voor in ieder geval anderhalf jaar eens per kwartaal een injectie Lucrin 11,25mg voorgeschreven. Na de eerste injectie heb ik nog 1, zeer hevige bloeding, met stolsels, gehad (zoals ik die al geruime tijd had). Daarna was het over. Wat een[lees meer...] rust heeft dit gebracht. Na de eerste controle bleek mijn baarmoeder spectaculair geslonken, van 14cm naar 7cm. De eerste 2 heb ik laten spuiten, de 3e heb ik zelf gedaan. Geen centje pijn en zo goed als geen bijwerkingen, alleen de verwachte overgangsverschijnselen. Mensen hebben de neiging om op sites als deze alleen maar hun negatieve ervaringen te posten. Laat u niet bang maken door alleen maar horrorverhalen. (Nee, ik heb geen aandelen, ik ben gewoon een gebruiker met zeer positieve ervaring)

20-03-2018 | Man | 65
Prostaatkanker
In 2006 helaas blaasontsteking in 2007 ook en de huisarts had helaas niet getoucheerd daarna antibiotica gehad ging niet over, toen door sturing naar uroloog ik had een PSA van 320 en glason score van 8 en uitgezaaid door lymfe na operatie 25 % besmet, meteen lucrin en casodex of bicalutimide 1 pil per dag. dit alles heeft nu 10 jaar gewerkt, moet helaas overstappen. ook h[lees meer...]eel lang elke 4 weken APD infuus gehad voor de botten daarna exiva werkte goed maar nieuw middel en daar ik een uitzaaiing in rechterbovenbeen had werd dat ook bestraald, is 2 jaar geleden doormidden geknapt en loop nu al 2 j. hinkelend door het leven, het is heel wat, maar wat brengt de toekomst?? Opvliegers na lang gebruik word het minder, niet of geen koffie en alcohol, veel brokolie en gezonde groente, helaas geen erecties meer, ge deze week over naar andere spuit omdat de testosteron oploopt en die voedt de kanker.

03-10-2017 | Man | 70
Prostaatkanker
Zwaar uitgezaaide en kwaadaardige prostaatkanker. Met Gleason 9 en PSA> 100 is na 4 maal inspuiten mijn PSA gedaald naar 10 binnen 1 jaar tijd. Mogelijk daalt deze nog door. Hierdoor zijn mijn tumoren geslonken. Er kan zelfs een blaasafsluitende tumor, waardoor suprapubische katheter noodzaak, worden opengemaakt en verruimd. Als dit zo blijft, kan ik mogelijk zelfs nog 3 j[lees meer...]aar verder leven. Dit middel is geweldig! We gaan zelfs proberen om nu al ZONDER INGRIJPEN het zelfstandig plassen weer aanleren. Mocht het PSA toch oplopen, dan kunnen er nog andere hormonen bij. Ik kreeg te horen, dat zelfs die blaashals tumor de plas doorlaat nu mogelijk maakt. Moet worden geoefend. Door dit middel wordt mijn overlijden, dat snel zou komen, uitgesteld met 3-5 jaar. Dat is heel veel tijd als je krijgt te horen: u geneest niet en alles gaat erg snel, grilige ziekte! Regel je euthanasie maar vast. En u gaat dood met Oudjaar 2016. Nee dus! Met dodelijke kanker, niet te genezen!, kan ik nog in theorie zo,n 4 jaar leven. Ik leef dus gewoon verder. Dat had niemand gedacht en ikzelf ook niet.

03-12-2016 | Vrouw | 53
Endometriose
Omdat de endometriose in mijn longen toch wel zorgde voor vaak deels ingeklapte longen, uiteindelijk 2 jaar lang lucrin gebruikt. De eerste injectie gaf de meest vervelende bijwerkingen (van de injectie zelf): een soort onderhuidse jeuk in mijn handen en voeten die je niet kon krabben. Vanaf de eerste injectie nooit meer ongesteld geweest. Dat was winst. Jammer genoeg ben[lees meer...] ik erg aangekomen, was mijn vagina kurkdroog en had ik absoluut geen zin meer in seks. Veel problemen gehad met mijn gewrichten. Altijd pijnlijk. Nu, 9 maanden na mijn laatste injectie word ik voor het eerst ongesteld. Jammer dat mijn lijf niet gewoon in de overgang is gebleven. Maar ik had nauwelijks opvliegers. Wel had ik het altijd warm. Niet even, maar langdurig (een enkele opvlieger, maar dat mag geen naam hebben).

14-09-2016 | Vrouw | 44
Endometriose
Enige bijwerking die ik heb zijn opvliegers die goed te doen zijn. Erg blij dat ik Lucrin toch ben gaan gebruiken, pijn klachten zijn zo goed als weg. Ik was erg bang voor de vele bijwerkingen. Einddatum is nog niet bekend. Mogelijk komt er een operatie.

27-07-2015 | Man | 68
leuproreline (30mg)
Prostaatkanker
december '13 uitslag bloedonderzoek ( i.v.m. liesoperatie): PSA 56. Nader onderzoek (MRI, botscan etc.): uitzaaiingen in het onderlichaam (niet in de botten). Lymfklieren uit de onderbuik verwijderd, eerste maand hormoontabletten, vanaf 18 maart 2014 zesmaandelijkse Lucrin (hormoon)-injecties. PSA-waarde deze week: 0,3! Ik ben dagelijks vijf kwartier in de sportschool (om [lees meer...]spierverlies tegen te gaan), eet weinig koolhydraten (om groei van buikspek af te remmen) en voel me fysiek uitstekend. Af en toe lichte opvliegers, wel iets vaker hoofdpijn, maar .... ik leef!