Ervaringen met Lucrin

opvliegers opgezette buik

Endometriose (60 meningen)
Prostaatkanker (9 meningen)
Borstkanker (5 meningen)
Onvruchtbaarheid vrouw (1 mening)

Tamoxifen (267 meningen)
Femara (100 meningen)
Anastrozol (97 meningen)
Zoladex (93 meningen)
Letrozol (71 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

14-01-2024 | Vrouw | 51
Endometriose
Na ruim jaar lucrin toch gestopt. De bijwerkingen waren niet meer vol te houden. Gestopt in de hoop dat mijn overgang in gang was gezet(51 jaar) helaas na 2 maanden waren mijn endometriose klachten weer net zo heftig terug. Half jaar niks gebruikt. 1 x per maand 1 dag heftige pijn. Niet te doen! Daarna 3 a 4 dagen nog naweeën. De pijn aanvallen komen zelfs met oxycodon er [lees meer...]nog doorheen. Nu sinds 1 maand dienogest 2 mg. Wel wat krampen. Geen heftige aanvallen. Bijwerkingen tot nu toe. Snel prikkelbaar. Moet dit minimaal 2 maanden vol houden. We wachten af

27-10-2020 | Vrouw | 24
Borstkanker
Eerlijk gezegt is het echt een vervelend medicijn. Na ongeveer een maand na de injectie ga je je wat beter voelen, maar hoe meer injecties hoe slechter je je voelt en dat beter voelen neemt alleen maar af. Venlafaxine gekregen tegen de zware depressie die ik krijg van de lucrin in combinatie met de medicatie anastrazol, zelfs die anti-depressiva lijkt verhoogd te moeten wo[lees meer...]rden na elke injectie. Gelukkig lijkt de lucrin wel goed te werken tegen de uitzaaiingen wat maakt dat we er gewoon zo lang mogelijk mee door gaan, maar leuk is het niet.

26-05-2020 | Vrouw | 23
Endometriose
Geen goeie ervaring. Heel veel last van de bijwerkingen en ik heb meer endometriose pijn met lucrin dan zonder lucrin.

20-04-2020 | Vrouw | 37
Endometriose
Ivm ernstige endometriose en een flinke ovarium cyste 3 maanden aan de Lucrin gezet door mijn gynaecoloog met het idee de boel rustig te krijgen en dan voor de 2e keer te opereren. De injecties hebben bij mij helaas geen positief effect gehad, de klachten zijn alleen maar erger geworden en de cyste zelfs nog enkele cm gegroeid (15cm!). Ontzettend veel last van opvliegers, [lees meer...]slapeloosheid, pijnlijke gewrichten etc. 5 dagen geleden voor de 2e keer geopereerd, de cyste en mijn eierstok/eileider zijn verwijderd. 4 maanden geleden is de cyste leeg gemaakt en uitgespoeld. Toen was het een typische endometriose (chocolade) cyste van 11,5 cm. 5 weken na deze operatie dus begonnen met 3 maandelijkse injecties Lucrin, maar in die tussentijd is de cyste dus weer terug gegroeid, nog groter geworden en is gaan ontsteken en was gevuld met pus (is op kweek gezet, ik wacht nog op de uitslag) Voor mij echt nooit meer Lucrin!!

20-09-2019 | Vrouw | 47
Endometriose
Inmiddels 4,5 jaar aan de Lucrin. Het enige middel dat bij mij werkt. Wel kan ik er helaas steeds minder goed tegen. Ik krijg steeds meer bijwerkingen en deze worden ook heftiger. Mijn leven staat al een aantal jaar stil. En ik heb nog 4 jaar Lucrin te gaan. Geen idee hoe ik deze door moet komen. Het is niet alleen lichamelijk erg zwaar en vernederend, het drukt ook zwaar [lees meer...]op mijn geestelijke gezondheid.

09-04-2019 | Vrouw | 48
leuproreline (5mg)
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik heb door deze spuit diabetes type 1 gekregen

31-03-2019 | Vrouw | 49
Borstkanker
Ivm niet mogen gebruiken van tamoxifen (longembolie) nu 4,5 jaar gebruik Lucrin. Het heeft mijn leven de afgelopen jaren stil gelegd en beperkt. De klachten waren enorm en namen af naar het einde van de 3 maanden.

20-10-2018 | Vrouw | 32
leuproreline (3,75mg)
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Na jaren door een hel gaan vanwege pmdd en pcos elke maand weer (2 goede weken en 2 slechte weken) waarin ik niet goed meer functioneer, eindelijk een vrouwenkliniek gevonden waar ze gespecialiseerd zijn in dit soort problemen en hier nu ook in behandeling. Nadat ik mijn problemen voorlegde, is mij vorige week ook aangeraden lucrin te gaan gebruiken. Normaal gesproken ben [lees meer...]ik heel erg voorzichtig om maar gelijk ja te zeggen tegen medicatie en mijn gevoel toen het voorgesteld werd, was ook eigenlijk om niet te beginnen, maar omdat ik ook zoiets had van, ze zullen echt wel weten hoe of wat en ik wil toch een zo goed als mogelijk levem leiden uiteindelijk, toch ja gezegd en de spuit laten zetten.. had ik maar naar mijn gevoel geluisterd.. Gelijk na 2 dagen begon ik me al anders te voelen.. een beetje zoals ik me ook voel altijd als mijn pmdd begint 1 of 2 weken voor mijn eisprong. Labiel, depri, onrustig/gespannen etc.. alleen dit keer nog heftiger.. zo heftig dat ik een paar dagen bij mijn ouders ingetrokken ben omdat ik mezelf wat aan wou doen/pijn wou doen, omdat ik zo enorm depressief werd.. huilbuien, woede, depressie, doorbraakbloeding, en nu beginnen ook de opvliegers.. ik kan niet meer normaal nadenken met vlagen en leef alsof ik in een bubbel zit en alles gaat langs me heen.. moet mezelf continu zeggen dat dit tijdelijk is en het weer over gaat.. de injectie is voor een maand en neem dus zeker weten geen 2de meer. Ook ben ik boos omdat ze er heel luchtig over deden bij de kliniek.. dat ik eventueel alleen maar opvliegers zou krijgen en misschien wat aan zou komen, dus mijn vertrouwen is ook een beetje weg in ze, en ga ik ook zeker zeggen volgende afspraak.. mensen, gebruik dit spul gewoon niet voor pcos/pmdd klachten, alleen als je geen andere keuze hebt want ga echt door een hel op het moment.

01-05-2018 | Vrouw | 36

10-04-2018 | Vrouw | 46
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Na jaren van hormonale schommelingen, om de 6 weken een menstruatie met veel bloedverlies en migraine, en alles geprobeerd te hebben (de pil, spiraal, implanon) doorverwezen naar de gyneacoloog. Hij adviseerde mij de Lucrin injectie; zo zou ik in de overgang komen en waarschijnlijk van mijn problemen worden verlost. De problemen zijn echter alleen maar groter geworden na t[lees meer...]wee injecties Lucrin. Dagelijks hoofdpijn eindigend in migraine. Normaal functioneren is er niet meer bij. Gebruik dit middel niet!!

17-12-2017 | Vrouw | 47
leuproreline (11,25mg)
Niet gebruiken als je last van je hormonen hebt het verdubbelt vooral de eerste 3a4wk je klachten!! en ik werd ook depressief ervan en effe stoppen ivm bijwerkingen gaat niet als je een injectie krijgt voor drie mnd !! echt pak wat paracetamolletjes tss rotzooi.

21-10-2017 | Vrouw | 48
Endometriose
Laten we meteen beginnen met het vertellen dat ik een probleem heb met hormonen, dan zijn de bijwerkingen misschien ook overduidelijk voor de meesten. Ik heb altijd al problemen gehad met de pil, het spiraal, de nuvaring zeg het maar. Maar na jaren van krom liggen van de pijn, ziek van de menstruatie en dusdanig bloedverlies van 5 dagen en een herstel periode van zeker 10 [lees meer...]dagen, moest er wat gebeuren. Op naar de Gyneacoloog die mij orgametril voorschreef, jippie wat een verademing......tot de bijwerkingen begonnen...pffff..... vervolgens was het niet meer verkrijgbaar en was ik een week of twee medicijnloos tjeee.....ik was weer totaal mezelf, wat een verademing. Ik heb dit voorgelegd aan mijn gyneacoloog maar omdat de orgametril tijdelijk niet verkrijgbaar was, dat we de Lucrin maar moesten proberen, de bijwerkingen moest ik maar voor lief nemen. Voor de duidelijkheid, ik heb een mannelijke gyneacoloog..... mag niet uit maken vind ik. Op 29 augustus heb ik de injectie gekregen en heb er tot op vandaag spijt van... Dagelijks hoofdpijn, wekelijks migraine, daarvoor weer aan de medicatie, vochtophoping, haaruitval, emotioneel, stemmingswisselingen, seksueel zeer inactief en dat was echt anders. Aankomen, geen energie, zweetaanvallen, moedeloos. Ik heb kladblokken aangeschaft om elke dag op te schrijven hoe het gaat en hoe ik me voel. Ik ben gestopt, het gaat niet goed en het duurt nog ruim een maand voor de troep uit mijn lijf is. Ik ben mezelf niet...gelukkig weet iedereen in mijn omgeving wat er aan de hand is maar voor mij Is het duidelijk....er komt geen hormoon meer mijn lijf in, in welke vorm dan ook.

11-07-2016 | Vrouw | 48
leuproreline (45mg)

12-02-2015 | Man | 68
Prostaatkanker
Heb in december 2014 mijn tweede injectie gehad. Vanaf januari heel veel bijwerkingen. Het dagelijks leven wordt daar erg door beinvloed.

01-06-2014 | Vrouw | 33
Premenstrueel syndroom (PMS)
In eerste instantie erg veel pijn op de plek waar de spuit was gezet. daarna gelijk last van hormoonwisselingen en buikpijnen en veel hoofdpijn. een maand later veel opvliegers zelfs zoveel dat ik er livial bij moest nemen maar dat hielp weinig tot niets. De PMS klachten waren even over maar de bijwerkingen van dit middel is niet te overzien dus dan liever al mijn PMS k[lees meer...]lachten terug. de spuit is begin januari gezet en ik heb nog steeds 1x per kwartier zware opvliegers en ik slaap daardoor nog steeds 4 uur per nacht. En met een fulltime baan is dit echt een hele opgave. Ik adviseer mensen met PMS klachten deze spuit niet te nemen want de bijwerkingen zijn TE heftig en ik hoop in godsnaam dat als mijn menstruatie eindelijk terug komt ik van alle bijwerkingen af ben zodat ik weer een normaal leven heb.

25-10-2013 | Vrouw | 42
Endometriose
Met grote verdacht op endometriose, gezien de hevige buikpijnen sinds een half jaar, heeft de gynaecoloog mij lucrin voorgeschreven gelijk in combinatie met livial tegen de overgangsverschijnselen. Het enig positieve dat ik kan zeggen is dat de hevige buikpijnen de laatste 2 maanden zijn weggebleven. Verder vond ik de 3 maanden lucrin een hel, en ga ik ook zeker geen nieuw[lees meer...]e injectie halen. De eerste maand werd ik gewoon nog ongesteld met alle buikpijn van dien. Maar ik was wel erg moe, maar ging er van uit dat mijn lichaam zich op de hormonen moest instellen. De moeheid bleef echter, dit werd zo erg dat ik de derde maand niet meer kon werken. Hierbij kwam nog een dusdanige spierpijn en stijfheid bij dat het bewegen ook erg moeilijk werd. Dus de laatste maand thuis gezeten omdat ik zo ontzettend moe was, waardoor je psychisch ook niet meer kan hebben, en mijn spieren continue zeer deden en ik eigenlijk niets meer kon doen. Voor mij geen lucrin meer! Liever nog 3 weken van de maand buikpijn maar wel nog in staat zijn te bewegen.........